Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy dobrze wybrałem auto?
Autor Wiadomość
Tolkien

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 82
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2014-04-01, 20:32   Czy dobrze wybrałem auto?

Jak już pisałem wcześniej nosimy się po ślubie z zamiarem kupienia Dustera. Chciałbym zweryfikować słuszność decyzji oraz uzyskać kilka odpowiedzi i porad.
Założeniem było kupienie auta, którym spokojnie można by dostać się do rodziny narzeczonej nie tylko w lecie, ale i w zimie (lanos z 4 osobami pod górę miał spore problemy) więc zaczęliśmy szukać auta 4x4. Dodatkowo działka w lesie + duża rodzina i sporo rzeczy, które czasem trzeba przewieść + czasem zdarzają się wyjazdy ze znajomymi gdzie duże auto żywcem by się przydało + raz w roku organizujemy imprezę w lesie na polanie ;). Ja nosiłem się z kupnem używanego auta, ale moja połowica uparła się, że musi być auto nowe z salonu. Wypadowa oczekiwań i możliwości finansowych jednoznacznie pokierowała nas na DD :).
Co do silnika to zakładam kupno 1.6 16V 105. Zakładamy przebieg na poziomie 15 tyś. km rocznie, a opinie o mało zawodnej jednostce benzynowej jeszcze mnie w tym wyborze utwierdziła. Nowy silnik TCe ma być w wersji 4x4 dopiero w połowie 2015 roku więc wątpię że tyle będziemy czekać.
Co do modelu waham się między Ambiance a Laureate. Głównie chodzi o wyposażenie no i cenę (pierwszy wychodzi jakieś 55.000, drugi około 60.000) i tu zaczynają się pytania:
- Które elementy wyposażenia faktycznie warto mieć, a które są mało przydatne i nabijają tylko kasę
- Czy lakier z dopłatą różni się jakoś parametrami i wytrzymałością czy płacimy tylko za „metalik”
- Przy założeniu że samochód będzie jeździł w prawdziwym terenie sporadycznie czy opłaca się inwestować w pakiet OFF-ROAD i dodatkowe rury osłaniające zderzak
- Na ile prowadzenie DD może być kłopotliwe dla osoby z małym doświadczeniem (do tej poty jeżdżącej tylko Golfem i Polo) za kierownicą i czy przydatny będzie system pomocy parkowania tyłem
- Na ile przydatny jest komputer pokładowy

Mile widziana każda dodatkowa rada i uwaga.
 
     
Dominus


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1492
Skąd: Kraków/Kryspinów
Wysłany: 2014-04-01, 20:49   

DUSTER w sam raz na Twoje zapotrzebowania.
Co do napędu to nie wiem jak bardzo wymagający jest teren ale jeżeli Lanos dawał rade z 4ką pasażerów to zbytnio ciężki nie jest a więc i przednio-napędowiec 4x2 spokojnie da radę, ale to już Ty powinieneć wiedzieć najlepiej.

Wersje wyposażenia trzeba na spokojnie porównać. (np. Ambience nie lakierowane zderzaki a Laureate tak, Ambience chyba dopłata do klimy, w Laureate jest już)
W zależności od potrzeb możesz doposażyć Ambience ale trzeba przekalulować czy nie lepiej Laureate.

Obecnie metaliki w wszystkich markach to już ekolakiery które są niestety mało trwałe. Ja wziąłem czarną perłę bo mi się najbardziej taki DD podobał.
Zwykły niemetalik jest chyba miększy.

Sporadyczne jazdy w terenie (odwołanie to samego początku, jak sporadyczne to czy warto płacić za wersje 4x4? ) pakiet off-road oprócz jazdy w terenie dobry jest do ochrony przed innymi na parkingu by Ci nie obili nadkoli czy też ochrania drzwi nadkola zimą od śniegu z kół.
Orurowanie i jazda w terenie. Wg Mnie teraz orurowanie tylko i wyłącznie ze względu wizualnego zakłada się. Orurowanie zmniejszy Ci kąt natarcia prześwit więc w terenie wypada to na minus a nie plus.
Jedynie co to płyta stalowa pod silnikiem, która nachodzi na przednią część zderzaka.

Ja nie mogłem wyczuć DD podczas parkowania i założyłem czujniki tył oraz przód, ale nie w salonie lecz sam bo ASO policzy sobie krocie....

