|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Obsługa posprzedażowa |
Autor |
Wiadomość |
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-04-22, 11:39 Obsługa posprzedażowa
|
|
|
Auto zakupiłam w Renault Pietrzak w Świętochłowicach, gdzie diler dolożył mi aluminiową nakładkę ochronną na tylni zderzak. I oto robię wiosenne porządki 09.04.2021 sprzątanie i pucowanie i co widzę. Odstająca z jednej strony( źle czy krzywo czy jakkolwiek by nazwał) listwa aluminiowa porysowała skutecznie rant klapy na jakieś 5 cm zdzierając lakier. No to na szybko dzwonię do swojego najbliższego dilera (Jaszpol w Łodzi) i mówię o co kaman, a pan na infolinii ogólnej, a potem pracownik działu blacharksko-lakierniczego mówi mi, że reklamację akcesoriów to ja sobie mogę u dilera gdzie to było montowane składać(!) Oni to mi mogą wycenić co najwyżej naprawę na mój koszt. Siedziałam sobie wtedy na przymusowej przerwie z moim przedszkolakiem w domu i chyba przymulona calodzienną zabawą lalkami łyknęłam ten kit. No, ale wieczorem wkurzyłam się i przez stronę Dacii złożyłam reklamację wraz z opisem, że podobno mam z tym do Świętochłowic zaginać (w moim przypadku 250km). Po kilku dniach oddzwoniono do mnie, że no jakiś pech mnie spotkał, pomyłka i oczywiście tak nie jest bo reklamować sobie mogę wszystko u każdego dilera Daćki. No to 16.04.2021 podjechałam do Łodzi, gdzie mam najbliżej. Wykonano tysiąc zdjęć i mam teraz czekać na info z centerali Reno czy i w jakim zakresie zostanie wykonana naprawa w ramach gwarancji. We wtorek 20.04 z nudów zadzwoniłam zapytać co jest grane i kierownik serwisu odpowiedział, że nadal czekają na odpowiedź i że nawet wysłali ponaglenie w tej sprawie. Dziś mamy 22.04 i cisza. |
_________________ Another one drives the Duster! |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2021-04-22, 16:43
|
|
|
Mam wrażenie, że czasy szybko reagujących central i infolinii odchodzą w niepamięć. Kiedy dwa lata temu reklamowałem elektrozawór LPG, to reakcja (po trzeciej mojej aktywności!) była rzeczowa i dość skuteczna, bo wymienili i elektrozawór, i listwę LPG - aż się bałem, że i silnik dostanę nowy. Teraz po ostatnim przeglądzie, kiedy zgłaszałem znowu to samo, to nawet i centrala reklamacyjna już się nauczyła wspaniałych "biznesowych" odpowiedzi, że: "skoro ASO nie stwierdziło usterki, to nie jest zobowiązane do uwzględnienia usterki w ramach gwarancji, mimo że klient ją zgłasza i nalega". Zabawne tło historii jest takie, że wspomniany elektrozawór ma problemy na zimnym silniku, a kiedy dojeżdżam do ASO, to silnik jest zawsze ciepły i "pracownik ASO w żaden sposób nie stwierdzi usterki" - chociaż wszyscy serwisanci, dusterowcy i gazownicy wiedzą, że trzeba go co 10.000 km otworzyć, spuścić syfek i przeczyścić.
I co, biedny kliencie? Absolutnie nie masz racji... |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-04-22, 21:49
|
|
|
Mają czternaście dni.
Bez względu co odpowiedzą, dla nich lepiej aby klient był "zmiększony" oczekiwaniem. |
|
|
|
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-04-23, 11:24
|
|
|
Póki co 1:0 dla Reno.
Dołożenie dodatkowych akcesoriów i powstałe w związku z tym uszkodzenie nie obejmuje gwarancja producenta, a jedynie gwarancja wykonawcy, w tym wypadku konkretnego dilera. Tak czy siak musiałam naskrobać maila do dilera gdzie odbierałam auto. I jedyne pocieszenie że jak w ogóle uznają swoją winę to naprawę będzie można scedować na innego dilera i nie będę musiała dymać 250 km.
Akcesoriów mi się zachciało. A właśnie myślałam, że ciepło się robi to w sam raz dołożyć te listwy na drzwi i nadkola.
Masz babo placek...
Żeby nie było, że oleję te listwy i dam do lakiernika we własnym zakresie
Stan postępu sprawy na dziś -reklamacja trafiła do Szefa sprzedaży w Pietrzaku/Świętochłowice
XxY_Easy-Resize.com.jpg A oto cały problem... |
|
Plik ściągnięto 93 raz(y) 470,26 KB |
|
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2021-04-23, 14:05
|
|
|
Do klazow: Tak, tylko że wcześniej te 14 dni oczekiwania skutkowały jakimś pozytywnym efektem, teraz kończy się tylko na wyczekiwaniu i uzyskaniu odpowiedzi z gatunku tych, które cytowałem. |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2021-04-23, 22:08
|
|
|
Trochę offtopic, ale w temacie po sprzedażowym.
