Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie
Autor Wiadomość
PIOTR_68
PIOTR_68

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 55
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-16, 22:48   prawidłowość

No i dzisiaj kolejny raz ...
Auto stało około 40 min. po zakończeniu jazdy. Silnik aldente - ni gorący, ni zimny - i trzeba było kręcić trzy razy (dość długo, po kilka sekund).
To pewnie taka rumuńska wersja systemu stop-and-go :)
Pytanie - gdzie się ten system dezaktywuje?
 
     
Misiek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Breslau
Wysłany: 2013-05-16, 23:12   

Dobrym nawykiem jest odczekanie, aż zgaśnie kontrolka immobilisera. Masz absolutną pewność, że wszystkie pierwsze próby odpalenia odbywały się po jej zgasnięciu? Jeśli tak - nawyk niestety masz wyrobiony, a problem istnieje. Jeśli nie - najpierw poćwicz odruch. ;-) Jeżli mamy do czyniania z awarią - dość prawdopodobny jest pad któregoś z czujników położenia: wału albo wałka. Sprawa jest trudna do wychwycenia, i trzeba albo pojeździć z "zapiętym" komputerem diagnostycznym, albo po prostu zaryzykować wymianę. W poprzednim aucie prawie pół roku męczyłem się z uszkodzonym czujknikiem i dopiero 70 kilometrów przejechanych z laptopem i diagnostą wpatrzonym w ekran pozwoliło na prawidłową diagnozę.
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-05-17, 14:46   

Michał napisał/a:
DD napisał/a:
moglbym poradzic, zeby w ramach testow duzo razy odpalac na zimnym silniku i robic krotkie odcinki (kilkaset m), po czym gasic silnik i sprawdzac, czy w takich warunkach poruszane tu niedomaganie czesto sie pojawia.

:shock: :shock: :shock:
No comment

Odnosze wrazenie, ze kolega przeoczyl pewien istotny fragment mojej wypowiedzi. Otoz pisalem "w ramach testow"... a nie np. w czasie codziennej, normalnej ekspoloatacji. Wiadomo, ze podczas zimnych startow silnik najbardziej sie zuzywa (w kazdym razie uklad tlokowo-korbowy).

Dar1962 napisał/a:
mniej ważne jest to, że ten problem pojawia się kilka razy do roku. O wiele bardziej istotny jest fakt,że jest on powtarzalny w wielu egzemplarzach aut z 1,6 Pb.
Owszem, powtarzalny w kilku egzemplarzach, ale wlasnie rowniez w tych kilku egz. podobnie bardzo rzadko sie pojawiajacy, wiec trudno wyciagnac jakies uogolniajace wnioski, czy podjac konkretne dzialania zaradzenia temu.

Dar1962 napisał/a:
To dowodzi jakiejś wady tego silnika lub osprzętu

Wlasnie o to chodzi, ze skoro to niedomaganie tak bardzo rzadko sie pojawia, to ASO w ramach gwarancji nie bedzie wymieniac cewek WN, cz. walu, wtryskiwaczy itp. itd., bo po wymianie pewnie nadal nic sie nie zmieni i nie bedzie wiadomo, czy to dlatego jest dobrze, ze akurat teraz silnik "ma dobry humor", czy dlatego ze ktoras z tych wymian pomogla. A np. po latach moze sie okazac, ze to niedomaganie wynika z jakiejs niedorobki/zmiany w sofcie ECU (np. wraz z kolejnymi normami Euro) i wszystkie te ew. wymiany czesci bylyby zupelnie zbedne. No chyba, ze w warunkach wczesniej zaproponowanego przeze mnie testu (albo tez jakiegos innego) wyjdzie np. kilkudziesiecioprocentowa powtarzalnosc niedomagania. Wtedy latwiej byloby ocenic efekty jakis prob usuniecia tego niedomagania.

