Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie
Autor Wiadomość
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-01-25, 14:23   

Lofikida napisał/a:
(w zasadzie to jedyna konkretna wada tego auta).


Z tego co czytałem tutaj na forum, to nie wina samego auta czy norm ale wpięcia fabrycznej instalacji i problemy współpracy centralki LPG z kompem PB.
Po wybebeszeniu fabrycznej instalacji LPG wraz z połączeniami do komputera PB, problem zniknął jak ręką odjął. Jeździ idealnie na LPG i PB.
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-01-25, 14:41   

Za falowanie obrotow w samochodzie z LPg odpowiada fabryczna instalacja LPG. Jest ona mocno związana z wiązka elektryczna samochodu i powoduje zła prace sterownika PB. Znajomy przed kilkoma dniami usunął fabryczna instalacje i bez zadnych aktualizacji sterownika, na nowej instalacji silnik pracuje jak trzeba. Żadne falowanie nie jest normalna cecha pracującego silnika. Jesli ktos chce miec spokoj, musi wywalić fabryczna instalacje.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2019-01-25, 15:37   

bubel
 
     
szymqw

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 7
Wysłany: 2019-01-30, 03:19   

Lofikida napisał/a:

- dopóki nie zbierze się grupa ludzi którzy zbiora konkrety i gdzies to nagłośnią to każdy z tym problemem po troszeczku będzie się bujał aż do sprzedaży auta.
W zasadzie najbliżej mi do ostatniego punktu. Sprzedaję auto po 5 latach uciązliwego użytkowania w związku z falującymi obrotami (w zasadzie to jedyna konkretna wada tego auta).

Ja chętnie dołączyłbym właśnie do takiej grupy ludzi. I zgadzam się, jedynie nagłośnienie sprawy i/lub spora liczebność użytkowników Dacii z tym problemem jest w stanie spowodować jakieś działania ze strony producenta.
Dla mnie sprzedaż z tego powodu nie wchodzi w grę, bo w sumie zainwestowałem w tą Dacię aby jak najdłużej jeździć. Do usterki może i można się "przyzwyczaić" ale muszę przyznać, że jest ona dosyć niebezpieczna, bo już kilka razy zdarzyło mi się na skrzyżowaniu, że ja mu w gaz a ona się dusi i kangura strzela.
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-01-30, 09:27   

Problem jest rozwiązany i można go łatwo usunąć. Już widzę jak się ludzie zbierają i uda im sie cos wywalczyć od Renault Polska czy Bóg wie skąd;).

szymqw napisał/a:
Dla mnie sprzedaż z tego powodu nie wchodzi w grę, bo w sumie zainwestowałem w tą Dacię aby jak najdłużej jeździć.


Więc trzeba się pozbyć bubla i mieć święty spokój, który jest bezcenny.

szymqw napisał/a:
Do usterki może i można się "przyzwyczaić"


vs

szymqw napisał/a:
Do usterki może i można się "przyzwyczaić" ale muszę przyznać, że jest ona dosyć niebezpieczna, bo już kilka razy zdarzyło mi się na skrzyżowaniu, że ja mu w gaz a ona się dusi i kangura strzela.



Albo rybki albo akwarium.

Ja osobiście podziwiam wszystkich, którzy się męczą z banalna usterką a rozwiązanie jest podane na tacy ale taka juz mentalność POLAKA :)

Znajomy na nowej instalacji walną juz ok 2000 km i jak na razie Duster śmiga bez problemu, "czekami" nie wali, obroty nie falują, jak sam stwierdził "wreszcie jazda Dusterem stała się przyjemnością"....
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-01-30, 14:13   

.............................
 
