Lift samochodu na dystansach ktoś coś |
Autor |
Wiadomość |
matiax
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53 Dołączył: 17 Lut 2019 Posty: 96 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2019-06-24, 23:46 Lift samochodu na dystansach ktoś coś
|
|
|
Cześć
Chciałbym tanim kosztem podnieść auto. Czy 4cm na dystansach coś pozmienia w zawieszeniu i trzeba będzie jeszcze coś modyfikować ? czy obejdzie się bez większych kosztów.
- dystanse kosztują około 600zł
- zestaw sprężyn i amortyzatorów od 3000zł
- zestaw Overlimit Overlimit 3350zł
Czy po prostu zbierać na taki zestaw albo i dwa naraz :) |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-06-25, 16:02 Re: Lift samochodu na dystansach ktoś coś
|
|
|
Tylko po co ?
Jestem codziennie poza asfaltem i muszę stwierdzić , że Duster radzi sobie .
Jak za te piniądze to bomba |
|
|
|
matiax
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53 Dołączył: 17 Lut 2019 Posty: 96 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2019-06-25, 21:51
|
|
|
Byłem w takich miejscach w lesie że w koleinach szorowałem podwodziem dlatego :) lift 2cale plus koła 80tki i w sumie wyjdzie 6cmm w górę . no i lubię tak wysoko zawieszone auta. Przyzwyczajenie z patrola :) |
|
|
|
Maroko
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Dołączył: 19 Gru 2018 Posty: 24
|
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-06-26, 14:28
|
|
|
matiax napisał/a: | Byłem w takich miejscach w lesie że w koleinach szorowałem podwodziem dlatego :) lift 2cale plus koła 80tki i w sumie wyjdzie 6cmm w górę . no i lubię tak wysoko zawieszone auta. Przyzwyczajenie z patrola :) |
Znam temat , kilka razy brakło prześwitu i plastikowa osłona już mocno uszkodzona . |
|
|
|
traks
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018 Posty: 158
|
Wysłany: 2019-06-26, 19:30
|
|
|
Możesz podać jakiś link do tych dystansów?
Jak ktoś ma rysunek techniczny z zwymiarowane, to myślę że koszt wytoczenia takich dystansów nie powinien przekroczyć 200-300 zł. Tak przynajmniej wyglądało to w moim poprzednim aucie. |
|
|
|
matiax
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53 Dołączył: 17 Lut 2019 Posty: 96 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2019-06-26, 22:50
|
|
|
Stronkę znam jest tam trochę taniej ale z przesyłką wychodzi tak samo jak u nas.
Widzę , że jakoś nikt nie próbował tematu więc może będę pierwszy :).
Chyba wezmę zestaw z Overlimit i zobaczymy jak to wygląda :) |
|
|
|
Maroko
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Dołączył: 19 Gru 2018 Posty: 24
|
Wysłany: 2019-06-27, 16:41
|
|
|
matiax napisał/a: |
Stronkę znam jest tam trochę taniej ale z przesyłką wychodzi tak samo jak u nas.
Widzę , że jakoś nikt nie próbował tematu więc może będę pierwszy :).
Chyba wezmę zestaw z Overlimit i zobaczymy jak to wygląda :) |
Nie lepiej wziąć w tej cenie zestaw springow i amorów z tego mudstera? |
|
|
|
Bania
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2019 Posty: 2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-11-21, 11:19
|
|
|
Witam,
Odgrzebuje temat i podpinam się z zapytaniem technicznym.
Ze względu na rodzaj zawodu i zbliżające się prace chciałbym podnieść Dacie i zmienić ogumienie.
Czym różni się modyfikacja lift oferowana przez Overlimit od kompletu zawieszenia ? np ironman
Trochę nie mogę pojąć ceny tego zestawu Overlimit za łączniki i kilka przejściówek.
Lepiej zrobić to na fabrycznym zestawie zawieszenia czy ironman ? Coś trzeba jeszcze dokupić do takiej modyfikacji ?
zestaw ironman |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2019-11-21, 18:06
|
|
|
Oprócz Ironmanów są jeszcze zestawy Bilsteina; niektórzy próbowali też powiększać prześwit na samych sprężynach Eibacha (+3 cm) - podobno skutecznie. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
matiax
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53 Dołączył: 17 Lut 2019 Posty: 96 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2019-11-21, 18:36
|
|
|
Mi zależało na zachowaniu komfortu i zestaw z overlimit własnie to daje. Wzmocnione sprężyny i amory powodują spadek komfortu. W terenie nie jeżdżę szybko, nie upalam tylko spokojnie i komfortowo ma mnie przewieźć bez szurania podwoziem. |
|
|
|
deldamian
Marka: Dacia
Model: Dsuter
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Lis 2019 Posty: 13
|
Wysłany: 2019-11-22, 13:31
|
|
|
Overlimit to podkładki, dystanse, śruby... 3350zł + VAT. W tej cenie są pełne amortyzatory ze sprężynami :) |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2019-11-22, 14:03
|
|
|
deldamian napisał/a: | Overlimit to podkładki, dystanse, śruby... 3350zł + VAT. W tej cenie są pełne amortyzatory ze sprężynami :) |
Jaka to produkcja? Kolega pisał o zachowaniu komfortu - co go sprawia? Fakt, że są miękkie? Dlaczego Bilstein i Ironman maja byc niewygodne? |
_________________ Piotrek |
|
|
|
matiax
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53 Dołączył: 17 Lut 2019 Posty: 96 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2019-11-22, 22:42
|
|
|
Bilstein i Ironman podnoszą zawieszenie ale są twarde, zestaw overlimit zostaje na fabrycznych amortyzatorach i sprężynach. |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2019-11-23, 00:18
|
|
|
matiax napisał/a: | zestaw overlimit zostaje na fabrycznych amortyzatorach i sprężynach. |
Skąd to wiadomo? Na ich stronie czytam, że dają specjalne sportowe amortyzatory:
"Zawieszenie zostało zmodyfikowane, zamontowano wzmocnione wahacze oraz sportowe, dedykowane amortyzatory techno shock."
"Zaprojektowane zostały nowe sportowe amortyzatory REIGER – najlepszego na świecie producenta amortyzatorów do motrsportu."
Nie widzę u nich nic o oryginalnych/fabrycznych amortyzatorach i sprężynach...Poza tym, jak można zwiększyć prześwit o 5-6 cm nie dając dłuższych amortyzatorów i zwł. sprężyn? Eibach proponuje zwiększenie prześwitu tylko przez zamontowanie dłuższych sprężyn, ale to rodzaj protezy. Poprawne zwiększenie zakłada też inne amortyzatory i dodatkowe elementy montażowe. Wypytuję, bo niegdyś (nie było wtedy Overlimitów) interesowałem się tą kwestią i nie słyszałem o takim rozwiązaniu, jakie wspominasz. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|