Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
DD2 Prestige 1.6 + LPG
Autor Wiadomość
Voxmord


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 78
Wysłany: 2019-09-26, 06:38   

JacekEL napisał/a:
witam wszystkich właścicieli i sympatyków Dustera
Proszę tylko nie beczeć na temat LPG


Na razie nie ma podstaw do narzekania i beczenia, zobaczymy jak instalacja będzie się sprawowała w warunkach zimowych...
 
     
AndrewMD

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 39
Wysłany: 2019-09-26, 09:08   

Dziwne, mi bardzo szybko się przełącza na gaz. Myślę że za szybko.
 
     
Voxmord


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 78
Wysłany: 2019-09-26, 10:41   

AndrewMD napisał/a:
Dziwne, mi bardzo szybko się przełącza na gaz. Myślę że za szybko.


Że niby 3 minuty to długo...?
 
     
JacekEL


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-09-26, 16:48   

No właśnie chyba za szybko.
Wcześniej miałem Megane II i tam BRC przełączało jak wskazówka temperatury "dygnęła" za pierwszą kreskę?
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-09-26, 17:19   

Voxmord napisał/a:
AndrewMD napisał/a:
Dziwne, mi bardzo szybko się przełącza na gaz. Myślę że za szybko.


Że niby 3 minuty to długo...?

Moim zdaniem w sam raz co do temperatury z rana 10-15 stopni .
 
     
tommylee1

Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Wersja: Comfort
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Mar 2019
Posty: 130
Wysłany: 2019-09-26, 18:26   

Czy ASO ma możliwość zmiany temperatury?
 
     
Voxmord


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 78
Wysłany: 2019-09-26, 20:16   

JacekEL napisał/a:
Pytanie:
Jak szybko przełącza Wam się na LPG przy fabrycznej instalacji i czy to jest na etapie zimnego płynu chłodzącego (niebieska kontrolka ?


Średnio po ok. 3 minutach, czyli na zimnym silniku. Niebieska kontrolka gaśnie dopiero po pewnym czasie od przełączenia na gaz.


Jednak przeszacowałem z tymi 3 minutami. Sprawdziłęm dzisiaj z zegarkiem w ręce - przełączyło na gaz po ok. 70 sekundach.
 
     
Mniszek

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 18 Cze 2020
Posty: 2
Wysłany: 2020-07-17, 13:01   

Ja mam jedno pytanie bo szukam odpowiedzi i nie znalazłem.

Z tego co przeczytałem to wnioskuje, że dużo osób uważa, że lepiej jest kupić dustera w benzynie i zrobienie gazu we własnym zakresie niż zakup dustera już z instalacją gazową.

Coś nie tak jest z tą instalacją gazową od producenta?

No to może jeszcze jedno pytanie. Przeczytałem jeszcze, że silnik 1.6 + gaz to zło. Faktycznie zło? Pytam bo znalazłem Dustera z 2019 1.6 + gaz i mocno się nad nim zastanawiam. Lepszy TCe 100 LPG niż 1.6 LPG?
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-07-17, 13:32   

Mniszku, na pewno nie jest to samo zło! Poza wcześniejszymi kłopotami z iglicą elektrozaworu (nowa, poprawiona wersja części od wiosny 2019) auto śmiga jak złoto. Mam Dustera z października 2017, przedliftowego, ale już z nową kierownicą, i nie rozumiem, dlaczego taki czarny PR dotyczący tego silnika. Powtórzę po raz kolejny: Landi Renzo to nie jest szczyt marzeń technologicznych, klapie głośno niemal jak diesel, ale jest fabryczna i na gwarancji, więc w razie czego martwi się ASO.

Szukam informacji o ewentualnych regulacjach zaworów, ale też na razie cicho na forum, jedynie groźne zapowiedzi typu: co to będzie, gdy przyjdzie czas regulacji szklanek zaworowych!? Przyjdzie czas, będzie rada. A jakieś koszty ponieść będzie trzeba - albo sprzedać auto, nad czym się właśnie zastanawiam, ale trochę szkoda mi auta przy takim przebiegu.

Mnie spala około 9-9,3 l/100 km z prędkościami do 120 km/h bez katowania i off roadu. Przejechałem 65.000 km.

Jeśli chodzi o ten nowy silnik 1.0, który testowałem i w Dusterze, i w Capturze, to boję się, że będzie po prostu mniej trwały - jak wszystkie uturbione 3-cylindrowe motorki kosiarkowe, ale nie mam na razie podstaw, by tak go oceniać, a i na forach nie ma jakichś dramatycznych wpisów o trwałości poprzednika 0,9 Tce. Zapewne można zarżnąć każdy silnik, a mnie zależy, by jednak jeździć w sposób cywilizowany.
Zdecydowanie jestem za LPG, mimo iż badam także temat mild hybrid np. w 1.4 Suzuki Vitara/SX4 S-Cross, tylko że ta opcja jest chyba bardziej marketingowo-parkingowa, że jako eko auto z logo Hybrid zaparkuje w centrach dużych miast. Co do zysków i ceny zakupu, to trochę wątpię w ekonomiczność, choć same silniki 1.4 BoosterJet mają dobrą prasę i niskie spalanie (tzn. jak piszą: do 7 l)
 
     
Nerrob


Marka: Dacia
Model: Duster II 1,6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Gru 2019
Posty: 33
Wysłany: 2020-08-18, 21:19   

JS napisał/a:
Mniszku, na pewno nie jest to samo zło! Poza wcześniejszymi kłopotami z iglicą elektrozaworu (nowa, poprawiona wersja części od wiosny 2019) auto śmiga jak złoto.

