Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do skrzyni biegów i dyfra?
Autor Wiadomość
Shaymer

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 26
Wysłany: 2019-12-09, 20:34   Jaki olej do skrzyni biegów i dyfra?

Witam! Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni i dyfrze w mojej DD1 Ph2 1.5dci 4x4. Wie ktoś jaki dokładnie olej i w jakiej ilości idzie to tych podzespołów? Z Góry dzięki
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2019-12-11, 11:50   

Wymieniałem jakiś czas temu przy 100 tys. km, do tej pory chyba się nic nie powinno zmienić. Ewentualnie konsultacja z ASO.
W moim przypadku to był olej ELF TRANSELF SYN FE
75W-80 skrzynia biegów 2 litry
75W-80 skrzynka rozdzielcza 0,4 l
75W-90 dyfer 0,6 l
Z reguły zalewamy do momentu, aż zacznie wypływać przelewem ;-)
 
     
Shaymer

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 26
Wysłany: 2019-12-14, 11:58   

Dzięki, dzonilem do ASO i mi powiedzieli ze do skrzyni ma być NFJ 80W90,a do dyfra i skrzyni rozdzielczej Tranself Universal 80W90 tyle ze takiego nie ma i dopiero jeden pan powedział że to stara nazwa bo teraz jest Tranself Type B 80W90

Ale zastanawiam się czy do skrzyni NFJ jak wszyscy mówią czy NFP :)
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2019-12-14, 17:42   

Jak wszyscy mówią, to coś w tym jest :-) . Do skrzyni biegów i rozdzielczej ELF Tranself NFJ 75W80, a do dyfra ELF Tranself Synthese FE 75W90.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
DusterFaster!

Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 152
Wysłany: 2019-12-14, 21:05   

...
Ostatnio zmieniony przez DusterFaster! 2019-12-14, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
DusterFaster!

Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 152
Wysłany: 2019-12-14, 22:44   

Jak to jest z tą wymianą oleju w skrzyni, gdy producent nie podaje przebiegu, wychodząc chyba z założenia, że nie jest to konieczne?

Darek to była pierwsza wymiana?
Czy wymiana oleju w tych wszystkich elementach dotyczy również wersji 4x2?
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2019-12-18, 15:36   

DusterFaster! napisał/a:
Jak to jest z tą wymianą oleju w skrzyni, gdy producent nie podaje przebiegu, wychodząc chyba z założenia, że nie jest to konieczne?

Czy wymiana oleju w tych wszystkich elementach dotyczy również wersji 4x2?
:lol:

Bez komentarza

Producent może nie podawać interwału wymiany oleju w przekładniach, bo to nie leży w jego interesie. Bez wymiany spokojnie wytrzymują do końca gwarancji.
Ciekawy filmik chociaż tyczy się automatu.
https://www.youtube.com/watch?v=FI3H_HZp1nE

Mój Duster miał ok.100tk jak go kupiłem i przewidziany był na dłuższy związek. Dlatego wymieniłem wszelkie płyny w nim zawarte oleje, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy przy okazji wymiany rozrządu.

W Dusterze 4x2 oleje wymienia się tylko w silniku i skrzyni biegów ewentualnie wspomaganie kierownicy i to jeszcze w starszych modelach, więcej elementów wymagających serwisów olejowych nie posiada. :lol: :lol:
 
     
DusterFaster!

Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 152
Wysłany: 2019-12-18, 16:34   

Zapytałem, bo się nie znam i nie zgrywam alfy i omegi jeśli czegoś nie wiem. Wiem, że dla niektórych samo przyznanie się do niewiedzy jest tak silnym ciosem w ich ego, że wolą udawać wszystkowiedzących i przemilczeć nurtujące pytania, byle tylko ktoś ich nie wyśmiał.
Już ktoś kiedyś powiedział, że nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi.
Pomimo wyśmiania dziękuję, za odpowiedź.
Pozdrawiam
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2019-12-18, 20:42   

Z całym szacunkiem, chciałem pomóc. Nigdy nie miałem, ani nie mam zamiaru z nikogo na tym forum się wyśmiewać czy drwić itp. Jedynie, może czasem trochę zażartować.

