DACIA DUSTER - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER - KLUB POLSKA
Nieoficjalny Klub Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie
Autor Wiadomość
Dar1962 
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 56
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-13, 23:00   1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie

Zdarzyło mi się to w ciągu roku 3 lub 4 razy. Warunki pogodowe różne. Akumulator sprawny, rozrusznik zakręcił bez problemu a silnik nie zaskoczył. Dopiero za 3-4 próbą i dłuższym przytrzymaniu rozrusznika łapał, na początku dość zresztą niechętnie. Potem już pracował bez kaprysów. Ma ktoś podobne doświadczenia? Czyżbym za pierwszym razem za wcześnie puszczał klucz i zalewał motor zanim odpalił? A problem z uruchomieniem za kolejnym zakręceniem był już tego prostym następstwem?
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2015-03-06, 19:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
tomszafa 
Admin


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 740
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-14, 12:39   Re: 1,6 16v problem z uruchomieniem silnika

Dar1962 napisał/a:
Zdarzyło mi się to w ciągu roku 3 lub 4 razy. Warunki pogodowe różne. Akumulator zakręcił bez problemu a silnik nie zaskoczył. Dopiero za 3-4 próbą i dłuższym przytrzymaniu rozrusznika łapał, na początku dość zresztą niechętnie. Potem już pracował bez kaprysów. Ma ktoś podobne doświadczenia? Czyżbym za pierwszym razem za wcześnie puszczał klucz i zalewał motor zanim odpalił? A problem z uruchomieniem za kolejnym zakręceniem był już tego prostym następstwem?


A już mi sie wydawało, że jestem jedyny :mrgreen:
Tak też mi sie to zdarzyło. Byłem nawet z tym w ASO ale nic nie stwierdzili, błędów nie było i z samochodem jest wszystko OK. Zdarzyło mi sie to dokładnie ze 2 może 3 razy a przebieg mam prawie 14tyś.
Może któryś z czujników wariuje? Albo jakaś cewka...
Trudno powiedzieć.
 
     
Dar1962 
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 56
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-14, 16:42   

pojedyncza cewka nie powodowałaby raczej takiego objawu, zauważyłem,że ten motor tak w ogoóle to niezbyt chętnie zapala, tzn nie od "dotknięcia" (jak miałem w 1,6 16v nissana) tylko trzeba nim pokręcić minimum 1 sekundę
 
     
Michał 
majster klepka ;)


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 176
Skąd: południe łódzkiego
Wysłany: 2013-02-14, 18:36   

Dar1962 napisał/a:
zauważyłem,że ten motor tak w ogoóle to niezbyt chętnie zapala, tzn nie od "dotknięcia" (jak miałem w 1,6 16v nissana)

No nie porównuj japońskiej technologii do francuskiej. Europa się musi od nich jeszcze wieeeeele nauczyć :mrgreen:
A co do tej "wady" to prawie w każdej benzynie jaką miałem (były m.in. też japońskie wynalazki: Honda, Mitsubishi, Nissan :-P ) było tak, że jak za krótko zakręciłem za pierwszym razem, to później ciężko było silnikowi zaskoczyć tak "z fasonem".
Czasami po prostu zdarzyło mi się przypalić cegłę :oops:
Moim zdaniem nie ma się czym przejmować 8-)
 
     
Andrzej Zajczuk 
AjZ

Marka: Dacia
Model: DUSTER
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 85
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-03-06, 19:53   

Z taki objaw może odpowiadać czujnik położenia wału , ale również nie zazbrojony immobilajzer.
Połączenia elektryczne masy i zasilania modułu sterowania silnikiem.
Jeżeli podejrzewasz zalewanie silnika to należy skontrolować świece będzie nagar od niespalonego paliwa.
_________________
Dotychczas ujeżdżone: Wołga M-21, Syrena 102, f126p, Tawria, Nexia 1,5GL , Astra H 1,6
 
     
brunobsd

Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1
Skąd: szczecin
Wysłany: 2013-03-09, 20:24   

czesc,
wlasnie szukalem postow na ten temat. Mam dokladnie to samo - zdarzylo sie w przeciagu 1.5 roku moze z 5-6 razy. O ile kojarze to zazwyczaj wlasnie wtedy, gdy rozusznik za krotko chodzil za pierwszym razem. Potem juz trzeba bylo krecic i krecic kilka razy :| W serwisie nic nie stwierdzili, gdyz problem sie u nich nie pojawil. Jak ktos odkryje rozwiazanie zagadki to czekam na info.

pozdro
 
     
Dar1962 
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 56
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-10, 11:00   

podczas ostatniego przeglądu zgłaszałem tą przypadłość. Podpinali pod komputer ale nic im nie pokazał - żadnych błędów
 
     
tomszafa 
Admin


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 740
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-03-11, 08:40   

Dar1962 napisał/a:
podczas ostatniego przeglądu zgłaszałem tą przypadłość. Podpinali pod komputer ale nic im nie pokazał - żadnych błędów


