1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie |
Autor |
Wiadomość |
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2013-02-13, 23:00 1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie
|
|
|
Zdarzyło mi się to w ciągu roku 3 lub 4 razy. Warunki pogodowe różne. Akumulator sprawny, rozrusznik zakręcił bez problemu a silnik nie zaskoczył. Dopiero za 3-4 próbą i dłuższym przytrzymaniu rozrusznika łapał, na początku dość zresztą niechętnie. Potem już pracował bez kaprysów. Ma ktoś podobne doświadczenia? Czyżbym za pierwszym razem za wcześnie puszczał klucz i zalewał motor zanim odpalił? A problem z uruchomieniem za kolejnym zakręceniem był już tego prostym następstwem? |
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2015-03-06, 19:17, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-02-14, 12:39 Re: 1,6 16v problem z uruchomieniem silnika
|
|
|
Dar1962 napisał/a: | Zdarzyło mi się to w ciągu roku 3 lub 4 razy. Warunki pogodowe różne. Akumulator zakręcił bez problemu a silnik nie zaskoczył. Dopiero za 3-4 próbą i dłuższym przytrzymaniu rozrusznika łapał, na początku dość zresztą niechętnie. Potem już pracował bez kaprysów. Ma ktoś podobne doświadczenia? Czyżbym za pierwszym razem za wcześnie puszczał klucz i zalewał motor zanim odpalił? A problem z uruchomieniem za kolejnym zakręceniem był już tego prostym następstwem? |
A już mi sie wydawało, że jestem jedyny
Tak też mi sie to zdarzyło. Byłem nawet z tym w ASO ale nic nie stwierdzili, błędów nie było i z samochodem jest wszystko OK. Zdarzyło mi sie to dokładnie ze 2 może 3 razy a przebieg mam prawie 14tyś.
Może któryś z czujników wariuje? Albo jakaś cewka...
Trudno powiedzieć. |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2013-02-14, 16:42
|
|
|
pojedyncza cewka nie powodowałaby raczej takiego objawu, zauważyłem,że ten motor tak w ogoóle to niezbyt chętnie zapala, tzn nie od "dotknięcia" (jak miałem w 1,6 16v nissana) tylko trzeba nim pokręcić minimum 1 sekundę |
|
|
|
Michał
majster klepka ;)
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 44 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 176 Skąd: południe łódzkiego
|
Wysłany: 2013-02-14, 18:36
|
|
|
Dar1962 napisał/a: | zauważyłem,że ten motor tak w ogoóle to niezbyt chętnie zapala, tzn nie od "dotknięcia" (jak miałem w 1,6 16v nissana) |
No nie porównuj japońskiej technologii do francuskiej. Europa się musi od nich jeszcze wieeeeele nauczyć
A co do tej "wady" to prawie w każdej benzynie jaką miałem (były m.in. też japońskie wynalazki: Honda, Mitsubishi, Nissan ) było tak, że jak za krótko zakręciłem za pierwszym razem, to później ciężko było silnikowi zaskoczyć tak "z fasonem".
Czasami po prostu zdarzyło mi się przypalić cegłę
Moim zdaniem nie ma się czym przejmować |
|
|
|
Andrzej Zajczuk
AjZ
Marka: Dacia
Model: DUSTER Journey Hybrid 140
Napęd: 4x2
Rocznik: 2024
Wiek: 68 Dołączył: 04 Mar 2013 Posty: 88
|
Wysłany: 2013-03-06, 19:53
|
|
|
Z taki objaw może odpowiadać czujnik położenia wału , ale również nie zazbrojony immobilajzer.
Połączenia elektryczne masy i zasilania modułu sterowania silnikiem.
Jeżeli podejrzewasz zalewanie silnika to należy skontrolować świece będzie nagar od niespalonego paliwa. |
_________________ Dotychczas ujeżdżone: Wołga M-21, Syrena 102, f126p, Tawria, Nexia 1,5GL , Astra H 1.6, DD SL Delsey 4x4 1.5 Cdi |
|
|
|
brunobsd
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2013-03-09, 20:24
|
|
|
czesc,
wlasnie szukalem postow na ten temat. Mam dokladnie to samo - zdarzylo sie w przeciagu 1.5 roku moze z 5-6 razy. O ile kojarze to zazwyczaj wlasnie wtedy, gdy rozusznik za krotko chodzil za pierwszym razem. Potem juz trzeba bylo krecic i krecic kilka razy :| W serwisie nic nie stwierdzili, gdyz problem sie u nich nie pojawil. Jak ktos odkryje rozwiazanie zagadki to czekam na info.
pozdro |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2013-03-10, 11:00
|
|
|
podczas ostatniego przeglądu zgłaszałem tą przypadłość. Podpinali pod komputer ale nic im nie pokazał - żadnych błędów |
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-03-11, 08:40
|
|
|
Dar1962 napisał/a: | podczas ostatniego przeglądu zgłaszałem tą przypadłość. Podpinali pod komputer ale nic im nie pokazał - żadnych błędów |
No wlasnie bo komp nie rejestruje takich bledow. I dlatego ASO juz nie wie co ma zrobic.
