Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wycie skrzyni - czy wszyscy to mają?

Czy słyszysz hałas "prawdopodobnie wycie skrzyni" w swoim duster
Tce 1.3 130 4x2-tak słychać halas
7%
 7%  [ 5 ]
Tce 1.3 130 4x2-nie słychać halasu
5%
 5%  [ 4 ]
Tce 1.3 150 4x2-tak słychać halas
2%
 2%  [ 2 ]
Tce 1.3 150 4x2-nie słychać halasu
0%
 0%  [ 0 ]
Tce 1.3 4x4-tak słychać halas
4%
 4%  [ 3 ]
Tce 1.3 4x4-nie słychać halasu
5%
 5%  [ 4 ]
1.6 4x2 - tak słychać halas
12%
 12%  [ 9 ]
1.6 4x2 - nie słychać halasu
7%
 7%  [ 5 ]
dCi 115 4x2 - tak słychać halas
4%
 4%  [ 3 ]
dCi 115 4x2 - nie słychać halasu
1%
 1%  [ 1 ]
dCi 115 4x4 - tak słychać halas
7%
 7%  [ 5 ]
dCi 115 4x4 - nie słychać halasu
5%
 5%  [ 4 ]
dCi 95 4x2 - tak słychać halas
0%
 0%  [ 0 ]
dCi 95 4x2 - nie słychać halasu
0%
 0%  [ 0 ]
Tce 1.0 100km - tak słychać halas
8%
 8%  [ 6 ]
Tce 1.0 100km - nie słychać halasu
11%
 11%  [ 8 ]
Inny benzynowy- tak słychać halas
5%
 5%  [ 4 ]
Inny benzynowy- nie słychać halasu
7%
 7%  [ 5 ]
Inny olej nap. - tak słychać halas
2%
 2%  [ 2 ]
Inny olej nap. - nie słychać halasu
1%
 1%  [ 1 ]
Głosowań: 71
Wszystkich Głosów: 71

Autor Wiadomość
babol

Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-08-20, 10:36   

maugu napisał/a:
W związku z pojawiającymi się opiniami, że poszkodowani dusterowicze mają duuużo czasu na swoją reklamację przestrzegam przed pewna pułapką w którą można wpaść, a związaną z terminami wygaśnięciem roszczeń z tytułu rękojmi.


W przypadku rękojmi jest to rok od czasu zauważenia wady. Samochód aktualnie stoi zasadniczo. Jestem taki zły o to wycie że nawet nie chce mi się nim jeździć bo to zwyczajnie zabiera przyjemność. Pojawia się wycie a u mnie od razu załącza się poirytowanie. :roll:

Póki co jadę ponownie na wizytę w ASO w poniedziałek. Jeśli odmówią naprawy poproszę o to na piśmie - nie tak jak ostatnie dwa razy że protokoły sobie wzięli i wyrzucili. Później pojadę do rzeczoznawców i poproszę o zbadanie tematu i wystawienie jakieś opinii i z tym złożę reklamację z tytułu rękojmi.

Tak... z potencjalnie zadowolonego klienta staje się tym który jest niezadowolony. Najbardziej "śmieszne" jest to że inni użytkownicy Sandero III tego wycia nie doświadczają. Wiem bo obadałem temat wypytując dwójki dalszych znajomych co kupili ten model i ludzi na FB forach. Z resztą to jest niedopuszczalne w NOWYM samochodzie żeby tak wyło.

Żeby było jasne - ja nie mam pretensji że trafił mi się taki egzemplarz. Zdarza się - na produkcji coś poszło "nie tak". Ja jestem zaszokowany jakością obsługi posprzedażnej i tym że nie ma teraz chętnych do naprawy. Cały wysiłek ludzi pracujących w ASO idzie na to żeby nic nie zrobić. Nowy samochód miał być remedium na patologie rynku aut używanych i warsztatów u "Pana Mietka". Tymczasem okazało się że te same problemy dotyczą rynku samochodów nowych.

Normalnie wydawało mi się że to powinno być uznane, naprawione i koniec tematu. Klient zadowolony za rok, dwa wróci i znowu zostawi pieniądze. Tymczasem...
 