No wlasnie bo komp nie rejestruje takich bledow. I dlatego ASO juz nie wie co ma zrobic.
Oni bez komputera sa bezradni ;-)
 
     
Dar1962 
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 56
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-11, 18:59   

oni są często bezradni nawet mając komputer ;-)
 
     
korzma 
D.D nie Mustang ale


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 44
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 133
Skąd: kraków
Wysłany: 2013-04-14, 08:22   

No No nie wiem kto zatrudnia tych serwis-menów jak nie podłączy do kompa
to nie wie nic , a jak w kompie nic niema to nic i podnosi ramiona do góry kilka razy jakby to miało pomóc. Ja muszę jechać do serwisu bo mi auto nie trąbi sam bym to zrobił ale mi nie wolno bo gwarancja i już mam delyrium. Dodam że jestem mechanikiem i szlak mnie trafia jak ktoś bierze kasę za wymianę klocków i kasowanie serwisu w kompie auta na wet regulacji nie robią po wymianie filtrów w mojej drakuli cieniasy :evil: :-x :evil:
 
     
PIOTR_68 
PIOTR_68

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-15, 11:53   uruchomienie silnika 1.6

W mojej Draculescu to samo.
Mam wrażenie, że problem pojawia się kiedy silnik jest lekko ciepły.
W każdym razie, jeszcze nie zanotowałem tego mankamentu przy rozruchu na zimno albo silnika gorącego.
Fascynujące, będę obserwował...
 
     
Dar1962 
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 56
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-05-15, 14:37   

mam podobne spostrzeżenia - po prawidłowym odpaleniu silnika i przejechaniu np kilkaset m z garażu do domu, po wyłączeniu i ponownej próbie odpalenia po kilku minutach pojawia się sporadycznie ten zonk. Po dłuższej trasie lub przy całkowicie zimnym motorze raczej tego nie ma
 
     
DD 

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-05-16, 10:03   

Skoro to niedomaganie wystepuje, jak piszecie, z czestotliwoscia ok. 3-4 na rok, to to moze byc rzedu 1%, albo nawet grubo ponizej 1% wszystkich uruchomien silnika, wiec trudno z tym cos robic, zbyt mala powtarzalnosc. Poki co mozecie zalozyc, ze to TTTM i oczywiscie dalej obserwowac. Ewentualnie, po lekturze dwoch ostatnich postow, moglbym poradzic, zeby w ramach testow duzo razy odpalac na zimnym silniku i robic krotkie odcinki (kilkaset m), po czym gasic silnik i sprawdzac, czy w takich warunkach poruszane tu niedomaganie czesto sie pojawia.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Michał 
majster klepka ;)


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 176
Skąd: południe łódzkiego
Wysłany: 2013-05-16, 14:52   

DD napisał/a:
moglbym poradzic, zeby w ramach testow duzo razy odpalac na zimnym silniku i robic krotkie odcinki (kilkaset m), po czym gasic silnik i sprawdzac, czy w takich warunkach poruszane tu niedomaganie czesto sie pojawia.

:shock: :shock: :shock:
No comment
_________________
 
     
Dar1962 
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 56
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-05-16, 21:00   

mniej ważne jest to, że ten problem pojawia się kilka razy do roku. O wiele bardziej istotny jest fakt,że jest on powtarzalny w wielu egzemplarzach aut z 1,6 Pb. To dowodzi jakiejś wady tego silnika lub osprzętu

wczoraj (10 lipca) Drakula z lekka zastrajkowała. Po krótkiej jeździe miejskiej i 10 minutowym postoju, pierwsza próba odpalenia się nie powiodła. Wiedząc już, co się święci, odczekałem chwilę i ponownie zakręciłem rozrusznikiem nie puszczając klucza. Po mniej więcej 5-6 sekundach silnik zakaszlał i ruszył. Objawy więc są praktycznie identyczne, jak w innych opisanych przypadkach. Dziś będąc w zaprzyjaźnionym warsztacie rozmawiałem z elektrykiem, który postawił wstępną diagnozę: czujnik położenia wału korbowego. Problem jednak polega na tym,że w pamięci komputera pokładowego powinny zapisywać się błędy związane z takimi incydentami. Podczas pierwszego przeglądu po roku eksploatacji (luty br) zgłaszałem ten problem, ale niczego nie wykryto a auto podczas eksperymentu 10/10 zapaliło bez bólu. Dziś rozmawiałem telefonicznie z diagnostą ASO Renault Nazaruk Service Lublin. Powiedział,że problem jest im już znany. Wgranie nowej mapy do komputera sterującego wtryskiem ma ostatecznie rozwiązywać tą przypadłość. W przyszłym tygodniu zamierzam się umówić na ten zabieg
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-11, 18:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
stat4u
Strona wygenerowana w 0,7 sekundy. Zapytań do SQL: 12