Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Minimalne wycieki oleju na silniku
Autor Wiadomość
gizmo84


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 20 Lut 2020
Posty: 5
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-02-20, 11:04   Minimalne wycieki oleju na silniku

Pacjent Dacia Duster 1 2013 PH1 1.6 K4M 105 KM.
Przebieg 62.000 km

Dzisiaj zauważyłem delikatne zapocenia na silniku. Na kolektorze ssącym, pod filtrem oleju i na łączeniu miski olejowej z silnikiem.

Olej wymieniam co roku, co około 10.000 km. Poziom oleju nie ubywa (albo różnica jest tak mała, że nie widzę).

W serwisie powiedzieli, że mogą umyć benzyną ekstrakcyjną i abym obserwował, ale generalnie ten typ silnika tak ma bo łączenia są robione na silikonie (nie pamiętam nazwy).

Mam dostęp do kanału więc sam sobie umyję silnik benzyną i będę obserwował.

Pytanie jest czy ktoś tak ma lub miał? I czy robić coś z tym (rozbieranie, czyszczenie starego silikonu, dawanie nowego)? Czy zostawić bo ubytek jest marginalny.

Bardzo się zdziwiłem przy tak niskim przebiegu.
 
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 306
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2020-03-19, 22:10   

- Na moim dieslu (przebieg okło 20 tyś.) zauważyłem niewielkie zapocone miejsce na silniku. W sumie tam mało widać bo komora silnika zbudowana agregatami i są osłony na nowych silnikach.
- Wydaje mi się, że standardem innych marek jest suchy siłnik w delikatnie eksploatowanych i niezbyt zużytych samochodach.
- W dawniejszych czasach miejsca postoju francuskich samochodów często znaczone były plamami oleju. Jest lepiej, ale może to taka "tradycja technologiczna".
- Co do usuwania wycieków to usuwa się te, które są rzeczywiscie wyciekiem. Również te, które łatwo usunąć np. wymieniając uczczelkę pod łatwo demontowalnymi elementami, a czasem wystarczy dociągnąć lekko niektóre śruby (pokrywy zaworów, miski itd.). Zapocenie ze spojeń elementów połączonych na większość życia silnika "na stałe" to już raczej trzeba po prostu wycierać.
Nadto do stworzenia na silniku tłustego, ochydnego, dajacego wrażenie zaniedbań brudu niestety wystarczają: naprawdę ZNIKOME ILOŚCI oleju!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 11