Twardy pedał sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
pagio1
pagio1
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Wiek: 50 Dołączył: 29 Lip 2023 Posty: 5
|
Wysłany: 2023-08-04, 16:00 Twardy pedał sprzęgła
|
|
|
Witam. Zastanawiało mnie czemu mam twardy pedał sprzęgła. Przecież w dieslu jest sprzęgło hydrauliczne. Zajrzałem pod pedały i zdębiałem a tam linka zamontowana metodą chałupniczą. Jak to jest możliwe. W jakim celu ktoś zrobił taki trik? A jeszcze jedno jakie mamy sprzęgło w diezelku dwumasa czy zwykłe tarczowe. Może ktoś wie coś na temat takich tuningòw. |
|
|
|
pagio1
pagio1
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2011
Wiek: 50 Dołączył: 29 Lip 2023 Posty: 5
|
Wysłany: 2023-10-11, 20:44
|
|
|
Po oględzinach mechanika. Stwierdził że sprzęgło jest hydrauliczne tylko do pedału sprzęgła są przymocowane linki od biegów. Ktoś demontował skrzynię biegów w celu wymiany sprzęgła i nie odczepił linek od skrzyni. Połamane są główki linek, i dla tego zastosowano 10 trytytek w celu poprawnego działania. O dziwo biegi chodzą idealnie. |
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2023-10-16, 15:17
|
|
|
Możesz sprawdzić sobie plastikowy łącznik między pedałem a pompką sprzęgła. U mnie już było prawie przetarte oczko. Jak strzeli to sprzęgła nie wciśniesz. Taka mała przestroga. |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 273
|
Wysłany: 2023-10-18, 09:49
|
|
|
Darek napisał/a: | Możesz sprawdzić sobie plastikowy łącznik między pedałem a pompką sprzęgła. U mnie już było prawie przetarte oczko. Jak strzeli to sprzęgła nie wciśniesz. Taka mała przestroga. |
Czy zanim zauważyłeś to przetarte oczko, słyszałeś piszczenie / trzeszczenie przy wciskaniu sprzęgła?
U mnie coś trzeszczało pod maską i ASO tylko napsikało smaru. |
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2023-10-18, 11:13
|
|
|
Temat tyczy się mojego poprzednika z 2010 r. W nim tak wyglądało, fotka poniżej.
Ogólnie piszczało, dlatego tam zajrzałem i to zauważyłem.
Tym czasem w aktualnym Dusterze początkowo coś tam zaczynało,,piskać", ale sam to ogarniam. Teraz w nowym ten łącznik jest jeszcze ok.
Screenshot_20231018-120714.jpg
|
|
Plik ściągnięto 33 raz(y) 30,96 KB |
|
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 231 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2023-10-28, 14:43
|
|
|
Uuuu to ja też muszę sobie tak profilaktycznie to sprawdzić, tylko nie wiem, gdzie szukać tego łącznika. W komorze silnika?
Ostatnio zauważyłem, że pedał sprzęgła zrobił się twardy po jeździe z przyczepą kempingową (przejechałem na tempomacie kilkadziesiąt kilometrów bez przerwy). Po jakimś czasie sprzęgło zaczęło pracować lżej. |
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2023-10-30, 21:15
|
|
|
Kabina kierowcy. Między pedał sprzęgła a pompka sprzęgła. |
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 231 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2023-10-30, 22:03
|
|
|
Darek dziękuję😁 |
|
|
|
|