Jaki silnik polecacie do napędu 4x2 vs 4x4 |
4x2 vs 4x4 |
1.6 Sce |
|
0% |
[ 0 ] |
1.6 Sce + LPG |
|
0% |
[ 0 ] |
1.5 diesel |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Głosowań: 0 |
Wszystkich Głosów: 0 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
gogol
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 127
|
|
|
|
miela
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 95 Skąd: DKL
|
Wysłany: 2019-03-13, 11:22
|
|
|
To zależy ile robisz km i na jak długo auto kupujesz.
Ja preferuję benzynę bez LPG (1.6 SCe) - prosta, sprawdzona choć wiekowa jednostka. Dodatkowo nie muszę się przejmować nagonką na diesle i zakazami wjazdu do centrum miast. Brak DPF-a, no i cena niższa. Ale ja robię 10-12 tys. km rocznie.
Rozważałem LPG, ale nawet bezproblemowe wymaga większej ilości chodzenia koło tego. Wiem, że przy dłuższej eksploatacji auta by się zwróciło, ale dodatkowe wizyty u gazowników, regulacje, filtry, częstsze i droższe przeglądy techniczne skutecznie mnie zniechęciły. |
_________________ Duster 1.6 SCe 4x4 |
|
|
|
Dracid
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 40 Dołączył: 19 Lip 2018 Posty: 33
|
Wysłany: 2019-03-13, 12:05
|
|
|
Diesel, bo mam jakikolwiek moment obrotowy i - powiedzmy - ludzkie obroty przy 6-biegowej skrzyni i prędkości 110 km/h.
Zakaz i nagonka? Też się nimi nie przejmuję, dlatego kupiłem diesla. Miela, jak często do Stuttgartu czy Berlina jeździsz, że tak Ci to doskwiera? Poza tym zakazy dotyczą aut EURO 4, a już w 2017 dacia sprzedawała EURO 6, więc w czym problem? |
|
|
|
Armoth
Marka: Dacia
Model: Duster 150 FAP
Napęd: 4x2
Wiek: 47 Dołączył: 18 Gru 2018 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-03-13, 12:08 Re: Jaki silnik polecacie do napędu 4x2 vs 4x4
|
|
|
Leszek napisał/a: | Witam , temat jest prosty jaki polecacie silnik do napędu 4x2 a jaki do 4x4 |
Brakuje nowego silnika 1.3. Może już ktoś nim jeździ? |
|
|
|
gogol
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 127
|
Wysłany: 2019-03-13, 12:44
|
|
|
z tym odchodzeniem do lamusa to troszke przesadziles ;) to ze sie teraz stara zniechecic osoby prywatne do kupowania diesla na rzecz benzyny/hybrydy to jedno, ale zerknij na caly transport. firmy mniejsze i wieksze. tam sie nikt nie bawi w benzyne. autobusy (w zdecydowanej wiekszosci, nie mowie ze wszystkie), samochody ciezarowe to wszystko sa diesle i tam nikt nie mysli o benzynie czy gazie ;)
na szarym czlowieczku sie wymaga zeby bylo eko, ale duze firmy maja to w pompie - takie moje zdanie. |
_________________ http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286 |
|
|
|
gogol
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 127
|
Wysłany: 2019-03-13, 12:54
|
|
|
ja Cie nie namawiam do kupna - chcialem tylko troszke sprostowac odchodzenie do lamusa silnikow wysokopreznych. kazdemu wedlug potrzeb i mozliwosci ;) |
_________________ http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286 |
|
|
|
micheangelo
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 25 Cze 2018 Posty: 8
|
Wysłany: 2019-03-14, 06:31
|
|
|
Ja wybrałem Diesla. Tak jak pisał Dracid- moment obrotowy robi swoje. Niby moc 110 KM na papierze nie powala, ale właśnie o moment chodzi, samochód całkiem dobrze się zbiera. No i druga kwestia to spalanie, wprawdzie olej jest obecnie droższy od benzyny, ale jednak jakaś oszczędność jest. Gdybym robił rocznie 5 tys. km w mieście, to oczywiście 1.6 SCe byłby lepszym wyborem.
