|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Czemu Dacia, i czemu Duster to auto terenowe |
Autor |
Wiadomość |
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-02-27, 23:56
|
|
|
Tak jak pisałem roztyły się te Forestery.
W filmiku jest trzecia generacja (długość 4559 mm) więc różnica nie tak wyraźna..
Ale ok. Jeśli Forestera uznajemy za SUVa z innej półki, to i ja nie widzę konkurencji dla Dustera w kategorii: "najdzielniejszy w terenie mały SUV" (XV to crossover więc też nie namiesza). |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-02-28, 17:38
|
|
|
klazow napisał/a: | Jeśli Forestera uznajemy za SUVa z innej półki, to i ja nie widzę konkurencji dla Dustera w kategorii: "najdzielniejszy w terenie mały SUV" (XV to crossover więc też nie namiesza). |
Zgadzam się z kolegą , ostatnio po takim głębokim błocie jeździłem moim 4x2 , że nawet posiadacze 4x4 którzy pierwszy raz zjechali z asfaltu to by się bali wjechać |
|
|
|
tomekptk
I like Duster
Marka: Dacia
Model: Duster f.2
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2022
Dołączył: 31 Paź 2014 Posty: 95 Skąd: OK, DKL
|
Wysłany: 2020-02-28, 18:34
|
|
|
Cytat: | Zgadzam się z kolegą , ostatnio po takim głębokim błocie jeździłem moim 4x2 , że nawet posiadacze 4x4 którzy pierwszy raz zjechali z asfaltu to by się bali wjechać |
Jazda terenowa to nie tylko napędy, ale też technika. Ktoś, kto ma 4x4 utopi się w błocie, a inny z jedną ośką przejedzie. Niedawno miałem w pracy dyskusję ze "znawcą". No to jak trzymamy kierownicę w terenie, spytałem, normalnie odpowiedział "ekspert", czyli obejmujemy kierownicę palcami, kciuk w środku, no tak. Czyli jak ci odbije kierownicę na nierówności to ci go złamie. Zapadła cisza.... |
_________________ I like Duster
|
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-02-28, 18:38
|
|
|
tomekptk napisał/a: | Cytat: | Zgadzam się z kolegą , ostatnio po takim głębokim błocie jeździłem moim 4x2 , że nawet posiadacze 4x4 którzy pierwszy raz zjechali z asfaltu to by się bali wjechać |
Jazda terenowa to nie tylko napędy, ale też technika. Ktoś, kto ma 4x4 utopi się w błocie, a inny z jedną ośką przejedzie. Niedawno miałem w pracy dyskusję ze "znawcą". No to jak trzymamy kierownicę w terenie, spytałem, normalnie odpowiedział "ekspert", czyli obejmujemy kierownicę palcami, kciuk w środku, no tak. Czyli jak ci odbije kierownicę na nierówności to ci go złamie. Zapadła cisza.... |
Zgadzam się z Tobą w pełni , jestem prawie codziennie w terenie od 25 lat więc wiem co pisze . Praktyka , praktyka i jeszcze raz praktyka chopy |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 347
|
Wysłany: 2020-02-28, 20:58
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: | Praktyka , praktyka i jeszcze raz praktyka chopy |
A życie i tak Cię zaskoczy. |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-02-28, 21:54
|
|
|
Chyba jeszcze SX4 mogłoby konkurować w klasie Dacii, trzeba by poszukać parametrów nadwozia (w sensie terenowym), albo Jimny. Ale to w zasadzie bardziej terenówka niż SUV, więc Dacia by z nim na pewno przegrała w terenie, za to DD może pełnić funkcję auta rodzinnego, Jimny odpadnie w przedbiegach w tej kategorii. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-02-29, 09:30
|
|
|
Black Dusty napisał/a: | LESNICZYy napisał/a: | Praktyka , praktyka i jeszcze raz praktyka chopy |
A życie i tak Cię zaskoczy. |
100 % nigdy nie masz , jeszcze Dustera ne wyciągałem ciągnikiem czy forwarderem .
