Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
czy ten typ tak ma ?
Autor Wiadomość
Jakub


Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020
Posty: 44
Skąd: opolskie
Wysłany: 2021-06-02, 06:39   czy ten typ tak ma ?

witam,
8K na liczniku. wracam z pracy i nic się nie dzieje. samochód postał 30 minut odpalam a tam kontrolka + "skontroluj start&stop" a potem "skontroluj układ hamulcowy". oczywiście ponownie włącz wyłącz silnik i nic nie pomogło. Przejechałem tak 2km odstawiłem auto na 3 godziny, ponowny rozruch silnika i co... ?? kontrolki i komunikatu BRAK :/
już zdążyłem się umówić do ASO ale znając życie to nic nie powiedzą.
pytanie do was i takich komunikatów: czy ten typ tak ma że sam się psuje a potem naprawia ? czy ktoś miał takie przypadek ?
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2021-06-02, 11:19   

27k na liczniku i nie miałem takich atrakcji. Zostawiasz auto na ręcznym? Może tam jakiś czujnik się zablokował.
 
     
Jakub


Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020
Posty: 44
Skąd: opolskie
Wysłany: 2021-06-02, 14:33   

mikeleft napisał/a:
27k na liczniku i nie miałem takich atrakcji. Zostawiasz auto na ręcznym? Może tam jakiś czujnik się zablokował.

Tak ręczny. Zobaczymy co w ASO powiedzą :/
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-06-03, 00:25   Re: czy ten typ tak ma ?

Jakub napisał/a:
(...) czy ten typ tak ma że sam się psuje a potem naprawia ? (...)


http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=2464
 
     
Jakub


Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020
Posty: 44
Skąd: opolskie
Wysłany: 2021-06-11, 06:18   

Okazało się że błąd przez najprawdopodobniej spadek napięcia akumulatora. poza tym wgrali nowy soft ABS. Póki co cisza, mam nadzieję że nie do świąt Bożego Narodzenia, wtedy lubią się palić choinki ;)
 
     
Jakub


Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020
Posty: 44
Skąd: opolskie
Wysłany: 2021-06-22, 16:16   

dalej to samo :/
 
     
krimar

Marka: Dacia
Model: Sandero Open, Duster Prestige
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 23 Cze 2021
Posty: 10
Wysłany: 2021-06-25, 08:20   

Objawy wskazują na niedoładowany akumulator. Samochody ze S&S mają tzw inteligentny system ładowania, który działa praktycznie tak, że akumulator jest ładowany tylko w czasie hamowania (tzw system rekuperacji). Co prawda powinien tez być ładowany, gdy napięcie spadnie, ale wtedy wcześniej pojawiają się objawy jak opisałeś. jak ktoś jeździ po mieście i często hamuje nie będzie miał tego problemu, w trasie może się to zdarzyć. Nie wiem czy układ inteligentnego ładowania można wyłączyć systemowo, aby cały czas było pełne ładowanie. Na pewno można go wyłączyć sprzętowo odpinając cienki przewód od minusowej klemy akumulatora (dodatkowo przestaje wtedy działać system S&S).
 
     
Stary Maciej

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 23 Paź 2019
Posty: 140
Wysłany: 2021-06-25, 09:30   

A cóż to za herezje ??
 
     
krimar

Marka: Dacia
Model: Sandero Open, Duster Prestige
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 23 Cze 2021
Posty: 10
Wysłany: 2021-06-25, 15:52   

Te herezje to najnowsza myśl techniczna, akumulator jest celowo niedoładowany, aby w chwili hamowania akumulator mógł przyjąć maksymalną ilość energii. A jak jest niedołądowany to się zasiarcza, napięcie jeszcze mu spada i efekty jak u autora wątku. Akumulator zwykły się nie nadaje, musi być droższy w technologii EFB.
Więcej informacji https://www.autoexpert.pl...entne-ladowanie

Tutaj porównanie rocznych akumulatorów przy jeździe z odłączonym cienkim przewodem od klemy minusowej https://www.forumsamochod...447.htm#p787787
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-06-25, 16:32   

krimar napisał/a:
Te herezje to najnowsza myśl techniczna, akumulator jest celowo niedoładowany, aby w chwili hamowania akumulator mógł przyjąć maksymalną ilość energii.


Czyli to jest ta pseudo-ekologia . Pozostaje wziość w łape miernik i prostownik . Czy też nie można :?: :roll: Super nowoczesne bezobsługowe g.wna :mrgreen: . Dobrze wiedziałem co robię kupując klasyka 8-) .
 
     
Jakub


Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020
Posty: 44
Skąd: opolskie
Wysłany: 2021-06-26, 17:45   

krimar napisał/a:
Objawy wskazują na niedoładowany akumulator.

W ASO powiedzieli AKU sprawny w 100%
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-06-26, 18:17   

Jakub napisał/a:
krimar napisał/a:
Objawy wskazują na niedoładowany akumulator.

W ASO powiedzieli AKU sprawny w 100%

Pomierzyłeś go ?i I ładowanie alternatora ?
Ja bym im nie wierzył .
 
     
krimar

Marka: Dacia
Model: Sandero Open, Duster Prestige
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 23 Cze 2021
Posty: 10
Wysłany: 2021-06-27, 22:40   

Pewnie akumulator i dobry, tylko po prostu niedoładowany.
W serwisie pewnie podłączyli na chwilę pod prostownik i energii starczyło na 2 tygodnie.
Na youtubie są filmiki jak odłączyć czujnik inteligentnego ładowania i przy okazji pozbyć się systemu start stop np https://www.youtube.com/watch?v=tQ3iU2M-oPI (co prawda po niemiecku ale obraz mówi wszystko)
 
     
Jakub


Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020
Posty: 44
Skąd: opolskie
Wysłany: 2021-07-03, 06:59   

No i serwis wziął się do roboty. Klima też słabo chodziła i nie stabilnie. Okazało się że do wymiany wentylator kabiny + opornica i czujnik podciśnienia w serwie.
czekam na części... idą z Francji...
 
     
Cytrynola


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 135
Wysłany: 2021-07-07, 13:50   

A powiedzcie, jak w takim razie wygląda sprawa ręcznego doładowania akumulatora w takim inteligentnym systemie? Plus do czerwonego na akumulatorze, minus do masy i pójdzie, czy raczej jest szansa, że jakaś elektronika pójdzie, ale z dymem?
W życiu bym nie pomyślał, że będę musiał pytać o takie rzeczy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
www.zawory.org/ghibson
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10