Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Benzyna i użytkowanie turbiny
Autor Wiadomość
Jakub


Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020
Posty: 44
Skąd: opolskie
Wysłany: 2020-12-19, 07:48   Benzyna i użytkowanie turbiny

cześć, piszę bo pierwszy raz mam autko z turbiną, nigdy nawet nie miałem DIESLA.
pytanie jest następujące. czy mam mam też jakoś specjalnie użytkować mojego DUSTERA II 1.0 ?
Czy płowieniem jakoś odczekać na włączonym silniku przed ruszeniem albo po zatrzymaniu się odczekać jakiś czas żeby nie dojechać turbiny ?
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-12-19, 08:40   

Moje zdanie jest takie że nie ma sensu robić jakiś ceregieli z turbiną. Odpalasz zimny silnik, dajesz mu kilka sekund na rozprowadzenie oleju (wystarczy czas na zapięcie pasów) i ruszasz. Przez 1 lub 2 kilometry raczej spokojnie (na wolnossaku też raczej nie wklepujesz od razu gazu do spodu). Przed zatrzymaniem powinieneś zchłodzić turbinę, ale przecież nie jeździsz tak że gnasz przez 100 km. z maksymalną prędkością i od razu gasisz silnik. Do zchłodzenia turbiny wystarczy spokojne przejechanie kilku ostatnich kilometrów (np. dojazd do domu osiedlową uliczką).

I jeszcze taka moja uwaga. Ważniejsze od kosmicznych procedur startu i zatrzymania, jest użycie dobrego oleju i jego wymiana w odpowiednim czasie (napewno nie po 30 tys km!).

Zaznaczam że to tylko moje zdanie i nie zmuszam nikogo do zgadzania się z nim ;-) :-) .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-12-19, 09:12   

Czas zapięcia pasów to za mało żeby olej wszędzie dotarł . Tragiczne silniki potrzebują podobno nawet minuty . U nas tak bym nie przesadzał . Ja do świętego spokoju stosuje 15-20 sekund , można radia posłuchać :mrgreen: .
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-12-19, 10:14   

Nie jestem z zawodu mechanikiem, to raczej takie moje hobby. Ale nasunęło mi się takie spostrzeżenie - w silniku z końca lat 70 ubiegłego wieku (4C90) olej potrzebuje ok 3-4 sekundy żeby dotrzeć do najbardziej oddalonych zakamarków silnika. Czyżby technika zamiast do przodu, zaczęła się cofać? Nie mogę sobie wyobrazić jakie mogą być zniszczenia w silniku, w którym, przy każdym uruchomieniu, trzeba czekać minutę na zbudowanie ciśnienia. Ale co ja tam wiem. Może jednak technologia tak poszła naprzód, że tak długi czas nie robi silnikowi krzywdy.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-12-19, 11:22   

Ja praktycznie "pamiętam" o turbinie jedynie na autostradzie po tym jak zjadę na stację benzynową czy parking. Wtedy przez jakąś minutę czekam z pracującym silnikiem aż turbina "wyluzuje". W innych sytuacjach pomiędzy gnaniem i zatrzymaniem jest dość normalnego toczenia się.
Jeśli chodzi o ruszanie, to nic się nie zmieniło od czasu silnika bez turbo. Jazda dostojna obowiązuje jak długo kontrolka o tym, że silnik jest "zimny" informuje.

Jeśli chodzi o wymianę oleju to myślę dokładnie tak jak napisał Hiszpan_JS
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-12-19, 21:22   

Hiszpan_JS napisał/a:
Nie jestem z zawodu mechanikiem, to raczej takie moje hobby. Ale nasunęło mi się takie spostrzeżenie - w silniku z końca lat 70 ubiegłego wieku (4C90) olej potrzebuje ok 3-4 sekundy żeby dotrzeć do najbardziej oddalonych zakamarków silnika..

