Jaki olej do skrzyni biegów i dyfra? |
Autor |
Wiadomość |
dbcs
dbcs
Marka: Dacia
Model: DUSTER I 2014 / Duster II 2019
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Gru 2014 Posty: 37 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 2020-08-12, 19:46
|
|
|
DZIĘKI
We wrześniu biorę urlop i do roboty |
_________________ DAN |
|
|
|
Aronus
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2020-08-13, 18:13
|
|
|
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=2062
A swoją drogą nie wydaje się Wam trochę głupie pisanie tego samego w dwóch tematach? |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
budix
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2019 Posty: 2
|
Wysłany: 2021-03-01, 12:46
|
|
|
Witam
Odświeżę temat do DD 1.6 benz. napęd na przednią oś do skrzyni wchodzi nominalnie 2.8 L oleju, w przypadku zalania mniejszą ilością tak jak w moim przypadku (2L) po przejechaniu 5tys. km. zaczyna odzywać się skrzynia a najbardziej przełożenie '5', gdyż jest wtedy powyżej poziomu oleju, słyszalne wówczas będzie specyficzne wycie.
Pozdrawiam |
_________________ budix |
|
|
|
wolfram
Marka: Duster 2017
Model: 1.6 sce
Dołączył: 20 Sty 2021 Posty: 16
|
Wysłany: 2021-03-01, 21:01
|
|
|
Cześć
Podzielę sie swoimi doświadczeniami w wymianie oleju w skrzyni.
Przed Dasterem byłem szczęśliwym posiadaczem królowej lawet, czyli Laguny II.
Przy przelocie 200 000 km postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów.
Polecanym olejem do tych skrzyń był ELF TRANSELF NFP 75W80.
Generalnie ze skrzynią się nic złego nie działo, wymiana była prewencyjna. Jedyną jej przypadłością było to że na piątym biegu podczas hamowania silnikiem lekko gwizdała, ale działo się to tylko na 5 podczas zmniejszania obrotów. Liczyłem że wymiana oleju zlikwiduje to zjawisko.
Spuszczony stary olej miał barwę zużytego oleju silnikowego (może nie tak czarny jak z diesla, ale bliżej mu było do czerni niż złota), prawdopodobnie nie był wymieniany od nowości.
Po wymianie oleju skrzynia początkowo zaczęła pracować ....... gorzej. Dźwignia przesuwała się ciężej, trudniej wchodziły biegi, ewidentnie synchronizatory sobie nie radziły. Szczególnie czuć było to podczas redukcji na 2 lub 1. Już się wystraszyłem że zamiast poprawić to tylko pogorszyłem tą wymianą. Do tego stopnia że zacząłem rozważać opcję wlania z powrotem starego oleju Po przejechaniu w ten sposób kilkuset kilometrów, problem z czasem zaczął zanikać, aż w końcu zorientowałem się że biegi wchodzą jak marzenie. Dźwignię mogłem przesuwać dwoma palcami, żadnych zgrzytów. Problem z wyciem na 5 pozostał.
Następnym samochodem w którym wymieniłem olej w skrzyni to Peugeot 107 mojej małżonki, tam zalałem Total transmission Gear 8 75w-80 ( ponoć zamiennik ELfa TRANSELF NFJ 75W80 wiec mogłem kupić jeden z nich ) Peugocik miał już nalotu troszkę ponad 300 OOO i stary olej po spuszczeniu był złoty , żadnych opiłków , żadnej smoły, widać że pracował w chłodniejszych warunkach. Wymiana na nowy nie przyniosła żadnych spektakularnych zmian.
Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni to dobry pomysł. Tam również występuje tarcie i docieranie się elementów a nie ma filtra oleju. W swojej Daci zamierzam wymienić olej w skrzyni przy 50 000 a kolejne interwały co 100 000. zaleję TRANSELF NFP lub FUCHS TITAN SINTOFLUID |
|
|
|
apede
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 113 Skąd: miasto 9 zajezdni
|
Wysłany: 2023-02-03, 16:12
|
|
|
Darek napisał/a: | Wymieniałem jakiś czas temu przy 100 tys. km, do tej pory chyba się nic nie powinno zmienić. Ewentualnie konsultacja z ASO.