Coś ściemniasz z tą nową poprawioną iglicą. Mam auto z marca 2019 r. czyli wiosna 2019 i od tego czasu "bujam się" do serwisu co parę tys. km. na wymianę elektrozaworu w ramach gwarancji. Ostatnio w lipcu powiedzieli mi, że podobno niedługo problem będzie rozwiązany.
Tak się teraz zastanawiam - "rozwiązany" - może chodzi im o to, że skończy się gwarancja (mam nalatane 70 kkm.) i problem będzie rozwiązany - dla nich, nie dla mnie.
_________________
Pozdrówka.
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-08-19, 10:02   

Ale ja mam ten model przedliftowy z października 2017. Instalacja jest pewnie ta sama co i w nowym Dusterze. Chcesz to wierz, nie chcesz - nie wierz, ale kiedy zmienili mi przy 50.000 przebiegu na tę rzekomo nowszą wersję, wytrzymał "aż" kolejne 14.000 km, zaś przedtem bujałem się na czyszczenie maksymalnie co 8 tys. km.

Teraz jest kolejna akcja, bo widocznie ASO przestało się opłacać to ciągłe gwarancyjne czyszczenie instalacji lub wymiany części, może ktoś miał dosyć nieustających zgłoszeń reklamacyjnych, a może Bóg wie co jeszcze - i zapewne zrobią jakieś obejście przy reduktorze, bo ten sposób polecają za nieduże pieniądze nawet średnio rozgarnięci gazownicy i sama Landi Renzo, do których dzwoniłem i przyznali wady fabrycznego montażu instalacji i jej samej.
ASO potwierdziło mi przy ostatnim czyszczeniu, że wezwą mnie na tę zmianę.
We wrześniu ma cóś się dziać w tej kwestii, ale w cuda bezawaryjności LPG też nie wierzę, bo skoro znoszą mentalnie te problemy niemal przez 3 lata, to szału nie będzie. A i sam gaz też zapewne jest nie najczystszy.

A co do gwarancji (przedłużonej do 5 lat/100.000 km w ramach ES, kiedy jeszcze był opłacalny): mam teraz 68000 km i wiedzą, że im nie popuszczę, bo jestem stałym fizycznym klientem, ku mojej wściekłości i ASO, i centrum Dacii/Renault (tutaj tylko zdalnym).
Ale jak pisałem gdzieś wcześniej: nawet po doliczeniu kosztów paliwa/LPG do ASO LPG i tak się opłaca.
 
     
Nerrob


Marka: Dacia
Model: Duster II 1,6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Gru 2019
Posty: 33
Wysłany: 2020-08-19, 15:28   

JS napisał/a:
Ale ja mam ten model przedliftowy z października 2017. Instalacja jest pewnie ta sama co i w nowym Dusterze. Chcesz to wierz, nie chcesz - nie wierz, ale kiedy zmienili mi przy 50.000 przebiegu na tę rzekomo nowszą wersję, wytrzymał "aż" kolejne 14.000 km, zaś przedtem bujałem się na czyszczenie maksymalnie co 8 tys. km.
Ale jak pisałem gdzieś wcześniej: nawet po doliczeniu kosztów paliwa/LPG do ASO LPG i tak się opłaca.

Wierzę Ci, nie mam powodu, żeby Ci nie wierzyć. Instalacja jest taka sama, więc po raz kolejny pytam: dlaczego od tylu lat R/D nic z tym nie robi, nadal pakuje to badziewie do nowych samochodów ?
Tak jak kiedyś pisałem, moja przygoda z iglicą elektrozaworu zaczęła się po 4 tys.km. od wyjechania z salonu.
Piszesz, że mimo wszystko LPG się opłaca, OK, oczywiście opłaca się gdy auto jeździ, ale dla mnie przestój auta to brak dochodów, więc...
_________________
Pozdrówka.
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-08-19, 22:01   

Dokładnie tak samo było w moim aucie: pierwsze pikanie po 4000 km. Obawiam się, że obaj przypisujemy tzw. rozsądne myślenie skomplikowanym tworom typu: koncern samochodowy. Przecież cel został osiągnięty: auta się sprzedały i - mimo wielu utyskiwań jak np. Twoje i moje - sprzedaż nie spada. Też się we mnie gotuje z tego powodu. I tyle w temacie...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10