Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Essential czy Comfort
Autor Wiadomość
Useless

Marka: Opel
Model: Astra
Dołączył: 28 Paź 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-10-29, 20:19   Essential czy Comfort

Przymierzam się do zakupu nowego Dustera a ze względu na budżet muszę iść na pewne kompromisy. Nie jestem wymagający, potrzeba mi jedynie kierownicy, 4 kół i klimatyzacji. Auto będę prowadził tylko ja, czasem przejedzie się nim ze mną jeden pasażer. Stąd raczej nie żal mi elektryki w lusterkach czy na tylnych szybach. Tym samym wszystko wskazuje na wersję Essential + klima manualna i być może kilka akcesoriów jeśli załapię się na voucher.

Z drugiej strony na myśl, że np. pożegnam się z podświetleniem schowka jest mi trochę przykro :). Poza chromowanymi elementami np. na pokrętłach czy drzwiach, skórą na kierownicy i wspomnianym podświetleniem schowka, nie dopatrzyłem się na filmach/zdjęciach innych drobiazgów jeśli chodzi o różnice między wersją Essential a Comfort. Nigdzie też nie znalazłem na tyle szczegółowego zestawienia by zawierało takie detale. Zapytałem o takie zestawienie handlowca z salonu Dacii, ale nie raczył odpowiedzieć... W salonie niedaleko mojego miejsca zamieszkania niestety nie jest dostępna do wglądu wersja Essential zaś jazdę próbną odbyłem wersją Prestige, czyli daleko poza moim zasięgiem :).

Czy właściciele "Essentiala" byliby tak uprzejmi i podzielili się swoimi wrażeniami, z tego jak się takie auto wizualnie prezentuje szczególnie w kolorach dostępnych bez dopłaty?
Co warto do niego dołożyć z wyposażenia/akcesoriów?
Może jednak warto dorzucić do "Comforta" i wyrwać jakiś rabat (o ile to w ogóle możliwe przy bardziej budżetowych specyfikacjach)?

Każda opinia będzie dla mnie cenna. Z góry dziękuję.
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2018-10-30, 07:40   

zerknij tutaj: https://www.dacia.pl/cont...uster-price.pdf

tam szczegolowo masz wypunktowane czym roznia sie od siebie poszczegolne wersje.

z istotniejszych roznic (subiektywnie):
- w comfort masz tempomat (teraz nie wyobrazam sobie juz auta bez tempomatu)
- w comfort masz klime w standardzie (w essential klima 2500 zl)
- impulsowy wlacznik po stronie kierowcy (do szyby - przydatne)
- no i wspomniane przez Ciebie oswietlenie schowka (oraz wizualne zmiany) ;)

standardowa roznica w cenie miedzy essential i comfort to jakies 5700 - jak dolozysz klime to juz masz roznice tylko 3000 zl. osobiscie wybralbym wersje comfort. jak masz jakies pytania to chetnie odpowiem.
 
     
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2018-10-30, 10:34   

Musisz dokładnie ocenić co jest niezbędne w Twojej wersji tzn. co musisz mieć fabrycznego bo nie ma zamienników lub nie opłacalny jest późniejszy montaż akcesoryjny. Wiele można dołożyć dodatków z voucherów, Allegro czy AliExpress i wyjdzie dużo taniej niż zakup droższej wersji. Podświetlany schowek można zrobić chyba samodzielnie za kilka zł, ale klimatyzacji nie da rady taniej dołożyć (jeżeli w ogóle to możliwe). Są też w konfiguratorze paradoksy tego typu, że np. doposażony Comfort jest droższy od Prestige z analogicznym lub lepszym wyposażeniem - nie wiem jak jest w Essentialu, ale sprawdź to. Poza tym weź pod uwagę, że niestety z samym zakupem samochodu związanych jest wiele dodatkowych kosztów, które "trochę" umykają przy wstępnych kalkulacjach (ubezpieczenie, opłaty rejestracyjne, opłaty serwisowe, lub np. nowe opony zimowe itp.)
_________________
Od f126p do Dustera
 
