Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik polecacie do napędu 4x2 vs 4x4

4x2 vs 4x4
1.6 Sce
0%
 0%  [ 0 ]
1.6 Sce + LPG
0%
 0%  [ 0 ]
1.5 diesel
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 0
Wszystkich Głosów: 0

Autor Wiadomość
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2019-03-13, 11:10   

mialem auta z gazem, sama benzyne i diesle, ale najlepiej jezdzi mi sie dieslem. dodatkiem ktory lubie jest dzwiek klekota ;)
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-03-13, 11:22   

To zależy ile robisz km i na jak długo auto kupujesz.

Ja preferuję benzynę bez LPG (1.6 SCe) - prosta, sprawdzona choć wiekowa jednostka. Dodatkowo nie muszę się przejmować nagonką na diesle i zakazami wjazdu do centrum miast. Brak DPF-a, no i cena niższa. Ale ja robię 10-12 tys. km rocznie.

Rozważałem LPG, ale nawet bezproblemowe wymaga większej ilości chodzenia koło tego. Wiem, że przy dłuższej eksploatacji auta by się zwróciło, ale dodatkowe wizyty u gazowników, regulacje, filtry, częstsze i droższe przeglądy techniczne skutecznie mnie zniechęciły.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
Dracid

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2019-03-13, 12:05   

Diesel, bo mam jakikolwiek moment obrotowy i - powiedzmy - ludzkie obroty przy 6-biegowej skrzyni i prędkości 110 km/h.

Zakaz i nagonka? Też się nimi nie przejmuję, dlatego kupiłem diesla. Miela, jak często do Stuttgartu czy Berlina jeździsz, że tak Ci to doskwiera? Poza tym zakazy dotyczą aut EURO 4, a już w 2017 dacia sprzedawała EURO 6, więc w czym problem?
 
     
Armoth

Marka: Dacia
Model: Duster 150 FAP
Napęd: 4x2
Wiek: 47
Dołączył: 18 Gru 2018
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-13, 12:08   Re: Jaki silnik polecacie do napędu 4x2 vs 4x4

Leszek napisał/a:
Witam , temat jest prosty jaki polecacie silnik do napędu 4x2 a jaki do 4x4


Brakuje nowego silnika 1.3. Może już ktoś nim jeździ?
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2019-03-13, 12:44   

z tym odchodzeniem do lamusa to troszke przesadziles ;) to ze sie teraz stara zniechecic osoby prywatne do kupowania diesla na rzecz benzyny/hybrydy to jedno, ale zerknij na caly transport. firmy mniejsze i wieksze. tam sie nikt nie bawi w benzyne. autobusy (w zdecydowanej wiekszosci, nie mowie ze wszystkie), samochody ciezarowe to wszystko sa diesle i tam nikt nie mysli o benzynie czy gazie ;)
na szarym czlowieczku sie wymaga zeby bylo eko, ale duze firmy maja to w pompie - takie moje zdanie.
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2019-03-13, 12:54   

ja Cie nie namawiam do kupna - chcialem tylko troszke sprostowac odchodzenie do lamusa silnikow wysokopreznych. kazdemu wedlug potrzeb i mozliwosci ;)
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
micheangelo

Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 25 Cze 2018
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-14, 06:31   

Ja wybrałem Diesla. Tak jak pisał Dracid- moment obrotowy robi swoje. Niby moc 110 KM na papierze nie powala, ale właśnie o moment chodzi, samochód całkiem dobrze się zbiera. No i druga kwestia to spalanie, wprawdzie olej jest obecnie droższy od benzyny, ale jednak jakaś oszczędność jest. Gdybym robił rocznie 5 tys. km w mieście, to oczywiście 1.6 SCe byłby lepszym wyborem.

