Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup Dusterka
Autor Wiadomość
Manzarek

Marka: Dacia Duster
Model: 1.6
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-06-13, 19:26   Zakup Dusterka

Dzień dobry :-)

Miałem przyjemność jeździć przez krótki czas pięcioletnim Dusterem z instalacją LPG. Teraz nadszedł czas na zakup nowego. Byłem dziś w salonie i okazało się, że wersja z LPG zniknęła z cennika. To samo ma miejsce z Loganem. Nikt nie wie kiedy będzie można zakupić wersję z instalacją gazową. W związku z tym będę musiał prawdopodobnie zakupić wersję benzynową. Mam do Was pytania - ile pali wam Duster i jak długo czekaliście od zamówienia do odebrania. Może ktoś wie co się stało z planowaną wersją LPG?

Pozdrawiam serdecznie
_________________
Go Go Dusterek!
 
     
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2018-06-16, 14:17   

Ja też czekałam na LPG, ale zrezygnowałam i kupiłam Prestiga. Od momentu złożenia zamówienia do realizacji to ok. 10dni, ale sytuacja była wyjątkowa - normalnie są w ofercie na połowę sierpnia, Comforty są "od ręki".
 
     
tomekptk
I like Duster


Marka: Dacia
Model: Duster f.2
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2022
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 95
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2018-06-16, 16:16   

Kupiłem półtoraroczne auto więc długo nie czekałem ;-) . Spalanie 8,36 - głównie do i z pracy 7+7 km więc zima to masakra, zimny silnik i 10l/100. Poza tym w lecie wyjazdy weekendowe na działkę w górach 140+140 z tego parę km w terenie z napędem 4x4. Zapisuję każde tankowanie od 2013 roku, więc raczej to prawda dla moich warunków jazdy. Więcej Spalanie Duster
_________________
I like Duster
 
     
milosz
mily_duster

Marka: opel
Model: astra (na razie)
Rocznik: 2006
Dołączył: 05 Lis 2020
Posty: 2
Wysłany: 2020-11-11, 13:10   

Cześć,
Zastanawiam się nad kupnem Dustera.
Jak to jest, że na zagranicznych stronach Dustery są droższe niż w Polsce?
Na "zagramanicznych" serwisach autoscout24, mobile.de ceny (po przeliczeniu) sięgają 60-70 tysięcy złotych.
W Polsce, co dzwonię po komisach, osobach sprzedających Dacie Dustery słyszę, że był puknięty, wymieniany błotnik był, (wahacz też). Auto wiadomo: sprowadzane, gotowe do rejestracji, igła :mrgreen: . Cena: 39 tysięcy złotych.

Gdzie tu logika? Gdzie tu zarobek dla Mirka handlarza? Ktoś może mi to wytłumaczyć jak szukać nie walniętego dustera?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Miły.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-11-11, 14:40   

Sprawa jest prosta.
W krajach skąd sprowadzane są auta ich wartość to koszt prawdziwej „igły” minus koszt naprawy. Oczywiście koszt naprawy zgodnej z wytycznymi producenta i w cenach takich jakie w kraju pochodzenia samochodu obowiązują. A tam już choćby godzina pracy mechanika kosztuje znacznie więcej. Handlarze szukają właśnie aut wymagających naprawy czy odnowienia. Ich zarobek tkwi w różnicy ceny usługi wykonanej tam i u nas.

Jeśli handlarz jest człowiekiem, to usługa zrobiona jest tak, że sprzedawanym autem bez obaw pozwoliłby jeździć własnym dzieciom (czy komuś tam, kogo kocha). Szczytem szczęścia jest sytuacja gdy jeszcze z pełną dokumentacją wykonanych napraw kupującego zapozna.

Na drugim biegunie jest handlarz, który w pogoni za kasą… człowieczeństwo swe zatracił. Tu kupisz auto wypicowane, którego używanie jest równie bezpieczne jak spacer po polu minowym (mam znajomego, który kupił BMW zespawane z dwóch). Do tego dojdzie skręcony licznik i bezwstydna przysięga o bezwypadkowym pochodzeniu.

