Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Moc silnika 1,3 TCe
Autor Wiadomość
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-20, 00:11   Moc silnika 1,3 TCe

Witajcie.
Pewna myśl od dawna po głowie mi się kołacze…
Nowy silnik 1,3 można kupić jako TCe130, Tce140, TCe150 i TCe 160 (oczywiście te „parzyste” nie w Dusterze). Czy ktoś wie jak tą moc różnicują? Czy to tylko oprogramowanie, czy coś więcej?
Nie bardzo wierzę, że w Dusterze dla 130-stki i 150-tki jest jakaś różnica w innych elementach samochodu (np. wzmocnione hamulce). Ale może jednak?
Czy Ktoś to wie lub przemyślał?
Ps.
Może po gwarancji wszyscy posiadacze 1,3 wgrają ten sam program i będą mieć np. 1,3 TCe180?
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-21, 00:24   

Nie wiem czy chciałbym mieć TCE 180 koni ;-) . Pamiętajmy o dwóch rzeczach. Sam software to jedno, ale obciążenie elementów przy znacznym wzroście poziomu mocy jest (ogólnie rzecz biorąc) znaczne. Znacznie powyżej, niż przewidywano dla podstawowej wersji.
I teraz trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie - jak jest zrobiony silnik w wersji 130 koni (czyli podstawa z której startuje).
Oczywiście nie mam pojęcia, ale znając współczesną motoryzację, i jej "ekonomiczne podejście", wszystko jest na aby-aby. Oznacza to mniej więcej, że po radykalnym tuningu (i tak już wyżyłowanego silniczka) znacznie skrócimy mu żywotność.
Także kwestia do przemyślenia...
PS.
Sprawdzić jak zostały zbudowane silniki, to raczej ciężko, ale np. układ hamulcowy można porównać. Średnica tarcz w 130 vs 150, no i 130 ma bębny z tyłu. Pytanie co ze 150 (zakładam, że dali mu już 4 tarcze, to jednak 20 koni więcej).
 
     
gardi1

Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 41
Dołączył: 17 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 2020-01-21, 07:28   

130 jest taka sama jak 150 różni się oprogramowaniem. W ASO przy odbiorze auta chłop rzucił żartem, że "do końca gwarancji i wgrywamy program 150"
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-21, 23:49   

gardi1 napisał/a:
...W ASO przy odbiorze auta chłop rzucił żartem, że "do końca gwarancji i wgrywamy program 150"

No właśnie tak na „chłopski rozum” też mi wychodzi, że powinno się dać… ale z drugiej strony trudno mi uwierzyć, że to takie proste. Chyba producent jakoś przed tym się zabezpieczył… Może coś w osprzęcie?

Kapitan Shinobi napisał/a:
Pytanie co ze 150 (zakładam, że dali mu już 4 tarcze, to jednak 20 koni więcej).

A właśnie, że źle zakładasz... albo mi ktoś na parkingu cichaczem tarcze na bębny podmienił.

Kapitan Shinobi napisał/a:

Sprawdzić jak zostały zbudowane silniki, to raczej ciężko,

Bazowo silnik mamy ten sam. Załączam link do starego artykułu z czasów gdy jeszcze Dustery na niego się nie łapały:
https://www.auto-motor-i-...3-turbo,32246,1

Ps.
Z tym TCe 180 to tak sobie napisałem… raczej nie planuję… ale kto mnie tam wie?


.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-21, 23:57   

No a dlaczego "do końca gwarancji"? Przecież autoryzowany serwis (za stosowną opłatą) powinien być w stanie "wgrać" te dodatkowe 20 koni poprawnie. Rozumiem, że "domorosły" tuning kasuje gwarancję, ale przecież po to jest ASO. A zresztą konie to jedno, a jeszcze ciekawe jak się ma moment obrotowy, bo to tenże najczęściej wykorzystujemy w jeździe szosowej.

PS.
Skoro silniczek 1.3 ma takie rezerwy, to ciekawe jakie są opcje tuningu. Do ilu można (w miarę) bezpiecznie dojść - 200-250 koni? Pytanie pewnie retoryczne, słyszeliście żeby ktoś tuningował Dacię?
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-22, 00:12   

Kapitan Shinobi napisał/a:
słyszeliście żeby ktoś tuningował Dacię?


No bo po co ideał ulepszać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
     
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2020-01-22, 10:07   

A czy któryś z panów jechał Dusterkiem ponad 180km/h ? Jak jest pod butem to chce się cisnąć a tu nie chodzi nawet o silnik tylko o zawieszenie ,hamulce, układ kierowniczy ,podatność na poduchy. Silniki z turbiną jest prosto czipować a reszta podzespołów ? To jest auto które ma prześwit większy jak niejedna współczesna terenówka. I miękkie zawieszenie dla komfortu na dziurawych drogach.
 
     
pankracy

Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 70
Wysłany: 2020-01-22, 10:24   

No ktoś boxa wkładał do Logana MCV 90KM na 120KM zmierzone na hamowni. W trasie lata po 160, czy nawet 170 i auto chodzi. Chyba na Dacia forum jest to auto.

