|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Duster po 20k kilometrow |
Autor |
Wiadomość |
gert
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Wiek: 42 Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 27
|
Wysłany: 2019-12-09, 22:28 Duster po 20k kilometrow
|
|
|
Witam!
Chciałbym się z Wami podzielić kilkoma spostrzeżeniami po roku użytkowania mojego Dustera 1.5dCi. Jest to rocznik 2018, z pierwszą rejestracja w 2019 roku, pod koniec stycznia.
1.Auto nie jest alternatywą dla komfortowych SUVów. Jest głośne powyżej 120km/h, a fotele są tylko trochę lepsze od przeciętnych.
2.Auto jest funkcjonalne w mieście. Z kamerą 360 stopni i automatycznym hamulcem przy ruszaniu z górki i pod górkę nigdy nie miałem problemu z parkowaniem. Mimo wielu trudnych sytuacji i stresu ZAWSZE auto trafiało dokładnie w centrum luki parkingowej. Duster nie jest za długi i nie jest szeroki jak podobne roczniki: Jagiar Ftype czy Mazda Cx-5... Ani razu nie było problemu z wysiadaniem. Dodatkowa listwa plastikowa z dołu drzwi świetnie ochrania je przy otwieraniu w garażu czy blisko sąsiednich zaparkowanych aut.
3. Bagażnik jest mały. Możliwe że porównuję go do mojego poprzedniego samochodu (kombi). Ścięty tył, podobnie jak w kombi dawał mi poczucie, że bez problemu przewiozę kartony z IKEA o długości około 2m bez problemu. Mam za sobą przeprowadzkę. Po zapakowaniu, tutaj nie dało się zamknąć tylnej klapy.
4. Spalanie przy przeciętnym zwracaniu uwagi na ekonomię to 6.2 litra na 100km. Jestem pewien, że mógłbym zejść niżej.
5. Przy wymianie kół na zimowe zadziwiło mnie kilka spraw:
-z tyłu znajdziemy również ŁĄCZNIKI STABILIZATORA,
-konstrukcja zawieszenia tylnego dla mnie, jako osoby nie znającej się na mechanice wytrzymałości materiałów, nie wzbudza zaufania
-zarówno z przodu, jak i z tyłu nie znalazłem grama rdzy na śrubach i elementach konstrukcyjnych
-po 20k km auto zachowuje się i optycznie wygląda nadal jak nowe.
6. Spędziłem zimę/wiosnę/lato w wysokich górach(powyżej 2500m.n.p.m.) i nie było potrzeby zakładania łańcuchów. Auto na zimowych oponach i z napędem w trybie 'AUTO 4x4', czyli załączanym w przypadku utraty trakcji, ani razu nie straciło przyczepności i nie stworzyło zagrożenia w trakcie jazdy. Droga była wiele razy oblodzona i auto prowadziło się bezpiecznie i pewnie.
7. Kupując Dustera musimy zdawać sobie sprawę, że powyżej 140 km/h jest on tzw KRÓLEM PROSTEJ. Jak pojawiają się zakręty, wyprzedzanie, Duster POWYŻEJ tej prędkości może być nie stabilny.
8. Polecam uaktualnienie map zaraz po zakupie. Jest na to 90 dni by wykonać to za darmo, później płacimy.
Dacia po 20k_04.jpg
|
|
Plik ściągnięto 174 raz(y) 121,13 KB |
Dacia po 20k_03.jpg
|
|
Plik ściągnięto 132 raz(y) 299,67 KB |
Dacia po 20k_01.jpg
|
|
Plik ściągnięto 167 raz(y) 135,82 KB |
IMG-20190202-WA0001_1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 134 raz(y) 40,55 KB |
|
|
|
|
gert
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Wiek: 42 Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 27
|
Wysłany: 2019-12-09, 22:30
|
|
|
Co myślicie o tylnim zawieszeniu po zdjęciu koła? |
|
|
|
Viktor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 65 Dołączył: 21 Lip 2018 Posty: 170 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-12-10, 07:32 Re: Duster po 20k kilometrow
|
|
|
gert napisał/a: |
(...)
7. Kupując Dustera musimy zdawać sobie sprawę, że powyżej 140 km/h jest on tzw KRÓLEM PROSTEJ. Jak pojawiają się zakręty, wyprzedzanie, Duster POWYŻEJ tej prędkości może być nie stabilny.
8. Polecam uaktualnienie map zaraz po zakupie. Jest na to 90 dni by wykonać to za darmo, później płacimy. |
7 - też tak to odczułem jadąc autostradą, szczególnie przy sporych, bocznych podmuchach wiatru.
