Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Klęska Dustera
Autor Wiadomość
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-03-10, 16:27   

klazow napisał/a:

Czy w związku z tegorocznymi wynikami sprzedaży wymienilibyście swoje Dustery na Yarisy?
.

Coooooo :shock: , przeca Yaris to auto dla bab :mrgreen: .
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-10, 22:11   

Co do RaV4 to przestały mi się podobać już po pierwszej generacji, więc tak jakby nie było dla mnie tego auta.
Co do pytania o Yarisa. No chyba sobie żartujesz. A czy Yaris ma tryb 4WD Lock? Ma 20 cm prześwitu? Zapakuję tam dwójkę dzieci z żoną na wczasy?
Także, z czym do ludzi?
Może, podkreślam słowo może, w przypadku nowej Supry bym się zastanowił, ale jak znam życie, po 2 "rajdach" po autostradzie znudziłaby mi się, albo bym się rozbił ;-)
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2020-03-10, 23:05   

Kapitan Shinobi napisał/a:
A czy Yaris ma tryb 4WD Lock?
No nie ma. Ale jeśli wybierzesz wersję GR, to ma prawdziwy napęd na cztery koła, gdzie nie tylko możesz wybierać charakterystykę (60:40, 50:50 lub 30:70), ale i na obydwu osiach są dyfry o ograniczonym poślizgu lub opcjonalnie torseny 😉
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-10, 23:29   

LESNICZYy napisał/a:
... przeca Yaris to auto dla bab :mrgreen: .

Seksista!
Poza tym dobry kierujący z 25-letnią praktyką w terenie... Yarisem radę by dał.

Kapitan Shinobi napisał/a:
...albo bym się rozbił ;-)

W takim razie zdecydowanie zostań przy Dusterze !!!

DS napisał/a:
...jeśli wybierzesz wersję GR, to ma prawdziwy napęd na cztery koła, gdzie nie tylko możesz wybierać charakterystykę (60:40, 50:50 lub 30:70), ale i na obydwu osiach są dyfry o ograniczonym poślizgu lub opcjonalnie torseny 😉

A jednak temat:
„Czemu Toyota, i czemu Yaris to auto terenowe”
Brzmi jakoś… dziwnie. :roll:

Ps.
Ja Yarisa nie chcę, bo wolę Dustera!!!
Duster jest doskonały :mrgreen:
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-03-11, 07:06   

Tikiem też się dało wszędzie wjechać. Co więcej nawet przejechać. :-D ;-)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-03-11, 07:53   

klazow napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
... przeca Yaris to auto dla bab :mrgreen: .

Seksista!
Poza tym dobry kierujący z 25-letnią praktyką w terenie... Yarisem radę by dał.


No ba :mrgreen: ale wolę mojego brudasa z prześwitem :mrgreen:
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-11, 22:47   

Marek1603 napisał/a:
Tikiem też się dało wszędzie wjechać. Co więcej nawet przejechać. :-D ;-)


W niektóre miejsca tylko raz ;-) .
Wracając do pytania Klazowa bodajże - nie zamieniłbym Dusterki na Yarisa, nawet w wersji GR. Nawet za dopłatą ;-) . Rajdówki mnie jakoś nie kręcą (mistrzem kierownicy nie jestem, więc wykręcanie czasów na OSach mi nie grozi), zarazem DD też można pod rajd przerobić, i to nie dużym (stosunkowo) kosztem.

PS
Widziałem wiele lat temu, na TVN Turbo, jak pokazywali wypadek w którym Tico zderzyło się z oplem Kadetem. Szczegółów nie pamiętam, może poza tym, że Kadett wylądował w rowie na dachu. Wszakże, kierowca tegoż pojazdu (z lat 80?, kiedy zaczęli robić ostatnią wersję?), został odwieziony do szpitala z drobnymi urazami, w zasadzie profilaktycznie, i w sumie nic mu się tam nie stało, natomiast w Ticu - 5 sztywnych. Słownie pięciu. Akurat tylu ich tam weszło.
Traumę z Tikiem mam do dziś (dobrowolnie nie wsiądę do tego auta), i jakoś w mojej Dusterce bezpieczniej się czuję.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-18, 19:33   