     
Cytrynola


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 135
Wysłany: 2021-08-20, 11:23   

Paradoksalnie to, że znalazłeś ludzi, którym nie wyje może być pomocne u rzeczoznawcy. Bo oglądając tylko Twój samochód może dojść do wniosku, że TTTM, bo to tania marka.
 
     
babol

Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-08-20, 11:40   

Eh, a w ostatniej chwili zmieniłem decyzję z przyklepanej już Kia Rio 8-)

Mam za swoje :-P


Zobaczę co się będzie działo w poniedziałek. Wewnętrznie jestem zrezygnowany i nie spodziewam się niczego dobrego po tej wizycie.
 
     
Tur

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 67
Wysłany: 2021-08-20, 16:39   

babol napisał/a:
Eh, a w ostatniej chwili zmieniłem decyzję z przyklepanej już Kia Rio 8-)

Nie wiem czy to źle :D Mój kolega ma jakieś dość duże Kia (ale nie SUV), to ciągle narzeka. Nawet boczny gośnik mu pierdziawki jakieś wydawał przy podgłoszeniu, to mu w ASO powiedzieli, ze nie naprawią, bo się boją, że przy demontażu boczku coś się ułamie i niech po prostu słucha ciszej. Podobnie skrzynia zaczęła się ciąć, to powiedzieli, że tak ma być i uj. Z dwojga wolę dźwięk ze skrzyni niż zacinanie się.
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2021-08-20, 22:03   

babol przesłuchałem sobie Twój filmik, a jak to wygląda na luzie jak się jedzie? Albo na rozłączonym sprzęgle na luzie najlepiej.

Pytam, bo jak sam niedawno chciałem kupić Dacię to byłem "napalony" na Sandero III Stepway. Po przejechaniu się wersją 1.0 90 benzyna a potem Dusterem 1.0 z LPG, mam następujące wnioski:
Sandero III jest ładne w środku, multimedialne, ale silnik miał taką turbodziurę, że to aż niemożliwe ... . Natomiast hałas przy jeździe z tylnych kół był dla mnie zdecydowanie nieakceptowalny. W Dusterze - cisza i silnik chodził (i chodzi) jak złoto.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
babol

Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-08-21, 02:03   

Jak wciśniesz sprzęgło to wycie ustaje - wycisza się... w sensie nie znika od razu, tylko tak, no wiesz buczy co raz ciszej zmieniając częstotliwość, aż znika.

Generalnie ma to miejsce podczas jazdy ze stałą prędkością (gaz wciśnięty lekko na podtrzymanie prędkości lub tempomat), niezależnie od wbitego biegu. Dzisiaj to w ogóle było "zabawnie". Na początku trasy wyło sinusoidalnie podczas jazdy ze stałą prędkością (buuu buuu buuu buuu...). Później jak już wszystko pewnie się "rozgrzało" to wróciło do "normy" i wyło w najlepsze. Bywa czasami że wycia nie ma, najczęściej jednak jest. Warunek to zawsze - Jazda ze stałą prędkością powyżej 70 km/h... :roll:

Nawet nagrałem znowu to telefonem. Na nagraniach z rejestratora jazdy też te wycia słychać. Koszmar żeby nowy samochód serwował takie atrakcje. :-?
 
     
Pawelek_S
Novy

Marka: duster
Model: DD2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 06 Paź 2019
Posty: 75
Wysłany: 2021-08-21, 13:47   

Po wielu przepychankach wymienili mi skrzynie w ASO :mrgreen:
I jak myślicie co się dzieje? Musiałem podpisać papier ale przed jazdą inaczej nie dadzą auta. Skrzynia fakt wymieniona. Otrzymałem informację jak oddawałem auto że wcale nie musi być idealnie po wymianie a wręcz może być gorzej. Rozumie ktoś coś z tego?
No i najważniejsze skrzynia druga też gwizda jak p..da tyle że jakby inaczej ,przy innych prędkościach. Mam dosyć tego niedopracowanego gówna . Sprzedałbym ale chyba trochę za dużo stracę więc muszę tym czymś jeździć. I żeby nie było nie uważam ze to złe auto ale ewidentnie mają problem ze slrzyniami.
 
     
przecinak

Marka: Dacia
Model: DusterII
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 07 Mar 2019
Posty: 13
Wysłany: 2021-08-28, 00:36   

Cytat:
No i najważniejsze skrzynia druga też gwizda jak p..da


Witam też doczekałem w końcu wymiany skrzyni i mam podobną sytuację jak u ciebie przez pierwszy tysiąc było super teraz mam ok 8000 km/h od wymiany i słychać ją ale przy innych prędkościach, Mocno na wyciszenie pomogła wymiana oleju w przednim rozdzielaczu napędu 4x4 nawet wydaje mi się że bardziej niż wymiana skrzyni. Pozdrawiam
 