Komputer... hmmm. spalanie można zawsze sobie policzyć z tankowań, kontrolka się zaświeci jak będzie rezerwa... więc może być może nie być. Ja mam.
 
     
Tolkien

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 82
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2014-04-01, 20:57   

Dominus napisał/a:
Co do napędu to nie wiem jak bardzo wymagający jest teren ale jeżeli Lanos dawał rade z 4ką pasażerów to zbytnio ciężki nie jest a więc i przednio-napędowiec 4x2 spokojnie da radę, ale to już Ty powinieneć wiedzieć najlepiej.


Nie doprecyzowałem - lanos dał radę na prostym podjeździe na suchej nawierzchni. Na mokrym już się ślizgał, a jedynym autem które dojeżdżało do wszystkich domów w zimie to audi 4x4 z łańcuchami.
 
     
Dominus


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1492
Skąd: Kraków/Kryspinów
Wysłany: 2014-04-01, 21:00   

A więc napęd na cztery łapy będzię miał co robić ;-)
 
     
nikita1589
Nocna Furia :))


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2013
Wiek: 34
Dołączyła: 02 Paź 2013
Posty: 440
Skąd: LUBLIN / OKOLICE
Wysłany: 2014-04-01, 22:54   

W wersji Laureate masz radio w drugiej nie przynajmniej tak u nas mówili. Co do lakieru nie wypowiem się bo znawcą nie jestem ale co do jazdy mogę się wypowiedzieć ponieważ ja w porównaniu do męża za kółkiem to żółtodziób jestem ale musze przyznać ze jazda próbną zrobiła na mnie wrażenia mimo iż odbywała się phI. Naszym jeździ mi się super wysokie siedzenia możliwość regulacji góra dół co w moim przypadku przydaje się, lusterka boczne dosyc wiec zakres widzialności mi odpowiada i my akurat z czujnika parkowania zrezygnowaliśmy bo bez problemu daje rade. Nie wiem jak u Was z funduszami na dodatki ale warto zainwestować w MediaNav super radio nawigacja proste w obsłudze. Tempomat również świetnie się spisuje w dłuższych podróżach bo może noga odpocząć szczególnie kobieca :lol: jeżeli cos jeszcze wpadnie na myśl napisze
 
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-02, 08:23   Re: Czy dobrze wybrałem auto?

Tolkien napisał/a:
zaczęliśmy szukać auta 4x4.
Co do silnika to zakładam kupno 1.6 16V 105. Mile widziana każda rada i uwaga.


zanim złożycie zamówienie na zestaw 4x4+1,6 16V musicie zdawać sobie w sprawę, że DD w tej konfiguracji:

1/nie należy do demonów przyspieszenia
2/spala sporo benzyny (realnie średnio 9-10 l/10 km)
3/posiada o 100 l mniejszy bagażnik od 2x4.
4/ma ciasno zestopniowaną 6-biegową skrzynię wymagającą częstego sięgania do lewarka


Silnik można zagazować, ale to w jakimś stopniu komplikuje eksploatację i zabiera miejsce w bagażniku (duże koło zapasowe) Jeśli to wam nie przeszkadza (a na DKP jest np malkontent, który wiecznie marudzi na mizerne możliwości wyczynowe DD na szosie) to wszystko OK. DD 4x4 jest autem dość specyficznym - fantastycznie sprawdza się na marnych nawierzchniach (zawieszenie wielowahaczowe), w śniegu,w lekkim (i nie tylko lekkim) terenie, na piaskach,szutrach (drugi napęd) Jest na tyle przestronny,że da się bez wyrzeczeń przewieźć 5 dorosłych osób i do 415 litrowego bagażnika co nieco zapakować. Nie nadaje się do szybkiej jazdy autostradowej i najlepiej w ogóle nie przekraczać 120 km/h z uwagi na hałas i zużycie paliwa.Absolutnie nie zniechęcam was przed tą wersją - ja ją wybrałem po dokładnej analizie moich oczekiwań wobec auta,przewidywanych zastosowań i lokalnej infrastruktury drogowej. Uważam,że wybór był całkowicie trafny.Warto przed finalizacją zamówienia przejechać się różnymi wersjami napędowymi i silnikowymi a wybraną nieco dłużej i dalej. To pozwoli uniknąć rozczarowań i nieporozumień już po zakupie
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-04-02, 08:38   

