Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gorący problem w 1.6 (2014)
Autor Wiadomość
Szumak


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 49
Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 5
Skąd: GWE
Wysłany: 2023-07-17, 11:08   Gorący problem w 1.6 (2014)

Witajcie moi Drodzy.

Mam trudny do wytropienia problem z moim silnikiem. Spróbuję przedstawić całą historię, która ciągnie się już długo...
Jakieś 3 lata temu silnik zaczął tracić niespodziewanie moc w sytuacjach gdy temperatura otoczenia zaczynała zbliżać się do 30 stopni. W pewnych zakresach uchylenia przepustnicy silnik wyraźnie hamował i ogólnie z trudem wchodził na obroty jak przy problemach ze składem mieszanki.
Sprawdziliśmy wszystkie czujniki, cewki i świece nowe, nic nie wskazywało na przyczynę. Check nie zapalał się jeszcze w tym okresie czasu.
Lato szybko się skończyło i problem sam się rozwiązał tak jak się pojawił, a że w sezonie jeżdżę na 2 kółkach to nie miałem wiele okazji by zrobić gruntowną analizę.
Minęła zima, wiosna, temperatura wzrosła i problem pojawił się znowu lecz tym razem już wyraźnie intensywniejszy.
Samochód przestał całe lato, jesień jeździł normalnie lecz gdy temperatury spadły do około 0 stopni pojawił się nowy symptom: raz na przejazd praca-dom tj. około 30km niespodziewanie zapalał się check i silnik albo przechodził w tryb awaryjny albo gasł. Wyłączenie stacyjki i ponowny rozruch, silnik zapalał na dotyk i można było kontynuować jazdę.
Komputer notował błąd sterowania przepustnicą ale serwis rozkładał ręce i nie chciał podjąć decyzji co z tym robimy.
Gdzieś w okolicach stycznia kupiłem oryginalną przepustnicę i zleciłem wymianę, to rozwiązało problem na kolejny cały rok.
I w ten oto sposób docieramy do chwili obecnej. Zaczęło się lato, temperatury przekroczyły 30 stopni i cała historia zaczyna się na nowo.

Mam w samochodzie LPG, problem występuje niezależnie od rodzaju paliwa, reset odchyłek dla map wtryskowych niczego tu nie zmieniał. Przypuszczam, że błąd przepustnicy może być symptomem a nie źródłem problemu.

Czy ktoś z Was miał taki przypadek i go rozwiązał?
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 419
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2023-07-17, 22:23   

Sprawdź sondę lambda tzn spec mechanik niech spojrzy

Trzeba mieć garażowa co umie wszystko poradzi sobie ale sprawdzonego
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 8