Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Benzyna i użytkowanie turbiny
Autor Wiadomość
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-12-22, 01:04   

Panowie, mam wrażenie że dyskusja jest jałowa. W przypadku DD sam fakt czym jest ten samochód, do czego służy i jak ludzie go eksploatują chroni turbinę. To nie Lancer EVO z 300 końmi pod machą, kiedy turbinkę można pogonić pod 10 tys obrotów. A 1 czy dwie sekundy zwłoki przy ruszaniu (w tę, czy w tę stronę), to nie wierzę by robiła silnikowi różnicę. Ja zwykle odpalam, zapinam pas, i w drogę. A na zimnym silniku gaz do pełna to morderstwo i tu nie ma znaczenia czy diesel, benzyna, turbo czy wolnossący. Być może elektryk jest na to odporny, bo on inaczej działa, ale tu nie mam wiedzy.
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2020-12-22, 09:20   

Kapitan Shinobi napisał/a:
Ja zwykle odpalam, zapinam pas, i w drogę. A na zimnym silniku gaz do pełna to morderstwo i tu nie ma znaczenia czy diesel, benzyna, turbo czy wolnossący.
Zgadzam się w 100%. Robię tak samo. I nie uważam że odczekanie, przed ruszeniem, 10 sekund więcej robi jakąś kosmiczną różnicę.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2020-12-22, 11:26   

Jakubie ! Zapomniałem o jednej ważnej sprawie jeśli chodzi o turbinę (i o cały silnik) a mianowicie interwał wymiany oleju. Nie wiem jakie w tej chwili zalecają przebiegi między wymianami oleju dla Twojego silnika ale , moim zdaniem to góra co 15 000km. Zresztą poczytaj na forum. Życzę szerokości i bezawaryjności.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 701
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-12-22, 18:30   

Kapitan Shinobi napisał/a:
Panowie, mam wrażenie że dyskusja jest jałowa. W przypadku DD sam fakt czym jest ten samochód, do czego służy i jak ludzie go eksploatują chroni turbinę. To nie Lancer EVO z 300 końmi pod machą, kiedy turbinkę można pogonić pod 10 tys obrotów.

Przy wolnych obrotach silnika, turbosprężarka obraca się z prędkością od 10 do 20 tyś obrotów na minutę, a obroty te rosną do 200 tysięcy obrotów na minutę. Już jest mniej jałowo ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10