     
Pawelek_S
Novy

Marka: duster
Model: DD2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 06 Paź 2019
Posty: 75
Wysłany: 2021-08-28, 12:34   

Fajnie ale ja sobie nie wymienię oleum w rozdzielaczu bo mam ośke
 
     
M-K

Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Dołączył: 28 Sie 2021
Posty: 44
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-08-28, 14:46   

Coś mi się wydaje że dla dużych firm jedynym "zagrożeniem" jest pozew zbiorowy
 
     
babol

Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-09-01, 21:46   

No więc spuścili mnie na drzewo. Sposobu traktowania mnie i mojej sprawy przez ASO nie będę w szczegółach komentował, ze względu na swój spokój. Dwoje mechaników potwierdziło problem hałasu. Jeden poprosił żeby zostawić auto na diagnozę, drugi podczas jazdy ich samochodem testowym, definitywnie stwierdził że wadliwe skrzynie się zdarzają i powinni mi wymienić. Ciągali mnie na jazdę ich autem testowym które posiada kolejną wadliwą skrzynię żeby udowodnić mi że tak mają te modele. W sumie samochód był tam u nich tydzień czasu. 1 dzień - wstawienie i ostawienie na ich prośbę. 2 dzień - telefon żebym stawił się jeździć ich modelem. 3 - jazda ich modelem który rzeczywiście trochę wył powyżej 70, ale ciszej niż mój. Powiedziałem że dla mnie nie ma to znaczenia że mają kolejny uszkodzony egzemplarz. Podtrzymałem prośbę o naprawę. Brak kierownika w salonie który ma podjąć decyzję. Auto zostało. 4 dzień - telefon pt. zabieraj pan auto. Proszę o pisemne stanowisko. 5,6 - czekanie na pisemne stanowisko. Po tygodniu zabieram samochód i pismo.

Napisali kilka zdań że wszystko jest zbadane i cacy. Stwierdzili że "Jazda próbna wraz z jazdą porównawczą innym modelem nie wykazała nieprawidłowych odgłosów". Na końcu jest polecenie żeby się zgłosić się w przypadku nasilenia się odgłosów. Podbite pieczątką "Szefa Serwisu" bez podpisu. :lol:

Zakończenie pisma przeczy temu co jest na początku. Stwierdzamy że nieprawidłowych odgłosów brak - ale jak się nasilą to zapraszamy ponownie :mrgreen:

Ciekawe jak wiele wadliwych skrzyń poszło w świat. Póki co biją rekordy sprzedaży. Jeśli problem jest szerszy to jest szansa że podniesie się wrzawa.
 
     
Pawelek_S
Novy

Marka: duster
Model: DD2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 06 Paź 2019
Posty: 75
Wysłany: 2021-09-01, 23:16   

Oddali w kooperacje i wysyp wadliwie obrobionych kół zębatych lub złe spasowanie. Nic z tym nie zrobimy, mi wymienili i to samo ale jakby inaczej hałasuje. Miałem podobne przepychanki. Do tych fajnych reklam powinni dodac że auta super tyle że losowo wyją skrzynie. :mrgreen:
 
     
babol

Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-09-01, 23:32   

Oznacza to że z premedytacją pchają do sprzedaży wadliwe produkty. Brak kontroli jakości? Brak świadomości producenta z uwagi na to że klienci odbijają się od serwisów?

Jaką masz pewność co tam ci wstawili? Przyszła nowa z fabryki? Dotarłem do jednej osoby która twierdzi że po wymianie na zupełnie nową skrzynię na którą trzeba było czekać... Problem został rozwiązany.

Zauważyłem że ASO Renault to "państwo w państwie" i nabieram podejrzeń że ani centrala w Polsce, a tym bardziej główna siedziba nie wie co się odstawia. Być może umowy są tak skonstruowane że ASO w jakimś stopniu partycypuje w kosztach naprawy i stąd jest to bronienie się przed właściwym załatwieniem sprawy? Ja przynajmniej tak tego nie zostawię. Wyje jak diabeł i dla mnie jest to nieakceptowalna sytuacja. Produkt jest wadliwy i firma powinna wziąć za to odpowiedzialność.
 