W moim przypadku to był olej ELF TRANSELF SYN FE
75W-80 skrzynia biegów 2 litry
75W-80 skrzynka rozdzielcza 0,4 l
75W-90 dyfer 0,6 l
Z reguły zalewamy do momentu, aż zacznie wypływać przelewem |
Odkopię temat, przymierzam się do wymiany w dyfrze i skrzynce rozdzielczej. Czyli wychodzi że 1 litr akurat wystarczy, czy szykować lekko więcej? |
|
|
|
apede
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 113 Skąd: miasto 9 zajezdni
|
Wysłany: 2023-02-06, 14:01
|
|
|
Wszystkie dobieraczki pokazują 75W90, albo nawet 80W90 do obu. |
|
|
|
apede
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 113 Skąd: miasto 9 zajezdni
|
Wysłany: 2023-02-17, 15:49
|
|
|
Byłem dziś w ASO po specyfikacje. Do skrzyni 75W80, do mostu 80W90 GL-5, do kątówki (MRX) 80W90 GL-4 lub 5
OLEJ SILNIK.jpg
|
|
Plik ściągnięto 77 raz(y) 75,06 KB |
OLEJ SKRZYNIA.jpg
|
|
Plik ściągnięto 77 raz(y) 83,84 KB |
OLEJ MRX.jpg
|
|
Plik ściągnięto 66 raz(y) 173,14 KB |
OLEJ MOST.jpg
|
|
Plik ściągnięto 50 raz(y) 159,58 KB |
|
|
|
|
apede
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 113 Skąd: miasto 9 zajezdni
|
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 231 Skąd: Podkarpacie
|
|
|
|
apede
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 113 Skąd: miasto 9 zajezdni
|
Wysłany: 2023-02-21, 17:27
|
|
|
Ooo, dzięki
Co do pojemności, pewnie zostało trochę starego oleju i dlatego weszło mniej. Można by spróbować odessać albo przedmuchać kompresorem. |
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 231 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2023-02-21, 23:13
|
|
|
apede, tak myślę, że coś mogło zostać. Choć korek odkręcony był dość długo i czekaliśmy aż olej przestanie kapać. A wlewaliśmy aż się przelewało. Tak sobie myślę, że mogłem jeszcze źle sprawdzić na butelce z olejem jak naciągałem strzykawkę. Możliwe, że nabrałem trochę więcej oleju, ale zostawiam to jak jest. Może przy najbliższej wymianie oleju to sprawdzę. |
|
|
|
dovectra
dovectra
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46 Dołączył: 31 Gru 2021 Posty: 99
|
Wysłany: 2023-02-22, 08:59
|
|
|
apede napisał/a: | Kupiłem litr Mobil Mobilube SHC 75W90 GL-5.
Pytanie: ma ktoś zdjęcia albo rysunek korków oleju w skrzynce rozdzielczej?
Tu wygląda jakby nie było korka spustowego tylko wlewowy. Czy stary olej trzeba wyciągać pompką? |
Korek spustowy charakterystyczna śruba, szeroki z podkładką-uszczelką metalową miedzianą /lum stalowo -gumową wystającą spod niego i przeważnie na klucz wewnętrzny kwadrat . Wlewowe to wiadomo plastykowe motylki.
Wchodzi niewiele, 0,5 l.
Najlepiej zrobić 50 km i spuszczać na gorąco. |
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2023-02-22, 11:43
|
|
|
Korki spustowe, miska olejowa, skrzynka przekładniowa (ten bliżej) i skrzynia biegów, w dyfrze chyba też podobnie wyglądają.
Czy dolewa ktoś do powyższych środki typu Ceramizer itp. zmniejszające współczynnik tarcia.
Screenshot_20230222-112839_Video Player.jpg
|
|
Plik ściągnięto 23 raz(y) 107,01 KB |
|
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 231 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2023-02-22, 12:10
|
|
|
Darek, ja dodałem do skrzyni biegów dwusiarczek molibdenu. Efekt jeśli jest to niewielki. |
|
|
|
|