Miałem Jimny i przez swoje wymiary oraz budowę typowej terenówki mniej się nadaje na auto rodzinne . I tak się robiło nim trasy ponad 500 km tylko z postojem na tankowanie . Chyba mój twardy chrakter jest tego powodem . Inni płaczą jak mają przejechać 200 km paserati . |
|
|
|
DS
Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 87
|
Wysłany: 2020-02-29, 10:13
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | Chyba jeszcze SX4 mogłoby konkurować w klasie Dacii, trzeba by poszukać parametrów nadwozia (w sensie terenowym), albo Jimny. Ale to w zasadzie bardziej terenówka niż SUV, więc Dacia by z nim na pewno przegrała w terenie, za to DD może pełnić funkcję auta rodzinnego, Jimny odpadnie w przedbiegach w tej kategorii. |
SX4 nie ma w zasadzie żadnych właściwości terenowych, to nie ta kategoria.
Jimny dokładnie odwrotnie, 100% terenówka. Rama, sztywne mosty, reduktor, brak możliwości jazdy z napędem 4x4 po asfalcie, ślimakowa przekładnia kierownicza.
Wracając do tematu działania trybu AUTO - tak działa podczas normalnej jazdy w Kadjar, który tak samo jak Duster zaczerpnął napęd od Nissana (oglądnijcie film na dużym ekranie, żeby widzieć wskaźnik rozdziału momentu): https://youtu.be/svVg6W-m8bo
Kolego @Stary Maciej, coś tu kiedyś skakałeś do mnie - rozumiem, że takie dane o działaniu AUTO są Ci doskonale znane, tylko nie chciałeś się nimi pochwalić. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-02-29, 20:37
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | ... Co do zdjęć, to też ciekawe, bo jak dla mnie wyraźnie pokazują wyższy prześwit i krótszy rozstaw osi w Dusterze, chyba, że ulegam jakiemuś złudzeniu optycznemu. |
Potwierdzam.
Uległeś złudzeniu optycznemu.
weryfikacja wzroku
Nic to.
Czasem, po dzielnej walce, trzeba wobec przewagi przeciwnika ulec |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-02-29, 22:22
|
|
|
klazow napisał/a: | Kapitan Shinobi napisał/a: | ... Co do zdjęć, to też ciekawe, bo jak dla mnie wyraźnie pokazują wyższy prześwit i krótszy rozstaw osi w Dusterze, chyba, że ulegam jakiemuś złudzeniu optycznemu. |
Potwierdzam.
Uległeś złudzeniu optycznemu.
weryfikacja wzroku
Nic to.
Czasem, po dzielnej walce, trzeba wobec przewagi przeciwnika ulec |
Zazwyczaj tak jest z alkoholem. W terenie jeszcze nie miałem okazji. Aczkolwiek, gdyby zgłosił się chętny "subarowiec", może skusiłbym się na sprawdzenie w realu AWD vs 4WD.
klazow napisał/a: | Tak jak pisałem roztyły się te Forestery.
W filmiku jest trzecia generacja (długość 4559 mm) więc różnica nie tak wyraźna..
Ale ok. Jeśli Forestera uznajemy za SUVa z innej półki, to i ja nie widzę konkurencji dla Dustera w kategorii: "najdzielniejszy w terenie mały SUV" (XV to crossover więc też nie namiesza). |
XV to chyba jednak bardziej SUV niż crossover. Począwszy od solidnego prześwitu na napędzie kończąc. Ani Captur, ani Mokka, ani Juke, ani tym bardziej międzygatunkowe "hybrydo-potworki" typu Kia Soul nie mają z nim szans. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-03-03, 00:06
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: |
XV to chyba jednak bardziej SUV niż crossover. Począwszy od solidnego prześwitu na napędzie kończąc. Ani Captur, ani Mokka, ani Juke, ani tym bardziej międzygatunkowe "hybrydo-potworki" typu Kia Soul nie mają z nim szans. |
XV, to Impreza na szczudłach... a raczej Impreza, to XV bez prześwitu (bo XV był pierwszy).
