1.6 SCE_niefabryczne LPG (opinia i problemy po 30k) |
Autor |
Wiadomość |
KubaSM
Kuba
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2020 Posty: 17
|
Wysłany: 2021-11-08, 16:42 1.6 SCE_niefabryczne LPG (opinia i problemy po 30k)
|
|
|
Cześć Panowie,
pomyślałem, że podzielę się z Wami moimi doświadczeniami bo wiem, że temat jest dosyć gorący i jest wiele niejasności w tym obszarze. Sam przekopałem internet wzdłuż i wszerz jeszcze przed zakupem mojego Dustera w 2019 i starałem się być na bieżąco z tym co się pojawia.
Może dla kogoś będą pomocne moje doświadczenia. A może ktoś podzieli się swoją opinią, radą i pomoże mi :)
Więc tak:
1. Kupiłem DD rocznik 2019 z silnikiem 1/6sce
2. Założyłem LPG w jednym z najbardziej renomowanych serwisów lpg na Śląsku (BRC, serwis licencjonowany przez Czakram).
3. Zakupiłem ubezpieczenie na te podzespoły, które utraciły gwarancję z dniem modyfikacji (silnik itd.)
4. Przejechałem na gazie bez problemu +/- 30 tysięcy (samochód na benzynie zrobił około 10, łącznie 40 tysięcy przebiegu).
5. Żadnych większych problemów po drodze nie było. Przy tym przebiegu postanowiłem sprawdzić luzy zaworowe i tu katastrofa. Sprawdzałem w ASO - diagnoza - wypalone gniazda!
*koszt naprawy niecałe 20 tysięcy...
Nie wiem dlaczego tak się stało, w najgorszym przypadku spodziewałem się konieczności regulacji luzów, także opinia ASO mnie ścięła.
Samochód regularne przeglądy ASO, gazownik. Olej regularnie wymieniany co 10-12 tysięcy (wcześniej niż zaleca ASO), wymieniłem w tym czasie również świece - co by już nowe były po tych prawie 3 latach. Samochód nie był żyłowany - jazda spokojna, bez szaleństw, głównie tryb mieszany. Paliwo tankowane tylko na większych stacjach Orlen, BP itp.
Narazie stoi w ASO i serwis czeka na decyzję co dalej robić. Ja czekam na decyzję ubezpieczyciela co dalej robić.
To moja historia przygody 1.6 SCE z założonym gazem.
Może macie pomysły dlaczego tak się stało i dlaczego tak wcześnie? Czy ktoś ma podobne doświadczenia?
Serdeczności Panowie! |
_________________ To, że ktoś nic nie mówi nie oznacza, że niema nic do powiedzenia... |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2021-11-08, 17:01
|
|
|
Czyżby prawdą było, że fabryczne instalacje gazowe = inna głowica ... ? Mówimy o obu wersjach 1.6.
Bo dla 1.0 na pewno jest inaczej odlewana - specjalnie pod LPG. |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
KubaSM
Kuba
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2020 Posty: 17
|
Wysłany: 2021-11-08, 17:08
|
|
|
Nie sadze, rozmawiałem dzisiaj o tym z ASO. Niby inne maja byc głowice ale nikt, nigdy takich nie widział :) |
_________________ To, że ktoś nic nie mówi nie oznacza, że niema nic do powiedzenia... |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2021-11-08, 17:11
|
|
|
No to zostaje zbyt uboga mieszanka na gazie = małe spalanie = wysoka temp. Ile Ci palił ten wóz przez te 30 kkm na gazie? |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
KubaSM
Kuba
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2020 Posty: 17
|
Wysłany: 2021-11-08, 17:14
|
|
|
Praktycznie tyle co na PB, +/- 8 - 9 lita/100km lpg |
_________________ To, że ktoś nic nie mówi nie oznacza, że niema nic do powiedzenia... |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2021-11-08, 17:18
|
|
|
No to chyba właśnie to. Tutaj na forum ludzie piszą raczej 10, 11, 12. |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
KubaSM
Kuba
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2020 Posty: 17
|
Wysłany: 2021-11-08, 17:21
|
|
|
Takie wyniki miałem tylko w trasie przy 130 - 140
Na codzień moja jazda jest o wiele spokojniejsza. Dla mnie to całkiem normalny poziom spalania.
Swoją drogą gaz był regularnie regulowany to gdyby mieszanka była zła, powinno wyjść przy przeglądzie...
Nie znam bezpośredniej przyczyny i teraz chyba nikt nie będzie jej w stanie określić. Ale skutek jest beznadziejny |
_________________ To, że ktoś nic nie mówi nie oznacza, że niema nic do powiedzenia... |
|
|
|
tomkasz
1.4T!LPG!
Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 124
|
Wysłany: 2021-11-08, 17:28
|
|
|
Jeżeli tak mówisz, to nie mam powodu nie wierzyć.