     
Lofikida

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-06, 11:43   

Nie za bardzo rozumiem czemu ten problem kojarzony jest z instalacją gazową, ponieważ dotyczy on również użytkowników aut bez instalacji.
 
     
szymqw

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 7
Wysłany: 2020-02-17, 17:12   

Otòż to. Co ma wspólnego instalacja gazowa, skoro problem dotyczy użytkowników DD bez instalacji. Tak na marginesie, mnie problemu nie udało się rozwiązać do tej pory...
Aha...znalazłem jeszcze taki artykuł:
https://goduster.pl/falowanie-obrotow-w-dacia-duster/
 
     
Deacon

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 31 Lip 2019
Posty: 58
Skąd: STA
Wysłany: 2020-02-18, 11:17   

W styczniu byłem w ASO na wymianie rozrządu. Poprosiłem też o wgranie nowego softu bo mam właśnie falowanie oraz potrafi zgasnąć przy ruszaniu. Pan serwisant przy odbiorze stwierdził, że mam już najnowszy soft (DD mam z 2013r) i że nic się nie da zrobić bo ten typ tak ma. Mogę sobie wyczyścić przepustnicę albo kolektor dolotowy ale problem i tak powróci.
Serio?! Jakieś jaja normalnie :) Na grupie DD na FB jeden z użytkowników napisał, że problem zniknął po wymianie sondy lambda. Pisał, że błędów w kompie nie było ale jak zaczął jeździć z kompem podpiętym to się okazało, że błąd pojawia się i znika.
Przydało by się potwierdzić info :)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-02-18, 15:31   

Deacon napisał/a:
W styczniu byłem w ASO na wymianie rozrządu. Poprosiłem też o wgranie nowego softu bo mam właśnie falowanie oraz potrafi zgasnąć przy ruszaniu. )

Na ciepłym starcie też Ci faluje ?
Na zimnych cewkach jest problem z wilgocią , po 1 km problem znika :mrgreen: .
 
     
Deacon

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 31 Lip 2019
Posty: 58
Skąd: STA
Wysłany: 2020-02-19, 16:50   

LESNICZYy napisał/a:

Na ciepłym starcie też Ci faluje ?
Na zimnych cewkach jest problem z wilgocią , po 1 km problem znika :mrgreen: .


Nie, faluje tylko na zimnym silniku. Czyli cewki? Problem znika owszem ale żaba przy ruszaniu strasznie wkurza :)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-02-19, 17:22   

Deacon napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:

Na ciepłym starcie też Ci faluje ?
Na zimnych cewkach jest problem z wilgocią , po 1 km problem znika :mrgreen: .


Nie, faluje tylko na zimnym silniku. Czyli cewki? Problem znika owszem ale żaba przy ruszaniu strasznie wkurza :)

To cewki , mam to samo . Z rana na zimnym silniku chodzi jakby na 3 cylindry , bo cewki przerywają . Trzeba się trochę skupić z gazem i sprzęgłem ale da się to ogarnąć :mrgreen: . Po 1 km już przeważnie jest dobrze :mrgreen: .
 
     
Deacon

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 31 Lip 2019
Posty: 58
Skąd: STA
Wysłany: 2020-02-19, 18:36   

LESNICZYy napisał/a:

To cewki , mam to samo . Z rana na zimnym silniku chodzi jakby na 3 cylindry , bo cewki przerywają . Trzeba się trochę skupić z gazem i sprzęgłem ale da się to ogarnąć :mrgreen: . Po 1 km już przeważnie jest dobrze :mrgreen: .


Ciekawe czy po wymianie na nowe problem by zniknął :)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-02-19, 20:21   

Deacon napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:

To cewki , mam to samo . Z rana na zimnym silniku chodzi jakby na 3 cylindry , bo cewki przerywają . Trzeba się trochę skupić z gazem i sprzęgłem ale da się to ogarnąć :mrgreen: . Po 1 km już przeważnie jest dobrze :mrgreen: .


Ciekawe czy po wymianie na nowe problem by zniknął :)

Fachowcy zalecają czekać , aż cewki całkowicie padną przy większym przebiegu . Zrobiłem już prawie 30 kkm i problem się nie pogłębia więc się nie przejmuję . Czekam na agonię cewek :mrgreen: .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10