Kapitan Shinobi napisał/a:

Traumę z Tikiem mam do dziś (dobrowolnie nie wsiądę do tego auta)


No tak Tico.
Wieki temu, gdy Daewoo wchodziło do Polski, zachwycony tym autkiem byłem. Pewnie bym kupił ale nie było mnie stać. W sumie dobrze, bo gdy finansowo się ogarnąłem, to Lanosy już były. :mrgreen:
Co do poziomu bezpieczeństwa… zauważ, że zarówno w Tico jak i w przytaczanym przez Ciebie (jakiś czas temu) Touareg-u, strefa zgniotu kończy się na silniku. Oczywiście pod warunkiem, że Touareg otrzyma uderzenie z przodu, a Tico z tyłu.
Ps.
Mój pierwszy samochód nawet zagłówków nie miał. A w instrukcji było napisane aby powyżej 60km/h hamulców nie używać tylko „hamować” silnikiem. :shock:
 
     
sluka

Marka: Suzuki
Model: Vitara 1,4 Boosterjet AllGrip Hybrid
Napęd: 4x4
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 97
Wysłany: 2020-03-25, 15:01   

Hiszpan_JS napisał/a:
Samo ESP to czasami za mało. I nie wydaje mi się żeby rozłączało tylną oś. Taki przykład: Jakiś miesiąc temu. Równa droga, długa prosta i na końcu niezbyt ostry zakręt w lewo. Za mną jechał sąsiad Skodą Oktawią. Dojechałem do zakrętu, przed nim redukcja, bieg niżej, i gaz (W zakręcie już przyspieszałem. Wydawało się że cały czas jest suchy asfalt). Na zakręcie poczułem lekkie szarpnięcie z lewej strony. I tylko tyle. Zakręt przejechałem bez problemu. Za zakrętem popatrzyłem w lusterko. Widok: fontanna błota i wody i Skoda siedzi na łące po prawej. Okazało się że na zakręcie była szadź. W Dusterze napęd i ESP nie pozwoliły zmienić toru jazdy. W Skodzie, chociaż ESP działało, tylko przednia ośka nie była w stanie wyprowadzić auta z poślizgu. Obaj mamy opony zimowe. Ja Coopery, sąsiad jakieś GoodYeary.


Bo wbrew pozorom, nie uratowało cię ESP. Uratowały cię szersze opony i napęd 4x4 (Jeśli prawdą jest, że sprzęgło EM przenosi część momentu na tył, jak podaje DS).
W skodzie cały napęd jest na przodzie. Siły nie dzielą się między osiami. Oba auta sumarycznie potrzebowały tej samej siły aby się poruszać i skręcać. Prawe przednie koło wjechało na lód. suma sił napędowej i przyspieszenia była za duża na możliwości obciążenia powierzchni styku na prawym kole. Po puszczeniu po prawej strony całe obciążenie przeszło na lewe koło, gdzie również doszło do zerwania przyczepności. A wtedy już pojechała drogą wyznaczoną przez prawa fizyki, a nie drogowców.
W dusterze przy zerwaniu przyczepności na prawym przednim kole miałeś dwie rzeczy, które zadziałały jednocześnie, dzięki czemu droga wyznaczona przez prawa fizyki pokryła się z tą przez drogowców. Zerwanie przyczepności jest powiązane z wyraźną zmianą prędkości obrotowej kół na osi przedniej w stosunku do osi tylnej. W takich przypadkach szybko moment przechodzi na tył. Następuje odciążenie kół przednich. Czyli również zmniejszyła się siła napędowa na lewym przednim kole. I to wystarczyło. Odciążone koło mogło przenieść dwa razy większe przyspieszenie dośrodkowe i utrzymałeś się na drodze. Szarpnięcie które poczułeś wiązało się z ugięciem bocznym opony. Baloniastość opon w takich przypadkach pomaga. TY odczułeś to jako uderzenie, jednak dla opony było to płynne zwiększanie obciążenia. Ugięcie opony, to owe szarpnięcie. Jednak "punkt" styku się nie przesunął. Po chwili odciążone prawe koło odzyskało przyczepność.