Natomiast cała nagonka na Diesle mnie już denerwuje. W samochodach miejskich czy kompaktowych benzyna ma większy sens (tak było prawie zawsze), ale są segmenty gdzie Diesel jest jedynym słusznym wyborem (duże SUV-y, auta klasy średniej dużo jeżdżące w trasach). Druga sprawa- coraz więcej ludzi kupuje silniki benzynowe, ale to już nie jest to co kiedyś- są tam turbosprężąrki, koła dwumasowe, filtry cząstek stałych, bywa że zbiera się nagar przy wtrysku bezpośrednim itd. itp. Oczywiście nie zawsze, ale jednak trzeba to mieć na uwadze. |
|
|
|
miela
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 95 Skąd: DKL
|
Wysłany: 2019-03-22, 11:25
|
|
|
Dracid napisał/a: | Diesel, bo mam jakikolwiek moment obrotowy i - powiedzmy - ludzkie obroty przy 6-biegowej skrzyni i prędkości 110 km/h.
Zakaz i nagonka? Też się nimi nie przejmuję, dlatego kupiłem diesla. Miela, jak często do Stuttgartu czy Berlina jeździsz, że tak Ci to doskwiera? Poza tym zakazy dotyczą aut EURO 4, a już w 2017 dacia sprzedawała EURO 6, więc w czym problem? |
Akurat jeżdżę, ale zwykle auto i tak zostawiam na przedmieściach, bo wolę poruszać się S-Bahnem ;P
Ta nagonka to taki dodatek tylko. Po prostu benzyna dla mnie lepsza, bo mniejsze przebiegi, bo brak garażu i mniejszy koszt samochodu. Do tej pory też nie miałem innego silnika niż benzynowy, więc też porównania nie mam.
Ale jak wspomniałem, to zależy od indywidualnych preferencji. Skoro piszecie, że dCi lepiej się zbiera, to może było warto dla tego parametru, bo rzeczywiście SCe w pewnych warunkach brakuje mocy. Z tym, że ja jestem nieobiektywny, bo przesiadałem się z dużo słabszego i starszego auta, więc dla mnie wszystko wydaje się super |
_________________ Duster 1.6 SCe 4x4 |
|
|
|
gogol
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 127
|
Wysłany: 2019-03-22, 12:44
|
|
|
miela napisał/a: | Ta nagonka to taki dodatek tylko. Po prostu benzyna dla mnie lepsza, bo mniejsze przebiegi, bo brak garażu i mniejszy koszt samochodu. Do tej pory też nie miałem innego silnika niż benzynowy, więc też porównania nie mam. |
co ma garaz do tego? tez nie mam garazu, a od 3 lat jezdze tylko dieslem. |
_________________ http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286 |
|
|
|
miela
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 95 Skąd: DKL
|
Wysłany: 2019-03-22, 13:04
|
|
|
gogol napisał/a: | miela napisał/a: | Ta nagonka to taki dodatek tylko. Po prostu benzyna dla mnie lepsza, bo mniejsze przebiegi, bo brak garażu i mniejszy koszt samochodu. Do tej pory też nie miałem innego silnika niż benzynowy, więc też porównania nie mam. |
co ma garaz do tego? tez nie mam garazu, a od 3 lat jezdze tylko dieslem. |
Może jestem ofiarą jakieś antydieslowej propagandy, ale mam zakodowane, że zimą bywają problemy z odpaleniem diesli przy niskich temperaturach. Może w jakiś starych silnikach tak było? |
_________________ Duster 1.6 SCe 4x4 |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 417 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2019-03-22, 22:34
|
|
|
Jeszcze w pierzynę i wogóle nie wyjeżdżać w zimę
A to jest zabobon w tych czasach ...
Zaścianek chyba czy co ? |
|
|
|
Marek1603
Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50 Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 273 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2019-03-23, 19:56
|
|
|
Nie zapominajcie że jest ADBLUE, a ono lubi zamarzać. Obym się mylił. |
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2019-03-23, 21:08
|
|
|
Marek1603 napisał/a: | Nie zapominajcie że jest ADBLUE, a ono lubi zamarzać. Obym się mylił. |
I co w związku z tym? W ciężarówkach i autobusach AdBlue używane jest ładnych kilka lat i podczas zimy nie ma z tym problemu. Masz rację że zamarza, przy -11°C, ale wtedy po prostu silnik nie pobiera AdBlue do czasu aż rozmarznie ( w cieżarówkach w instalacji są montowane grzałki). Wydaje mi się że w osobówkach jest podobnie. |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
|