DACIA DUSTER - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER - KLUB POLSKA
Nieoficjalny Klub Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 1.6 16V fabryczny LPG - SERWIS
Autor Wiadomość
nalowczasznow 
Forester

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 8
  Wysłany: 2019-01-08, 14:18   Duster 1.6 16V fabryczny LPG - SERWIS

Cześć

Jest to mój pierwszy post na forum jeśli źle go umiejscowiłem z góry przepraszam. Tak jak w temacie chodzi o serwis fabrycznej instalacji LPG w Daci Duster. Czy ktoś z was jest z Gdańska i mógłby mi polecić dobry zakład gdzie naprawię swojego Dustera ? Mianowicie chodzi przegląd, wymianę filtrów w instalacji LPG i jej regulacja, ponieważ są drobne defekty. Są to:
1. Spalanie. Patrząc na posty użytkowników dusterów mam wrażenie, że mój egzemplarz pali nieco za dużo. Z moim obserwacji wynika, że:
na trasie 100km podczas spokojnej jazdy nie przekraczającej 100km/h - 11,81 litrów gazu
na trasie 100km na autostradzie przy 150 km/ h- 17,5 litrów gazu
w mieście jest to około 13 litrów gazu
2. Jeżdżąc na LPG po mieście samochód często gaśnie przy ruszaniu. Na benzynie takie rzeczy nie występują.
3. Ostatnio również podczas jazdy na trasie mimo iż w zbiorniku znajduje się np. pół zbiornika LPG samochód przełącza się na benzynę dając sygnał dźwiękowy jakby skończył się gaz.
4. Auto ma problem z odpalaniem w temperaturach około 0'C lub niższych jak również przy krótkich trasach w mieście. W garażu odpala bez problemu za pierwszym razem. Również zauważyłem pewną zależność, że przy włączonej klimatyzacji nie chce odpalić silnik.

Usterki zaczęły się w grudniu w podanej wyżej kolejności. Mam świadomość, że musze jak najszybciej oddać auto do serwisu i wymienić filtry w instalacji jednak nie chce oddawać samochodu do pierwszego lepszego serwisu. Proszę dajcie znać jeśli ktoś będzie wstanie mi pomoc w rejonie Trójmiasta ;)

Z góry dziękuję za pomoc !

Pozdrawiam
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 135
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-01-08, 15:58   

Masz rację , mój przy emeryckiej do 100 km/h pali max. 9 l LPG na fabrycznych letnich oponach .
Instalacja STAG założona w 2018 roku .
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 83
Wysłany: 2019-01-08, 18:57   

Kolega ode mnie z pracy ma identyczne objawy w fabrycznej instalacji ;)
W najbliższym czasie wywala cały przód ;)
Wpadnie:
Optima Nano, Barracuda, KME Tur lub ACR02, węże parkera, opaski samozaciskowe..... etc. całość - 1300 zł.
Tak jak obiecałem w innym temacie, po wymianie instalacji wkleję na forum kilka zdjęć z tego montażu.

@Leśniczy, założyłeś poza ASO i cieszysz się normalną jazdą ;)

nalowczasznow, ze świecą szukać speca od Landi w naszym kraju, choć warsztatów montujących to badziewie jest trochę....
 
     
nalowczasznow 
Forester

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 8
Wysłany: 2019-01-08, 19:14   

Czyli zalecacie wymianę całej instalacji ? Auto ma niski przebieg bo tylko 83 tys. km przebiegu. Aż strach się bać co się zacznie dziać po przekroczeniu większych przebiegów.
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 83
Wysłany: 2019-01-08, 21:27   

Opisałem przypadek mojego kolegi ale co ty zrobisz ze swoją instalacją to już twoja decyzja. Ja osobiście wolałbym wywalić cały przód i wsadzić coś polskiego. Sterownik LR masz zablokowany a o dobrego fachowca lub bardziej speca od Landi ciężko. Przerabiałem temat tej instalacji, niestety, na własnej skórze dlatego wiem jaki to szajs i ile może być z nią kłopotu. Gdybyś był z moich okolic to z chęcią bym pomógł w ewentualnej wymianie na coś porządnego co każdy gazownik ogarnie.

nalowczasznow napisał/a:
Aż strach się bać co się zacznie dziać po przekroczeniu większych przebiegów.


Nie straszę ale lepiej już nie będzie.
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 83
Wysłany: 2019-01-08, 21:29   

Spróbuj poszukać pomocy na lpg-forum.pl
 
     
Sajmon117 

Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 125
Wysłany: 2019-01-13, 15:23   

nalowczasznow napisał/a:
Z góry dziękuję za pomoc !


http://www.autogaz-mak.pl/

Lepszego nie znajdziesz
 
     
nalowczasznow 
Forester

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 8
Wysłany: 2019-01-15, 14:26   

@Sajmon117 Dzięki! Dzwoniłem i również polecili mi wymianę instalacji. Koszt 1700 zł. Jednak zanim to zrobię dobrze było by sprawdzić ile wyniesie spalanie na nowej instalacji. Jednak na pewno odejdzie bolączka z pracą silnika czy ewentualnych usterek...