A swoja droga generalnie silniki raczej mniej chetnie odpalaja ponownie, jesli przedtem pierwsze uruchomienie bylo na zimno i wkrotce potem zgaszono (zimny silnik "na ssaniu" zalewany paliwem).
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-05-17, 18:43   

Misiek napisał/a:
Dobrym nawykiem jest odczekanie, aż zgaśnie kontrolka immobilisera..

zawsze czekam kilka s aż wszystko, co ma zgasnąć zgaśnie, może to moje odczucie ale ten sinik odpala z pewnym opóźnieniem i trzeba ten moment wyczuć do ostatniego ułamka sekundy trzymając rozrusznik na chodzie
 
     
Dominus


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1492
Skąd: Kraków/Kryspinów
Wysłany: 2013-05-17, 19:57   

Choć mam dCI to wypowiem się w sprawie nawyku który opisujecie.
Też tak samo robie, z samego początku użytkowania Dustera miałem sytuacje że za szybko przekręciłem kluczyk, słychać kręcenie silnika i nic, drugi raz to samo i dalej nie chce się odpalić.
Dopiero po odczekaniu jak cześć kontrolek zgaśnie to dopiero odpalam i nie pojawił się już problem ;-)
 
     
korzma
D.D nie Mustang ale


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 49
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 133
Skąd: kraków
Wysłany: 2013-05-22, 09:32   

Panowie ja tak miałem w renaulcie a mianowicie zalewało mi poprostu świece sprawdze to jak wyjde z prący. Ja też to miałem i wydaje mi się że go poprostu zalałem wciskając pedał gazu
 
     
PIOTR_68
PIOTR_68

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 55
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-22, 12:38   

Od kilku dni pokornie czekam aż kontrolki pogasną i problem od tej pory nie wystąpił.
Swoją drogą - czy rozrusznik ma prawo kręcić jeśli immobilizer nie jest odblokowany?
W dotychczas posiadanych sprzętach było prosto - immob. aktywny = cisza po przekręceniu kluczyka.
 
     
korzma
D.D nie Mustang ale


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 49
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 133
Skąd: kraków
Wysłany: 2013-05-22, 14:42   

Imobilajzer nie rozłamcza rozrusznika przynajmniej ja tak miałem w megane i 307 rozrusznik kręci jak opętany i nie zapalisz chodzić by cie traktorem ciągneli :mrgreen: :lol: :-(
 
     
Michał
majster klepka ;)


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 43
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 176
Skąd: południe łódzkiego
Wysłany: 2013-05-23, 11:04   

Dominus napisał/a:
Imobilajzer nie rozłamcza rozrusznika przynajmniej ja tak miałem w megane i 307 rozrusznik kręci jak opętany i nie zapalisz chodzić by cie traktorem ciągneli :mrgreen: :lol: :-(

U mnie w Mitsubishi Space Star też miałem problem z immo i rozrusznik kręcił jak głupi a silnik ni huhu ;-)

DD napisał/a:
Odnosze wrazenie, ze kolega przeoczyl pewien istotny fragment mojej wypowiedzi. Otoz pisalem "w ramach testow"... a nie np. w czasie codziennej, normalnej ekspoloatacji. Wiadomo, ze podczas zimnych startow silnik najbardziej sie zuzywa (w kazdym razie uklad tlokowo-korbowy).

No to miałem na myśli, że w taki sposób "zacier" gotowy :mrgreen:
Ale "aparatów" na świecie trochę jest. Przeczytają, zrozumieją na swój chłopski rozum i potem jedziesz za prawie nowym autem w błękitnych kłębach dymu jak za dwusuwem :-P
_________________
 
     
korzma
D.D nie Mustang ale


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 49
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 133
Skąd: kraków
Wysłany: 2013-05-23, 12:24   

Panowie powiem tak dziś rano godzina 05:15 wilgotność powietrza wysoka rosa, jadąc do prący po przejechaniu 1200 m zatrzymałem się pod sklepem, silnik zimny na benzynie wróciłem ze sklepu. Kluczyk w stacyjkę gasnąć kontrolki, myśle sprawdze cię przekręcam kluczyk specjalnie krócej specjalnie i co centralnie go zalałem. Podejść jeszcze raz pali na 3 i jeszcze raz 5 obrotów silnika biały dym z rury i odpalił potem wszystko Ok. Testa zrobię jeszcze jak będzie gorąco i sucho i silnik ciepły.
 