Nie twierdzę, że aut sprowadzanych nie wolno kupować. Trzeba jednak znać ryzyko i mieć jakiś pomysł na weryfikację sprzedającego. Ja osobiście bym się nie zdecydował. Jeśli używka to bez pośrednika i od rzeczywistego właściciela (najlepiej pierwszego, ewentualnie takiego co przez kilka lat używał).

Amatorskie sposoby oceny stanu odpuść. Fachowe picowanie nawet uwadze eksperta ujść może. Na czujnik grubości lakieru szkoda kasy. Nieuszkodzone blachy ze szrotu lub kradzieży wychodzą taniej niż naprawa lakiernicza.

Jeśli cena jest niższa niż powinna, to na 99,99% nie jest to okazja. Powód musi być. Sprzedający chce zarobić a nie stracić.

Trzeba też pamiętać, że gdy kupujesz auto, do którego Ci się „oczy zaświecą”, to chcesz czy nie myślenie masz wyłączone (chwilowo ale jednak). Sprzedający nie będzie miał oporów aby to wykorzystać.
 
     
milosz
mily_duster

Marka: opel
Model: astra (na razie)
Rocznik: 2006
Dołączył: 05 Lis 2020
Posty: 2
Wysłany: 2020-11-11, 18:36   

klazow napisał/a:
Trzeba też pamiętać, że gdy kupujesz auto, do którego Ci się „oczy zaświecą”, to chcesz czy nie myślenie masz wyłączone (chwilowo ale jednak). Sprzedający nie będzie miał oporów aby to wykorzystać.


Dzięki Ci Wielkie. Bardzo cenne uwagi, bardzo mi pomogłeś. Merci bien!
_________________
Pozdrawiam,
Miły.
 
     
marta123

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38
Dołączyła: 04 Lut 2021
Posty: 62
Skąd: ELW
Wysłany: 2021-02-04, 14:40   

Od września 2020 szukałam nowego auta. Czekałam uparcie na sandero III. Ale zaczęłam na necie oglądać Dustera 2, potem poszłam w ostatni weekend listopada na jazdę próbną a w poniedziałek wpłacałam zaliczkę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Auto z placu , a więc od ręki.
Spalanie PB poniżej 6 litrów (codziennie jeżdzę 100km w cyklu mieszanym)
Na lpg jeżdzę od pięciu dni i jeszcze nie ma rezerwy
_________________
Another one drives the Duster!
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-04, 20:17   

U mnie też jazda próbna przełomem była... choć na swojego Dustera przyszło mi jeszcze trochę poczekać.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2021-02-04, 23:25   

Ja czekałem na auto ok 3 miesięcy. Ale to był 2019. Spalanie z komputera w granicach 8l, teraz w zimie. W lecie nieco niższe.

Ale mam wrażenie że komp przekłamuje. Z kilometrów na pełnym baku wychodzi mi tak bliżej 9l/100 km.

Z tym, że jest to 4x4, jeżdżę tylko w trybie AUTO. Nie wykluczone, a nawet pewne, że 2WD osiągają lepsze wyniki. Nie próbowałem przejechać baku na 2WD, a swoją drogą mogłoby to być ciekawe porównanie spalania.

PS.
Rzeczone 8-9l uważam za i tak dobry wynik. Auto o aerodynamice cegły, 4x4, swoje waży (zwłaszcza ze mną na pokładzie ;-) ) silnik też swoje konie ma (130). Spalania katalogowe (bez względu wg jakich norm mierzone), podawane przez producenta, wkładam między bajki.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-05, 20:14   

Takie mam podejrzenie, że zużycie paliwa jest u mnie zależne od tego jak sobie wyświetlanie komputera ustawię. Jak mi po oczach daje aktualnym zużyciem, to średnia z baku spoko o litr niższa wychodzi niż gdy ustawię cyfrowy prędkościomierz i na ciężar nogi nie zważam.