To się nazywa optymalizacja kosztów. Jeden projekt i dwa samochody z różnych segmentów
XV w wersji hybrydowej też jest. Do kupienia w Polsce.
Ps.
Ciocia Wikipedia trzyma ze mną. Dla niej XV, to crossover. |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 347
|
Wysłany: 2020-03-03, 00:34
|
|
|
klazow napisał/a: | Ciocia Wikipedia trzyma ze mną. Dla niej XV, to crossover. |
Bo tak jest i żadna dyskusja tego nie zmieni. |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-03-03, 22:52
|
|
|
Czyli dwa wnioski.
1) Dacia Duster jest najlepszą terenówką w swojej klasie, bo nawet jak się znajdzie auto o porównywalnych parametrach, i AWD, które na "you tubach" całkiem ładnie upala w błocie/wertepach, to okazuje się że "działa" w innej klasie.
2) jak XV może być starszy niż Impreza? Tak na szybko z WIKI:
Impreza - następca modelu Leone, 1993. Obecnie piąta generacja na rynku.
XV - <brak protoplasty, wejście Subaru w nowy segment> 2012. Od 2017 II generacja.
To tak, jakby powiedzieć, że Auris jest starszy niż Corolla. W którejś tam generacji zrobiono z Corolli hatchback Aurisa (w sedanie zostawiając Corollę), co nie zmienia faktu, że Corolla, jako taka, funkcjonuje na rynku już kilkadziesiąt lat.
PS.
XV może i sobie być crossoverem, ale w terenie pokona większość współczesnych suvów, być może, nie wyłączając Dacii. Choć może przy tym urwać zderzak przedni
Ciocia wikipedia nie zawsze ma rację. To zbiór artykułów internautów, o bardzo różnej wartości merytorycznej. Choć nie wątpliwie jest pomocna, i daje dobrą i szybką orientację w temacie. Najlepsza pod względem merytoryki jest wiki angielska.
EDIT.
W temacie podziału klasowego suvy/crossovery.
Z katalogu Auto Świat Nowości 2019.
VW T-Cross
opis:
"Najmniejszy SUV VW... brak wersji 4x4..."
Wygląda na ewidentny crossover bez żadnych własności terenowych, ewentualnie na poziomie BMW E30.
Za to większy T-Roc ma w opisie:
"Ten modny crossover wymiarami odpowiada klasie kompakt...", i jest w wersji 4x4 (znaczy się był w 2018, i ma powrócić).
Dla porównania Skoda:
Karoq - "Przedstawiciel kompaktowych SUV-ów ma bliźniaczą konstrukcję z Seatem Ateką i VW T-Rockiem..."
Subaru VX ma w opisie: "można powiedzieć, że to modny obecnie crossover"
Podsumujmy. Małe gówienko bez napędu 4x4 i własności terenowych zostało uznane za SUVa, z kolei większy braciszek za crossovera, choć bliźniaczy mu model Skody także za SUVa.
Puenta. Prosiłbym o nie tak ortodoksyjne trzymanie się klas typu suv/crossover, gdyż nawet w prasie branżowej te określania są stosowane zamiennie/wymiennie, i dziennikarze motoryzacyjni te pojęcia (mniej lub bardziej świadomie) mylą/zamieniają.
Albo zróbmy burzę mózgów, i ustalmy na własne potrzeby co zaliczamy do SUV-ów, a co do crossoverów. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-03-05, 18:27
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: |
1) Dacia Duster jest najlepszą terenówką w swojej klasie, bo nawet jak się znajdzie auto o porównywalnych parametrach, i AWD, które na "you tubach" całkiem ładnie upala w błocie/wertepach, to okazuje się że "działa" w innej klasie. |
Myślę, że sukces Dustera, to nie tylko cena. Ten samochód zwyczajnie jest „jakiś”. Wyróżnia się na tle konkurencji… bo nie tylko „wygląda” ale rzeczywiście „może”.
