Duster dziwny dźwięk |
Autor |
Wiadomość |
jan ostrzyca
Marka: Duster
Model: Prestige
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Dołączył: 31 Sty 2023 Posty: 1
|
Wysłany: 2023-01-31, 19:44
|
|
|
Cześć, walę od razu z grubej rury! Posłałem właśnie mailem skargę do UOKIK na brak reakcji ASO na hałasujące turbo w moim Dusterze. Zachęcam do dołączenia. problem dotyczy wielu aut. Kupą Mości Panowie!
Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
Uprzejmie proszę o wszczęcie postępowania z urzędu w stosunku do dystrybutora samochodów Dacia - firmy Renault Polska. W mojej ocenie firma narusza zbiorowe interesy konsumentów poprzez wprowadzenie do obrotu samochodów z wadą fabryczną turbiny w silnikach 1.0 i 1.3. Wada polega na tym że po krótkim bezproblemowym okresie eksploatacji nowego samochodu, z okolic turbiny zaczynają dochodzić głośnie dźwięki (terkotanie) pojawiające się przy zmianach obrotów silnika. W przypadku zgłoszenia tego faktu do ASO klient otrzymuje odmowę naprawy elementu i informację, że „problem jest znany” i „firma pracuje nad jego rozwiązaniem”. W przypadku mojego zgłoszenia, początkowo nie chciano się nim zająć, następnie serwis twierdził, że niczego nie słyszy oprócz pracujących wtryskiwaczy LPG, za trzecim razem serwis potwierdził usterkę, ale ustnie przekazał mi wyżej cytowaną informację. Z rozeznania dokonanego w grupach użytkowników aut Dacia w serwisach społecznościowych wynika, że problem dotyczy znacznej liczby pojazdów, a sposób postępowania dystrybutora wobec każdej próby reklamacji jest bardzo podobny. W mojej ocenie dystrybutor aut Dacia narusza zbiorowe interesy konsumentów poprzez:
1. świadome wprowadzanie do obrotu samochodów z wadą fabryczną turbiny,
2. konsekwentne uchylanie się od dokonania napraw gwarancyjnych samochodów,
3. utrudnianie dokumentowania procesu reklamacyjnego poprzez udzielanie ustnych informacji i nie wpisywanie ich do zleceń serwisowych.
W przypadku podjęcia postępowania udzielę dodatkowych informacji i przekażę dokumenty znajdujące się w moim posiadaniu.
Podpis |
|
|
|
klimatyz
Marka: dacia duster
Model: extreme
Dołączył: 13 Wrz 2022 Posty: 5
|
Wysłany: 2023-02-01, 13:55
|
|
|
Potwierdzam, u mnie dzieje się to samo, wybieram się do ASO zgłosić problem, ciekawe jaka będzie reakcja? |
|
|
|
klimatyz
Marka: dacia duster
Model: extreme
Dołączył: 13 Wrz 2022 Posty: 5
|
Wysłany: 2023-02-02, 21:13
|
|
|
jan ostrzyca, a tak zapytam, to skąd masz pewność, że terkotanie wychodzi z turbo, u mnie terkot roznosi się od przodu do mniej więcej środka samochodu, ale nie mam pojęcia gdzie jest żródło tego dżwięku |
|
|
|
Aktyn
Aktyn
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 28 Cze 2022 Posty: 6 Skąd: Zgierz
|
|
|
|
AgaMichanik
Marka: Dacia
Model: Duster 1
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2015
Wiek: 34 Dołączyła: 23 Sty 2023 Posty: 2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2023-02-02, 22:13
|
|
|
No dokładnie :D Mój tata dopiero panikował. Myślał, że się coś urwało. |
|
|
|
tomkasz
Jogger Hybrid 140
Marka: Dacia
Model: Jogger
Napęd: 4x2
Rocznik: 2024
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 126
|
Wysłany: 2023-02-04, 16:42
|
|
|
Aktyn napisał/a: | tu masz cały wątek z sąsiedniego forum...zasadniczo tak twierdzi aso / ale ostatnio jestem coraz mniej przekonany o trafności diagnozy / |
Ja jestem pewny w 100%. Założyłem na chwilę sprężynkę, która naciągała delikatnie ten popychacz i hałas się zmniejszał, pewnie po zamknięciu pokrywy nie byłby słyszalny. Tak się podobno kiedyś robiło w jakimś turbo Audi (jako obejście problemu, nie rozwiązanie). Ale luz jest na tyle duży, we wszystkie strony, powiększający się z czasem coraz bardziej, że nie jest to jakieś obejście czy rozwiązanie w tym konkretnym przypadku. |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
Aktyn
Aktyn
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 28 Cze 2022 Posty: 6 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2023-02-04, 18:22
|
|
|
tomkasz napisał/a: | Ja jestem pewny w 100%. Założyłem na chwilę sprężynkę, która naciągała delikatnie ten popychacz i hałas się zmniejszał, pewnie po zamknięciu pokrywy nie byłby słyszalny. |
A który kierunek " amortyzowała " ta spreżynka - góra - dól czy raczej przód- tył ??