Samo pytanie i to od forumowicza, który już dłuższy czas bierze aktywny udział w dyskusjach na różne tematy, miało treść tak banalną (różnica napędów między 4x2 a 4x4), że odebrałem to jako żartowanie ze mnie.
Napisałem więc, że nie będę tego komentował, a same ikonki nie miały na celu powyższe - niby wyśmiewanie.

Nie czuje się, ani nie jestem alfą i omega w dziedzinie mechaniki, po prostu lubię wiedzieć w miarę możliwości jak najwięcej o tym, czym się interesuje a w szczególności co posiadam, ewentualnie co chce posiadać.
Niestety taka to już moja ułomność. :-|
 
     
DusterFaster!

Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 152
Wysłany: 2019-12-18, 23:25   

W takim razie pojawił sie błąd w komunikacji i oczywiscie doceniam chec pomocy :-)
Wcześniejsze auto traktowałem jak np. telewizor. Działa to fajnie, jak nie to do naprawy, niech fachowiec się zajmie.
Niestety wyszła tu moja naiwna wiara w umiejętności i dobre chęci mechaników, która dla mnie skończyła się drenażem portfela, a dla auta m.in. skończonym silnikiem.
Należałem do tej grupy użytkowników, ktora autem jeździ ale zupelnie nie wnika w to jak to sie dzieje. Wstyd się przyznać, ale czasem trzeba ;-)
Dzięki temu forum i jego użytkownikom zgłębiam obecnie zagadnienia, o których wcześniej nie wiedziałem i stąd pewnie wiele pytań, które robią ze mnie nooba. Np. nie wiem czy dyfer dotyczy tylko aut 4x4, czy również 4x2. Stąd moje dziwne pytanie.
Także jeszcze raz dzięki za odpowiedź.
 
     
Aronus

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-19, 09:05   Re: Jaki olej do skrzyni biegów i dyfra?

Ja mam Dustera I 1.6 4x4 i zalałem następujące oleje:
Skrzynia biegów: Tranself NFP 75w80
Skrzynia rozdzilecza: ELF TRANSELF SYNTHESE FE 75W90
Tylny dyferencjał: ELF TRANSELF SYNTHESE FE 75W90
Olej do skrzyni biegów wziąłem z wyszukiwarki elfa dla Dustera 1.6 4x4
A olej do skrzyni rozdzielczej i dyfra z X-Triela bo niby to ten sam napęd 4x4:
http://ew5.earlweb.com/re...ge=13&brand=162
 
     
Shaymer

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 26
Wysłany: 2019-12-20, 20:37   

Wyszukiwarka dla dustera 4x4 1.5 dci sugeruje nfj 75w80 do skrzyni, a do skrzyni rozdzielczej i dryfra 80w90 tranself type b
 
     
Shaymer

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 26
Wysłany: 2019-12-21, 17:38   

Nie wiem czym się różni nfp od nfj akurat do 1.5dci jest nfj a jaka jest różnica nie wiem, skrzynia tl8 to pochodna tl4 w moim mniemaniu wiec nfj będący dedykowanym olejem do tl4 jest tez do tl8
 
     
dbcs
dbcs

Marka: Dacia
Model: DUSTER I 2014 / Duster II 2019
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-08-11, 20:56   

CZEŚĆ

Proszę podajcie, limity km dot. wymiany olejów w skrzyni biegów oraz do skrzyni rozdzielczej i dryfra. Moja Drakulka ma 6 lat i przejechane 103 tyś. km. Napęd 4x4 używany tylko zimą -sporadycznie.

pozdrawiam
_________________
DAN
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2020-08-12, 11:22   

Jeśli mogę zasugerować. Przy tym przebiegu ją wymieniłam wszędzie.
Napęd 4WD bez względu na to czy jest używany, czy nie i tak się zużywa, przy obciążeniu jeszcze bardziej. ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Zdrowie - https://www.kuriergorzowski.pl - Zdrowie
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12