     
Useless

Marka: Opel
Model: Astra
Dołączył: 28 Paź 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-10-30, 13:05   

Dziękuję za udzielone odpowiedzi i link do PDF'a - przestudiuję :).

maugu napisał/a:
Podświetlany schowek można zrobić chyba samodzielnie za kilka zł


Niestety majsterkowicz, ze mnie żaden :). Widziałem na forum, że można np. sporo zaoszczędzić samemu zakładając listwy ochronne na drzwi i nadkola, ale bałbym się, że tylko się upapram i więcej narobię szkód niż pożytku.

maugu napisał/a:
jest wiele dodatkowych kosztów, które "trochę" umykają przy wstępnych kalkulacjach (ubezpieczenie, opłaty rejestracyjne, opłaty serwisowe, lub np. nowe opony zimowe itp.)


Jakie opłaty serwisowe masz na myśli?

Biorę pod uwagę ubezpieczenie (OC+AC) oraz przedłużenie gwarancji. Zaproponowano mi za ~2300 pakiet Easy Service na 5 lat/80k km wraz z przeglądami (nie dopytałem ile sztuk) - trochę trudno mi uwierzyć, że przeglądy będą za free i nie znajdą się jakieś wyjątki, za które trzeba będzie jednak dopłacić. Waham się czy np. tej kwoty nie dorzucić jednak do budżetu na auto. Jak wspomniał gogol Essential + klima (bez trudno się obyć) to raptem 3 tysiące mniej.

Co do opon, sprzedawca (który nagle przestał odpisywać po pytaniu o rabat) zapewniał mnie, że nowe auta dostarczane są na oponach wielosezonowch. Przy mojej raczej spokojnej jeździe i stosunkowo niskich przebiegach nie wystarczą? Niestety zapewniał mnie też, że zapas jest pełnowymiarowy, więc możliwe, że ściemniał i w tej kwestii :>.

Liczę też na jakąś promocję na benzynę w najbliższym czasie. Coś jak teraz na diesla - tańsze opony i ubezpieczenie. Chociaż przy takim popycie chyba nie ma większych szans.

Strasznie trudne są te decyzje ;).
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2018-10-30, 13:24   

Co do opon - ja dostalem na takich (w odpowiednim rozmiarze oczywiscie, chodzi o model):
https://www.ceneo.pl/ofer...oss-contact-m-s

Z tego co mi mowili w salonie i z tego co pisza tutaj to sa letnie z opcja M+S (mud + sand bodajze). Pytanie na jakich teraz wydaja (ja odbieralem 20 kwietnia). I zapas - jak sie zdecydujesz to jest pelen wymiar.

Co do promocji to bym nie liczyl - maja taki popyt, ze tam nikt nie mysli o promocjach. Co najwyzej mozesz jakies testowy samochod z przebiegiem np. 1000 km w nizszej cenie.

Powodzenia zycze ;)
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2018-10-30, 15:01   Zakup

Witam. M+S na oponach tłumaczą jako "błoto i śnieg", ale opcja "z piaskiem" jest też rozsądna, czyli jako takie lekko zimowe. Jednak i na forach Dacii, i wśród tłumaczeń oponiarzy przeważa pogląd, że nie są to na pewno typowe opony zimowe, tylko raczej uterenowione ze świetnym bieżnikiem, który na pewno da sobie radę z naszymi błotnistymi zimami. Ja dla pewności - i oszczędności tych M+S - dokupiłem zwykłe zimówki, a że dostałem z vouchera alusy jak te z pakietu LOOK (do Dustera z 2017 r.), więc śmigam jakby na tych samych kółkach.

Jeżeli chodzi o opcje i poziomy wyposażenia Dustera, to naprawdę zależy od oczekiwań nabywcy. na pewno wersja Prestige jest dobrze wyposażona i opłacalna, ale szkopuł w tym, że kiedy kupowałem, nie było jej z LPG - i dalej zresztą nie ma.

