Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria - nowe! 1 miesięczne autko
Autor Wiadomość
Kaśka

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączyła: 15 Paź 2014
Posty: 24
Skąd: okolice Gdyni
  Wysłany: 2014-11-19, 21:56   Awaria - nowe! 1 miesięczne autko

Właśnie się podłamałam bo..... laweta zawiozła moją Daćkę do serwisu.
Mam ją tylko miesiąc i ..... Z asistans stwierdził, iż szpilki od silnika prawe, a szczególnie lewe są w oleju i nie mogę jechać dalej.
Dziś rano do pracy zajechałam bez jakikolwiek problemów, a z powrotem nie mogłam zapalić i wrócić do domu... . Aż boję się myśleć co jest, a jeszcze przed wczoraj cieszyłam się, iż tak super jeździ przez 1300 km... i pierwszym miesiąc docierania za nami.....
 
     
brian749


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 50
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 153
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-11-20, 16:24   

Nie jest to miła wiadomość :-( czekamy na dalsze opisy i rozwój sytuacji.
_________________

 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-20, 16:41   

szpilki od silnia? gdzie konkretnie pojawił się olej? - na pokrywie wałków rozrządu w okolicy śrub mocujących pokrywę?
 
     
Kaśka

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączyła: 15 Paź 2014
Posty: 24
Skąd: okolice Gdyni
Wysłany: 2014-11-20, 17:51   

Dar1962 napisał/a:
szpilki od silnia? gdzie konkretnie pojawił się olej? - na pokrywie wałków rozrządu w okolicy śrub mocujących pokrywę?

U góry na pokrywie...
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-11-20, 20:08   

Dziś jeździłem nowym Dusterem benzynowym właśnie - znacznie ciszej niż pierwszą wersją, jakby lepiej zestrojone zawieszenie (auto nowiutkie, niecałe 200 km). Jednak te wszystkie kilkadziesiąt drobnych zmian się pozytywnie odczuwa podczas jazdy...
Mam nadzieję, że serwis szybko upora się z problemem Twojego auta.
_________________
Piotrek
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-20, 20:24   

czyli - jak się słusznie domyśliłem, na samej górze (pod plastikiem kolektora dolotowego), na pokrywie wałków rozrządu. Pokrywę trzyma kilkanaście długich śrub, a sama pokrywa jest tak ukształtowana,że ich łby są we wgłębieniach. W tych ostatnich - szczególnie w pierwszym i ostatnim (patrząc od strony przedniego zderzaka) pojawia się czasem niewielka ilość oleju. Przyczyną jest zbyt duża tolerancja otworów pokrywy w stosunku do średnicy śrub (pod pokrywa pracują 2 wałki rozrządu, popychacze zaworów, sprężyny popychaczy itd - wszystko jest smarowane olejem silnikowym, który gdy jest gorący i rozrzedzony,przesącza się na pokrywę. To dość typowa, dość częsta ale zupełnie niegroźna przypadłość tego silnika, która nie uniemożliwia jazdy autem.Należy ją zgłosić w ramach gwarancji i aso szybko sobie z nią radzi. Kiedyś auto spędzało w warsztacie kilka dni. Teraz po prostu uszczelniają gniazda śrub masą uszczelniającą, trwa to 2 godz. i jeśli zrobią to porządnie, problem jest rozwiązany.Moim zdaniem kłopot z rozruchem, o którym wspomniałaś nie ma związku z opisaną wyżej usterką. Jeżeli będą dalsze tego rodzaju problemy z płynnym rozruchem, powinno je rozwiązać ponowne mapowanie wtrysku
 
     
Kaśka

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączyła: 15 Paź 2014
Posty: 24
Skąd: okolice Gdyni
  Wysłany: 2014-11-20, 22:33   Kochani - dziękuję

- dziękuję za słowa otuchy i wyjaśnień...jesteście WSPANIALI . Niestety muszę czekać do piątku do pełnej diagnostyki - zajęte podnośniki...
 
     
lajkonik

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 50
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 70
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-21, 08:20   

Dar1962 napisał/a:
W tych ostatnich - szczególnie w pierwszym i ostatnim (patrząc od strony przedniego zderzaka) pojawia się czasem niewielka ilość oleju. Przyczyną jest zbyt duża tolerancja otworów pokrywy w stosunku do średnicy śrub (pod pokrywa pracują 2 wałki rozrządu, popychacze zaworów, sprężyny popychaczy itd - wszystko jest smarowane olejem silnikowym, który gdy jest gorący i rozrzedzony,przesącza się na pokrywę. To dość typowa, dość częsta ale zupełnie niegroźna przypadłość tego silnika, która nie uniemożliwia jazdy autem.