8 - o tym nie raczyli mnie poinformować sprzedawcy w czasie zakupu i mam 'stare mapy'. Już wielokrotnie na ekranie widziałem że jeżdżę po lasach i polach. (Na nowych odcinkach S5)
gert napisał/a: | Co myślicie o tylnim zawieszeniu po zdjęciu koła? |
Masz 4x4 i inne rozwiązanie tylnego zawieszenia. U mnie, w 2x4, wygląda to trochę inaczej. Też zrobiłem fotkę, w czasie zmiany kół. Mam wrażenie, że wygląda ono na 'mocniejsze'...
wymiana kół 2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 135 raz(y) 121,21 KB |
wymiana kół 1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 123 raz(y) 123,12 KB |
|
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2019-12-11, 11:11
|
|
|
gert napisał/a: | Co myślicie o tylnim zawieszeniu po zdjęciu koła? |
W ogóle bym się tym nie przejmował, szczególnie w nowym samochodzie. Jest to trwałe zawieszenie zapożyczone i sprawdzone od Nissana. U mnie działa już od 10 lat i kompletnie nic się z tym nie dzieje. Natomiast zawieszenie przednie już robiłem, prawie całe.
Czy Twój silnik jest wyposażony w układ ADBLUe ?. Jeśli tak to jestem ciekawy jak to się sprawuje szczególnie w mroźne dni. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2019-12-11, 17:11
|
|
|
gert napisał/a: | Co myślicie o tylnim zawieszeniu po zdjęciu koła? |
Wyobrażałem sobie, że tam jest coś bardziej masywnego
Ale nic złego do głowy mi nie przyszło. Zawieszenie uznane, sprawdzone i chwalone. Znaczy tak ma być.
Szokiem dla mnie było jak kiedyś przeczytałem, że opony samochodu osobowego stykają się z podłożem powierzchnią równą pocztówce i to wystarczy aby skręcać i hamować przy prędkościach... z jakimi jeździmy. |
|
|
|
BLACHA_997
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 194 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-12-11, 18:30
|
|
|
[quote="klazow"] gert napisał/a: | Szokiem dla mnie było jak kiedyś przeczytałem, że opony samochodu osobowego stykają się z podłożem powierzchnią równą pocztówce i to wystarczy aby skręcać i hamować przy prędkościach... z jakimi jeździmy. |
Praktycznie każdy "wiekowy" kierowca to wie. Kiedyś inaczej uczono na kursach prawa jazdy (lepiej, czy gorzej - każdy niech osądzi sam, ja nie mam zamiaru polemizować). Pamiętam (stąd pamiętam, że było to bardzo obrazowe), że na moim kursie, w tej kwestii, instruktor prezentował kartkę A4 (dla czterech kół) - widocznie poskutkowało bo nadal to pamiętam. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2019-12-12, 00:07
|
|
|
Mnie na kursie albo umknęło albo ominęło... ale "odkrycie" miało miejsce daaaawno temu w krainie co się PRL nazywała . |
|
|
|
BLACHA_997
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 194 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-12-12, 08:59
|
|
|
klazow napisał/a: | Mnie na kursie albo umknęło albo ominęło... ale "odkrycie" miało miejsce daaaawno temu w krainie co się PRL nazywała . |
Nie uważało się na zajęciach.... oj nieładnie |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2019-12-12, 16:47
|
|
|
BLACHA_997 napisał/a: |
Nie uważało się na zajęciach.... |
I przeczołgali na wewnętrznym.
Ale państwowy za pierwszym strzałem. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2019-12-12, 16:53 Re: Duster po 20k kilometrow
|
|
|
gert napisał/a: |
8. Polecam uaktualnienie map zaraz po zakupie. Jest na to 90 dni by wykonać to za darmo, później płacimy. |
Dziękuję za tą informację.
Ja sobie myślałem, że mam jedną aktualizację gratis.... i planowałem ją zrobić przed wakacjami.
Wychodzi, że dzięki Tobie uniknę przykrego zaskoczenia. |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 346
|
Wysłany: 2019-12-12, 19:45
|
|
|
klazow napisał/a: | Ja sobie myślałem, że mam jedną aktualizację gratis.... i planowałem ją zrobić przed wakacjami. |
Myślenie jest jak najbardziej potrzebne ale zapoznanie się z dokumentacją samochodu jest jak okazuje się niezbędne. Niestety większość użytkowników samochodów je olewa, również z forum a później zdziwienie. Nie jest to przytyk ale ogólna uwaga i powinno być jednym z warunków istnienia na forum który pozwoliłby uniknąć wielu zbędnych pytań i dziwnych dyskusji. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2019-12-12, 21:01
|
|
|
Black Dusty napisał/a: | Nie jest to przytyk ale ogólna uwaga i powinno być jednym z warunków istnienia na forum który pozwoliłby uniknąć wielu zbędnych pytań i dziwnych dyskusji. |
Spoko.
