Dacia Duster Klub Polska Strona Główna Dacia Duster Klub Polska
Klub miłośników Daci Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujniki ciśnienia w oponach
Autor Wiadomość
Lechu 
NotSoDusty

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-27, 11:16   Czujniki ciśnienia w oponach

Witam,

Po wymianie kompletu kół na zimowe zapaliła się kontrolka czujników ciśnienia i kontrolka elektryki . W kołach zimowych nie były zainstalowane czujniki ciśnienia.
Pytanie do Was .Czy ktoś miał podobna sytuację? - jeśli tak to jak z nią sobie poradził?
Wiem że w serwisie są czujniki po ok 170pln za sztuke . Znalazłem odpowiednik w Chinach po 25US$ ale nie ma pewności że to będzie działało i czy w ogóle. Próbował z Was ktoś? Ew jakieś zamienniki z alledrogo do Clio?
Jeśli nie zakup to czy istnieje możliwość dezaktywacji odczytu z czujników?
 
     
lajkonik 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 42
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 73
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-28, 07:20   Re: Czujniki ciśnienia w oponach

Lechu napisał/a:
Po wymianie kompletu kół na zimowe zapaliła się kontrolka czujników ciśnienia i kontrolka elektryki. W kołach zimowych nie były zainstalowane czujniki ciśnienia.

Ciekawe - wulkanizator dołożył czujniki gratis? :mrgreen:
Czujniki albo są, albo ich nie ma w danym samochodzie. Zdecyduj się. Jeżeli masz czujniki, to zdaje się, że trzeba je "resetować" w komputerze po zmianie kół. Wulkanizator powinien to wiedzieć. Niestety czytałem gdzieś, że często wulkanizatorzy nie zwracają uwagi na czujniki i czasem nawet je uszkadzają niechcący podczas wymiany kół.
_________________
 
     
Dominus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1563
Skąd: Kraków/Kryspinów
Wysłany: 2014-11-28, 08:56   Re: Czujniki ciśnienia w oponach

lajkonik napisał/a:

Czujniki albo są, albo ich nie ma w danym samochodzie. Zdecyduj się.


Niet.
O ile dobrze mi się wydaje to czujniki są montowane w kole i komunikują się z komputerem pojazdu.
Kolega założył nowy komplet bez czujników i system wywala błędy bo najzwyczajniej w świeci ich nie widzi.
 
     
Lechu 
NotSoDusty

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 09:07   

Dokładnie tak jak kolega Dominus pisze .Drugi komplet bez czujników i błąd z tego się bierze to się domyśliłem ;)
Pytanie bardziej o to jak z tego wybrnąć? Sa wg mnie następujące opcje :
1/kupno nowych czujników OEM i dołożenie ich . W serwisie bedzie to ok 700 pln za same czujniki = drogo więc pomysł odpada
2/czujniki z Chin np te http://www.aliexpress.com...2230099723.html .Pytanie tylko do Was czy ktoś próbował czy to działa ?
3/ Zakup czujników z allegro np Clio i pytanie jw czy ktoś próbował?
4/ Czy można zdezaktywować czujnik na czas jazdy na kołach zimowych? Na oryginalnych kołach mam czujniki więc do jazdy na letnich przydało by się już to mieć skoro są zainstalowane - ale domyślam się ze może być to problem - podpinanie komp etc
5/ może jest jeszcze jakaś inna opcja o której nie pomyślałem ?

Pozdrawiam wszystkich
 
     
DD 

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1123
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-11-28, 18:15   

Lechu napisał/a:
Drugi komplet bez czujników i błąd z tego się bierze to się domyśliłem ;)
Dokladnie stad sie bierze blad i zapalonie kontrolki. Ciekawe, ze mimo ze o kwestii obowiazkowego wyposazania nowych aut w czujniki bylo wiadomo od dłuższego czasu (m.in. na forach), to salony/ASO wydaja sie byc cala sprawa zaskoczone. A chyba one powinny byc najlepiej poinformowane :mrgreen: .
Przy okazji, w DD w kole zapasowym fabrycznie nie dają czujnika cisnienia, tak?