Jesli chodzi o pojemnosci bagaznikow w DD, to 4x4 ma 408dm3, a 4x2 475dm3 (oczywiscie podane do poziomu "rolety"/polki).
_________________
pozdrawiam DD
 
     
nikita1589
Nocna Furia :))


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2013
Wiek: 34
Dołączyła: 02 Paź 2013
Posty: 440
Skąd: LUBLIN / OKOLICE
Wysłany: 2014-04-02, 09:58   

Co do bagażnika pojemny :mrgreen: przekonaliśmy się wracając do domuz dwoma dużymi torbami składanym materacem mniejszymi torbami i jeszcze z zakupami.
 
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-02, 10:40   

przydatne dodatkowe wyposażenie (moim zdaniem)

-skórzana kierownica i gałka lewarka - chodzi głównie o kierownicę, wprawdzie "skóra", czy cokolwiek to jest, wygląda na skórę z nosorożca, ale i tak o wiele przyjemniej trzyma się ją niż tą wykonaną z nieprzyjemnego plastiku (kiedyś dopłata wynosiła 300 PLN - być może w Laurate jest teraz za darmo?)
-jeśli poruszamy się czasem poza normalnymi drogami, bardzo przydaje się komplet off-road - nakładki na nadkola i drzwi, chronią lakier + komplet chlapaczy (przednie koła DD obficie rzucają żwir i piasek w rejon styku tylnych drzwi z nadkolem
-głębokie dywaniki-korytka - łatwo posprzątać - niestety oryginalne nie mają podkładki pod lewą stopę, więc but brudzi wykładzinę i trzeba coś wykombinować
-bez czujników cofania da się przeżyć ale się przydają - nie warto zlecać instalacji w salonie - zedrą 700-800 PLN za prosty zestaw - za połowę tej kwoty można zainstalować coś naprawdę wymyślnego
-relingi - jeśli zdarza wam się wozić rowery,narty, kajak, deskę windsurfingową, box czy cokolwiek innego

można obejść się bez:
-elektryki tylnych szyb
-jakichkolwiek rur - obniżają solidny prześwit DD
-chromowanej nakładki na wydech - zwykły gadżet
-radia fabrycznego - za 1/3 tej kwoty można kupić o wiele lepsze - chyba,że inwestujecie w media nav - ten zestaw jest akurat wart wydanych pieniędzy

można też zastanowić się nad rezygnacją z metalicznego lakieru, wprawdzie zwykły akrylowy będzie szybciej się rysował, ale np biały z czarnymi dodatkami wygląda świetnie

ponadto warto przed zimą zaopatrzyć się w opony zimowe (niekoniecznie do suv, bo te są droższe - po prostu zwykłe "osobowe" przyzwoite zimówki) DD 4x4 ma zakładane zwykle M+S Continental Cross Contact, które tylko z założenia są wielosezonowe. Zimą na szosie na śliskim sprawują się marnie w 4x4 (jakimś ratunkiem jest drugi napęd)i beznadziejnie w 2x4 (długa droga hamowania w obu przypadkach). Po kupieniu opon warto o w przyszłości pomyśleć o felgach stalowych do zimówek ale taniej kupić je na wolnym rynku - np zwykłe, czarne stalówki - będą o wiele tańsze niż tzw stylizowane salonowe, Decydując się na wersję laureate dostaniecie aluminiowe
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-04-02, 15:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Tolkien

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 82
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2014-04-02, 14:41   

Dar1962 Twój tok rozumowania przy wyborze samochodu mocno był zbliżony do mojego. Ja kierowcą wyścigowym nie jestem (100 przekraczam praktycznie tylko wyprzedzając), raczej praktyczną osobą, dla której auto jest przede wszystkim narzędziem, które ma być jak najmniej skomplikowane i jak najdłużej działające bezproblemowo. Co do spalania to będziemy musieli uważać w takim razie (i tu faktycznie może ten komputer być przydatny). Co do dodatków to z tego, co już przeczytałem i z informacji od Was to chyba lepiej będzie zainwestować w Laurate bo to co do Ambiance musiałbym dokupić, ten pierwszy ma w standardzie. Przed zakupem auta w takim razie zorganizuje sobie jeszcze konsultacje ze znajomym, który handluje częściami co i w jakiej cenie może załatwić i zamontować.

