Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przełączanie na LPG
Autor Wiadomość
Cello
Cello

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 28 Sie 2022
Posty: 5
Wysłany: 2022-10-20, 23:23   Przełączanie na LPG

Cześć!
Pytanie do użytkowników Dacii z fabryczną instalacją LPG.
Po jakim czasie zimny silnik przechodzi u Was automatycznie na gaz? Po chwili od odpalenia silnika czy jak się rozgrzeje?
Pytam, bo u mnie po kilkuset metrach wchodzi na gaz, co chyba nie jest zbyt zdrowe dla silnika (?). W fiacie miałem tak, że dopiero, gdy silnik się rozgrzał, po 1-2 km.
Serwis stwierdził, że to z winy uszkodzonego Map sensora od LPG. Zaproponowali wymianę oraz wymianę wtrysków LPG, co wydaje mi się dziwne. Pomijam, że wycena to ponad 3000 zł (hahaha...). Po wymianie Map sensora bez zmian, silnik przełącza się prawie od razu na gaz. Czy tak jest ok? Macie jakiś pomysł w czym rzecz?
 
     
Marrtin

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 37
Dołączył: 25 Mar 2022
Posty: 1
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-10-21, 10:33   

Też mam K4M z 2013 roku z LPG fabrycznym - też bardzo szybko przełącza się na gaz, ale nie zaobserwowałem żadnych problemów z tym związanych.
Z drugiej strony w moim samochodzie dość szybko się nagrzewa do tych 4 cegiełek na wyświetlaczu, po około 2 kilometrach czuć wyraźnie cieplejsze powietrze z nawiewów.

Wymiana wtrysków to około 1000 zł w niezależnym warsztacie serwisującym LandiRenzo. Dostajesz normalnie gwarancje na wtryski.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 418
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-10-21, 22:50   

Bardzo szybko się nagrzewa ja mam 1,0 też tak działa


Bardzo dobrze jest skonstruowany silnik dużo[[ alu anie żeliwa]] szybko się nagrzewa tylko

Może być tak że szybko można przegrzać w razie awarii coś za coś

Kolektor wydechowy jest bardziej w głowicy niż na zewnątrz
 
     
Cello
Cello

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 28 Sie 2022
Posty: 5
Wysłany: 2022-10-23, 23:58   

Dziękuję za odpowiedzi :-) . Już myślałem, że coś jest zepsute. Szkoda, że serwis Dacii nie wspomniał, że tak ma być, tylko wtryski chciał wymieniać...
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 304
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-10-24, 11:50   

A propos fiacika to nasza była panda 1,1 (STAG) przełączała się po przejechaniu 450 - 500 m, bravulec się rzeczywiści dłużej rozgrzewał.
Gazownik komputerem diagnostycznym może stwierdzić przy jakiej temperaturze zasilanie przechodzi na gaz, jak jest ustawione i to najważniejsze, (i chyba ma możliwość wprowadzenia pewnych zmian wysokości zadanej temperatury). Gdyby to jeszcze Kolegę dręczyło.
 
     
wojtek013


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Wrz 2020
Posty: 45
Skąd: KR
Wysłany: 2022-10-24, 21:02   

Fiesta też bardzo szybko się przełącza, zależnie od temperatury zewnętrznej praktycznie od razu latem, do max kilometra przy większych mrozach - zimny start, bez skrobania szyb. Zależne to jest od zadanej temp. przełączania. Dobre klamoty gazowe, głównie wtryskiwacze i reduktor, pozwalają na ustawienie temp. w miarę nisko.

Przecież nie po to montujemy gaz, żeby jeździć na noPB.

Moim zdaniem to właśnie w Fiacie było coś nie tak.
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 231
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-10-26, 12:02   

Cello, wszystko zależy jaką temperaturę przełączania masz ustawioną w instalacji. Ogólnie nie ma to większego znaczenia dla silnika przy poprawnie wystrojonej instalacji lpg. Sterownik zrobi sobie korektę po temperaturze i tyle. Najniższa możliwa temperatura to taka, kiedy w zimie tuż po przełączeniu auto nie szarpie. Resztą bym się nie przejmował. Słyszałem teorię, że przy niższych temperaturach przełączania szybciej padają membrany w reduktorze, ale osobiście w żadnym z aut tego nie doświadczyłem. Szybciej reduktory padały mi z powodu kiepskiej jakości paliwa, albo dużej ilości przejechanych kilometrów. Po to zakłada się gaz, żeby na nim jeździć. Ustawianie wysokich temperatur przełączania jest preferowane przez niektórych monterów, bo bardzo dobrze maskuje wszelkie niedoskonałości montażu i strojenia.

Ps. Moje auta miały ustawione temperatury przełączania na ok. 25 stC i nic im się z tego powodu nie działo.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
www.pangeodeta.pl
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10