Wypalanie FAP 1.3 130KM |
Autor |
Wiadomość |
badboy85
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 61
|
Wysłany: 2020-06-20, 15:21 Wypalanie FAP 1.3 130KM
|
|
|
Hej.
Do jakiej wartości podskakują wam oborty jak wypalany jest filtr ? Drugie pytanie , czy słychać troszkę inną pracę silnika podczas wypalania ? Pytam konkretnie o 1.3 130 KM. U mnie auto na luzie bez klimy ma poniżej 800 obrotów i nie zauważyłem żeby kiedyś podskoczyły aczkolwiek autem głównie żona jeździ. |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-06-23, 00:21
|
|
|
Nie zauważyłem w swojej Dusterce czegoś takiego jak wypalanie FAP'a, ale może jeszcze wszystko przede mną. A tak w ogóle, jak się mają którtkie, miejskie trasy do FAP'a? |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-06-23, 15:43
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | A tak w ogóle, jak się mają którtkie, miejskie trasy do FAP'a? |
Powoli zabijają go |
|
|
|
badboy85
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 61
|
Wysłany: 2020-06-25, 14:11
|
|
|
Jazda po mieście dużo bardziej zapycha filtr niż jazda na trasie ale powinien dość sporo wytrzymać zanim będzie trzeba go demontować i czyścić mechanicznie. Co do samego wypalania to możesz nie zwracać najzwyczajniej w świecie na to uwagi. Teraz może zauważysz jak temat został poruszony.
Co do samego wypalania jest to o tyle istotne , żeby nie gasić auta jak jest wypalany fap, bo paliwo, które nie zostało spalone spływa po ściankach cylindrów do oleju i mamy wtedy sytuacje , że podnosi nam się poziom oleju. Właśnie dlatego pytam o obroty, bo chciał bym ustrzec mój olej od sytuacji w której będzie rozrzedzany przez benzyne.
Średnio filtr jest wypalany przynajmniej w VW co około 400-500 km . Podobno inne auta też tak mają. |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-06-28, 23:40
|
|
|
badboy85 napisał/a: |
Co do samego wypalania jest to o tyle istotne , żeby nie gasić auta jak jest wypalany fap, bo paliwo, które nie zostało spalone spływa po ściankach cylindrów do oleju i mamy wtedy sytuacje , że podnosi nam się poziom oleju. Właśnie dlatego pytam o obroty, bo chciał bym ustrzec mój olej od sytuacji w której będzie rozrzedzany przez benzyne.
Średnio filtr jest wypalany przynajmniej w VW co około 400-500 km . Podobno inne auta też tak mają. |
czyli wynika z tego, że lepiej start stopa wyłączać profilaktycznie, żeby czasem nie zgasił auta w czasie wypalania. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-06-30, 00:47
|
|
|
Start stop to również mój wróg.
Czuję się jednak w obowiązku stanąć (jedynie w kontekście tego tematu) w jego obronie.
W instrukcji (strona 2.17) zapisano, że w naszych TCe wypalanie następuje przy prędkości 50-110 km/h. W takich okolicznościach start stop raczej nie zadziała
No chyba, że będzie to baaaaardzo wadliwy start stop.
Co do pytania badboy85, to przytoczony punkt instrukcji naucza, że należy obserwować tablicę wskaźników. Jak się zapali lampka w instrukcji narysowana, to trzeba robić to co w instrukcji napisali.
U mnie,od nowości, jeszcze się nie zapaliła. Mogę więc i ja stwierdzić:
Kapitan Shinobi napisał/a: | ...jeszcze wszystko przede mną... |
Ps.
Czytałem gdzieś, że filtry cząstek stałych w silnikach benzynowych powinny "zapychać się" rzadziej niż w Dieslach. Znaczy, że wypalań mniej i żywotność większa. To było mocno teoretyczne rozważanie (pisane gdy FAPy miały się pojawić) ale może z tymi krótkimi trasami nie będzie tak źle. Ja w czasie korona-zakazów jedynie takie robiłem i nic mi nie"fapnęło" |
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 231 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-06-30, 12:29
|
|
|
Chyba trochę przejmujecie się na zapas. W moich dieslu przez 35 tys km ani razu filtr się nie wypalał. Jeżdżę i po mieście i w trasie. W benzynie filtr powinien być jeszcze mniej czuły. |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-07-07, 00:18
|
|
|
No nie da się ukryć, że przejmujemy się na zapas, ale jak inaczej skoro kupiliśmy tanie auto, a taki zapchany FAP może wyjąć z portfela parę tysi . |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-07-07, 15:54
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | No nie da się ukryć, że przejmujemy się na zapas, ale jak inaczej skoro kupiliśmy tanie auto, a taki zapchany FAP może wyjąć z portfela parę tysi . |
Taka przyjemność posiadania "nowoczesnego/niby ekologicznego" auta . Regeneracja jest tańsza ... |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-07-07, 20:50
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: |
Taka przyjemność posiadania "nowoczesnego/niby ekologicznego" auta |
Zgadza się.
Przyjemność z posiadania swojego Dustera zdecydowania mam. |
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 231 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-07-07, 21:56
|
|
|
Filtr zapewne da się usunąć programowo tak, jak w dieslach. Dobry tuner to ogarnie. Wtedy jest się mniej eko, ale ma się spokój. |
|
|
|
badboy85
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 61
|
Wysłany: 2020-07-17, 23:55
|
|
|
klazow, podaj proszę na której to stronie piszę o tej kontrolce spalin w naszej wspaniałej instrukcji ;). Ja szukałem i z tego co pamiętam to wielkie G tam jest na ten temat napisane.
Edit :
Znalzłem :) |
Ostatnio zmieniony przez badboy85 2020-07-18, 00:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
badboy85
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 61
|
Wysłany: 2020-07-18, 00:01
|
|
|
tutaj macie co na to zjawisko i na takie przybywanie oleju napisała KIA. Nie sądzę żeby u nas było inaczej tym bardziej , że jak brałem się do drugiej wymiany to miałem oleju ponad stan.
GDI w KII to benzyna ;)
poziom oleju 2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 44 raz(y) 98,88 KB |
poziom oleju 1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 42 raz(y) 121 KB |
|
|
|
|
askr_poz
askr_poz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Wrz 2019 Posty: 86
|
Wysłany: 2020-07-18, 10:12
|
|
|
We wszystkich dieslach z DPF które miałem tak jest.
Peugeot 2.0 HDI, Volvo V-50 2.0 D (tak naprawde też 2.0 HDI), XC-70 2.4 D.
Jedyna rada - ogarnąć jakąś sygnalizację wypalania i nie wyłączać wtedy silnika.
No i w przypadku diesli - nie robić krótkich tras.
Obstawiam, że w przypadku benzynowego DPF też tak jest. |
|
|
|
Lucek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 64 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2020-07-21, 23:40
|
|
|
Jakiś czas temu miałem ten sam problem z wypalaniem filtra i podnoszeniem się poziomu paliwa. Poruszam się głównie po mieście.
Kupiłem Dustera 1,6 w benzynie i po problemie. Trochę kosztem osiągów, ale nie to było dla mnie najważniejsze.
Niektórzy mówią, że się cofnąłem kupując wolnossaka a ja jestem zadowolony i spokojny. |
|
|
|
|