Skąd masz te dane o 3-4 sek :?: Rób co chcesz twój silnik , w motocyklu też od razu faja ? Z mojej praktyki opdalam i zakładam kask i rękawiczki . Rozumiem że ty jesteś już ubrany i jedynka ...
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-12-19, 22:24   

Nie wiem o co Ci chodzi. Mylisz dwie sprawy. Szybkość dotarcia oleju do wszystkich punktów smarowania i czas rozgrzania silnika. Uważasz że ciśnienie pojawia się dopiero po rozgrzaniu? I tak, motocyklem ruszam po założeniu kasku i rękawiczek. Po tym czasie wyłączam ssanie i powoli ruszam. Zaznaczam P O W O L I! I nie, nie odkręcam od razu gazu na maksa.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2020-12-20, 10:19   

W 100% popieram Hiszpana. Moje drugie auto to golf TDI. Zanim wyjadę z łosiedla ( tam gdzie mieszkają Łosie) czy też garażu i wyjadę na zwykłą ulicę ,gdzie też nie można się (i nie powinno) zbytnio rozpędzić to już "procedura rozpędzania turbiny" jest zakończona i chodzi tylko o zwykłe rozgrzanie silnika. Przy zatrzymaniu jest podobnie. Prawie nigdy nie zatrzymujesz się z pełnej prędkości i nagle gasisz silnik. Zjeżdżasz pod sklep, osiedle itd , to wytracasz prędkość wcześniej . A zjeżdżając na autostradzie to jak widzę znak POP to prawy pas i ten kilometr albo dwa na spokojnie żeby na zakręcie zjazdu nie wylecieć w pole i wolno pop parkingu i wystarczy dla turbiny.
 
     
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2020-12-20, 10:25   

I jeszcze dwie sprawy. Pierwsza : wyłączaj S&S bo to jest zbójca silnika i turbiny. A druga to że widziałem auta i silniki które były " wieczne" a i tak zostały zajechane przez swoich użytkowników. Głupek popsuje wszysko.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-12-20, 14:35   

Popieram to co Stary Maciej o S&S napisał.
Nie wspomniałem powyżej bo w innym wątku już było obgadane ale oczywiście wiąże się i z tym tematem.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-12-20, 17:38   

Hiszpan_JS napisał/a:
Nie wiem o co Ci chodzi. Mylisz dwie sprawy. Szybkość dotarcia oleju do wszystkich punktów smarowania i czas rozgrzania silnika. Uważasz że ciśnienie pojawia się dopiero po rozgrzaniu? I tak, motocyklem ruszam po założeniu kasku i rękawiczek. Po tym czasie wyłączam ssanie i powoli ruszam. Zaznaczam P O W O L I! I nie, nie odkręcam od razu gazu na maksa.

Przesmarowanie silnika a rozgrzanie go to dwie inne rzeczy . Po włączeniu silnika olej ma go przesmarować i świadomy kierowca rusza a nie stoi na wolnych obrotach w miejscu . Ale te 3-4 sekundy to se daruj szczególnie na mrozie , ale Twój silnik więc nie mój problem . Zawsze na zimnym jedzie się powoli , nic nowego .
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-12-20, 19:44   

Hiszpan_JS napisał/a:
...olej potrzebuje ok 3-4 sekundy żeby dotrzeć do najbardziej oddalonych zakamarków silnika..
Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Gdzie napisałem że ruszam po 4 sekundach???
Napisałem że odpalam silnik, zapinam pasy i ruszam
Hiszpan_JS napisał/a:
Odpalasz zimny silnik, dajesz mu kilka sekund na rozprowadzenie oleju (wystarczy czas na zapięcie pasów) i ruszasz.

Poza tym napisałem też
Hiszpan_JS napisał/a:
Zaznaczam że to tylko moje zdanie i nie zmuszam nikogo do zgadzania się z nim ;-) :-) .
Więc luuuz :-)
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-12-20, 23:32   

Stary Maciej napisał/a:
I jeszcze dwie sprawy. Pierwsza : wyłączaj S&S bo to jest zbójca silnika i turbiny. A druga to że widziałem auta i silniki które były " wieczne" a i tak zostały zajechane przez swoich użytkowników. Głupek popsuje wszysko.


Są samochody, i są samochody "idiotoodporne". Ale wieczne nic nie jest, a głupek może popsuć wszystko i w każdej dziedzinie.

Przy czym im nowocześniejsze/nowsze auto, tym mniejsza szansa, że będzie idiotoodporne.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-12-21, 18:26   

Hiszpan_JS napisał/a:
Hiszpan_JS napisał/a:
...olej potrzebuje ok 3-4 sekundy żeby dotrzeć do najbardziej oddalonych zakamarków silnika..
Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Gdzie napisałem że ruszam po 4 sekundach???
Napisałem że odpalam silnik, zapinam pasy i ruszam

Czyli zapinasz pas ponad 4 sekundy :mrgreen: .
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-12-21, 18:32   

Nie mam pojęcia. Nigdy nie robiłem tego na czas.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11