ESP działa przez dohamowanie. W tym przypadku aby utrzymać tor jazdy, który miał iść po łuku, a nagle się wyprostował, system musiał by dohamować koło tylne i przednie lewe, a to na przednim lewym rozgrywał się ostatni akt dramatu "Droga w Pole" (autor: sąsiad). Aby ESP miało szanse coś zdziałać musi być przyczepność. Tu jej zabrakło i to nagle.

@klazow
Twoje zdjęcie nóg z pedałów uratowało ci tyłek. Zminmalizowałeś obciążenia na kołach. Starczyło przyczepności na utrzymanie kierunku jazdy. ABS + ludzka reakcja mógłby zadziałać nie zupełnie tak jak by się chciało.
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-03-25, 15:55   

sluka, bardzo fajnie to wytłumaczyłeś. Niby skomplikowane rzeczy, a prostym językiem. I nie ważne co mnie uratowało, ważne że Duster pokazał klasę :-P .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2020-03-25, 23:03   

sluka napisał/a:
Jeśli prawdą jest, że sprzęgło EM przenosi część momentu na tył, jak podaje DS
No właśnie, jeśli prawdą jest. Niestety nigdzie nie ma konkretnego info, nikt też nie robił pomiarów, bazujemy na danych dotyczących Nissana.
Jest jeszcze jedna kwestia - czasami poślizg podsterowny wymaga zmniejszenia momentu przekazywanego do tylnej osi. To już dosyć zaawansowana funkcja sterowania i nie wiadomo, czy układ Dustera ma to wpisane w software.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-04-01, 00:29   

Cóż, o wynikach sprzedaży ciężko teraz mówić… szczególnie gdy auto zarejestrować trudno…
Nie dowiemy się jak by to było w normalnych warunkach… ale wyniki za dwie pierwsze dekady marca wygrzebałem. Na te za cały marzec i z grupy klientów indywidualnych poczekać trzeba.
Tak więc tym razem link nie o Dusterze lecz o całej Dacii i zakupy na firmy też uwzględnione.
Niby dobrze bo z zajętego w lutym miejsca dziewiątego na siódme wskoczyła….
Jednak z drugiej strony… w stosunku do analogicznego okresu 2019 sprzedała dwa razy mniej samochodów. Chyba więc jednak klęska.
https://www.bankier.pl/mo...ro-pikuje-6875/
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-04-17, 23:51   

No i dane są.
Duster znów na podium. :->
Powoli, statecznie ale w górę.
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25860963,sprzedaz-nowych-aut-w-polsce-w-2020-r-wykluczamy-firmy-i.html
Biedna Fabia, w marcu i w całym pierwszym kwartale, z dzielnym Dusterem przegrała.
Z drugiej strony dobrze jej tak. Po co się przed Dustera wpychała?
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-01-10, 14:44   

https://www.bankier.pl/mo...2020-roku-8690/

Rok 2020 przeszedł do historii.

Wyniki sprzedaży są znane.
Duster mimo usilnych starań tytułu auta najchętniej kupowanego przez klientów indywidualnych nie obronił.
Drugie miejsce to pewnie wiele. Wszyscy co z nim przegrali zazdrość czują.
Mimo to spadek - to spadek. Wieszczona w tytule klęska... faktem się stała :-(

Jak obstawiacie 2021. Tytuł będzie odzyskany, czy może jeszcze gorzej się skończy?
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-01-10, 17:25   

Ceny Dustera Prestige 1.0 z LPG niemal full opcja osiągają teraz w konfiguratorze minimum 72.000 zł, Captur Zen z LPG z minimalnym doposażeniem sięga 80.000, społeczeństwo raczej biednieje, więc otwiera się pole dla aut debiutujących typu nowe Sandero (ja interesuję się Stepwayem z LPG, bo Dusterem zaczynamy z żoną wozić powietrze, chociaż mój zachwyt autkiem pozostaje). Myślę, że teoretycznie wyceniana max opcja Stepwaya wg cenników z innych krajów do 64-65.000 zł może sporo odebrać Dusterowi.
Z drugiej jednak strony, gdy będę musiał zabulić powyżej 65.000 za Stepwaya, to porzucenie Dustera wcale nie jest oczywiste.
Tylko że ceny będą śmigać w górę bezlitośnie...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10