     
M-K

Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Dołączył: 28 Sie 2021
Posty: 44
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-09-02, 05:42   

Cóż. W pewnym sensie "podobny" przypadek był z serwisem aparatów nikon w warszawie.
Wkurw.. użytkownik założył stronę internetową, gdzie opisywano kuriozalne przypadki działania tego serwisu. Już nie pamiętam na ile dało to skutek, ale informacja o działaniu poszła do ludzi.

Nie wiem czy próby spokojnego załatwiania sprawy są najlepszą metodą, szczególnie po moich doświadczeniach z pewnym oddziałem banku WBK i salonu renult na ulicy puławskiej w warszawie.
Klient głośno wyrażający swoje niezadowolenie, bywa czasem skuteczniejszy ;) .
Skierował bym swoje kroki do rzecznika konsumenta i w oparciu o to forum sporządził grupę ludzi którzy będą walczyli o swoje jako GRUPA. Łatwiej wtedy także o prawnika a siła rażenia jest większa niż pojedynczej osoby. A dwa - nagłosnił bym sprawę. Dwutorowo. Z jednej strony są programy telewizyjne a z drugiej wysałał materiał/list (przetłumaczony) do "centrali".
 
     
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2021-09-02, 12:45   

Takie sprawy można załatwiać na kilka sposobów- indywidualnie, poprzez rzecznika, sądy, nagłośnienie w mediach itp. lub instytucjonalnie raz, a dobrze likwidując obyczaj dealerów sprzedawania innego przedmiotu (o innych cechach) niż ten z oferty i udając, że TTTM. Wydaje mi się, że temat dojrzał do rozwiązania instytucjonalnego i właściwą instytucją będzie tu UOKIK. Trzeba jednak wiedzieć, że urząd ten nie zajmuje się sprawami indywidualnymi, ale może regulować rynek i ukrócać patologiczne praktyki poprzez wprowadzanie przepisów dotyczących ogółu spraw w jakimś segmencie obrotu rynkowego. Jeżeli KTOŚ jest na tyle zdesperowany, że chciałby się w imieniu wszystkich poszkodowanych wypowiedzieć – i nie chodzi tu o żadną listę imienną tylko o takie sformułowanie problemu w piśmie do UOKIKu, które będzie naświetlało problem np. patologii rynkowej w jakimś segmencie branży obrotu nowymi samochodami. Oczywiście istotnymi załącznikami do takiego pisma byłyby linki i cytowania z konkretnych mediów i ew. spraw sądowych w których to problem był podnoszony i najlepiej by było tego dużo i z różnych marek (firm) . Kluczowe będzie też odpowiednie sformułowanie opisu istoty patologii w obrocie gospodarczym wymagający regulacji. Moim zdaniem (tu wskazana byłaby konsultacja prawnika i być może rzecznika) cała sprawa opiera się na wynaturzenie w zakresie stosowania Kodeksu Cywilnego przy sprzedaży towaru pt. samochód. Praktycznie każdy inny produkt który kupujemy możemy przed nabyciem zobaczyć i przetestować, nawet telewizor (czasami w cenie samochodu) możemy w salonie odpalić i sprawdzić jego parametry. Przy samochodach tego dealer nam nie udostępnia, a w świetle obowiązującego prawa powinien. Kupujemy samochód „w ciemno” na podstawie wzory okazanego przy zamówieniu. O co zatem wnioskujemy?
1. O możliwość jazdy próbnej (nawet odpłatnej) samochodem przeznaczonym do nabycia i możliwość porównania jego parametrów z egzemplarzem wystawowym. W przypadku odstępstw od parametrów egzemplarza wzorcowego o możliwość rezygnacji z zakupu.
2. Szczegółowe i obiektywne (mierzalne) określenie parametrów użytkowych w zakresie wnioskowanych przez nabywcę - które to dealer gwarantuje na przestrzeni okresu gwarancyjnego – np. poziom hałasu (dB w poszczególnych zakresach częstotliwości), ale też i mogą być inne np. poziom spalania, zużycie oleju itp. oczywiście w obiektywnym teście (np. na hamowni). Można by tu też wpisać inne najczęściej pojawiające się sporne objawy odstępstw od deklaracji i najczęściej określane przez dealerów mianem TTTM.

To tak na szybko o innym sposobie podejścia do tematu.
_________________
Od f126p do Dustera
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12