A nie sądzisz, że mniej kaloryczny LPG powinien jednak być spalany w większej ilości niż benzyna? To spalanie to w tych samych warunkach było prawie takie samo? |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
KubaSM
Kuba
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2020 Posty: 17
|
Wysłany: 2021-11-08, 17:35
|
|
|
W tych samych. Może i tak, co do różnicy w spalaniu - idealnej różnicy nie sprawdzałem ile wynosiła na PB a ile na LPG już co najmniej z rok czasu. Może tam z 0,5 litra było więcej LPG... |
_________________ To, że ktoś nic nie mówi nie oznacza, że niema nic do powiedzenia... |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 417 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2021-11-08, 18:54
|
|
|
tomkasz napisał/a: | Bo dla 1.0 na pewno jest inaczej odlewana - specjalnie pod LPG |
Głowica nie musi być inaczej odlewana
Na pewno zawory i gniazda są z innego materiału albo inna struktura powierzchniowa pod LPG
A tam ktoś pisze bo się pytał w serwisie
Odpowiadam Ci w serwisie to się znają z instrukcją wymieniać i najlepiej to się znają na wymianie oleju i czyszczeniu chamulców
Najlepiej to się zna tzw garaż-owiec co robi i Busy i wszystko co podjedzie |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-11-08, 19:29 Re: 1.6 SCE_niefabryczne LPG (opinia i problemy po 30k)
|
|
|
KubaSM napisał/a: |
4. Przejechałem na gazie bez problemu +/- 30 tysięcy (samochód na benzynie zrobił około 10, łącznie 40 tysięcy przebiegu).
5. Żadnych większych problemów po drodze nie było. Przy tym przebiegu postanowiłem sprawdzić luzy zaworowe i tu katastrofa. Sprawdzałem w ASO - diagnoza - wypalone gniazda!
*koszt naprawy niecałe 20 tysięcy...
|
Mało , moje Suzuki Jimny z silnikiem nienadającym się do gazu przejechało 90 kkkm , wypalone dwa gniazda . Koszt 8 lat temu wyniósł 1500 zł . Te 20 tysi to rozumie że ASO se wymyśliło
. Normalny mechanik myślę że zrobi ci to za 3-5 tysi . |
|
|
|
KubaSM
Kuba
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2020 Posty: 17
|
Wysłany: 2021-11-08, 22:07
|
|
|
Jestem w ciężkim szoku, że przy tej ilości przejechany kilometrów tak się ma sprawa. Bylbym o wiele mniej zdziwiony gdyby to wyszło właśnie blizej 100 tysięcy przebiegu. Tak ASO wyjechało z taka kwotą. Czekam na pełną specyfikację co wg nich kwalifikuje się do wymiany. Podzielę się informacjami jak już będę wiedział więcej. |
_________________ To, że ktoś nic nie mówi nie oznacza, że niema nic do powiedzenia... |
|
|
|
wojtek013
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Wrz 2020 Posty: 45 Skąd: KR
|
Wysłany: 2021-11-08, 22:49
|
|
|
No popatrz, a ja mam w Fieście nakulane coś ponad 100 tys, z tego 70 kilka na LPG i luzy niemal fabryczne - sprawdzane w zeszłym roku, przy okazji rozrządu. Zawory też na szklankach, ale pali około 2 litry więcej niż noPB. Może tu jest problem, że zbyt ubogo.
Bez żadnej lubryfikaji oczywiście. |
|
|
|
KubaSM
Kuba
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2020 Posty: 17
|
Wysłany: 2021-11-08, 23:16
|
|
|
Co samochód mam wrażenie, że inny przypadek. Niektórzy jeżdżą bez problemów ładnych parę lat (deklaratywnie) nawet bez regulacji luzów. Ja przejeździlem jak dotąd 2 samochody (po około 200 tysięcy) BMWE36 - jak odsprzedawalem miało 500 000 tysięcy na liczniku a Bóg jeden wie ile poprzedni właściciel zrobił - nigdy nawet nie sprawdziłem luzów. Drugi Aveo też z 200 tysięcy zrobiłem na LPG, 100 miał zrobione niecałe na samym PB i też bez żadnych regulacji kupił go facet ,lz Ukrainy i przypuszczam, że dalej jeździ bo silnik pracował elegancko. I to oba te przypadki były na wiele tańszych instalacjach niż teraz to BRC... Wiadomo olej zawsze na czas wymieniany, paliwo zawsze na markowych stacjach itd. A tu masz Ci los 30 tysięcy... |
_________________ To, że ktoś nic nie mówi nie oznacza, że niema nic do powiedzenia... |
|
|
|
maugu
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017 Posty: 137
|
Wysłany: 2021-11-09, 09:37
|
|
|
A jak serwis stwierdził, że masz wypalone gniazda? Masz foto z wnętrza silnika? Dawno temu w samochodzie "rodzinnym" wypaliły się gniazda i z tego co pamiętam były tego odczuwalne rezultaty, a i tak do czasu przysłania części samochód był jeszcze eksploatowany przez jakiś czas. U Ciebie wystąpił wyczuwalny spadek mocy, miałeś jakiś pomiar sprężania? |
_________________ Od f126p do Dustera |
|
|
|
|