Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do skrzyni biegów i dyfra?
Autor Wiadomość
dbcs
dbcs

Marka: Dacia
Model: DUSTER I 2014 / Duster II 2019
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-08-12, 19:46   

DZIĘKI
We wrześniu biorę urlop i do roboty :-)
_________________
DAN
 
     
Aronus

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-13, 13:26   

dbcs napisał/a:
DZIĘKI
We wrześniu biorę urlop i do roboty :-)

Jeżeli ktoś ma jakieś wątpliwości jaki olej do czego to Ravenol ma to czytelnie rozpisane:
https://www.ravenol.pl/content/8-dobierz-olej
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-08-13, 18:13   

http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=2062

A swoją drogą nie wydaje się Wam trochę głupie pisanie tego samego w dwóch tematach?
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
budix

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 2
Wysłany: 2021-03-01, 12:46   

Witam

Odświeżę temat do DD 1.6 benz. napęd na przednią oś do skrzyni wchodzi nominalnie 2.8 L oleju, w przypadku zalania mniejszą ilością tak jak w moim przypadku (2L) po przejechaniu 5tys. km. zaczyna odzywać się skrzynia a najbardziej przełożenie '5', gdyż jest wtedy powyżej poziomu oleju, słyszalne wówczas będzie specyficzne wycie.

Pozdrawiam
_________________
budix
 
     
wolfram

Marka: Duster 2017
Model: 1.6 sce
Dołączył: 20 Sty 2021
Posty: 16
Wysłany: 2021-03-01, 21:01   

Cześć
Podzielę sie swoimi doświadczeniami w wymianie oleju w skrzyni.
Przed Dasterem byłem szczęśliwym posiadaczem królowej lawet, czyli Laguny II.
Przy przelocie 200 000 km postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów.
Polecanym olejem do tych skrzyń był ELF TRANSELF NFP 75W80.
Generalnie ze skrzynią się nic złego nie działo, wymiana była prewencyjna. Jedyną jej przypadłością było to że na piątym biegu podczas hamowania silnikiem lekko gwizdała, ale działo się to tylko na 5 podczas zmniejszania obrotów. Liczyłem że wymiana oleju zlikwiduje to zjawisko.
Spuszczony stary olej miał barwę zużytego oleju silnikowego (może nie tak czarny jak z diesla, ale bliżej mu było do czerni niż złota), prawdopodobnie nie był wymieniany od nowości.
Po wymianie oleju skrzynia początkowo zaczęła pracować ....... gorzej. Dźwignia przesuwała się ciężej, trudniej wchodziły biegi, ewidentnie synchronizatory sobie nie radziły. Szczególnie czuć było to podczas redukcji na 2 lub 1. Już się wystraszyłem że zamiast poprawić to tylko pogorszyłem tą wymianą. Do tego stopnia że zacząłem rozważać opcję wlania z powrotem starego oleju :lol: Po przejechaniu w ten sposób kilkuset kilometrów, problem z czasem zaczął zanikać, aż w końcu zorientowałem się że biegi wchodzą jak marzenie. Dźwignię mogłem przesuwać dwoma palcami, żadnych zgrzytów. Problem z wyciem na 5 pozostał.
Następnym samochodem w którym wymieniłem olej w skrzyni to Peugeot 107 mojej małżonki, tam zalałem Total transmission Gear 8 75w-80 ( ponoć zamiennik ELfa TRANSELF NFJ 75W80 wiec mogłem kupić jeden z nich ) Peugocik miał już nalotu troszkę ponad 300 OOO i stary olej po spuszczeniu był złoty , żadnych opiłków , żadnej smoły, widać że pracował w chłodniejszych warunkach. Wymiana na nowy nie przyniosła żadnych spektakularnych zmian.
Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni to dobry pomysł. Tam również występuje tarcie i docieranie się elementów a nie ma filtra oleju. W swojej Daci zamierzam wymienić olej w skrzyni przy 50 000 a kolejne interwały co 100 000. zaleję TRANSELF NFP lub FUCHS TITAN SINTOFLUID
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 113
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2023-02-03, 16:12   

Darek napisał/a:
Wymieniałem jakiś czas temu przy 100 tys. km, do tej pory chyba się nic nie powinno zmienić. Ewentualnie konsultacja z ASO.
W moim przypadku to był olej ELF TRANSELF SYN FE
75W-80 skrzynia biegów 2 litry
75W-80 skrzynka rozdzielcza 0,4 l
75W-90 dyfer 0,6 l
Z reguły zalewamy do momentu, aż zacznie wypływać przelewem ;-)