Miałbym do was prośbę moglibyście się podzielić ze swoimi spostrzeżeniami ile LPG palą wasze Dustery? Na przykład: cykl trasa/ miasto/ mieszany lub ile kilometrów zrobicie na pełnym baku.
Czytałem na forum o wynikach spalania przez użytkowników DD i rozpiętości są dość duże średnio jest to około 12-13l. jednak niektórzy zeszli do 9 l. (spokojna jazda do 100km cykl mieszany). Nigdy takiej wartości nie uzyskałem. Na pełnej butli 32l. max dystans jaki jestem wstanie przejechać to 280 km, przy spokojnej jeździe. Udawało wam się osiągnąć większe wyniki np. 350 km na jednym tankowaniu?
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 83
Wysłany: 2019-01-15, 14:53   

nalowczasznow napisał/a:
@Sajmon117 Dzięki! Dzwoniłem i również polecili mi wymianę instalacji. Koszt 1700 zł.


Co dostaniesz w tej cenie ?
 
     
nalowczasznow 
Forester

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 8
Wysłany: 2019-01-15, 15:05   

Instalacje STAG-a aczkolwiek nie wnikałem w szczegóły. Oczywiście bez elementów, które da się wykorzystać w z instalacji LR (butla, wlew ...itp.)
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 83
Wysłany: 2019-01-15, 16:55   

Wiadomo, ze bedziesz miał sterownik ze Staga, pewnie Q-Box, wtryski tez ale jakie ? Bo to jest bardzo ważne. Nie daj sobie wsadzić czasem wtryskiwaczy AC W01 i reduktora ACR01. Wtryski powinny byc chociaz ACW02 (listwa) a najlepiej ACW03 (pojedyncze) - niestety wtryski klepią podobnie do Medow, lepsze by były pojedyncze Barracudy. Reduktor ACR02 - stabilny cisnieniowo, bez zadnych wad fabryczny lub KME Tur. Do tego powinieneś dostac info jakie beda węże, opaski itd. i przede wszystkim jakie bedzie strojenie - na drodze z afr’em czy autoadaptacja na postoju i do widzenia.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 135
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-01-15, 17:43   

Wtryski STAG klepią , ale w poprzednim aucie zrobiłem 90kkm bez żadnej awarii :mrgreen:
W drakuli nie pamiętam jakie graty mam ... Może jutro się odezwia .
 
     
lukee 

Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCe
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2015
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 16
Wysłany: 2019-01-16, 09:12   

Ja bym od razu butlę wymienił na większą. U mnie leży 70 litrów i można mówić o akceptowalnym zasięgu :)
A spalanie w trasie (głównie autostrady i ekspresówki, rzadziej drogi krajowe) to ok. 12 litrów/100 km.
Po mieście 12-13.
W Szwecji/Finlandii miałem spalanie 9 l, ale tam to na drogach pusto i tylko czasami renifery się spotykało (a na gazie i benzynie przejechałem 1100 km i jeszcze miałem 20 litrów benzyny w zbiorniku) - ekstremum nie do zrealizowania w Polsce.
 
     
Sajmon117 

Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 125
Wysłany: 2019-01-17, 11:54   

yunior81 napisał/a:
Wiadomo, ze bedziesz miał sterownik ze Staga, pewnie Q-Box, wtryski tez ale jakie ? Bo to jest bardzo ważne. Nie daj sobie wsadzić czasem wtryskiwaczy AC W01 i reduktora ACR01. Wtryski powinny byc chociaz ACW02 (listwa) a najlepiej ACW03 (pojedyncze) - niestety wtryski klepią podobnie do Medow, lepsze by były pojedyncze Barracudy. Reduktor ACR02 - stabilny cisnieniowo, bez zadnych wad fabryczny lub KME Tur. Do tego powinieneś dostac info jakie beda węże, opaski itd. i przede wszystkim jakie bedzie strojenie - na drodze z afr’em czy autoadaptacja na postoju i do widzenia.
Tyle co wiem to amerykańce zakładają u niego i ten warsztat to jak Małysz .
Od niego się wszyscy uczą .
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 83
Wysłany: 2019-01-17, 20:43   

Sajmon117 napisał/a:
Od niego się wszyscy uczą .


OK, po montażu niech właściciel wstawi zdjęcia - ocenimy guru LPG ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
stat4u
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11