...znika napęd 150 KM i 4×4!... |
Autor |
Wiadomość |
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
|
|
|
matiax
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53 Dołączył: 17 Lut 2019 Posty: 96 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2020-12-16, 21:06
|
|
|
nie zniknął wszystko będzie |
|
|
|
TomDas
Marka: Duster
Model: II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lis 2020 Posty: 9 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 2020-12-17, 20:16
|
|
|
W konfigratorze Dacii nie ma też silnika 1.0 tce a zamiast niego jest tce 90.....co się dzieje? O cenniku nie wspomne |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 347
|
Wysłany: 2020-12-17, 22:24
|
|
|
Zwykłe zamieszanie jak co roku, przecież od stycznia znów się normy zmieniają bo kretyni z UE nie maja co robić. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-12-19, 09:15
|
|
|
Debile kierują motoryzacją w strone elektryków na ekologiczny prąd z wongla . Brawo UE |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-12-19, 11:10
|
|
|
No przy okazji tej ekologii kasa też płynie.
Jak się dobrze zastanowić to może wcale nie tacy debile...
Zwyczajnie kolejny sposób dojenia znaleźli. |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2020-12-19, 11:28 EKO
|
|
|
Już dawno temu mądrzy ludzie mawiali: uciekaj daleko od wszystkiego, co zahacza o "eko" (nie wspomnę tu nawet o trybie eko w Daciach, bo kto nimi jeździ, ten wie, systemie start-stop i innych pomysłach).
Nie oszukujmy się, Panowie: przekonuje mnie jedynie ekonomia przy zakupie auta z LPG, natomiast wszelkie wynurzenia na temat eko mogą być usprawiedliwione tylko umykaniem producentów od norm spalin, inaczej po prostu im nie ufam.
Finansowa (i eokologiczna!) opłacalność aut elektrycznych i podobnych jest żadna! Robiono już niejeden test i zwykle wychodzi kicha pod każdym względem: cena zakupu, cena koniecznych napraw i serwisu, także tych mild hybryd - to już niebawem będzie temat główny na forach elektryków - cena ładowania i sposób robienia tego na dłuższej trasie.
Niedawno krążył taki mem autentyk z Holandii, jak to ichnia policja nabyła jakieś elektryki i dzielnie ładowała je z generatora zasilanego, a jakże!, olejem napędowym. Piękne i straszne.
A żeby nie odbiegać zbytnio od nowoczesnych posiadaczy jeszcze nowocześniejszych hybryd, powtórzę z uporem: mam i ja - Pb i LPG! |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-12-20, 00:03
|
|
|
Nasza Policja też ma elektryki, tzn hybrydy - Toyoty Aurisy. Teraz wyobraźmy sobie pościg za bandziorem, a autko wchodzi w tryb oszczędzania baterii i jedzie na pół gwizdka
Z innej, lecz nieco powiązanej beczki: pamiętam w jakiejś gazecie motoryzacyjnej porównanie sportowej Tesli z jakimś Dodge'm Challengerem/Chargerem, mniejsza o szczegóły - idea testu była prosta:
tor wyścigowy i 700 koni z amerykańskiego Hemi V8, vs Elektryk (wiecie, nowoczesny, wyładowany po dach wszelkimi systemami itd.).
I teraz najlepsze. Na pierwszym okrążeniu autka szły w miarę równo (Dodge ma więcej koni, ale też wyższą masę), problem pojawił się na drugim, kiedy to w Tesli zaczeły się wyczerpywać akusie, więc siłą rzeczy auto zwolniło (i to znacznie ).
Podsumowanie wyścigu V8 Benzyna vs elektryk:
Ten pierwszy robi pierwsze okrążenie (dajmy na to) 4:50, drugie okrążenie 4:50.
Ten drugi robi pierwsze okrążenie 4:50, i jest po wyścigu. Na trzecim Dodge może już jechać na wstecznym, i tak będzie szybszy, bo elektryk się musi naładować.
Także ten, tego... Całe szczęście, że Dacia jest tanią marką, więc elektryki zastąpią spalinówki w ostatniej kolejności. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-12-20, 14:30
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | (...) Całe szczęście, że Dacia jest tanią marką, więc elektryki zastąpią spalinówki w ostatniej kolejności. |
Może też tak być, że pod marką Dacia ruszy sprzedaż rozwiązań zastępowanych nowszymi. Tyle, że nie będzie to tak jak teraz, że klient sprawdzone i dobre (choć stare) technologie w Dacii otrzyma. Do wozideł na baterie raczej patenty z okresu prób i błędów trafią.
Dobra nasza. Zdążyliśmy z zakupem przed erupcją eco-radykalizmu. |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-12-20, 23:35
|
|
|
Tak, całe szczęście. Radość z jazdy spalinówką z napędem 4x4 i przyzwoitym poziomem mocy jest nie do opisania . |
|
|
|
slyczkowski
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Wiek: 48 Dołączył: 24 Cze 2020 Posty: 44
|
Wysłany: 2020-12-22, 20:52
|
|
|
A konfigurator zaczyna cenę od... 47900pln... |
_________________ :) |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-01-08, 00:51
|
|
|
Zajrzałem na stronę Dacii.
TCe 150 4 x 4 jest znów. Wyłącznie Prestige. Cena podstawowa 82 800.
Porównując do tego co było gdy wybierałem (rok z haczykiem temu)… to drogo.
„Zarobiłem” decydując się na przyspieszenie wymiany auta.
Jednak to nadal najtańsze dostępne nowe i uterenowione 4x4.
A przez "łee...kologię" w 2022 pewnie jeszcze gorzej będzie. |
|
|
|
Tur
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 23 Lut 2021 Posty: 67
|
Wysłany: 2021-08-20, 17:56
|
|
|
klazow napisał/a: | TCe 150 4 x 4 jest znów. Wyłącznie Prestige. Cena podstawowa 82 800.
Porównując do tego co było gdy wybierałem (rok z haczykiem temu)… to drogo.
|
Ile kosztowało wcześniej? |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-08-20, 19:21
|
|
|
Nim odpowiem jedna uwaga.
Mój powyżej przytoczony wpis jest mało aktualny.
Na dziś kwota startowa to 85 000.
Tyle, że chyba nie ma to związku z podniesieniem cen lecz jest wynikiem wrzucenia na sztywno części kiedyś opcjonalnego wyposażenia do wersji Prestige.
Co do samego pytania. Cena mojego Dustera (bez rabatu) to było 79 000. Z zabawy konfiguratorem dziś wyszło 89 300.
Dodatkowe uwagi:
- mój kolor już nie jest dostępny (do kalkulacji przyjąłem taki z mniejszą dopłatą)
- wychodzi, że szuflada pod siedzeniem pasażera w obecnie oferowanych DD zniknęła. Nie wiem za ile można to kupić jako część zamienną i założyć. |
|
|
|
Tur
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 23 Lut 2021 Posty: 67
|
Wysłany: 2021-08-20, 20:04
|
|
|
klazow napisał/a: | - wychodzi, że szuflada pod siedzeniem pasażera w obecnie oferowanych DD zniknęła. Nie wiem za ile można to kupić jako część zamienną i założyć. |
Ja szufladę kupiłem w ASO (wraz z montażem) do mojego Dusterka - Essential g. 2021 - lekko poniżej 400zł. Niestety tylko po stronie pasażera. Pod fotelem kierowcy się nie mieści - pewnie kiedyś dało radę, bo ASO się zapierało, że pasuje, ale przy montażu okazało się, że jednak nie. |
|
|
|
|