Natomiast cała nagonka na Diesle mnie już denerwuje. W samochodach miejskich czy kompaktowych benzyna ma większy sens (tak było prawie zawsze), ale są segmenty gdzie Diesel jest jedynym słusznym wyborem (duże SUV-y, auta klasy średniej dużo jeżdżące w trasach). Druga sprawa- coraz więcej ludzi kupuje silniki benzynowe, ale to już nie jest to co kiedyś- są tam turbosprężąrki, koła dwumasowe, filtry cząstek stałych, bywa że zbiera się nagar przy wtrysku bezpośrednim itd. itp. Oczywiście nie zawsze, ale jednak trzeba to mieć na uwadze.
 
     
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-03-22, 11:25   

Dracid napisał/a:
Diesel, bo mam jakikolwiek moment obrotowy i - powiedzmy - ludzkie obroty przy 6-biegowej skrzyni i prędkości 110 km/h.

Zakaz i nagonka? Też się nimi nie przejmuję, dlatego kupiłem diesla. Miela, jak często do Stuttgartu czy Berlina jeździsz, że tak Ci to doskwiera? Poza tym zakazy dotyczą aut EURO 4, a już w 2017 dacia sprzedawała EURO 6, więc w czym problem?


Akurat jeżdżę, ale zwykle auto i tak zostawiam na przedmieściach, bo wolę poruszać się S-Bahnem ;P

Ta nagonka to taki dodatek tylko. Po prostu benzyna dla mnie lepsza, bo mniejsze przebiegi, bo brak garażu i mniejszy koszt samochodu. Do tej pory też nie miałem innego silnika niż benzynowy, więc też porównania nie mam.

Ale jak wspomniałem, to zależy od indywidualnych preferencji. Skoro piszecie, że dCi lepiej się zbiera, to może było warto dla tego parametru, bo rzeczywiście SCe w pewnych warunkach brakuje mocy. Z tym, że ja jestem nieobiektywny, bo przesiadałem się z dużo słabszego i starszego auta, więc dla mnie wszystko wydaje się super 8-)
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2019-03-22, 12:44   

miela napisał/a:
Ta nagonka to taki dodatek tylko. Po prostu benzyna dla mnie lepsza, bo mniejsze przebiegi, bo brak garażu i mniejszy koszt samochodu. Do tej pory też nie miałem innego silnika niż benzynowy, więc też porównania nie mam.


co ma garaz do tego? tez nie mam garazu, a od 3 lat jezdze tylko dieslem.
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-03-22, 13:04   

gogol napisał/a:
miela napisał/a:
Ta nagonka to taki dodatek tylko. Po prostu benzyna dla mnie lepsza, bo mniejsze przebiegi, bo brak garażu i mniejszy koszt samochodu. Do tej pory też nie miałem innego silnika niż benzynowy, więc też porównania nie mam.


co ma garaz do tego? tez nie mam garazu, a od 3 lat jezdze tylko dieslem.


Może jestem ofiarą jakieś antydieslowej propagandy, ale mam zakodowane, że zimą bywają problemy z odpaleniem diesli przy niskich temperaturach. Może w jakiś starych silnikach tak było?
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2019-03-22, 22:34   

Jeszcze w pierzynę i wogóle nie wyjeżdżać w zimę

A to jest zabobon w tych czasach ...

Zaścianek chyba czy co ?
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-03-23, 19:56   

Nie zapominajcie że jest ADBLUE, a ono lubi zamarzać. Obym się mylił.
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2019-03-23, 21:08   

Marek1603 napisał/a:
Nie zapominajcie że jest ADBLUE, a ono lubi zamarzać. Obym się mylił.

I co w związku z tym? :-P W ciężarówkach i autobusach AdBlue używane jest ładnych kilka lat i podczas zimy nie ma z tym problemu. Masz rację że zamarza, przy -11°C, ale wtedy po prostu silnik nie pobiera AdBlue do czasu aż rozmarznie :lol: ( w cieżarówkach w instalacji są montowane grzałki). Wydaje mi się że w osobówkach jest podobnie.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Bardzo dziękuję tej pomocy drogowej 24h z Wałbrzycha, dzięki im mogłem spokojnie zająć się rodziną po wypadku auta.
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12