     
korzma
D.D nie Mustang ale


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 49
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 133
Skąd: kraków
  Wysłany: 2013-05-23, 12:34   

Michał napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
zauważyłem,że ten motor tak w ogoóle to niezbyt chętnie zapala, tzn nie od "dotknięcia" (jak miałem w 1,6 16v nissana)

No nie porównuj japońskiej technologii do francuskiej. Europa się musi od nich jeszcze wieeeeele nauczyć :mrgreen:
A co do tej "wady" to prawie w każdej benzynie jaką miałem (były m.in. też japońskie wynalazki: Honda, Mitsubishi, Nissan :-P ) było tak, że jak za krótko zakręciłem za pierwszym razem, to później ciężko było silnikowi zaskoczyć tak "z fasonem".
Czasami po prostu zdarzyło mi się przypalić cegłę :oops:
Moim zdaniem nie ma się czym przejmować 8-)


Tutaj na chwilę obecną się z kolegą zgadzam wszystkie auta którymi jeździłem tak miały. 126p jako pierwszy. Auta większe mniejsze bęzyny gaźnik, wtrysk. Jak człowiek poexperymentuje to się trochę nauczy
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-05-31, 11:57   

PIOTR_68 napisał/a:
Swoją drogą - czy rozrusznik ma prawo kręcić jeśli immobilizer nie jest odblokowany?
W dotychczas posiadanych sprzętach było prosto - immob. aktywny = cisza po przekręceniu kluczyka.

Nie wiem, czy Cie dobrze zrozumialem... bez jaj, miales takie samochody, w ktorych jak cos bylo nie tak z immo, to po przekeceniu kluczyka rozrusznik nie zakrecil silnikiem :shock: ?? Ja nigdy takiego nie mialem, ani nawet nigdy w zyciu o takim nie slyszalem, nie czytalem.

Generalnie co najmniej ogromna wiekszosc samochodow osobowych zachowuje sie tak, ze immo nie ma nic do rozrusznika - mozna sobie rorusznikiem krecic do woli, a silnik nie zapali, jesli z immo jest cos nie tak, bo daje info do ECU, a ECU odcina (przewaznie) wtrykiwacze nPb (a nie zaplon jak niekotrzy sądzą - chodzi o to, zeby podczas ww krecenia nie zalewac silnika benzyna i rowniez katalizat. nie raczyc niespalonym paliwem.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
korzma
D.D nie Mustang ale


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 49
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 133
Skąd: kraków
Wysłany: 2013-06-01, 15:17   

No właśnie jak nie wierzysz PIOTR_68 to wyjmij tranzystor z kluczyka wykręć świece dotknij końcówką do masy i niech ktoś zastartuje silnikiem. CIEKAWE CO SIĘ STANIE Z RĘKĄ KTÓRA TRZYMA ŚWIECE :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
     
PIOTR_68
PIOTR_68

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 55
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-06-01, 15:33   

korzma napisał/a:
No właśnie jak nie wierzysz PIOTR_68 to wyjmij tranzystor z kluczyka wykręć świece dotknij końcówką do masy i niech ktoś zastartuje silnikiem. CIEKAWE CO SIĘ STANIE Z RĘKĄ KTÓRA TRZYMA ŚWIECE :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Muszę Cię poprosić o pomoc, bo mi rąk zabraknie do tego fascynującego eksperymentu.

Wracając do tematu - na razie problem się nie powtórzył, przy czym dla dobra nauki starannie odczekuję aż choineczka na desce pogaśnie + 2 sekundy na wszelki wypadek.
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-24, 16:43   

Dzieki temu, ze kolega Dar1962 nie dal sie zbyc :-D , problem zostal rozwiazany: http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=1410#1410
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 10