Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Korekty paliwa
Autor Wiadomość
gizmo84


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 20 Lut 2020
Posty: 5
Skąd: Mielec
Wysłany: 2023-12-26, 14:45   Korekty paliwa

Dzień dobry,
Szukam informacji. Czy ktos może mi powiedzieć jakie ma krótkoterminowe i długoterminowe korekty paliwa PB w silniku 1.6 K4M 4x2?
Do czego zmierzam mam silnik po remoncie głowicy (zawory puszczaly i na jednym cylindrze było 9,5 bar zamiast 14 bar) co objawiało się gaśnięciem auta przy manewrach na parkingu i falowaniem obrotów jak silnik był obciazony np klima oraz ubogimi mieszankami paliwowymi krótko jak i dlugoterminowymi. Długoterminowe były około 3,91%.
Dodatkowo był uszczelniany dolot, uszczelki mycie kolektora ssącego, przepustnicy.
W związku z tym moje pytanie:

Po remoncie glowicy, zmianie pierścieni, rozrzadu, pompy oleju, panewek, świec, honowanie cylindrów korekty długotermonowe nadal idą w ubogie 3,91.
Tak wiem że niby do 5% to norma ale zastanawiam się czy TTTM czy drążyć dalej?

Ok po remoncie korekty krótkoterminowe sprawują się dużo lepiej i latają od mniej wiecej -7 (bogato) do 7.

Tak auto ma LPG, ale na razie docieram silnik na PB. LPG założone było w 2022 roku przy 80.000 km i moja teoria jest, że przed założeniem LPg cylinder miał juz mniejsza kompresję i LPG dobiło zawory. Bo problemy z falowaniem zaczęły się w 2018 roku na klimie a mechanicy że klima ok. Nawet po rozebraniu.

IMG_20231226_142732.jpg
Car scanner pro
Plik ściągnięto 2 raz(y) 81,37 KB

_________________
Bo w górach jest wszystko co kocham
 
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2023-12-27, 00:06   

Te korekty przeważnie w samochodach są trochę niższe. Znacząco zależą od stanu wtryskiwaczy.
Nie piszesz nic o wtryskiwaczach benzynowych, więc są oryginalne i jakiś czas spędziły bezczynnie w silniku zasilanym LPG (ile km przez rok zrobiłeś?) i rozumiem, że nie ma innych błędów na skanerze.

Nie zaszkodzi spróbować wyczyścić wtryski dedykowanym dodatkiem do paliwa (ryzyko i praca żadne).
Tak np. udało mi się wyleczyć z niestabilnych obrotów silnika po rozruchu jeden moich samochodów z LPG. Nie wiem na ile to pomogło zmienić korekty, bo z tym autkiem nie mogę się połączyć komputerem.

Co to znaczy falowanie? Fluktuacje między 850 a 900 rpm na biegu jałowym? Czy jakie?
 
     
gizmo84


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 20 Lut 2020
Posty: 5
Skąd: Mielec
Wysłany: 2023-12-27, 00:49   

Bogdan Misiek napisał/a:
Te korekty przeważnie w samochodach są trochę niższe. Znacząco zależą od stanu wtryskiwaczy.
Nie piszesz nic o wtryskiwaczach benzynowych, więc są oryginalne i jakiś czas spędziły bezczynnie w silniku zasilanym LPG (ile km przez rok zrobiłeś?) i rozumiem, że nie ma innych błędów na skanerze.

Nie zaszkodzi spróbować wyczyścić wtryski dedykowanym dodatkiem do paliwa (ryzyko i praca żadne).
Tak np. udało mi się wyleczyć z niestabilnych obrotów silnika po rozruchu jeden moich samochodów z LPG. Nie wiem na ile to pomogło zmienić korekty, bo z tym autkiem nie mogę się połączyć komputerem.

Co to znaczy falowanie? Fluktuacje między 850 a 900 rpm na biegu jałowym? Czy jakie?


Wtryskiwacze są oryginalne, na LPG zrobiłem 30.000 km w 1,5 roku. Na skanerze nie ma błędów a co 5000 km robiłem 200 km na PB aby "przepłukac" wtryski.

Teraz falowanie ustało, natomiast wcześniej przed remontem, zapalałem silnik (na cieplym) podbilo do 2000 i spadało do 200 lub auto gasło. Albo na parkingu wsteczny, jadę, sprzęgło, hamulec iauto gasło.
Albo na klimie, na jałowym podbicie do 1100 RPM i spadała do 400 RPM. Klima serwisowana (czynnik) co rok.

Ale to moim zdaniem wina słabszej kompresji na jednym cyklindrze.
Jakie płukanki polecasz?
_________________
Bo w górach jest wszystko co kocham
 
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2023-12-28, 16:47   

Do uszlachetniania benzyny kupowałem produkty Liqui Moli, STP, K2.
Z mojego punktu widzenia (czyli kierowcy laika) to trochę wszystko jedno i pewnie poleciłbym K2-benzinGo jako najtańsze i polskie.
Do Dustera diesla w tym roku profilaktycznie do paliwa stosowałem K2 i pracował dobrze.

Jako dodatki do oleju (do silnika) ciekawe są produkty firmy Archoil (płukanki, środek modyfikujący tarcie ).

Nadto:
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=2954
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 14