Ja nie obrażalski.
A co do forum... szczęśliwie takiego warunku istnienia na nim brak. Pozwoliłem więc sobie przystąpić .
Uważam (również w życiu), że nie ma co w rolę nieomylnego i zawsze najmądrzejszego się wbijać. Czasem człowiek coś przegapi, czasem sam z siebie się pośmieje. Czasem podzieli się swoimi przemyśleniami a czasem drugiego posłucha... a czy skorzysta, to inna sprawa.
Wzajemna życzliwość to wielka siła.
Podziękowałem "gert"owi bo na jego spostrzeżeniu skorzystałem ale również aby przekazać informację, że są tacy, dla których co zrobił ma sens.
Ps.
Jeśli zechcesz nie uznać tego za zbędne czy nie dość dobre pytanie, to proszę napisz gdzie konkretnie o tych trzech miesiącach wyczytać mogłem. |
|
|
|
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-12-12, 21:43
|
|
|
Wiem, że pytanie nie do mnie, ale zdaje się że to info jest w instrukcji do MediaNav. |
|
|
|
gert
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Wiek: 42 Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 27
|
Wysłany: 2019-12-14, 18:45
|
|
|
Jesli chodzi o zawieszenie, to chcialbym jasno powiedziec, że żadnych problemów na drodze do tej pory nie miełem. Auto z 115-ma koniami sprawia wrażenie dynamicznego. Piszę o wrażeniu, bo efekt psuje krótka skrzynia i informacja od producenta, by ruszać z 2go biegu, jeśli to możliwe. Efekt jest taki, że przyspieszam szybko, ale lewarkiem biegów muszę równie szybko machać.
Zawieszenie z przodu wygląda podobnie. Jeśli ktoś przyzwyczaił się do odlewanych wachaczy z aluminium czy innych stopów, to u mnie jest wygięta w profil BLACHA. Nie za cieńka, nie za gruba. Ktoś to przeliczył i wystarcza :)
GPS: jest informacja w samym gps, gdy wyszukiwałem państwa, którego nie miałem w systemie, ale było na papierowej mapie; Jest info w instrukcji Media Nav; Sprzedawca podał mi również informację przy zakupie; Informacja jest podawana na infolinii.
90 dni jest traktowana z przymrużeniem oka. Jeśli nie znasz się na TECHNICE i problematyczne jest znalezienie (nie pamiętam 8 czy 16GB) Pendrive'a - wg instrukcji inne nie są tolerowane - podczas gdy w sklepach standardem jest obecnie 32/64 Gb pamięć i dobrze argumentujesz, to słyszałem że można te 90 dni trochę naciągnąć...
W moim użytkowaniu Duster daje radę. Mam jeszcze dostęp do Mazdy CX-5, którą regularnie jeżdżę. W mazdzie jest komfort, grzana kierownica, aktywny tempomat, radio, którym mogę czytać sms'y, ale czy chodzi o to żeby Auto było domem? Mojego Dustera kocham przede wszystkim za:
Bezdotykowy Klucz - Często noszę różne przedmioty do auta i brakuję mi ręki by jeszcze naciskać pilota czy wyciągać klucze... tutaj zamki same się otwierają: podchodzę, słyszę klik i wiem, że mogę pociągnąć za klamkę i odjechać. Podobnie z zamykaniem. Pilot wg instrukcji ma 200m zasięgu. Po zamknięciu ostatnich drzwi przez moją żonę, zamki się zamykają gdy ja jestem już 20m od auta. Gdyby jednak żona zameldowała że tak się nie stało, mogę to zrobić ręcznie do 200m ze sklepu czy z balkonu z widokiem na zaparkowane auto. Sprawdzone, wiem że działa. Mieszkam w regionie, gdzie raczej nic nie ginie, ale dla spokoju wolę zamykać.
Automatyczny hamulec: Mój parking usytułowany jest przy domu na górce, wzdłuż chodnika. Przede mną stoją auta, za mną również. W poprzednim aucie operowałem hamulcem ręcznym i nie wyobrażałem sobie parkowania bez niego. Tutaj na postoju z górki lub pod górkę, gdy wciśniemy hamulec i wybierzemy bieg 1 lub wsteczny, to po zwolnieniu hamulca auto nadal stoi w miejscu /około 10-30 sek./. Mamy wówczas czas by skupić się na manewrze kierownicą i zajęciu się kontrolowaniem ruchu na ulicy i odstępu od kolejnego auta zaparkowanego obok.