Lechu napisał/a:
Pytanie bardziej o to jak z tego wybrnąć? Sa wg mnie następujące opcje :
1/kupno nowych czujników OEM i dołożenie ich . W serwisie bedzie to ok 700 pln za same czujniki = drogo więc pomysł odpada

Do kosztu samych czujnikow dochodzi jeszcze koszt uslugi montażu i aktywacji, a to pewnie niemała sumka.

Lechu napisał/a:
2/czujniki z Chin np te http://www.aliexpress.com...2230099723.html .Pytanie tylko do Was czy ktoś próbował czy to działa ?

Wiesz jak to bywa z chinskimi zamiennikami... w najlepszym wypadku dreszczyk emocji ;-) . A tutaj dodatkowo dochodzi jeszcze jakies ryzyko zwiazane z zakupem bezposrednio od Chinczyka. Niektorym poszlo bez problemow, niektorym nie, ja bym tam raczej nie ryzkowal.

Lechu napisał/a:
3/ Zakup czujników z allegro np Clio i pytanie jw czy ktoś próbował?

No ale to musialyby byc czujniki kompatybilne z tymi, ktore montuja do DD. Z tego wynikaloby, ze numery kat. pasujacych do DD to 407009322R, 407001628R, 93457916/407009322R, oraz ze czujniki te maja zastosowanie w roznych modelach Dacii i Renaulta, a nawet w... Smartach Fortwo i Fofour ;-) . Ale juz tam widze pewne watplowosci. Jak jest w rzeczywistosci, to sie bedzie okazywalo w praniu.
Poza tym rozumiem, ze mówisz o zakupie uzywek, a chyba ich podaż w PL na razie nie bedzie duza, a jesli by nawet byly jakies starsze pasujace do DD, to trzeba miec tez na uwadze, ze baterie w czujnikach starczaja na kilka lat, a pozniej (podobno) do wyrzucenia i znow koszt nowych czy "nowych" czujnikow oraz demontazu-montazu-wywazenia opon, wymiany czujnikow i aktywacji.

Lechu napisał/a:
4/ Czy można zdezaktywować czujnik na czas jazdy na kołach zimowych?

Jak juz pisalem np. tutaj, przypuszczam, ze powinno sie dac wylączyc to monitorowanie cisnienia w kolach (tzn. zeby nie zważał, czy są czujniki czy nie i zeby nie zapalal kontrolek) za pomoca CLIPa, ale nic pewnego nie wiem. Tak samo na DKP i DDKP poki co nikt nic nie wie, a w kazdym razie nikt sie nie zadeklarowal, ze wie. Z czasem sprawa sie na pewno wyjasni, ale Ty masz niestety pecha, ze jestes jednym z pierwszych wlasicieli DD, ktorzy sie juz na wlasnej skorze zetkneli z problemem czujnikow w kolach.

Lechu napisał/a:
Na oryginalnych kołach mam czujniki więc do jazdy na letnich przydało by się już to mieć skoro są zainstalowane - ale domyślam się ze może być to problem - podpinanie komp etc

Tak zeby za kadym razem jezdzic (czyli 2 razy w roku) do jakiegos serwisu na wyłączanie i włączanie monitorowania cisn., to chyba raczej nie, ze wzgledu na koszty. Raczej zeby raz wyłączyć i tak juz jezdzic ciagle bez. No chyba, zebys kupił sobie CLIPa, zaczerpnął nieco wiedzy i sam sobie to robil. Oczywisice zakup CLIPa nie bylby wylacznie do kwestii czujnikow, ale i do innych spraw.

Lechu napisał/a:
5/ może jest jeszcze jakaś inna opcja o której nie pomyślałem ?

No sa takie oczywiste i raczej niebardzo rozwiazujace problem opcje:
1. Wymiana fabrycznych opon calorocznych na zimowki i vice versa (+wywazanie), co jest kosztowne, problematyczne (kolejki u wulkanizatorow w "goracych" okresach) i niezdrowe dla rantow felg i opon, poza tym mowi sie na necie, ze wulknizator musi podczas wymiany opon uwazac, bo (podobno) nietrudno o uszkodzenie czujnika podczas tej operacji.
2. Jazda caly rok na fabrycznych oponach calorocznych.
3. Jednorazowa wymiana opon na zimowki, a pozniej juz jazda caly rok na zimowkach.

