Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
OPORNIK DMUCHAWY
Autor Wiadomość
BloodyZX

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 15
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2022-08-04, 08:34   OPORNIK DMUCHAWY

Witam wszystkich,
jestem posiadaczem Dacii Duster II (po 2018), już kolejny raz (pierwszy raz na gwarancji) padł mi rezystor (opornik) dmuchawy (chodzi o wentylacje wewnątrz pojazdu) przez co odcięło 3 biegi nawiewu i dmucha tylko na 4 biegu. Postanowiłem to naprawić samodzielnie mam niestety jeden problem: GDZIE TO JEST??? Przekopałem cały internet i nie znalazłem żadnego manualu, zdjęcia, filmiku z wymiany, po prostu NIC. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś wskazał lokalizacje tego dziadostwa... z góry dziękuję!
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2022-08-04, 09:58   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3404
Licząc od góry, 6 wpis.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
Black Dusty

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 346
Wysłany: 2022-08-04, 10:01   

Hiszpan_JS napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3404
Licząc od góry, 6 wpis.

Dokładnie, wystarczy skorzystać z
http://www.dusterklub.pl/search.php
Bądź na naszym drugim forum
http://www.daciaklub.pl/f...e9c72ff9441aada
gdzie można znaleźć prawie wszystko od ręki.
 
     
BloodyZX

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-04, 10:47   

Witam ekspertów :mrgreen: ,

czytałem ten post wcześniej (potrafię korzystać z wyszukiwarki), w którym miejscu jest napisane, że schemat (i cały post) dotyczy Dustera II. układ wentylacji w Dusterze II jest 1:1 identyczny jak w Dusterze I?
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2022-08-04, 11:40   

BloodyZX napisał/a:
Witam ekspertów :mrgreen: ,

...w którym miejscu jest napisane, że schemat (i cały post) dotyczy Dustera II.

Nigdzie nie jest to napisane. Wprost przeciwnie, post dotyczy Logana. Ale te dwa modele, generalnie, mają tak podobna budowę że nie sądzę, żeby była jakaś istotną zmiana. Tym bardziej że opornik steruje pracą wiatraka. Więc głupotą byłoby montowanie opornika np. w bagażniku :-) i ciągnięcie dodatkowych metrów przewodów.
Zresztą jak nie wierzysz to proszę: Dacia Duster Numer 5 to rezystor.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
BloodyZX

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-04, 12:10   

Prawdopodobnie układ jest taki sam, jednak również prawdopodobne jest to, że nie jest... tym bardziej, że wstępnie sprawdzałem (wg rysunku) i nie wygląda to tak samo. dla tego pytanie jest konkretne: czy ktoś to widział/naprawiał w Deusterze II.
Przytoczony schemat dotyczy Dustera I
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2022-08-04, 13:18   

Specjalnie dla ciebie. Zeszłem na podwórko, wsadziłem głowę pod kierownicę i... jest, cały na biało (dosłownie) z czarną wtyczką i czterema przewodami. Pod kątem do pionu, bardziej od strony wnętrza auta.

Oglądałem Dustera II z 2019 roku.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
BloodyZX

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-04, 13:49   

Dzięki!
wsadziłem tam telefon, zrobiłem zdjęcie i chyba faktycznie jest... teraz tylko potrzebne mi będą ręce z gumy i dobra lutownica.
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2022-08-04, 15:33   

A na cholerę Ci lutownica :shock: Opornik kosztuje ok. 30 PLN
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-08-05, 10:30   

Jeśli się zepsuł opornik termiczny to kosztuje 2 zł.
https://www.fotosik.pl/zd...1b95d7928b44a9f
To jest ten na zewnątrz, na końcu całego zespołu rezystora.
U mnie wymieniałem. Kupiłem droższy na 15 A (nie 10A) i kosztował chyba ze 4 zł. Chłodzony w aucie powietrzem. Trzeba uważać żeby nie przegrzać przy lutowaniu, trzymać szczypczykami za wąs między opornikiem a miejscem lutowania.

Jeśli uszkodzony jest opornik w środku zespołu to trzeba kupić całość. Musisz sprawdzić po wyjęciu. Widziałem w handlu jekieś inne modele, wiec lepiej pierw wyjąć część.

Jest też polska firma (prócz dalekowschodnich itp.) oferująca zespół rezystora (carpol, polcar - jakoś tak).
Kupiłem też cały rezystor, ale doszedł później niż część do naprawy, więc naprawiłem.

Osobną sprawą jest demontaż rezystora. W serwisach do napraw na gwarancji zatrudniają chyba osoby o wzroście do 1,2 m. Musiałem się wczołgać tam gdzie kierowca ma nogi, następnie trzeba kierować się ku gorze i przyśrodkowo, i grzebać w głębokiej dziurze.
Wtyczka zabezpieczona jest wkrętem. Być może nie trzeba go całkiem wykręcić, aby odhaczyć nastepnie rezystor? Tego nie wiedziałem, więc wykręcając tę "śrubkę" zabezpieczyłm ją sobie (uwiązałem) na pętli z cieniutkiego drutu, aby gdzieś nie poleciała.
https://www.fotosik.pl/zd...7ef62914e3f0c33
https://www.fotosik.pl/zd...49d8fdf047e1fbc
 
     
MisiekT


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 51
Skąd: Budy Mszczonowskie
Wysłany: 2022-08-06, 18:15   OPORNIK DMUCHAWY

Też mam ten sam problem. Nie wiem tylko jak tam wsadzić "łapę". Czy demontować jeszcze jakieś elementy pedaliery? Co prawda moja DD jest z 07.2014 r., ale myślę, że układ jest ten sam.