Jest filmik na Youtubie, pod tytułem bodajże "nabity w Sorento", gdzied gościu opisuje problemy z serwisem Sorento (duży SUV Kia, cena dobija do 200.000 PLN, i oczywiście - a jakże - 7 lat gwarancji .
Samo auto super, a co zawodzi?
- szklany dach (cieknie, świszczy, itp)
- aktywne zawieszenie tyłu (zwane Nivomat).
Obsługa gwarancyjna wg respondenta:
ad 1) panie, to jest SUV, tym się nie jeździ szybko
ad 2) panie, to nie BMW, to się panu nie wypoziomuje samo przy załadowaniu samochodu, tylko trochę usztywnia.
Moje uwagi:
ad 1) serio? prędkości rzędu 120-140 km/h przekraczają możliwości współczesnego, nowoczesnego SUVa? Bez urazy, ale 20 letnie Discovery pojedzie (na szosowych kołach) 120-140 na godzinę (i zrobi to przyzwoicie). A zresztą, wystarczy wspomnieć, że paleta silników Sorento obejmuje jednostki 185 - 200 koni, więc o co kaman?
ad 2) serio? No to Kia kłamie w reklamach, gościu pokazuje prospekty, gdzie ten zawias jest opisany jako samopoziomujący. W Stanach takie coś byłoby podstawą zwrotu kasy za auto.
Moje spostrzeżenia. Gdyby gościu nie dokupywał "zbędnych" gadżetów, a skupił się na aucie, to byłby z niego zadowolony. Zresztą w rzeczonym filmiku pada nawet hasło typu, że jak szukacie auta, które przewiezie was z puntu A do punku B to Kia zrobi to doskonale. Ale Dacia Duster zrobi to samo za 1/3 ceny.
Puenta jest niestety smutna - serwis gwarancyjny ma (przeważnie) gdzieś roszczenia klienta, i to nie zależnie od ceny wyjściowej/marki pojazdu. Pytanie tylko powstaje, czy to specyfika polskiego rynku, czy ogólnoświatowy trend. |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2021-04-23, 22:45
|
|
|
Ta historia z Sorrento to rzeczywiście dramat, podobnie jak opowieść właściciela usportowionej Hondy Civic(?), o której wszyscy wiedzą, że ma walniętą fabrycznie skrzynię biegów z powodu jakiejś pierdołki, a serwis odpowiada, że kierowca naruszył zasady użytkowania auta, jeżdżąc... sportowo, czyli za ostro. Błędne koło albo kwadratura koła. Zresztą o mercedesach też można znaleźć niemało.
Dlatego czasami mniejsza kwota wydana na auto mniej boli mentalnie - i złotówkowo. Tylko że dzisiaj ta "mniejsza kwota za nowe auto" wcale nie jest mała, zresztą w zasadzie nigdy nie jest mała dla kupującego. Pomijam może sytuacje, że pan X kupując salonowe Audi A6 weźmie w promocji dla żony jakieś mniejsze autko, nie myśląc, czy konto udźwignie wydatek... |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-04-24, 00:06
|
|
|
Cóż serwis podobnie jak jakość/trwałość aut podlega "optymalizacji". Producenci optymalizują swoje koszty rzecz jasna. Z ich punktu widzenia ma się opłacać. Zasada, że na rynku wszystko co bardzo dobre ustępuje ledwie akceptowalnemu działa w najlepsze. I u nas i w markach premium.
Pozostaje mieć nadzieję, że w wypadku źle zamontowanej listwy ASO zachowa się fair. Czego zainteresowanej życzę.
Ps.
do JS: Jak pisałem... nie o sam "werdykt" chodzi lecz o chęć ustawienia się przez ASO w roli arbitra. Zwyczajowo uznaje się za ważniejszego tego, na którego się czeka. To ma działać (i zwykle działa) na tego, który czeka. |
|
|
|
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-04-26, 09:43
|
|
|
Zadzwoniłam dziś do tych cholernych Świętochłowic. Szef sprzedaży i szef serwisu ustosunkują się do tego w ciągu 14 dni. Nie wiem czemu coś nie mam dobrego przeczucia Pewnie przyjdzie mi to lakierować we własnym zakresie Jak to tak ma wyglądać to aż się boje te listwy na drzwi i nadkola zakładać A mąż mi mówił, na cholere Ci ta dodatkowa listwa potrzebna |
_________________ Another one drives the Duster! |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-04-27, 17:01
|
|
|
Jeśli bardzo wymagająca jesteś i oczekujesz idealnego przystawania, to nadkola i boczki odpuść. Po co Ci kolejne skoki ciśnienia. Jednak jeśli (jak w moim przypadku) szparka na żyletkę czy dwie nie zrobi złego wrażenia… to nie karz siebie za to, że ktoś spartolił robotę w bagażniku.