Pytanie jeszcze odnośnie skrzyni. Jak jest z ruszaniem z 2 biegu bo spotkałem opinie że przy jedynce przystosowanej do jazdy po terenie jest to "normalny" sposób ruszania.

Dzięki za pomoc, już mi się trochę rozjaśniło :)
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-02, 15:04   

w wersji 4x4 6-biegowa skrzynia ma bardzo krótki bieg nr 1, który ma służyć jako terenowy. Instrukcja zezwala na ruszanie z 2 biegu i czasem to robię, ale tylko w idealnych warunkach - kiedy auto stoi na równej i twardej nawierzchni, lub na śliskim, gdy nadmiar mocy jest kłopotliwy (choć przy włączonej automatyce napędu 4x4 i działającym ESP-ASR poślizg kół nie wystąpi). Nie spiesząc się zwykle jednak zaczynam od jedynki. Zmiana biegów w tej skrzyni jest bardzo przyjemna i nie męczy. Jedynka doskonale przydaje się do ruszania, gdy autem posługuje się osoba mało z nim obeznana - praktycznie nie da się wykonać "kangura" ani zdławić silnika - wystarczy w miarę spokojnie puścić sprzęgło nawet bez dodawania gazu i auto pojedzie. Jeżdżąc po mieście z tą skrzynią najczęściej używa się biegów od trzeciego do piątego włącznie. Reasumując - skrzynia w tym aucie to coś w rodzaju piątki z biegiem 0,5 na dole. Na dobrą sprawę przydałby się jeszcze jeden bieg - siódmy - do jazdy z prędkościami powyżej 100 km/h ;-)

wersja Laureate - przy założeniu,że potrzebujemy większość z opisanych wyżej dodatków, wydaje się bardziej optymalna niż dokupowanie ich do Ambiance
 
     
Meikyo

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Grójec
Wysłany: 2014-04-02, 20:28   

Mój Lanos właził praktycznie wszędzie, choć niekiedy mocno się przy tym męczył. Wiec może faktycznie potrzebujesz napędu 4x4? Ja sobie odpuściłem, ale u mnie do przejechania jest co dzień ok 200 m gruntowej drogi, na której zimą śnieg 30-50 cm wiosną i jesienią błoto ( z moim ulubionym błotnym basenem na blisko 20 cm :) ). Więc przyjąłem, że prześwit załatwi sprawę - zobaczymy.
Odpuść sobie orurowania - pogorszony kat natarcia, boczne tylko przeszkodzą w odkopywaniu się , jeśli jednak się np. w śniegu zakopiesz. Do tego przy wypadku mogą Ci zniwelować efekt stref zgniotu, co skutkuje wprost zwiększeniem obrażeń.
Lakier - obecne, ekologiczne niemetaliki sa tak delikatne, że naprawdę szkoda w to wchodzić. Dopłata 1700 zł? Chyba coś koło tego... Koszt malowania jednego elementu 300-400 zł. Jak trafi się zły sezon będziesz miał do lakierowania 3-4 elementy. No i gorzej to wygląda ;)
A co do wersji - do policzenia w konfiguratorze - mnie bardziej opłaciło się wziąć Laureate z kilkoma niekoniecznymi dodatkami, niż robić dokładki do Ambiente. Zwłaszcza, że wyciągnąłem z końcowej ceny upust równiutkie 10% :)
 
     
Tolkien

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 82
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2014-04-02, 23:25   

Ja mam ambitny plan w przyszłym tygodniu podjechać do salonu i zobaczyć co mają do zaoferowania :). Ciekawe co da się w Krakowie utargować.
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-04-03, 00:28   

Meikyo napisał/a:
mnie bardziej opłaciło się wziąć Laureate z kilkoma niekoniecznymi dodatkami, niż robić dokładki do Ambiente. Zwłaszcza, że wyciągnąłem z końcowej ceny upust równiutkie 10% :)

Pokaźny upust :-D (jak na Dacie). Twoj Duster jest z rocznika 2013?
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Meikyo

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Grójec
Wysłany: 2014-04-04, 10:25   

2014.
W każdym razie tak w papierach widnieje.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11