Ktoś ma pomysł? Nie chcę łamać ręki w kilku miejscach, żeby osiągnąć cel ;-)

Na swoim oporniku widzę już napis VALEO - jak wszystko w tym aucie.
_________________
MisiekT
wersja silnika: K4M 646
 
     
MisiekT


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 51
Skąd: Budy Mszczonowskie
Wysłany: 2022-08-06, 18:24   OPORNIK DMUCHAWY

Bogdan Misiek napisał/a:
Jeśli się zepsuł opornik termiczny to kosztuje 2 zł.
https://www.fotosik.pl/zd...1b95d7928b44a9f
To jest ten na zewnątrz, na końcu całego zespołu rezystora.
U mnie wymieniałem. Kupiłem droższy na 15 A (nie 10A) i kosztował chyba ze 4 zł. Chłodzony w aucie powietrzem. Trzeba uważać żeby nie przegrzać przy lutowaniu, trzymać szczypczykami za wąs między opornikiem a miejscem lutowania.

Jeśli uszkodzony jest opornik w środku zespołu to trzeba kupić całość. Musisz sprawdzić po wyjęciu. Widziałem w handlu jekieś inne modele, wiec lepiej pierw wyjąć część.

Jest też polska firma (prócz dalekowschodnich itp.) oferująca zespół rezystora (carpol, polcar - jakoś tak).
Kupiłem też cały rezystor, ale doszedł później niż część do naprawy, więc naprawiłem.

Osobną sprawą jest demontaż rezystora. W serwisach do napraw na gwarancji zatrudniają chyba osoby o wzroście do 1,2 m. Musiałem się wczołgać tam gdzie kierowca ma nogi, następnie trzeba kierować się ku gorze i przyśrodkowo, i grzebać w głębokiej dziurze.
Wtyczka zabezpieczona jest wkrętem. Być może nie trzeba go całkiem wykręcić, aby odhaczyć nastepnie rezystor? Tego nie wiedziałem, więc wykręcając tę "śrubkę" zabezpieczyłm ją sobie (uwiązałem) na pętli z cieniutkiego drutu, aby gdzieś nie poleciała.
https://www.fotosik.pl/zd...7ef62914e3f0c33
https://www.fotosik.pl/zd...49d8fdf047e1fbc


Czyli tak:
1. człowiek guma kładzie się między fotelem, a pedałami (przepraszam, jeśli to źle wybrzmiało),
2. wkłada swoją gumową rękę z bitem gwiazdkowym (jaki rozmiar?),
3. odkręca całość z kablami modląc się, żeby nie zgubić jej w czeluściach i odmętach otchłani Dustera,
4. odpina i sprawdza woltomierzem co jest grane,
5. kupuje nowy rezystor lub sam opornik,
6. stosuje odwrotną procedurę.
_________________
MisiekT
wersja silnika: K4M 646
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-08-07, 08:13   

No właśnie, to poniżająca naprawa. Ale jak się chce mieć wentylacje trzeba się pomęczyć.
(Dokręcanie śrubek mocujących poduszkę powietrzną od wewnętrznej strony kokpitu też nie jest przyjemne.)

Odnośnie Valeo to chyba jest z pięć razy droższe od zamienników i nic niewarte, skoro psuje się co 20 tyś kkm, raz na gwarancji i tuż po gwarancji.
Jeśli u kolegów też opornik termiczny się zepsuł, to może to jest słabym punktem Valeo?
Może naprawa innym opornikiem daje długowieczność rezystorowi dmuchawy?
 
     
MisiekT


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 51
Skąd: Budy Mszczonowskie
Wysłany: 2022-08-07, 16:46   OPORNIK DMUCHAWY

Bogdan Misiek napisał/a:
Odnośnie Valeo to chyba jest z pięć razy droższe od zamienników i nic niewarte, skoro psuje się co 20 tyś kkm, raz na gwarancji i tuż po gwarancji.


Udało mi się poniżyć i usadowić pomiędzy siedzeniem, a pedałami. Włożyłem swoją łapę ze śrubokrętem i bitem typu torx T15, żeby odkręcić wkręt. Wymontowałem to dziadostwo i odpiąłem od wtyczki.
Przy okazji przetestowałem rezystor, tak jak na poniższym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=LUNvzyvn8J8

Sprawdziłem w katalogu VALEO nr części dla mojego autka z 07.2014:
https://www.valeoservice....3508/oe-numbers
Nr ref.: 509898 (VALEO)
Nie wiem po co jest nr oryginału, skoro od początku właśnie miałem VALEO, ale jeśli kogoś, to interesuje, to nosi on cyfry 6001547488. I jeszcze - wytrzymał w moim aucie ponad 190000 km, także nie tak źle.
Zresztą, z tego co zauważyłem, to w tym aucie, większość przełączniczków, prztyczków, manetek, itp. to VALEO.

Katalo Polcar, tzw. PJ (2800KST-1):
https://catalog.polcar.com/product/termika/regulator-wentylatora-wnetrza/2800KST-1?appliance_id=14020007.
_________________
MisiekT
wersja silnika: K4M 646
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-08-07, 21:58   

A bo masz rezystor Valeo ze starych dobrych czasów, a my mamy nowoczesną tandetę.
To już chyba taki jakby żart na podsumowanie tematu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10