Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster II 1.6 SCe skokowe opadanie obrotów.
Autor Wiadomość
andrew

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 25
Wysłany: 2018-12-17, 19:25   Duster II 1.6 SCe skokowe opadanie obrotów.

Witam wszystkich,

posiadam Dustera II (4x2) z silnikiem 1.6 SCe. Podczas zmiany biegów po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika maleją skokowo. Np. jadę na drugim biegu, obroty około 3000/min. wciskam sprzęgło, obroty spadają do 2,5 tys. zatrzymują się na chwilę, następnie do 2 tys. i znowu się zatrzymują i tak aż do osiągnięcia obrotów biegu jałowego. Wcześniej miałem taki problem, że po wciśnięciu sprzęgła obroty w ogóle nie opadały. Jednak rozwiązano ten problem poprzez wgranie nowego softu. W tej chwili pozostał ww. problem ze skokowym opadaniem obrotów. Sprawa została (na prośbę serwisu) zgłoszona do Renault Polska i samochód został kolejny raz sprawdzony. W serwisie padło już kultowe TTTM. Powiedzieli, że wszystko jest w porządku i nie są w stanie z tym nic zrobić, a kolejnej aktualizacji oprogramowania nie ma, i nie wiedzą kiedy będzie. Od miesiąca próbuję otrzymać oficjalną opinię na ten temat od Renault Polska, jednak osoba, która zajmuje się moją sprawą nie kontaktuje się ze mną. Jedynie konsultanci na infolinii Dacii dodają kolejne notatki z prośbą o kontakt ze mną.

Problem występuje niezależnie od temp. silnika, włączonego trybu ECO, czy też klimatyzacji.

Stąd moje pytanie, czy w Waszych Dusterach też tak się dzieje? (Proszę o odpowiedzi osoby, które mają 1.6 SCe). Może komuś udało się rozwiązać ten problem?
 
     
Danhi

Marka: Dacia
Model: DusterII
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Lis 2018
Posty: 6
Wysłany: 2018-12-18, 12:08   

Witam , ja odebrałem swojego Dusterka w piatek i zauważyłem ze czasami sam podbija obroty do 1500 lub 2000 i trzyma tak jakby był na ,,ssaniu’’ najcześciej po wciśnieciu sprzęgła.
 
     
andrew

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 25
Wysłany: 2018-12-18, 13:17   

Też tak miałem parę razy. Dochodziło do tego w momencie kiedy po gwałtownym ruszeniu, równie gwałtownie musiałem się zatrzymać. Podobno oprogramowanie stwierdza, że nadal chcesz przyśpieszać i podnosi obroty. Moim zdaniem ewidentnie jest coś z oprogramowaniem silnika w tych wersjach. Pytanie, czy ktokolwiek pracuje nad nową wersją?
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2018-12-18, 15:43   

Danhi napisał/a:
Witam , ja odebrałem swojego Dusterka w piatek i zauważyłem ze czasami sam podbija obroty do 1500 lub 2000 i trzyma tak jakby był na ,,ssaniu’’ najcześciej po wciśnieciu sprzęgła.

Mój też tak czasami robi przed zatrzymaniem , jak jadę na biegu do niższych obrotów . W momencie wciśnięcia sprzęgła podbija obroty na 2 sekundy , przeważnie gaszę auto nie przejmując się tym .
 
     
pallax

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 2
Wysłany: 2018-12-18, 16:25   

witam,
Mam coś podobnego czyli... po jeździe dłuższej zatrzymuję auto do parkowania, wciskam sprzęgło, daję na luz i ... generalnie S&S powinien zgasić auto ale nie . Podwyższał obroty do 1500 -2500. Jak było 1500 to zgasiłem ale jak było 2500 to po prostu ruszyłem do przodu i cofnąlem i obroty spady do okolo 800. niby koniec tematu . Ale podjechałem do serwisu i tam sprawdzili - jakieś dwa błedy były - o jednym powiedzieli ze był jakiś spadek mocy ??? na postoju ? Zmienili soft - i teraz po przejechaniu kolejnego tysiąca km odczuwam brak mocy powyżej 2000. Silnik dławił się co jakies 200, czyli przy 2200 , 2400 i 2600.. dopiero później zaczął jakoś jechać... Kolejne 100 km przejechane - niby wszytsko normalnie. Wgrali teraz jakąś wersję 182 oprogramowania- co dostałem na świstku wydrukowanym i że nie mam juz zadnych błedó. dziwne a niby silnik od NIssana. Ale sam dopatruję sie problemu w działąniu systemu S&S - przynajmniej przed updatem oprogramowania.. Ktoś cos miał podobnego ? Auto w beznynie bez gazu
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2018-12-18, 16:34   

LESNICZYy napisał/a:
Danhi napisał/a:
Witam , ja odebrałem swojego Dusterka w piatek i zauważyłem ze czasami sam podbija obroty do 1500 lub 2000 i trzyma tak jakby był na ,,ssaniu’’ najcześciej po wciśnieciu sprzęgła.

