Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
lpg forum
Autor Wiadomość
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-01-20, 07:12   

A wiec..... fabryczna instalacja w Dusterze mojego znajomego jest wywalana i powiem szczerze - nie jest to łatwa sprawa. Wiązka do samochodów z fabryczna instalacja jest przygotowywana na etapie produkcji samochodu i nie ma w niej mowy o jakimś „wlutowaniu” wiązki od LPG. Wiązka od LPG i samochodu stanowią jedna całość i powiem szczerze, ze niewiele osob (gazowników) w naszym kraju podejmie sie wywalenia fabrycznej instalacji. Malutkim plusem tej instalacji jest to, ze nie jest ona tak mocno połączona z samochodem jak np. w Oplu, gdzie wskaźnik benzyny pokazuje tez LPG itd.
Jesli wszystko sie uda, napisze cos wiecej po weekendzie.
 
     
nalowczasznow
Forester

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 8
Wysłany: 2019-01-23, 21:06   

@ yunior81 nie strasz mnie ... Pojeździłem i popytałem w kilku miejscach co mogę zrobić w obecnej sytuacji. Zadowalające jest to że każdy gazownik podejmuje się wymiany przodu. Jednak kompletnie nie wiem na jaką instalacje się zdecydować. Jedni wstawiają Stag-a cena 1 700 zł, Landi lovato smart około 2 000 zł, BRC IV generacji 1 800 zł, DT gas system 1 400 zł.
Renault z kolei rozkłada ręce. Mogą wymienić wtryski i filtry koszt około 2 000 zł.
Co montować Panowie ? Jak nastąpi zmiana na pewno podzielę się fotorelacją ;)
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-01-24, 07:18   

Dusterek juz po przeszczepie :) - dosłownie.
A wiec, fabryczna instalacja lpg jest mocno połączona z reszta wiązki samochodowej i stanowi jedna całość, takze do wymiany fabrycznej instalacji lpg jest potrzebny bardzo ogarnięty gazownik. U mojego znajomego wpadły wtryski Barracuda, reduktor Shark, sterownik Optima Nano - czyli caly komplet od Alexa, dodatkowo węże Parkera, opaski sprężyste itd.. Furka śmiga az miło i zdecydowanie poprawiła sie dynamika samochodu. W fabrycznej instalacji wężyki miedzy wtryskiem a wkrętka miały 2x 38 cm i 2x 28 cm. Obecnie maja 4x 3,5/4 cm. Przełączanie gaz/benzyna/gaz jest niezauważalne. Zobaczymy jakie bedzie spalanie. Przy -4*C auto przełącza sie na lpg po 350 max. 400 metrach bez zadnych problemow, w zdaniem wlasciciel mówił, ze min. 1 kilometr musiał przejechac przy wyższych temperaturach. W wolnej chwili wrzucę zdjecia.

Dobra informacja tez jest taka, ze po wymianie instalacji, typowe w Dacii falowanie obrotow na ciepłym i zimnym zniknęło. Takze sterownik Lpg nieźle namieszał w sterowniku benzynowym. Wczesniej kolega był w ASO na aktualizacji sterownika i po tej czynności obroty sie uspokoiły. Na 3 dni przed terminem wymiany instalacji, Landi Renzo padło całkowicie a skoki obrotow wróciły. Jesli sprawa z obrotami nie powróci, tzn. ze kiepsko działająca instalacja LR mocno zaburzała prace sterownika Pb. Dlatego tak ważny jest prawidłowy montaz i wystrojenie instalacji LPG.
 
     
WM

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 4
Wysłany: 2019-02-28, 22:24   

Jak zapewnia mechanik, po wstawieniu elektroniki STAG 4 QNEXT PLUS, całkowicie uniezależniłem się od serwisu ASO dla instalacji w moim aucie. Stare wiązki z instalacji fabrycznej zostały i bezproblemowo można w przyszłości z powrotem je podłączyć.
 
     
jammo


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 226
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-03-02, 18:06   

yunior81 napisał/a:
Dusterek juz po przeszczepie :) - dosłownie.

Mam pytanie z którego roku jest to autko, gdzie wymieniana była ta instalacja fabryczna LPG ? To było auto z silnikiem Renault, tym 1.6 16V 105 KM (K4M) z hydrauliczną regulacją zaworów, czy już z silnikiem Nissana 1.6 SCe 115 ( H4M) zawory mechaniczne?
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-03-02, 23:49   

jammo napisał/a:
z którego roku jest to autko,


2014

jammo napisał/a:
gdzie wymieniana była ta instalacja fabryczna LPG ?