Oni bez komputera sa bezradni |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2013-03-11, 18:59
|
|
|
oni są często bezradni nawet mając komputer |
|
|
|
korzma
D.D nie Mustang ale
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 133 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2013-04-14, 08:22
|
|
|
No No nie wiem kto zatrudnia tych serwis-menów jak nie podłączy do kompa
to nie wie nic , a jak w kompie nic niema to nic i podnosi ramiona do góry kilka razy jakby to miało pomóc. Ja muszę jechać do serwisu bo mi auto nie trąbi sam bym to zrobił ale mi nie wolno bo gwarancja i już mam delyrium. Dodam że jestem mechanikiem i szlak mnie trafia jak ktoś bierze kasę za wymianę klocków i kasowanie serwisu w kompie auta na wet regulacji nie robią po wymianie filtrów w mojej drakuli cieniasy |
|
|
|
PIOTR_68
PIOTR_68
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-15, 11:53 uruchomienie silnika 1.6
|
|
|
W mojej Draculescu to samo.
Mam wrażenie, że problem pojawia się kiedy silnik jest lekko ciepły.
W każdym razie, jeszcze nie zanotowałem tego mankamentu przy rozruchu na zimno albo silnika gorącego.
Fascynujące, będę obserwował... |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2013-05-15, 14:37
|
|
|
mam podobne spostrzeżenia - po prawidłowym odpaleniu silnika i przejechaniu np kilkaset m z garażu do domu, po wyłączeniu i ponownej próbie odpalenia po kilku minutach pojawia się sporadycznie ten zonk. Po dłuższej trasie lub przy całkowicie zimnym motorze raczej tego nie ma |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2013-05-16, 10:03
|
|
|
Skoro to niedomaganie wystepuje, jak piszecie, z czestotliwoscia ok. 3-4 na rok, to to moze byc rzedu 1%, albo nawet grubo ponizej 1% wszystkich uruchomien silnika, wiec trudno z tym cos robic, zbyt mala powtarzalnosc. Poki co mozecie zalozyc, ze to TTTM i oczywiscie dalej obserwowac. Ewentualnie, po lekturze dwoch ostatnich postow, moglbym poradzic, zeby w ramach testow duzo razy odpalac na zimnym silniku i robic krotkie odcinki (kilkaset m), po czym gasic silnik i sprawdzac, czy w takich warunkach poruszane tu niedomaganie czesto sie pojawia. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Michał
majster klepka ;)
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 44 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 176 Skąd: południe łódzkiego
|
Wysłany: 2013-05-16, 14:52
|
|
|
DD napisał/a: | moglbym poradzic, zeby w ramach testow duzo razy odpalac na zimnym silniku i robic krotkie odcinki (kilkaset m), po czym gasic silnik i sprawdzac, czy w takich warunkach poruszane tu niedomaganie czesto sie pojawia. |
No comment |
_________________
|
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2013-05-16, 21:00
|
|
|
mniej ważne jest to, że ten problem pojawia się kilka razy do roku. O wiele bardziej istotny jest fakt,że jest on powtarzalny w wielu egzemplarzach aut z 1,6 Pb. To dowodzi jakiejś wady tego silnika lub osprzętu
wczoraj (10 lipca) Drakula z lekka zastrajkowała. Po krótkiej jeździe miejskiej i 10 minutowym postoju, pierwsza próba odpalenia się nie powiodła. Wiedząc już, co się święci, odczekałem chwilę i ponownie zakręciłem rozrusznikiem nie puszczając klucza. Po mniej więcej 5-6 sekundach silnik zakaszlał i ruszył. Objawy więc są praktycznie identyczne, jak w innych opisanych przypadkach. Dziś będąc w zaprzyjaźnionym warsztacie rozmawiałem z elektrykiem, który postawił wstępną diagnozę: czujnik położenia wału korbowego. Problem jednak polega na tym,że w pamięci komputera pokładowego powinny zapisywać się błędy związane z takimi incydentami. Podczas pierwszego przeglądu po roku eksploatacji (luty br) zgłaszałem ten problem, ale niczego nie wykryto a auto podczas eksperymentu 10/10 zapaliło bez bólu. Dziś rozmawiałem telefonicznie z diagnostą ASO Renault Nazaruk Service Lublin. Powiedział,że problem jest im już znany. Wgranie nowej mapy do komputera sterującego wtryskiem ma ostatecznie rozwiązywać tą przypadłość. W przyszłym tygodniu zamierzam się umówić na ten zabieg |
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-11, 18:20, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|