Essentiale jest niezłe (myślę o tym słabszym dieslu 95KM za kilka lat), a jeśli przejrzysz opcje akcesoriów (ale tych z "papierowego" wykazu akcesoriów poza konfiguratorem), możesz sobie doposażyć auto całkiem nieźle i niezbyt drogo bez konieczności wchodzenia w wersję Comfort.
Do zmiany autka mam jeszcze 2-3 lata i też rozważam różne warianty - ze strachem przed dci włącznie, wątpliwościami co do dalszego istnienia w Dusterze wersji LPG, wymianami jednostek napędowych z filtrami cząstek do Pb. Szaleństwo z tą ekologią.

Co do gadżetów, na pewno klima jest obowiązkowa, ale co do innych głupstewek - to już niekoniecznie. Mam swojego Dustera od roku (25.000 km przebiegu): lusterka ustawiłem elektronicznie raz na początku i potem już nie dotykałem tego automatycznego ustrojstwa ani razu, tylne szyby uchyliłem chyba ze dwa razy przyciskiem przy kierowcy. Tempomatu używam, ale ponieważ rzadko śmigam autostradą, naprawdę nie jest to jakiś niezbędnik, bo i gdzie go używać. Na pewno przydaje się wspomaganie cofania, a w Essentialu chyba tego nie ma.
Co do kutwienia salonów - absolutna zgoda: zachowują się jak szejkowie tuż przy wylocie ropy, co to niczego nie muszą.

Myśl dalej. Życzę udanych decyzji zakupowych!
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2018-10-30, 15:10   

mea culpa. oczywiscie ze M+S to "mud" i "snow". myslalem o sniegu a pisalem o piachu ;) i rowniez sie zgadzam, ze prawdziwe zimowki to obowiazkowo trzeba miec.
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2018-10-30, 17:24   

Useless napisał/a:


Jakie opłaty serwisowe masz na myśli?

Biorę pod uwagę ubezpieczenie (OC+AC) oraz przedłużenie gwarancji. Zaproponowano mi za ~2300 pakiet Easy Service na 5 lat/80k km wraz z przeglądami (nie dopytałem ile sztuk) - trochę trudno mi uwierzyć, że przeglądy będą za free i nie znajdą się jakieś wyjątki, za które trzeba będzie jednak dopłacić. .


Easy Service za tę kwotę dostaniesz tylko przy kredytowaniu przez Bank Renault - minimalny koszt kredytu to chyba ok. 1200zł (nawet gdybyś spłacił na drugi dzień). Co wchodzi w Easy Ser. jest opisane gdzieś dokładnie na stronach Dacii jak i na forum (ja nie brałam to nie chcę wprowadzać w błąd), ale chyba prawie wszystko. Nie licz specjalnie na jakiekolwiek upusty przy ubezpieczeniu - czasami ktoś pisał na forum, że dostał, ale to są wyjątki - mnie np. wypadło taniej u zewnętrznego ubezpieczyciela. Kamera cofania bardzo pomocna, ale można dokupić nie firmową. Lusterka są tak duże, że nawet jak ktoś inny prowadzi mojego DD to i tak mi ich nie przestawia - jak kolega pisał praktycznie się ich nie reguluje. Szyby tylne czasami uchylam z panelu, ale czasami. Klimatyzacja automatyczna - niestety nie jest tak, że jak raz ustawisz 24 'C to już jej nie kręcisz - niestety u mnie muszę ją przy słońcu skręcać na minimum, tak że i to wymaga kręcenia (ale ładnie wygląda). Koło zapasowe pełnowymiarowe dopłata chyba 400zł - czy warto? Dużo można przyoszczędzić na ty dodatkach , ale jak pytałam dealera (a sprzedają ok. 6-8 szt dziennie) to zdecydowana większość sprzedaży to jednak Comforty i Prestige - trudna decyzja. Powodzenia.
_________________
Od f126p do Dustera
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2018-10-30, 17:58   Koło zapasowe