Aha, jeszcze widze jedna potencjalna mozliwosc, ale na przyszlosc. Zycie nie znosi prozni ;-) . Za kilka lat, jak juz tym, ktorzy teraz kupuja nowe auta z czujnikami, beda one masowo padaly (chociazby z powodu wyczepania sie baterii), to moze bedzie jakies jeszcze inne rozwiazanie problemu, np. jakis "emulator czujnikow cisnienia w oponach", ktory bedzie sie komunikowal z UCH i udawal czujniki i że z cisnieniem w kolach jest wszystko w porzadku (analogicznie jak obecnie np. emulatory immo za ok. 100-200zl do starszych aut). Oczywiscie to gdyby sprawy z czujnikami byly nadal tak drogie jak obecnie. Bo jesli z powodu masowej produkcji czujnikow (wszyscy juz je musza miec w nowych autach) ich cena znacznie spadnie, ew. bedzie sie dalo latwo wylaczyc monitorowanie cisn. (np. za pomoca CLIPa, a i clipy beda wtedy znacznie tansze), to nie bedzie potrzeby czy uzasadnienia ekonomicznego dla powstania takiego emulatora.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Lechu 
NotSoDusty

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 21:45   

Byłem dziś w serwisie. Wyłączyć odczytu z czujników się nie da (przynajmniej taka jest wersja oficjalna). Rozmawiałem też dziś z kimś kto zajmuje się trochę tymi czujnikami i generalnie bateria starcza w nich na jakieś 3 do 5 lat więc kupno drugiego kompletu do kół zimowych też nie ma wielkiego sensu . Chyba będę musiał się przyzwyczaić do 2 dodatkowych kontrolek ocieplających mi wnętrze auta w sezonie zimowym a w marcu po wymianie kół na letnie problem zniknie :)
 
     
DD 

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1123
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-11-28, 22:48   

Lechu napisał/a:
Byłem dziś w serwisie. Wyłączyć odczytu z czujników się nie da (przynajmniej taka jest wersja oficjalna).

To w nawiasie to mądra uwaga :-) . Raz, że mogą wiedzieć, że się da, ale (z wiadomych względów) oficjalnie podawać, że się nie da. Dwa, że mogą po prostu nie wiedzieć, że sie da. Mam doświadczenia z przeszlości (nie z Renaultów/Dacii), że ASO nigdy nie wiedziało, że i jak się pewne sprawy daja zrobic, a jednak się to dało. Trochę ich tlumaczył fakt, że nawet w serwisówce nie bylo o tym nic wspomniane. Z biegiem czasu nieraz wychodzi na to, ze coś sie da, nawet gdy się początkowo wydawało, że się nie da.
Jak będzie w tym konkretnym przypadku czujników ciśn.? Pożyjemy, zobaczymy ;-) ...

Może sie okaże, że tylko 1 czy dwa sezony bedzie Cię raziło swiatlo ww kontrolek :-) .
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Janzet 
janzet

Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 244
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-11-30, 10:27   

Witajcie, nie pomogę, nie jestem zwolennikiem czujników (takich) miałem w Lagunie i C4 Grand Picasso - same problemy.
_________________
janzet
http://www.youtube.com/watch?v=2K21PpV3Kto
 
     
driverka 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 35
Dołączyła: 31 Paź 2014
Posty: 16
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-01-18, 19:07   

witajcie,
dzis zlapalam gume... :(w mojej nowej DD, dobrze ze miala wymienione juz opony na zimowe, ale po zalozeniu zapasowki ( podczas wymiany pekl klucz do wymiany kół, więc dla mnie rewelacja po prostu ) i przejechaniu kilkunastu km zaczela sie swiecic kontrolka od cisnienia opon a za chcwile kontrolka wygladajaca jak wykres ( cholera wie jak ja nazwac), najpierw na pomaramczowo, pozniej po 40 km na czerwono..
rozumiem, ze jak zaloze kolo poprzednie po naprawie opony, to te kontrolki zgasną i nie bede musiala jechac do serwisu?
Jakies pomysly? moze ktos mial podobna sytuacje?
_________________

 
     
Ajgor 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 46
Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 277
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-01-19, 00:21   

Komputer po otrzymaniu sygnału z czujnika powinien sam zgasić alerty..Podziękujmy Unii za to że mamy teraz bezpieczniejsze autka ;-)
_________________
Pozdrawiam.Ajgor.
 