OK, ale w silniku, który ma już KONKRETNY przebieg, a nie w nowym aucie. Nowy silnik ma być suchy. Jak sam napisałeś, nie ma to wpływu na unieruchomienie auta. W przypadku Kaśki to jest objaw czegoś poważniejszego, skoro nie mogła odpalić.
_________________
 
     
rzekot


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 154
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-11-21, 09:42   

zajęte podnośniki i czekamy do piątku... wolna sobota potem niedziela... i poniedziałek... - witamy w przyjaznym ASO :)

ps. zastępczy jakiś przynajmniej dali
_________________
prawdziwi faceci nie jedzą miodu... prawdziwi faceci żują pszczoły:)
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-11-21, 11:07   

rzekot napisał/a:
zajęte podnośniki i czekamy do piątku... wolna sobota potem niedziela... i poniedziałek...

a w tym dlugim czasie nie wiadomo, co sie z autkiem dzieje... taka nowka sztuka moze kogos skusic na podmianke tego czy owego na bardzej zuzyty "ekwiwalent" :mrgreen: .
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-21, 12:20   

lajkonik napisał/a:

OK, ale w silniku, który ma już KONKRETNY przebieg, a nie w nowym aucie. Nowy silnik ma być suchy. Jak sam napisałeś, nie ma to wpływu na unieruchomienie auta. W przypadku Kaśki to jest objaw czegoś poważniejszego, skoro nie mogła odpalić.

olej na pokrywie nie ma moim zdaniem żadnego związku z problemem z uruchomieniem. I z pewnością nie pojawił sie nagle. Przesączał się zapewne od jakiegoś czasu, tylko nikt nie zwrócił na niego uwagi , bo śruby są ukryte pod kolektorem i słabo widoczne. To, że auto ma miesiąc i symboliczny przebieg o niczym nie świadczy. Tam gdzie śruby są za luźno spasowane, olej pojawia sie ni e mal natychmiast. Tak przy okazji - proponuję okresowo zaglądać w to miejsce, bo dzieje sie to w bardzo wielu przypadkach i chyba tylko notorycznie psujący się klakson jest częstszą usterką. Można z tym normalnie jeździć, bo ubytek jest tak minimalny, że nie da sie go nawet zmierzyć bagnetem oleju. Warto dopilnować uszczelnienia w trakcie okresu gwarancyjnego. A sporadyczne problemy z rozruchem to odrębny i opisany temat
 
     
Kaśka

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączyła: 15 Paź 2014
Posty: 24
Skąd: okolice Gdyni
Wysłany: 2014-11-21, 12:59   

rzekot napisał/a:
zajęte podnośniki i czekamy do piątku... wolna sobota potem niedziela... i poniedziałek... - witamy w przyjaznym ASO :)

ps. zastępczy jakiś przynajmniej dali


Absolutnie nie bo się nie należy - mimo, iż wykupiłam 5 letnią gwarancję:-).
 
     
Kaśka

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączyła: 15 Paź 2014
Posty: 24
Skąd: okolice Gdyni
Wysłany: 2014-11-21, 13:06   

DD napisał/a:
rzekot napisał/a:
zajęte podnośniki i czekamy do piątku... wolna sobota potem niedziela... i poniedziałek...

a w tym dlugim czasie nie wiadomo, co sie z autkiem dzieje... taka nowka sztuka moze kogos skusic na podmianke tego czy owego na bardzej zuzyty "ekwiwalent" :mrgreen: .

No właśnie.... TEGO SIĘ BOJĘ
 
     
Andzrej02

Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 29
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-11-24, 11:53   

Wczytaj się jeszcze raz w warunki gwarancji z wykupioną formuła non-stop.
Powinno tam być o aucie zastępczym jeżeli ASO stwierdza że naprawa zajmie więcej niż 12 godzin.
Tak samo powinno być w warunkach ubezpieczenia AC, masz najprawdopodobniej takie samo jak ja ( w promocji za 500 pln )
 
     
olo
olo

Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 380
Wysłany: 2017-03-19, 18:11   

Ciekaw jestem zakończenia tematu.Wyciek spod śrub mocujących pokrywę zaworów temat znany,pojawić się może nawet po kilkuset kilometrach.Naprawa-uszczelnienie połączenia gwintowego.Ciekawe tylko dlaczego przez lata nie jest to poprawiane na etapie chociaż przeglądu "zerowego"?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11