Filmiki na Youtube są jak Dustery pod 200 jadą. Widać da się.
 
     
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2020-01-22, 11:06   

Pankracy! Oczywiście że się da. Jak odbierzesz swojego to się kopnij, po dotarciu, z prędkością maksymalną i będziesz wiedział o czym piszę. Ja jechałem swoim 1.6 SCe 185km/h i nie polecam. Chyba że 1,3 TCe ma inną charakterystykę zawieszenia.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-01-22, 17:14   

Te 200 km/h to akurat jak dla mnie zupełnie zbędna rzecz. Dodatkowo zgadzam się z kolegą „Stary Maciej”, że Dusterek nie do jazdy z takimi prędkościami jest.
Moc i moment liczą się dla mnie pod kątem czynnego bezpieczeństwa. Mają wpływ na czas wyprzedzania, możliwość płynnej zmiany pasa i prędkości, możliwość ucieczki (przed wypadkiem a nie policją), zachowanie dynamiki po obciążeniu auta itd.
Z drugiej strony często tak jest, że gdy auto może więcej to kierujący ryzykuje bardziej… i wcale bezpieczniej nie jest… ale przyjmijmy, że akurat my jesteśmy rozsądni ;-) .
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-01-22, 23:25   

klazow napisał/a:
Te 200 km/h to akurat jak dla mnie zupełnie zbędna rzecz. Dodatkowo zgadzam się z kolegą „Stary Maciej”, że Dusterek nie do jazdy z takimi prędkościami jest.
Moc i moment liczą się dla mnie pod kątem czynnego bezpieczeństwa. Mają wpływ na czas wyprzedzania, możliwość płynnej zmiany pasa i prędkości, możliwość ucieczki (przed wypadkiem a nie policją), zachowanie dynamiki po obciążeniu auta itd.
Z drugiej strony często tak jest, że gdy auto może więcej to kierujący ryzykuje bardziej… i wcale bezpieczniej nie jest… ale przyjmijmy, że akurat my jesteśmy rozsądni ;-) .


No oczywiście że jesteśmy rozsądni, w końcu wybraliśmy Dacię a nie np. "modnego" Fiata 5ooL za tę samą (a może i wyższą cenę) ;-) .
Co do pytania Starego Macieja o te 200 km/h.
W innym wątku był poruszany temat terenowości Dusterki, gdzie doszło (po 4 stronach "jazdy") do konsensusu: DD to SUV z najlepszymi zdolnościami terenowymi w swojej klasie.
Niestety tak już jest, że im auto lepsze w terenie, tym gorsze na asfalcie. Po krótce:
- wysoki prześwit, co za tym idzie wysoko położony środek ciężkości
- miękkie resorowanie, dające przyzwoite wartości wykrzyżu kół
- wysoka sylwetka i aerodynamika "czołgu"
Itd.
Dacia to nie jest auto zaprojektowane do połykania autostrad z prędkościami pod 200 na godzinę, nawet jeśli dadzą mu 150 koni z opcją czip-tuningu.

Stawiam diamenty przeciw orzechom, że każdy z najbliższych konkurentów Dacii na autostradzie będzie się lepiej (i bezpieczniej) prowadził, od Vitary przez ASX'a po CX-3. Po prostu z racji konstrukcji, są to auta lepiej przystosowane do prędkości typu 200 km/h.

PS
Gdzieś po You tubie krąży filmik jak pierwszy ASX "dzielnie" pomyka po łące, dodam wyboistej, pokazując niemal zerowy wykrzyż osi. Innymi słowy pierwsza lepsza nierówność i koło ciągle w górze. Po prostu sztywniejsze zawieszenie, o krótkim skoku, znacznie gorsze w terenie, za to o wiele lepiej przystosowane do prędkości typu 200.

PS 2.
O ile dobrze kojarzę, to Lincoln Navigator, obojętnie ile miał koni, to zawsze mu podawali maksa coś koło 180 km/h. Właśnie dlatego, że ogranicza go konstrukcja (po prostu prawa fizyki sprawiają, że nie da się zapewnić bezpiecznego prowadzenia przy 200 w takim czołgu). Nie ma w tedy znaczenia czy silnik ma 250 koni czy tam 400.
 
     
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2020-01-23, 08:51   

Ja się o żadne 200km/h nie pytałem.
 
     
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2020-01-23, 08:54   

I absolutnie mi wisi czy mój Duster jest terenówką, SUV-em , compaktem ,wyścigówką, kabrioletem ,kombi, czy śmieciarka. To jest po prostu Dacia Duster.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-01-23, 15:22   

Stary Maciej napisał/a:
I absolutnie mi wisi czy mój Duster jest terenówką, SUV-em , compaktem ,wyścigówką, kabrioletem ,kombi, czy śmieciarka. To jest po prostu Dacia Duster.

Już ustaliliśmy , że Duster to " Bardzo terenowy SUV " :mrgreen: .
 
     
pankracy

Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 70
Wysłany: 2020-01-23, 19:45   

Pewnie powyżej 170 zacznie się bujanie na boki jak na łódce. Ale tyle to nikt nie będzie stale jeździł Dusterem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11