     
Pan Józek 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 61
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-20, 21:17   

koło zapasowe nie ma czujnika kontroli ciśnienia. To normalny objaw. Jak założysz zwulkanizowane koło, to będzie ok.
 
     
DD 

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1123
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-21, 00:18   

Pan Józek napisał/a:
koło zapasowe nie ma czujnika kontroli ciśnienia.
O tym., że DD nie ma czujnika w kole zapasowym uslyszalem po raz pierwszy ok. 2 m-ce temu i wtedy pomyślałem, ze to trochę szkoda i nieco dziwne. Szkoda, bo gdyby zapas jednak miał czujnik, to potencjalnie mogłby być o 1 cz. mniej do kupienia w przypadku kompletowania odzielnego kompletu kół zimowych. Zdziwiło, bo moim zdaniam coś, co ma się zwać kołem zapasowym, powinno byc w 100% zamiennikiem "normalnego" koła, a tak w tym przypadku nie jest. IMO bez czujnika ciśnienia to jest jakieś powiedzmy "koło zapasowe-dojazdowe" ;-) , bo przecież też nie kolo dojazdowe ("dojazdówka").

Pan Józek napisał/a:
To normalny objaw. Jak założysz zwulkanizowane koło, to będzie ok.
Pod warunkiem, że będzie miało odpowiednie ciśnienie i wulkanizator nie uszkodzi czujnika podczas zdejmowania/zakładania opony.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Ajgor 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 46
Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 277
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-01-21, 00:55   

Ale po całym zabiegu na komputerze resetujesz ustawienia i komp przyjmuje aktualne ciśnienia za właściwe.
_________________
Pozdrawiam.Ajgor.
 
     
Ajgor 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 46
Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 277
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-01-21, 00:57   

Pan Józek napisał/a:
To normalny objaw. Jak założysz zwulkanizowane koło, to będzie ok.
Pod warunkiem, że będzie miało odpowiednie ciśnienie i wulkanizator nie uszkodzi czujnika podczas zdejmowania/zakładania opony.[/quote]



To wychodzi na to że najpewniej(jeśli mamy gwarancję) naprawiać ,,kapcia'' w ASO :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam.Ajgor.
 
     
DD 

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1123
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-21, 01:10   

Ajgor napisał/a:
Ale po całym zabiegu na komputerze resetujesz ustawienia i komp przyjmuje aktualne ciśnienia za właściwe.
BTW, a co by się stało, gdyby nie resetować ustawienia, a koło wróciło na swoje miejsce i z tym samym ciśnieniem co przed złapaniem gumy?

Ajgor napisał/a:
To wychodzi na to że najpewniej(jeśli mamy gwarancję) naprawiać ,,kapcia'' w ASO :mrgreen:

ASO to ZUO :mrgreen: ;-) . Ale swoją drogą nie zaszkodzi zakomunikować wulkanizatorowi na wstępie, że mamy czujnik ciśnienia w kole. Na necie można przeczytać o przypadkach uszkodzenia czujnikow u wulkanizatorów. Tak więc chyba warto napomknąc o cz., tym bardzej, ża te stosowane w DD sa z gumowymi wciąganymi wentylami (a nie przykręcanymi na nakrętke jak w niektorych autach), czyli bardzo podobne do tych normalnych gumowych wentyli bez TPMS.

driverka napisał/a:
Jakies pomysly?
Prawdopodobnie do nowego Dusterka z cudownym ;-) dodatkiem w postaci TPMS (system monitorowania ciśnienia w oponach) dostałaś też nowszą wersję instrukcji obsługi do DD ph2, gdzie sprawy dot. TPMS są opisane :-) .
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
stat4u hodowla kur niosek Serwis AGD Sieradz Klimatyzacja Sieradz biuro podróży sieradz Klimatyzacja Korepetycje matematyka sieradz
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12