Odkopię temat, przymierzam się do wymiany w dyfrze i skrzynce rozdzielczej. Czyli wychodzi że 1 litr akurat wystarczy, czy szykować lekko więcej?
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 113
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2023-02-06, 14:01   

Wszystkie dobieraczki pokazują 75W90, albo nawet 80W90 do obu.
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 113
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2023-02-17, 15:49   

Byłem dziś w ASO po specyfikacje. Do skrzyni 75W80, do mostu 80W90 GL-5, do kątówki (MRX) 80W90 GL-4 lub 5

OLEJ SILNIK.jpg
Plik ściągnięto 77 raz(y) 75,06 KB

OLEJ SKRZYNIA.jpg
Plik ściągnięto 77 raz(y) 83,84 KB

OLEJ MRX.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 173,14 KB

OLEJ MOST.jpg
Plik ściągnięto 50 raz(y) 159,58 KB

 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 113
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2023-02-21, 10:51   

Kupiłem litr Mobil Mobilube SHC 75W90 GL-5.

Pytanie: ma ktoś zdjęcia albo rysunek korków oleju w skrzynce rozdzielczej? Znalazłem takie coś do DDI:
https://aubito.ru/en/duster/features-of-the-design-of-the-transfer-case-renault-duster

Tu wygląda jakby nie było korka spustowego tylko wlewowy. Czy stary olej trzeba wyciągać pompką?
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 231
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-02-21, 11:38   

apede, nie robiłem zdjęć. Przy wymianie. Ale nie było trudno go znaleźć. Bardziej zmartwiła mnie mała (w mojej ocenie) ilość oleju, którą udało się wlać do rozdzielacza. Choć wlewaliśmy do momentu przelania, ale weszło mniej niż 500ml. :roll:

Zobacz sobie ten filmik
https://dortp.tv/2022/02/28/jaki-olej-do-skrzyni-biegow-rozdzielacza-mostu-dacia-duster-wymiana-oleju/
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 113
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2023-02-21, 17:27   

Ooo, dzięki :-)
Co do pojemności, pewnie zostało trochę starego oleju i dlatego weszło mniej. Można by spróbować odessać albo przedmuchać kompresorem.
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 231
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-02-21, 23:13   

apede, tak myślę, że coś mogło zostać. Choć korek odkręcony był dość długo i czekaliśmy aż olej przestanie kapać. A wlewaliśmy aż się przelewało. Tak sobie myślę, że mogłem jeszcze źle sprawdzić na butelce z olejem jak naciągałem strzykawkę. Możliwe, że nabrałem trochę więcej oleju, ale zostawiam to jak jest. Może przy najbliższej wymianie oleju to sprawdzę.
 
     
dovectra
dovectra

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 99
Wysłany: 2023-02-22, 08:59   

apede napisał/a:
Kupiłem litr Mobil Mobilube SHC 75W90 GL-5.

Pytanie: ma ktoś zdjęcia albo rysunek korków oleju w skrzynce rozdzielczej?
Tu wygląda jakby nie było korka spustowego tylko wlewowy. Czy stary olej trzeba wyciągać pompką?

Korek spustowy charakterystyczna śruba, szeroki z podkładką-uszczelką metalową miedzianą /lum stalowo -gumową wystającą spod niego i przeważnie na klucz wewnętrzny kwadrat . Wlewowe to wiadomo plastykowe motylki.
Wchodzi niewiele, 0,5 l.
Najlepiej zrobić 50 km i spuszczać na gorąco.
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2023-02-22, 11:43   

Korki spustowe, miska olejowa, skrzynka przekładniowa (ten bliżej) i skrzynia biegów, w dyfrze chyba też podobnie wyglądają.
Czy dolewa ktoś do powyższych środki typu Ceramizer itp. zmniejszające współczynnik tarcia.

Screenshot_20230222-112839_Video Player.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 107,01 KB

 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 231
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-02-22, 12:10   

Darek, ja dodałem do skrzyni biegów dwusiarczek molibdenu. Efekt jeśli jest to niewielki.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Suplementy diety - https://www.parade.pl - Suplementy diety
Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 13