|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Benzyna i użytkowanie turbiny |
Autor |
Wiadomość |
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-12-22, 01:04
|
|
|
Panowie, mam wrażenie że dyskusja jest jałowa. W przypadku DD sam fakt czym jest ten samochód, do czego służy i jak ludzie go eksploatują chroni turbinę. To nie Lancer EVO z 300 końmi pod machą, kiedy turbinkę można pogonić pod 10 tys obrotów. A 1 czy dwie sekundy zwłoki przy ruszaniu (w tę, czy w tę stronę), to nie wierzę by robiła silnikowi różnicę. Ja zwykle odpalam, zapinam pas, i w drogę. A na zimnym silniku gaz do pełna to morderstwo i tu nie ma znaczenia czy diesel, benzyna, turbo czy wolnossący. Być może elektryk jest na to odporny, bo on inaczej działa, ale tu nie mam wiedzy. |
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2020-12-22, 09:20
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | Ja zwykle odpalam, zapinam pas, i w drogę. A na zimnym silniku gaz do pełna to morderstwo i tu nie ma znaczenia czy diesel, benzyna, turbo czy wolnossący. | Zgadzam się w 100%. Robię tak samo. I nie uważam że odczekanie, przed ruszeniem, 10 sekund więcej robi jakąś kosmiczną różnicę. |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
Stary Maciej
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019 Posty: 140
|
Wysłany: 2020-12-22, 11:26
|
|
|
Jakubie ! Zapomniałem o jednej ważnej sprawie jeśli chodzi o turbinę (i o cały silnik) a mianowicie interwał wymiany oleju. Nie wiem jakie w tej chwili zalecają przebiegi między wymianami oleju dla Twojego silnika ale , moim zdaniem to góra co 15 000km. Zresztą poczytaj na forum. Życzę szerokości i bezawaryjności. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-12-22, 18:30
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | Panowie, mam wrażenie że dyskusja jest jałowa. W przypadku DD sam fakt czym jest ten samochód, do czego służy i jak ludzie go eksploatują chroni turbinę. To nie Lancer EVO z 300 końmi pod machą, kiedy turbinkę można pogonić pod 10 tys obrotów. |
Przy wolnych obrotach silnika, turbosprężarka obraca się z prędkością od 10 do 20 tyś obrotów na minutę, a obroty te rosną do 200 tysięcy obrotów na minutę. Już jest mniej jałowo |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|