FAP czyli walka dobra ze złem... |
Autor |
Wiadomość |
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2014-02-11, 21:27 FAP czyli walka dobra ze złem...
|
|
|
Zanim nabyłem mojego Dusia naczytałem się i nasłuchałem opowieści o tym ile to będzie problemów z DPF. Po przeczytaniu CAŁEJ instrukcji jaką dziś dostałem w salonie stwierdzam że nie ma w niej słowa na temat jego oczyszczania. Jedno jedyne zdanie na temat DPF brzmi: "W niektórych wersjach pojazdów z silnikiem diesla, system ten [oczyszczania spalin - G.] został uzupełniony o filtr cząstek stałych umożliwiający redukcję emisji cząstek sadzy." Kropka.
Z tego co wiem to te silniki nie mają dopalacza płynnego tylko wymagają na żądanie kompa jazdy przez określony czas w określony sposóba ale w książce nie ma żadnej informacji nt ew kontrolek i ew czynności jakie trzeba podejmować. Mam się tym przejmować i molestować dealera o info czy olać? |
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-02-12, 17:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Dominus
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 1492 Skąd: Kraków/Kryspinów
|
Wysłany: 2014-02-11, 21:46
|
|
|
O ile dobrze mi wiadomo FAP w Daciowych dieslach jest bezobsługowy.
Osobiście jeżdżę i tak jakbym FAPa nie miał.
Nie wyświetla się mi nic kiedy następuje spalanie więc nawet nie wiem kiedy bym miał nie przerywać jazdy i wypalić sadzę itd.
Osobiście olałbym to, tak robię za x lat okaże się jak te FAPy się zachowują z biegiem czasu i km |
|
|
|
Andrzej Zajczuk
AjZ
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Wiek: 68 Dołączył: 04 Mar 2013 Posty: 86 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-02-12, 17:17
|
|
|
W instrukcji niema obsługi FAP bo dodatkowy wtryskiwacz zamontowany przed filtrem FAP sterowany przez ECU silnika załatwia to automatycznie. Kiedy się załącza nie wie nawet serwis.
Potrzebna jest dobra serwisówka aby to ustalić.
Zajrzyj pod auto, FAP jest za katalizatorem mniej więcej pod dźwignią zmiany biegów. Przed nim zamocowany jest piąty wtryskiwacz. |
_________________ Dotychczas ujeżdżone: Wołga M-21, Syrena 102, f126p, Tawria, Nexia 1,5GL , Astra H 1,6 |
|
|
|
RamoDuster
Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 82 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2014-02-12, 17:54
|
|
|
Andrzej Zajczuk napisał/a: | W instrukcji niema obsługi FAP bo dodatkowy wtryskiwacz zamontowany przed filtrem FAP sterowany przez ECU silnika załatwia to automatycznie. Kiedy się załącza nie wie nawet serwis. (...) Zajrzyj pod auto, FAP jest za katalizatorem mniej więcej pod dźwignią zmiany biegów. Przed nim zamocowany jest piąty wtryskiwacz. |
W sumie to mi wisi gdzie i jak to działa - ważne żebym się tym nie musiał (zanadto) przejmować. Przy okazji zerkę i sfocę... |
|
|
|
|