Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z uruchomieniem silnika 1.6Sce
Autor Wiadomość
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2023-07-09, 22:55   Problem z uruchomieniem silnika 1.6Sce

Witam i proszę o wskazówki: od kilku tygodni mam problem z pierwszym uruchomieniem silnika - po nocy albo po kilku godzinach na parkingu. Są upały, więc problem z akumulatorem odpada, bo ten kręci jak nówka. Zanim silnik odpali, kilka sekund chodzi jakby "na sucho", jakby nie docierało paliwo. Za 2-3 razem w końcu odpala. Przebieg 118.000, fabrycznie nowy z 2017 r. z LPG LR, regularnie serwisowany. Zbiornik paliwa w 3/4. Staram się wyjeżdżać go do 1/4 pojemności, by paliwo się nie zestarzało. Ostatnio podłączony komputer zewnętrzny niczego nie wskazywał.
Co to może być? Co radzicie? A może pojeździć trochę na samej Pb?
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2023-07-09, 23:00   

Filtr paliwa jak jest to się zapcha nawet jak wyczyści już cały zbiornik to go dalej czyści

Mi w innym aucie aż pękł i się lało
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2023-07-10, 12:33   

Ok, dzięki. Spróbuję wymienić.
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 304
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2023-07-11, 18:48   

Wymiana filtra jeszcze żadnemu autku nie zaszkodziła.
Ale jak się już Duster uruchomi, to rozumiem że jeździ na benzynie (paliwo w jadącym samochodzie dopływa, nawet jak szybciej jedzie, tak?).
Podejrzewam, że ciśnienie w instalacji wtrysku jest oczujnikowane i wychodziłby jakiś błąd związany z zasilaniem w paliwo. A reduktor LPG nie jest oczujnikowany.
Wprawdzie w innym moim autku niż Duster po około 100 kkm, właśnie z takiego powodu jak u Ciebie, pomogła regeneracja reduktora LPG. Klasyczni ("niegazowi") mechanicy nie potrafili naprawić, ani zdiagnozować tego.
Może to dziwi, że samochód uruchamia się na benzynie, a wewnętrzne nieszczelności w reduktorze LPG utrudniają start, ale tak bywa.
Podobny objaw też daje uszkodzony elektrozawór par paliwa, ale on "lubi" być oczujnikowany w autkach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12