Jeszcze słów kilka o tym kole zapasowym. Skoro mam zimówki na osobnych kołach, mogę jedną z nich, zapakowaną w pokrowiec za 30 zł (albo w jakąś taniochę folię), wykorzystać jako koło zapasowe i wozić w bagażniku (a wielkie jak diabli!). Z drugiej strony, jak powiedział mi inny starszy użytkownik Dustera, wożenie tego wielkiego grzmota to tylko efekt psychologiczny, że mam jakieś opcje ratunkowe, co nie do końca jest prawdą, bo: mam dokupiony klucz do kół (w standardzie przecież nie było!), mam zestaw do naprawy opony, mam full AC z możliwością naprawy opony, ale czego nie mam? - nietypowego lekkiego podnośnika, unoszącego dość wysokie auto znacznie wyżej niż inne typowe niskie fury. I po co mi to koło zapasowe, skoro sam go nie zmienię?! Pewnie, że mógłbym dokupić i ten cholerny wyższy podnośnik, ale po co mi wozić ten cały warsztat, skoro ogólnie jestem dość leworęczny? W końcu bagażnik to będzie taki mini serwis. W starszych autach koło zmieniałem kilka razy, ale to i wina opon, i tych aut, i ostatnio niskiego profilu opony. Dacia ma całkiem wysokie oponiska i to mnie bardzo cieszy.
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2018-10-30, 18:13   Easy Service

Ja mam kupiony ES na 5 lat do 100.000 km (mam nadzieję, że tyle wytrzymamy ze sobą). Ponieważ mam auto z LPG, chyba się to opłaca, chociaż opcje przeglądowe i przebiegi między wymianami np. filtrów gazu to jawna kpina. Jestem po pierwszym przeglądzie rocznym (absolutne 0 zł) i kilku gwarancyjnych czyszczeniach elektrozaworu LPG także za free. Jeśli dodamy kosmiczne ceny filtrów do gazu i wymiany - ok. 400 zł z wymianą poza terminarzem przeglądów co jakieś 20-30.000 km (bo fabrycznie mają to co 40.000!), to może być cenowo ok. Tzn. przy kolejnym przeglądzie wymienią mi w ramach przeglądu jeden z filtrów LPG, a ja - dla dobra auta - zapłacę za ten drugi. Przy kolejnym wymienią mi ten drugi, a ja zapłacę ze swoich za ten pierwszy. W Dacii jest tak, że nie wymieniają od razu obu filtrów, tylko tak, jak napisałem (co i mnie, i każdego normalnego gazownika doprowadza do szału). Zakładam, że nie będę potrzebował innych interwencji gwarancyjnych, ale licho wie. Infolinia Dacii/Renault to temat na osobny artykuł.
 
     
Useless

Marka: Opel
Model: Astra
Dołączył: 28 Paź 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-11-12, 11:27   

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Udało mi się zdobyć namiary na sprzedawcę, który póki co nie oferuje więcej niż pobliski salon, ale sam kontakt oceniam bardzo pozytywnie. Wprawdzie będę musiał w razie czego gnać po daćkę 100 km, ale myślę, że warto się poświęcić dla dobrej nici porozumienia :). Zastanawiam się tylko, jakie mogą być negatywne konsekwencje kupna auta od dealera, do którego nie będę miał zbyt blisko - czy w specyficznych sytuacjach nie odeślą mnie bezpośrednio do niego?

W tym akurat salonie dostępne będą wersje comfort i prestige, zatem chyba nie mam wyboru i będzie comfort. Do tego listwy na drzwi, nadkola i progi, koło zapasowe (poczytałem trochę o podnośnikach i chyba faktycznie nabędę je jedynie dla efektu psychologicznego). Liczę na dywaniki gratis, kiedyś pewnie kupię matę do bagażnika. Kolor zapewne błękit morski - kiedyś myłem białe auto i była to syzyfowa praca. Z lektury w sieci wynika, że lakier metalizowany trwałością nie różni się od tego dorzucanego za free, chociaż szkoda będzie rudej :).

Rozglądam się też za drobiazgami, które mógłbym kiedyś dorzuć samodzielnie (np. jakieś gustowne nakładki na lusterka), ale biorąc pod uwagę moje dwie prawe ręce (jestem leworęczny ;) ), dużo tego nie będzie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
4uKlima Daniel Bartkowicz https://liftonpolskasklep.pl/?product_cat=podnosniki-do-wlazow system Master Key : www.master-key.pl/
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11