|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Nowy Duster 1.6 SCe 4x4 terkotanie, szum ze skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
robercik
robert
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52 Dołączył: 25 Lis 2019 Posty: 131 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2021-02-10, 18:54
|
|
|
No ale marka to marka. Klient powinien otrzymywać też poczucie bezpieczeństwa. Że jak kupi źle nawet to mu naprawią. A tu co? Bardzo Ci zazdroszczę udanego egzemplarza. Cierpliwie czekałem, nie narzekałem, nie poganiałem. Czekałem. Samochód był potrzebny jak diabli. Dużo spraw do załatwienia i jeszcze ze zdrowiem problemy. Czternaście miesięcy posiadam Dacię i 3 spędziła w serwisie. Chciałbym być optymistą i jakoś tak lepiej na to spojrzeć ale nie mogę. |
|
|
|
Trembek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Sty 2020 Posty: 23
|
Wysłany: 2021-02-10, 19:54
|
|
|
Stary Macieju, absolutnie zgadzam się z Tobą, nie ma co uogólniać. Opisałem problemy mojego egzemplarza, jednak patrząc po forum, nie tylko mojego. Również się zgodzę z Tobą w kwestii, że wiele marek bardziej prestiżowych ma poważne problemy techniczne że swoimi autami. Moje uwagi w kierunku marki Dacia kieruje na podstawie osobistych doświadczeń. Jeździłem bardzo wieloma autami różnych marek, stąd wiem, czego można oczekiwać po nowym aucie.
Wiem też, ile nerwów i czasu kosztowało mnie gryzienie się z serwisem o dolegliwości mojego auta. Traktowano mnie jak wariata i upierdliwca, kilka wizyt kończyło się tym, że auto jeździ ok i się tylko przyspieszam do sprawnego przecież auta, dostałem nawet oficjalnego maila od serwisu, że nic z tym nie zrobią i koniec. Dopiero interwencja w Renault Polska zaowocowała rozstrzygnięciem sprawy po mojej stronie.
Finalnie, skrzynie wymienili i z pierwszych 50 km jest o niebo lepiej, nie szarpie przy zmianie biegów, nie wyje, nie buczy. Na pierwsze wrażenie minęły wszystkie dolegliwości opisywane na tym forum. Zobaczymy jak to będzie po większych przebiegach.
Nie twierdzę, że to złe auta ale jeździłem kilkoma i każdy miał coś schrzanione. Wynika to z niechlujstwa. Kupując nowe auto oczekujesz sprawności a nie tego, że może trafi się dobry egzemplarz.
Zazdroszczę tym, którzy na takie trafili. |
|
|
|
Stary Maciej
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019 Posty: 140
|
Wysłany: 2021-02-10, 21:44
|
|
|
Ja tylko zaprotestowałem przeciwko uogólnianiu. Rozumiem Wasze rozgoryczenie bo kupujac nowy samochod ,i nie tylko samochód, kazdy się spodziewa źe bedzie o.k. Jest jeszcxe jedna sprawa, o ktorej juź kilkukrotnie pisałem a mianowicie podawajcie nazwy serwisow źeby inni uźytkownicy mogli omijać partaczy. Źycze rozwiazania problemów bezawaryjności i szerokości |
|
|
|
robercik
robert
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52 Dołączył: 25 Lis 2019 Posty: 131 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2021-02-11, 18:41
|
|
|
Przepraszam Kolegę Macieja. Może poczuł się atakowany. Nic z tych rzeczy. Żal jest że auto w którym pokładałem nadzieje zawiodło i tyle. Fajnie na tym forum ale czy zostanę przy dacii nie wiem. Noszę się z zamiarem zmiany rumaka. |
|
|
|
Godefroy_1987
Marka: Dacia
Model: Duster 150KM, 4x4
Dołączył: 15 Lis 2020 Posty: 16
|
Wysłany: 2021-03-21, 16:16
|
|
|
seraphine napisał/a: |
Jeżeli chodzi o terkotanie zespołu przenoszenia napędu, to u mnie jest coś innego. Najbardziej słyszalne przy mocniejszym wciśnięciu gazu na 5 biegu, przy prędkościach od 70-90km/h, czasami, ale dużo rzadziej pojawia się na biegu 4 i 6. Po dodaniu gazu słychać rytmiczne terkotanie. Moja żona określiła to jako "szuranie". Częstotliwość dźwięku zmienia się wraz z prędkością, ale to może być coś nie tak z:
-skrzynią (jakieś koło zębate wpada w drgania z uwagi na luz na łożysku),
-sprzęgłem (intensywniejsza praca dwu-masy),
-półosiami (jakieś luzy, wibracje przy specyficznym ułożeniu),
-przeniesieniem napędu na tylną oś (np przy obciążeniu silnik poddaje się "na łapie" i pod innym kątem układają się kolejno skrzynia, krzyżaki i wał albo coś innego wpada w lekką wibrację? teoretycznie w trybie 2WD tył jest odłączony, ale to tylko wiskoza nie blokuje połączenia pomiędzy tylną osią a skrzynią/silnikiem - cały tył pewnie kręci się dalej od kół).
|
Ten opis najbardziej pasuje do mnie. Wciskam bardziej gaz, przy około 90 - 95 się pojawia terkot. Potem znika. Wersja 4x4, 150KM. Auto nówka, odebrane tydzień temu. Ale czytając o masie różnych podobnych dźwięków uznaje póki co, że to taki urok Dusterów. |
|
|
|
tomekptk
I like Duster
Marka: Dacia
Model: Duster f.2
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2022
Dołączył: 31 Paź 2014 Posty: 95 Skąd: OK, DKL
|
Wysłany: 2021-03-24, 08:08
|
|
|
seraphine napisał/a: |
[...] ale to tylko wiskoza nie blokuje połączenia pomiędzy tylną osią a skrzynią/silnikiem - cały tył pewnie kręci się dalej od kół).
|
Dacia ma sprzęgło tylnego napędu elektromagnetyczne, a nie wiskotyczne i tylny most jest całkowicie odłączany po wyłączeniu napędów (elektromagnesem). Kręci się tylko wał napędowy, dochodzący do sprzęgła, które jest przed tylnym dyferencjałem. Dlatego nie wolno w stałym trybie 4x4 jeździć po asfalcie. Ale zdarza się, że wał potrafi hałasować. |
_________________ I like Duster
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|