Mój też tak czasami robi przed zatrzymaniem , jak jadę na biegu do niższych obrotów . W momencie wciśnięcia sprzęgła podbija obroty na 2 sekundy , przeważnie gaszę auto nie przejmując się tym .


Podbija, ponieważ zszedłeś do zbyt niskich obrotów na biegu wg sterownika silnika. Zacznij wciskać trochę wcześniej sprzęgło i się przekonasz czy się poprawiło.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2018-12-18, 17:06   

yunior81 napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
Danhi napisał/a:
Witam , ja odebrałem swojego Dusterka w piatek i zauważyłem ze czasami sam podbija obroty do 1500 lub 2000 i trzyma tak jakby był na ,,ssaniu’’ najcześciej po wciśnieciu sprzęgła.

Mój też tak czasami robi przed zatrzymaniem , jak jadę na biegu do niższych obrotów . W momencie wciśnięcia sprzęgła podbija obroty na 2 sekundy , przeważnie gaszę auto nie przejmując się tym .


Podbija, ponieważ zszedłeś do zbyt niskich obrotów na biegu wg sterownika silnika. Zacznij wciskać trochę wcześniej sprzęgło i się przekonasz czy się poprawiło.

Wiem o tym :mrgreen: , zejście do 1250 obrotów mnie nie boli a sterownik niech robi swoje .
 
     
andrew

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 25
Wysłany: 2018-12-18, 20:27   

Wracając jednak do głównego problemu, czy zauważaliście u siebie skokowe opadanie obrotów podczas zmiany biegu z niższego na wyższy tak jak opisałem wyżej?
 
     
pavulon78

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 45
Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 22
Wysłany: 2019-02-27, 11:52   

Tak, ja w swoim 1.6 SCe mam tak samo. Do szału mnie doprowadza ten silnik. Obroty żyją własnym życiem. Czasem opadają tak jak mówisz, takimi skokami, a czasem w ogóle nie chcą opaść tylko sobie wiszą w okolicy 2000.
Dodatkowo potrafi sobie na taki wiszących obrotach błysnąć check engine, zwłaszcza na zimnym silniku.
Generalnie ten samochód wymaga bardzo specyficznego traktowania żeby działa poprawnie: szybko na dwójkę bo jak nie wywali check, przy dojeżdżaniu do świateł wysprzęglenie w odpowiednim momencie bo jak nie to obroty pofruną sobie do 2 tysięcy w oczekiwaniu na dalszą jazdę. Porażka totalna jest z tym silnikiem.
Do tego dochodzą chwilowe spadki mocy tak między 2100 a 2500 jak próbuję porzyspieszać pod górę na 5 biegu. Kiedyś było to tez wyczuwalne na 4 biegu ale któras tam aktualizacja softu trochę to poprawiła.
 
     
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2019-03-02, 16:40   

U mnie to samo. Auto odebrałem w piątek i już mam nerwa na obroty. W poniedziałek dzwonię do serwisu.
 
     
jammo


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 226
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-03-02, 18:21   

Te silniki tak mają, ale mnie to akurat nie przeszkadza, gdyż nie stosuję nigdy szybkiej zmiany biegów. Podczas redukcji, po wciśnięciu sprzęgła podtrzymuję go wciśnięte sekundę lub dwie dłużej, przy czym spokojnie zmieniam bieg i oczywiście sprzęgło puszczam wolno . Te 2 sekundy maja duże znaczenie własnie przy unormowaniu się obrotów, dlatego nie odczuwam żadnego wycia ani szarpania.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2019-03-02, 18:49   

To jest normalnie patola
 
     
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2019-03-02, 19:40   

Niezbyt mnie pocieszyłeś. Nie wiem czy chce się do tego przyzwyczaić...
 
     
jammo


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 226
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-03-03, 17:05   

Sajmon117 napisał/a:
To jest normalnie patola

Niby co? silnik z tymi jego obrotami, czy opis techniki jazdy jaki stosuję?
 
     
jarek1977

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 26
Wysłany: 2019-03-03, 18:59   

spokojnie kupuj bez zastanawiania, ja mam 1.6 i nie mam tych problemów, zniknęły po pierwszym przeglądzie przy 13tys
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10