Kapitan Shinobi napisał/a: |
2) jak XV może być starszy niż Impreza? Tak na szybko z WIKI:
Impreza - następca modelu Leone, 1993. Obecnie piąta generacja na rynku.
XV - <brak protoplasty, wejście Subaru w nowy segment> 2012. | Oczywiście model „Impreza” to kawał legendy.
Ja odniosłem się do obecnie produkowanych aut. Piąta generacja Imprezy jest młodsza od XV i powstała nie tyle na bazie XV, co na drodze klonowania XV.
Zresztą sam znajdź 10 różnic
Co do mini-SUVików, chyba "SAV" to prawidłowa nazwa dla nich... ale się słabo przyjęła.
Są tacy dziennikarze motoryzacyjni, których lubię i szanuję ale i takich z przypadku i bez podstawowej wiedzy jest sporo. A czasem sponsor oczekuje wpisów, które do jego marketingu a nie do faktów pasują.
Ja nie z powodu ortodoksyjnych zapędów o tych klasach i segmentach pisałem. O pilnowanie "świadomości" czym jest Duster mi chodziło. Wrzucanie go jednego worka z zupełnie innymi autami, które podobnie kosztują polemikę moją wywołało.
DS napisał/a: |
Wracając do tematu działania trybu AUTO - tak działa podczas normalnej jazdy w Kadjar, który tak samo jak Duster zaczerpnął napęd od Nissana (oglądnijcie film na dużym ekranie, żeby widzieć wskaźnik rozdziału momentu): https://youtu.be/svVg6W-m8bo
|
Ja chcę taki wskaźnik!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-03-05, 22:38
|
|
|
Trochę z innej beczki, ale pasuje do tematu czemu Dacia.
Miałem parę dni temu styczność z Oplem Grandlandem X, rocznik 18 (czyli prawie nówka).
W zasadzie to chyba podobna klasa do Dacii, ale z racji "niemieckości" marki pewnie inne przedziały cenowe.
Do rzeczy - najpierw akcent humorystyczny.
Kierowca podchodzi do bagażnika, i próbuje go otworzyć, ale nie z pilota czy tam przycisku na klapie, tylko wykonując ruch nogą (widziałem to kiedyś w reklamie bodajże forda, coś jakby próbować sięgnąć piłkę która utknęła dziecku pod autem). Powtarza to kilka razy, bez efektu. Koniec końców, otwiera z przycisku. Jakoś nie tęsknię za takim gadżetem.
Teraz akcent techniczny (też humorystyczny, tylko nie dla tego kto te auto musi obsługiwać).
Żadne z 4 kół nie chciało zejść po dobroci. Przy każdym trzeba się było położyć, i walić w oponę długą rurą, zupełnie w jak Astrze 1 która stała ostatnie 3 lata pod chmurką. I nie, nie zapomnieliśmy odkręcić śrub .
Aha, no i oczywiście bez 4x4 wersja (ale one chyba w ogóle nie miały takowej).
Także spuentuję to następująco - nie wiem czy to klasa Dacii Duster, czy liczą go jako już SUV'a, czy jeszcze Crossovera, nie wiem też jaki ma poziom cen, ale żadnego startu do Dusterki.
Opel (nawet pod kuratelą PSA, czyli Peugeota-Citroena) pozostaje Oplem, w skrócie przepłaconym i przereklamowanym kiblem, który jedzie na renomie wypracowanej wiele lat temu, pewnie w czasach pierwszej Omegi i ostatniego Kadetta.
W zasadzie jedyne dwa Ople jakie mi się podobają, to:
Saab 9-3 Viggen r. około 1999 oraz
Saab 9-5 Aero r. około 2007.
No może jeszcze Saab 9000 2.3 Turbo. A nie sorry, to przecież Alfa/Lancia.
PS. Post nie ma na celu obrażania właścicieli Opli, którzy zapewne w większości lubią swoje auta, a jedynie porównanie konkretnych aspektów użytkowych z modelem DD. |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11 |
|
|