Drużbice k. Bełchatowa

jammo napisał/a:
To było auto z silnikiem Renault, tym 1.6 16V 105 KM (K4M) z hydrauliczną regulacją zaworów


Tak

Samochód śmiga pięknie, spalanie w stosunku do instalacji fabrycznej spadło. Na nowej instalacji zrobione już kilka tysięcy km i nic się nie dzieje, obroty nie falują, przełączanie gaz/Pb/gaz niezauważalne i nie ważne czy silnik ciepły czy zimny oraz jaka jest temp. zewnętrzna.
 
     
jammo


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 226
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-03-03, 15:55   

No tak, trudno się dziwić, bo akurat ten silnik Renault 105 KM K4M, jest do gazu rewelacyjny. Pytałem, bo myślałem, że ktoś robił już coś takiego przy silniku Nissana, czyli H4M. Sam mam obecnie taki silnik H4M w swoim Dusterku z 2018r i chociaż, jeździłem dotychczas przez ponad 16 lat na LPG, swoimi wcześniejszymi autami, to w obecnym Duster II z tym silnikiem H4M, nie zdecydowałem się na LPG.
 
     
nalowczasznow
Forester

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-08, 12:29   

Duster już po zmianie instalacji. Zdecydowałem się na STAGA. W wolnej chwili przedstawię wam więcej szczegółów.
 
     
Pan_Jozek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Blackstorm
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 114
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-09, 12:17   Re: Duster 1.6 16V fabryczny LPG - SERWIS

nalowczasznow napisał/a:
Cześć

Jest to mój pierwszy post na forum jeśli źle go umiejscowiłem z góry przepraszam. Tak jak w temacie chodzi o serwis fabrycznej instalacji LPG w Daci Duster. Czy ktoś z was jest z Gdańska i mógłby mi polecić dobry zakład gdzie naprawię swojego Dustera ? Mianowicie chodzi przegląd, wymianę filtrów w instalacji LPG i jej regulacja, ponieważ są drobne defekty. Są to:
1. Spalanie. Patrząc na posty użytkowników dusterów mam wrażenie, że mój egzemplarz pali nieco za dużo. Z moim obserwacji wynika, że:
na trasie 100km podczas spokojnej jazdy nie przekraczającej 100km/h - 11,81 litrów gazu
na trasie 100km na autostradzie przy 150 km/ h- 17,5 litrów gazu
w mieście jest to około 13 litrów gazu
2. Jeżdżąc na LPG po mieście samochód często gaśnie przy ruszaniu. Na benzynie takie rzeczy nie występują.
3. Ostatnio również podczas jazdy na trasie mimo iż w zbiorniku znajduje się np. pół zbiornika LPG samochód przełącza się na benzynę dając sygnał dźwiękowy jakby skończył się gaz.
4. Auto ma problem z odpalaniem w temperaturach około 0'C lub niższych jak również przy krótkich trasach w mieście. W garażu odpala bez problemu za pierwszym razem. Również zauważyłem pewną zależność, że przy włączonej klimatyzacji nie chce odpalić silnik.

Usterki zaczęły się w grudniu w podanej wyżej kolejności. Mam świadomość, że musze jak najszybciej oddać auto do serwisu i wymienić filtry w instalacji jednak nie chce oddawać samochodu do pierwszego lepszego serwisu. Proszę dajcie znać jeśli ktoś będzie wstanie mi pomoc w rejonie Trójmiasta ;)

Z góry dziękuję za pomoc !

Pozdrawiam


Marol Gaz Bolszewo. Polecam.
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-03-09, 21:10   

nalowczasznow napisał/a:
Duster już po zmianie instalacji. Zdecydowałem się na STAGA. W wolnej chwili przedstawię wam więcej szczegółów.


Jeśli możesz to wrzuć kilka zdjęć spod maski.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2019-03-17, 17:27   

A w Gdańsku niema ?
 
     
Pan_Jozek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Blackstorm
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 114
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-19, 16:56   

Sajmon117 napisał/a:
A w Gdańsku niema ?


Może i jest ale sprawdzony mam tam.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2019-03-20, 20:07   

Akurat mieszkam blisko :roll: :roll:
 
     
pytooon
pytooon

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 10 Maj 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-05-10, 21:14   

Jedż do POMA AUTOGAZ na Bitwy Oliwskiej , ja tam ogarniam gaz, kolejne auto uważam że są bardzo dobrzy w tym co robią
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10