Podobają się czy nie?
Wszystko może pójść źle dobrze lub wcale. Z tego najgorsze jest wcale. Więc ryzykować trzeba.
Nie zawsze trafia się mechanik-partacz. Może nawet teraz nie trafiło się ASO zapatrzone w Piłata (no wiesz...umywanie rąk). |
|
|
|
robercik
robert
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52 Dołączył: 25 Lis 2019 Posty: 131 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2021-04-27, 19:29
|
|
|
Dacia to nie dzieło sztuki. Ja swoją zacząłem traktować jako konia roboczego. Sprawdza się idealnie. Nadal mi się trochę podoba ale najlepszą jej stroną jest to że dobrze służy. Z togo co poczytałem to Marta wyposażyła na bogato swoje auto. Pozwolę sobie zauważyć, że w takiej sytuacji wymagania co do jakości obsługi rosną. Z informacji jakie udało mi się trafić i sieci to serwis Dacja raczej traci w rankingach. |
|
|
|
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-04-28, 13:15
|
|
|
Czy na bogato - to poprostu essential wzięty z placu Za darmo kasa mi nie leci to minimum jakichś wymagań mam, a przyklejenie listwy chyba nie wymaga pięciu fakultetów ze ścisłych nauk. Czekam na odpowiedź od tych super monterów. Mają 14 dni. Z tego co się też zorientowałam jest opcja zgłoszenia tego jako szkodę z AC. Tak czy siak - listwę usunę. Pies drapał te listewki, wole spokojnie żyć |
_________________ Another one drives the Duster! |
|
|
|
Tur
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 23 Lut 2021 Posty: 67
|
Wysłany: 2021-05-04, 11:44
|
|
|
marta123 napisał/a: | Tak czy siak - listwę usunę. Pies drapał te listewki, wole spokojnie żyć |
A masz/planujesz ochronę nadkoli i chlapacze? Bo chciałem założyć, ale teraz to trochę zwątpiłem |
|
|
|
robercik
robert
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52 Dołączył: 25 Lis 2019 Posty: 131 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2021-05-04, 17:55
|
|
|
Ja założyłem blachę aluminiową pod spód. Taką która chroni od dołu zderzak i spód silnika. Miała iść jako nakładana na tę która tam już jest tj taką stalową. W efekcie miałem mieć samochód z dwiema blachami bo tak te akcesoria się zakłada. Coś poszło nie tak, i po powrocie do domu ze zdziwieniem stwierdziłem w bagażniku samochodu jedną z blach. Bez gadania ze mną sami podjęli decyzję. Taki serwis w Białymstoku Panie. Ze zleconych rzeczy jedyne co im się udało to wymiany oleju (Filtra powierza za Chiny nie chcieli wymienić) i naprawa klamki. |
|
|
|
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-05-05, 07:25
|
|
|
Tą aluminiową blachę na spód tez chciałam, ale chwilowy brak był na magazynie i jedynie tą posmarkaną listwę na zderzak dorzuciłam.
Chlapacze mam przód i tył. Z listewek na nadkola i drzwi zrezygnowałam.
Ps. Nadal czekam na odpowiedź w sprawie reklamacji. Już sama się pogubiłam. Reklamacja z 23.04.21. Czy to 14 dni pod rząd czy tylko robocze. Masakra
Dla porównania:
Kolega z pracy ma Skodę Octavię z 2017r. Przebieg 57 700km, a przy 60 000 zakończy mu się gwarancja. Pękła od wewnątrz lampa z przodu, prawdopodobnie po uderzeniu od dołu w dużą dziurę (tak zeznaje kolega). Pojechał do ASO Skody w Łodzi celem bardziej rozeznania jakie to byłby koszta. Po oględzinach pan z ASO stwierdził, że zamawiają na gwarancji nowy reflektor bo doszło do samoistnego rozszczelnienia (kolega dalej uważa, ze wina jest jego). Zastępczym samochodem nie zdążył dojechać 4 km do domu a auto było gotowe. W ramach ciekawostki powiedzieli, że taka zabawa po gwarancji czyli lampa plus robocizna to 3500 PLN |
_________________ Another one drives the Duster! |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
zabudowa busa
| Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12 |
|
|