Duster II 1.6 SCe skokowe opadanie obrotów. |
Autor |
Wiadomość |
jarek1977
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Mar 2018 Posty: 26
|
Wysłany: 2019-03-03, 19:08
|
|
|
13tys zrobiłem w 8 miesięcy, co do objawów to miałem sporadycznie falujące obroty i raz wszedł w tryb serwisowy, w ASO żadnego softu mi nie wgrywali a po przeglądzie jak ręką odjął i jakby dodatkowych koni przybyło. Nie mam pojecie cos się stało ale teraz jest dobrze.
Bierz spokojnie 1.6 bo jak nie teraz to za jakiś czas rozwiążą ten problem |
|
|
|
jarek1977
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Mar 2018 Posty: 26
|
Wysłany: 2019-03-03, 19:32
|
|
|
moze akurat model z 2019 nie bedzie mial tych problemów |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2019-03-03, 20:44
|
|
|
Problem jest tylko z DDII. Wcześniej dustery nie miały problemów. Dotyczy to tylko 1,6. |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2019-03-03, 21:22
|
|
|
Myślę, że do tego czasu ogarną temat. |
|
|
|
mistakos
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 92
|
Wysłany: 2019-03-04, 08:56
|
|
|
Ja parę dni temu odebrałem, więc jeszcze nie ogarnęli... :/ |
|
|
|
jarek1977
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Mar 2018 Posty: 26
|
Wysłany: 2019-03-04, 08:58
|
|
|
czyli niestety sami nie wiedza co zrobić. |
|
|
|
BLACHA_997
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 194 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-03-04, 12:18
|
|
|
Jeśli prześledzicie tematy w bliźniaczym forum dojdziecie do wniosku, że wcześniejsze wersje Dusterów 1,6 tez miały tą "przypadłość" - chyba jednak wszystko zależy od indywidualnego podejścia użytkownika gdyż dla mnie różnica w obrotach rzędu 50 czy 100 jest niczym. Ja jeździłem Dusterem 1 od 2011 roku do stycznia tego roku i kilka razy zdarzyło się, że obroty były podbijane do góry, ale zauważyłem, że w tedy gdy trochę późno wysprzęgliłem silnik przy hamowaniu i zatrzymywaniu się. Były to jednak sporadyczne przypadki związane z tą właśnie operacją. Poza tym złego słowa nie mogę powiedzieć na temat tamtej jednostki napędowej - fakt rozwiązanie związane ze wspomaganiem hydraulicznym dusiło silnik gdy ruszało się kierownicą, ale to taka konstrukcja. Jeżdżąc obecnie Dusterem II - na "luzie" nie stwierdziłem żadnego falowania silnika, a przy zmianie biegów i po wciśnięciu sprzęgła, faktycznie przez ułamek sekundy obroty utrzymywane są na stałej wartości aby następnie liniowo spaść. Dla mnie to żadna usterka. |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2019-03-06, 21:34
|
|
|
jammo napisał/a: | Sajmon117 napisał/a: | To jest normalnie patola |
Niby co? silnik z tymi jego obrotami, czy opis techniki jazdy jaki stosuję? |
Silnik i serwis |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 418 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2019-03-06, 21:36
|
|
|
Leszek napisał/a: | to ty ładnie kilometrow krecisz 13 tys rocznie dusterem !!!! masz w opisie ze rocznik 2018 strasznie duzo a na poczatku miales tez takie problemy jak opisuja inni z tymi obrotami ? |
A ile trzeba jeździć ?? |
|
|
|
mistakos
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 92
|
Wysłany: 2019-03-07, 14:31
|
|
|
Ja dzisiaj zrobiłem kolejne odkrycie i stwierdziłem, że TTTM, więc dam sobie spokój. Wspomnę o tym na serwisie, ale szkoda mojego czasu na temat obrotów.
Odkrycie: wyłączony S&S, stoję na światłach na luzie - obroty 700, wbijam bieg auto jeszcze na sprzęgle bez gazu obroty 1000, wrzucam znów luz, obroty 700.
Podsumowując, szkoda życia, żeby drążyć, auto jeździ, skręca, hamuje, a o to właściwie chodzi. |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2019-03-07, 15:10
|
|
|
Ale tak ma być. To jest dobrze.
Masz na luzie, mniej pali, nie zużywa się łożysko na sprzęgle, a po wciśnięciu masz gotowe do ruszenia praktycznie bez dodawania gazu. |
|
|
|
mistakos
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 92
|
Wysłany: 2019-03-07, 16:27
|
|
|
Wiesz, takich cudów do tej pory w autach nie miałem.
Poza tym, czy jako drugie cudo powinienem traktować to, że w trakcie jazdy po wciśnięciu sprzędła obroty najpierw spadają do 2k, czekają chwilę, na odpowiedni moment, prośbę, modlitwę czy co tam jeszcze im potrzeba i dopiero po chwili spadają dalej? Może cały ten wątek jest bez sensu, bo "tak ma być"
Wiesz, może ekomaniacy wymogli takie zachowania silnika na producencie? Zachowanie silnika przy zmianie biegu wygląda jakby "czekał" na 2k na dalszą jazdę? Może jest minimalnie oszczędniej w zużyciu paliwa i dlatego tak jest... a my tu się spinamy, atakujemy serwisy o nowe softy itede itepe, a to po prostu nie może się zmienić, bo normy emisji spalin...
Nie wiem, gdybam, ale sam temat obrotów odpuszczam, jeździ i to mi wystarczy. |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2019-03-07, 18:29
|
|
|
Ja mówię o tym konkretnym przypadku podczas postoju i wciśnięcia sprzęgła. |
|
|
|
mistakos
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 92
|
Wysłany: 2019-03-08, 18:25
|
|
|
Ah, teraz jak to czytam, faktycznie wyszedł lekki offens, przepraszam, ale ciężko czasem przełożyć swoje myśli na tekst pisany, tak, żeby to było dobrze odebrane.
Wracając do meritum, jak wspomniałem, dziwne zachowanie silnika, na tą chwilę traktuję jako norma, bo auto ma jeździć, a ja nie mam czasu i ochoty atakować serwis. Przy pierwszym przeglądzie wspomnę o tym i zobaczymy. |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2019-03-08, 19:38
|
|
|
Dzisiaj trochę pojeździłem i jest tak (żona mi dała ). Po wciśnięciu sprzęgła obroty nie podnoszą się. Dopiero po wrzuceniu biegu obroty się podnoszą do około 1000. Dla mnie jest to dobre bo ruszasz praktycznie bez gazu. Przydatne zwłaszcza w korkach. W 4x4 2 bieg i powolutku do przodu. |
|
|
|
|