Ja też robilem podobny eksperyment tyle że zamiast spreżynki wlozyłem kawalek gabki między dźwignię a osłonę termiczną ....nic albo prawie nic nie pomogło a dźwignia na tyle się usztywniła ,że w zasadzie nie miała prawa hałasować ...
Dlatego zaczałem powątpiewać w trafność diagnozy i podejrzewać jednak katalizator lub filtr cząstek stałych - teoretycznie mógł się odłupać kawałek wkładu i hałasować |
|
|
|
tomkasz
Jogger Hybrid 140
Marka: Dacia
Model: Jogger
Napęd: 4x2
Rocznik: 2024
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 126
|
Wysłany: 2023-02-04, 19:31
|
|
|
Góra dół, ale są takie wibracje pewnie od 3 cylindrów, że to nie daje super rezultatu.
Myślę, że jeżeli jest nas co najmniej kilka osób (raczej na świecie, słyszących to już pewnie koło setki) to raczej to nie kat czy gpf ... raczej .
Poza tym ASO chciało wymienić całą turbinę i potwierdziło w rozmowach, że to od sterowania turbiny a konkretnie zaworu upustowego. |
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty! |
|
|
|
Aktyn
Aktyn
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 28 Cze 2022 Posty: 6 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2023-02-04, 20:58
|
|
|
Moja gąbka siłą rzeczy amortyzowała przód - tył ... może dlatego nie było różnicy....
Pozostaje czekać jak aso przedstawi rozwiązanie ... |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 356
|
Wysłany: 2023-02-04, 21:41
|
|
|
Cytat: | Pozostaje czekać jak aso przedstawi rozwiązanie ... |
Albo więcej gąbki. |
|
|
|
Aktyn
Aktyn
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 28 Cze 2022 Posty: 6 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2023-02-04, 22:48
|
|
|
Black Dusty napisał/a: | Albo więcej gąbki. |
no niestety ... gąbka tylko w celach naukowo/eksperymentalnych - na stałe nie da rady / za wysoka temperatura w tych okolicach ../ |
|
|
|
klimatyz
Marka: dacia duster
Model: extreme
Dołączył: 13 Wrz 2022 Posty: 5
|
Wysłany: 2023-02-06, 22:04
|
|
|
Panowie, widzę że problem w większości dotyczy 1,0 Tce, no to chcę powiedzieć, że mój motor to 1,3 Tce 130km. Terkotanie występuje nawet przez krótką chwilę po zatrzymaniu auta z jazdy, po czym słychać tylko pracę silnika. Ruszając znowu terkot do około 1300-1500 obr, potem wciskająć gaz terkot zanika |
|
|
|
piterk
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 03 Lip 2020 Posty: 5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2023-04-24, 13:40
|
|
|
Siemanko, z kolei u mnie ASO stwierdziło że to hałasuje jakaś metalowa spinka na cięgnie od sterowania zaworem upustowym, podobno na razie rozwiązania nie ma i trzeba się z tym pogodzić, bo nie jest to groźne dla silnika :/ Szkoda, bo Dusterkiem jeździ się mimo wszystko fajnie, tylko teraz nie wolno otwierać szyby, bo brzmi jak jakiś strucel z dziurawym wydechem ;P |
|
|
|
AgaMichanik
Marka: Dacia
Model: Duster 1
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2015
Wiek: 34 Dołączyła: 23 Sty 2023 Posty: 2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2023-05-07, 20:26
|
|
|
Jeszcze taki news. Znajomy ma Dusterka i mówił, że na wolnych obrotach coś stuka. Jka zwiększy obroty to stuka szybciej i przestaje. Okazało się, że mechanik podczepił wydech na trytyczce i ją skrócil w taki sposób, że dotykała karoserii czy tam podwozia i stukała. Cyrki się dzieją.
myślenie abstrakcyjne |
|
|
|
kakalud
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2021 Posty: 37 Skąd: PCH
|
Wysłany: 2023-05-10, 11:51
|
|
|
tomkasz napisał/a: | U mnie ten hałas się właśnie uwidocznił mocniej. Mój ojciec znalazł co jest za to odpowiedzialne. Luz na drążku zaworu upustowego turbosprężarki. Mam nadzieję, że podlega to naprawie gwarancyjnej. |
Byłem wczoraj w serwisie na przeglądzie po 60 tys. km i zgłosiłem ten sam problem - przy hamowaniu silnikiem na około 1600 obrotów pojawia się drżenie - dźwięk dochodzi z deski rozdzielczej lub spod maski.
Okazuje się, że winne jest cięgno od turbiny czy też ww zaworu. Serwisant mówił, że cisną centralę o akcję serwisową bo to dość częsty przypadek.
Zatem czekamy na akcję serwisową :) |
_________________
|
|
|
|
|