Tutaj pomaga także kamera 360stopni...(raczej 4 kamery z czterech stron). Przy cofaniu włącza się automatycznie. FAKT, czasem z opóźnieniem. Jest też przycisk włączający/wyłączający podgląd. W trakcie manewrowania kamera automatycznie przełącza się na Tył(bieg wsteczny), przód(bieg 1-wszy do przodu). Jeśli chcemy podglądnąć przednie koła, robimy to już manualnie na wyświetlaczu radia. W centrum niektórych miast bardzo ważne jest trzymanie się wyznaczonych linii. Policja daje mandaty za wystawanie kołem za linie. My za to staramy się nie porysować felgi o krawężnik przy parkowaniu. Mając podgląd łatwo kontrolować obie rzeczy: linie i stan felg.
Radio nie wyłącza się z wyłączeniem silnika. Kilka razy w tygodniu zawożę i odbieram moją żonę z pracy. Gdy jestem już na miejscu i pozostaje mi czekać, aż wyjdzie, z czystym sumieniem mogę zgasić silnik i ulubiona piosenka z Youtube czy z radia nadal leci w głośnikach. Radio wyłącza się przy zgaszonym silniku dopiero gdy otwieram drzwi Kierowcy. Jeśli jednak chcę dalej słochać, radio nadal jest połączone przez bluetooth parę minut i naciskając włącznik radia mogę kontynuować odsłuch. Bardzo fajny bajer.
Wycieraczki pracują również po wyłączeniu silnika, podobnie jak radio. Uwaga: Podano mi informację że posiadam czujnik deszczu, jednak włączam je manualnie i ich praca i prędkość nie zależy od deszczu czy intensywności (zarówno na 1/2biegu/ interwale). Zauważyłem natomiast że przy intensywnych opadach włącza się automatycznie tylna wycieraczka... trochę dziwne. Oczekiwałbym raczej opcji automatycznej z przodu niż z tyłu.
Tempomat: Mieszkam w mieście, w którym na jednej ulicy może znajdować się do 6ciu Fotoradarów. Są stacjonarne(2x na skrzyżowaniu-po jednym z każdej strony drogi) i mobilne, których lokalizacja często się zmienia. Tutaj wszystkie strzelają fotki i wysyłają rachunki pod adres właściciela auta, a reklamacje wogóle nie są uwzględniane. Podczas ruszania blokuję ogranicznik na 50/52 km/h i Dacia szybciej nie pojedzie po dodaniu gazu. Wyjątkiem jest jazda z góry, gdy działa grawitacja i samoczynnie nabieram tempa. Wówczas słyszymy alarm, głośne pipczenie, które nakazuje użycia hamulca. Podobnie sytuacja ma się z autostradowym 140/145 :) Używam dwóch wartości, ponieważ wskazania prędkościomierza odbiegają trochę od mojego GARMINA. Jest to zapewne zależne od wielkości opon i stopnia ich zużycia(5% ??)
Grzane fotele. Od jakiegoś czasu odczuwałem bóle pleców wywołane przewianiem/stany zapalne. Ta opcja była dla mnie dodatkiem i nie chciałem jej używać. Miałem wrażenie że na początku parzy i czułem się nie komfortowo. Obecnie jeżdzę na włączonym grzaniu. Byćmoże dlatego że zaczęła się zima... Zauważyłem że jazda dziennie 20km w jedną stronę i później spowrotem z włączonym grzaniem usunęła całkowicie moje bólowe dolegliwości. Byćmoże działa to tylko u mnie, ale ubranie to samo/ pogoda i temperatura taka sama/ warunki pracy bez zmian i plecy nie bolą. :)
Wyszła kolejna dawka moich przemyśleń... Na początku bardziej spontaniczne opisałęm swoje odczucia. Dzisiaj te opcje, które w katalogu były tylko pozycją do zamówienia lub odrzucenia, (dodatkowym kosztem) a po roku okazały się dobrą decyzją. Cały czas widzę te dwa zawieszenia 4x2 i 4x4 i jestem pod wrażeniem masywności z napędem na 2 koła. Mam nadzieję że ilość nie zniechęca do czytania i że moje doświadczenie będzie komuś pomocne. Zapraszam do dyskusji.
Dacia1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 67 raz(y) 141,51 KB |
|
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 346
|
Wysłany: 2019-12-14, 19:17
|
|
|
gert napisał/a: | Wycieraczki pracują również po wyłączeniu silnika, podobnie jak radio. Uwaga: Podano mi informację że posiadam czujnik deszczu, jednak włączam je manualnie i ich praca i prędkość nie zależy od deszczu czy intensywności (zarówno na 1/2biegu/ interwale). Zauważyłem natomiast że przy intensywnych opadach włącza się automatycznie tylna wycieraczka... trochę dziwne. Oczekiwałbym raczej opcji automatycznej z przodu niż z tyłu. |
Co do wycieraczek i nie tylko to poczytaj tu:
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=2021 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13 |
|
|