Pewnie tak jest ale wzorem skrupulatności w śledzeniu zużycia to ja nie jestem. :oops:
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2021-02-05, 23:28   

klazow napisał/a:
U mnie też jazda próbna przełomem była... choć na swojego Dustera przyszło mi jeszcze trochę poczekać.


U mnie przełomem była wizyta w salonie Fiata i Suzuki. Po obejrzeniu aktualnej oferty tychże, powrót do salonu Dacii był tylko formalnością.

PS.
Przed chwilą miałem missklicka. Zamiast Cytować, dałem ignore Klazowa.
Jest to swoisty paradoks, bo akurat z nim zgadzam się prawie w każdym temacie dot. DD. ;-)

Aha, i jeszcze w temacie wskaźników - ja jeżdżę w zasadzie na temperaturze, i ewentualnie przy dłuższej trasie przełączam na licznik przebiegu. Spalania w ogóle nie używam, a km/h i tak się dublują z analogiem. Swoją drogą, jest swoistym paradoksem, że współczesne samochody, znacznie delikatniejsze niż kiedyś, mają tak ważny wskaźnik jak temp. silnika albo ukryty wśród 10 innych w menu, albo wcale. Na wszystkich Świętych, nawet 10 letnia Panda 1.1 w wersji <kompletny golas> ma wskaźnik temperatury.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-06, 20:41   

To i ja trochę sobie z wyciągniętą temperaturą pojeżdżę. Po tym, co robercik-a spotkało wręcz myślę, że to bardzo dobry pomysł.
Nie robiłem tego, bo Lanos nauczył mnie, że obserwacja temperatury to nuda. Zawsze szybko osiągał optymalną i do zatrzymania taką trzymał.
Z drugiej strony moje dawne wspomnienia z Escotra są w tym obszrze bardzo barwne. Wskaźnik tańczył i całe szczęście, że był bo wentylator działał lub nie. :-o
Zobaczymy jak jest w Dacii.
 
     
tomekptk
I like Duster


Marka: Dacia
Model: Duster f.2
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2022
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 95
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2021-02-06, 21:47   

klazow napisał/a:
... że obserwacja temperatury to nuda. Zawsze szybko osiągał optymalną i do zatrzymania taką trzymał.
Z drugiej strony moje dawne wspomnienia z Escotra są w tym obszrze bardzo barwne. Wskaźnik tańczył i całe szczęście, że był bo wentylator działał lub nie. :-o
Zobaczymy jak jest w Dacii.


Wskaźnik temperatury ma sens, szczególnie w trudnych warunkach. W moim poprzednim aucie KIA Sportage zdarzyło się jeździć w terenie na LPG, po paru przekroczeniach temperatury w terenie jeździłem już tylko na benzynie. Ale tam był wskaźnik wskazówkowy. W tym aucie po trudniejszych podjazdach wentylator potafi długo jeszcze się kręcić po wyłączeniu zapłonu, ale wskaźnik pokazuje, że jest OK. Nie wiem co tak naprawdę jest on wart?
_________________
I like Duster
 
     
robercik
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 131
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2021-02-08, 16:31   

he he he. Po tym co mnie spotkało jestem bardzo gorącym zwolennikiem wskaźnika temperatury. Nie wiem czemu go tam nie ma. Jadę w terenie. Błysnęła kontrolka wysiadam. Cała chłodnica w śniegu czyszczę. Coś tam może i błyskało w aucie. Zapaliłem i pojechałem. Żeby był wskaźnik to by go człowiek obserwował. Gdyby się zdarzyło tak jak u mnie że płyn szybko wyleciał to by wskaźnik pokazał zero. To też powód żeby dalej nie jechać. Duży błąd moim zdaniem daczki że tam nic nie widać. I to ma być auto w teren?
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-02-08, 19:12   

robercik napisał/a:

I to ma być auto w teren?

Duster to niej jest terenówka :mrgreen: tylko SUV .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Airmax internet opinie rejestracja samochodu z zagranicy wrocław toyota dla firm warszawa serwis wózków widłowych
Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 11