Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypalanie FAP 1.3 130KM
Autor Wiadomość
badboy85

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 61
Wysłany: 2020-06-20, 15:21   Wypalanie FAP 1.3 130KM

Hej.
Do jakiej wartości podskakują wam oborty jak wypalany jest filtr ? Drugie pytanie , czy słychać troszkę inną pracę silnika podczas wypalania ? Pytam konkretnie o 1.3 130 KM. U mnie auto na luzie bez klimy ma poniżej 800 obrotów i nie zauważyłem żeby kiedyś podskoczyły aczkolwiek autem głównie żona jeździ.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-06-23, 00:21   

Nie zauważyłem w swojej Dusterce czegoś takiego jak wypalanie FAP'a, ale może jeszcze wszystko przede mną. A tak w ogóle, jak się mają którtkie, miejskie trasy do FAP'a?
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-06-23, 15:43   

Kapitan Shinobi napisał/a:
A tak w ogóle, jak się mają którtkie, miejskie trasy do FAP'a?

Powoli zabijają go :-/
 
     
badboy85

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 61
Wysłany: 2020-06-25, 14:11   

Jazda po mieście dużo bardziej zapycha filtr niż jazda na trasie ale powinien dość sporo wytrzymać zanim będzie trzeba go demontować i czyścić mechanicznie. Co do samego wypalania to możesz nie zwracać najzwyczajniej w świecie na to uwagi. Teraz może zauważysz jak temat został poruszony.

Co do samego wypalania jest to o tyle istotne , żeby nie gasić auta jak jest wypalany fap, bo paliwo, które nie zostało spalone spływa po ściankach cylindrów do oleju i mamy wtedy sytuacje , że podnosi nam się poziom oleju. Właśnie dlatego pytam o obroty, bo chciał bym ustrzec mój olej od sytuacji w której będzie rozrzedzany przez benzyne.

Średnio filtr jest wypalany przynajmniej w VW co około 400-500 km . Podobno inne auta też tak mają.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-06-28, 23:40   

badboy85 napisał/a:


Co do samego wypalania jest to o tyle istotne , żeby nie gasić auta jak jest wypalany fap, bo paliwo, które nie zostało spalone spływa po ściankach cylindrów do oleju i mamy wtedy sytuacje , że podnosi nam się poziom oleju. Właśnie dlatego pytam o obroty, bo chciał bym ustrzec mój olej od sytuacji w której będzie rozrzedzany przez benzyne.

Średnio filtr jest wypalany przynajmniej w VW co około 400-500 km . Podobno inne auta też tak mają.


czyli wynika z tego, że lepiej start stopa wyłączać profilaktycznie, żeby czasem nie zgasił auta w czasie wypalania.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-06-30, 00:47   

Start stop to również mój wróg.
Czuję się jednak w obowiązku stanąć (jedynie w kontekście tego tematu) w jego obronie.
W instrukcji (strona 2.17) zapisano, że w naszych TCe wypalanie następuje przy prędkości 50-110 km/h. W takich okolicznościach start stop raczej nie zadziała :mrgreen:
No chyba, że będzie to baaaaardzo wadliwy start stop. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Co do pytania badboy85, to przytoczony punkt instrukcji naucza, że należy obserwować tablicę wskaźników. Jak się zapali lampka w instrukcji narysowana, to trzeba robić to co w instrukcji napisali.
U mnie,od nowości, jeszcze się nie zapaliła. Mogę więc i ja stwierdzić:
Kapitan Shinobi napisał/a:
...jeszcze wszystko przede mną...


Ps.
Czytałem gdzieś, że filtry cząstek stałych w silnikach benzynowych powinny "zapychać się" rzadziej niż w Dieslach. Znaczy, że wypalań mniej i żywotność większa. To było mocno teoretyczne rozważanie (pisane gdy FAPy miały się pojawić) ale może z tymi krótkimi trasami nie będzie tak źle. Ja w czasie korona-zakazów jedynie takie robiłem i nic mi nie"fapnęło" :-P
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 231
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-06-30, 12:29   

Chyba trochę przejmujecie się na zapas. W moich dieslu przez 35 tys km ani razu filtr się nie wypalał. Jeżdżę i po mieście i w trasie. W benzynie filtr powinien być jeszcze mniej czuły.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-07-07, 00:18   

No nie da się ukryć, że przejmujemy się na zapas, ale jak inaczej skoro kupiliśmy tanie auto, a taki zapchany FAP może wyjąć z portfela parę tysi ;-) .
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-07-07, 15:54   

Kapitan Shinobi napisał/a:
No nie da się ukryć, że przejmujemy się na zapas, ale jak inaczej skoro kupiliśmy tanie auto, a taki zapchany FAP może wyjąć z portfela parę tysi ;-) .

Taka przyjemność posiadania "nowoczesnego/niby ekologicznego" auta :roll: . Regeneracja jest tańsza ...
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-07-07, 20:50   

LESNICZYy napisał/a:

Taka przyjemność posiadania "nowoczesnego/niby ekologicznego" auta :roll:


Zgadza się.
Przyjemność z posiadania swojego Dustera zdecydowania mam. :mrgreen:
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 231
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-07, 21:56   

Filtr zapewne da się usunąć programowo tak, jak w dieslach. Dobry tuner to ogarnie. Wtedy jest się mniej eko, ale ma się spokój.
 
     
badboy85

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 61
Wysłany: 2020-07-17, 23:55   

klazow, podaj proszę na której to stronie piszę o tej kontrolce spalin w naszej wspaniałej instrukcji ;). Ja szukałem i z tego co pamiętam to wielkie G tam jest na ten temat napisane.
Edit :
Znalzłem :)
Ostatnio zmieniony przez badboy85 2020-07-18, 00:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
badboy85

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 61
Wysłany: 2020-07-18, 00:01   

tutaj macie co na to zjawisko i na takie przybywanie oleju napisała KIA. Nie sądzę żeby u nas było inaczej tym bardziej , że jak brałem się do drugiej wymiany to miałem oleju ponad stan.

GDI w KII to benzyna ;)

poziom oleju 2.jpg
Plik ściągnięto 44 raz(y) 98,88 KB

poziom oleju 1.jpg
Plik ściągnięto 42 raz(y) 121 KB

 
     
askr_poz
askr_poz

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Wrz 2019
Posty: 86
Wysłany: 2020-07-18, 10:12   

We wszystkich dieslach z DPF które miałem tak jest.
Peugeot 2.0 HDI, Volvo V-50 2.0 D (tak naprawde też 2.0 HDI), XC-70 2.4 D.

Jedyna rada - ogarnąć jakąś sygnalizację wypalania i nie wyłączać wtedy silnika.

No i w przypadku diesli - nie robić krótkich tras.

Obstawiam, że w przypadku benzynowego DPF też tak jest.
 
     
Lucek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 64
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-07-21, 23:40   

Jakiś czas temu miałem ten sam problem z wypalaniem filtra i podnoszeniem się poziomu paliwa. Poruszam się głównie po mieście.
Kupiłem Dustera 1,6 w benzynie i po problemie. Trochę kosztem osiągów, ale nie to było dla mnie najważniejsze.
Niektórzy mówią, że się cofnąłem kupując wolnossaka a ja jestem zadowolony i spokojny.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14