|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Minimalne wycieki oleju na silniku |
Autor |
Wiadomość |
gizmo84
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 20 Lut 2020 Posty: 5 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2020-02-20, 11:04 Minimalne wycieki oleju na silniku
|
|
|
Pacjent Dacia Duster 1 2013 PH1 1.6 K4M 105 KM.
Przebieg 62.000 km
Dzisiaj zauważyłem delikatne zapocenia na silniku. Na kolektorze ssącym, pod filtrem oleju i na łączeniu miski olejowej z silnikiem.
Olej wymieniam co roku, co około 10.000 km. Poziom oleju nie ubywa (albo różnica jest tak mała, że nie widzę).
W serwisie powiedzieli, że mogą umyć benzyną ekstrakcyjną i abym obserwował, ale generalnie ten typ silnika tak ma bo łączenia są robione na silikonie (nie pamiętam nazwy).
Mam dostęp do kanału więc sam sobie umyję silnik benzyną i będę obserwował.
Pytanie jest czy ktoś tak ma lub miał? I czy robić coś z tym (rozbieranie, czyszczenie starego silikonu, dawanie nowego)? Czy zostawić bo ubytek jest marginalny.
Bardzo się zdziwiłem przy tak niskim przebiegu. |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 306 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2020-03-19, 22:10
|
|
|
- Na moim dieslu (przebieg okło 20 tyś.) zauważyłem niewielkie zapocone miejsce na silniku. W sumie tam mało widać bo komora silnika zbudowana agregatami i są osłony na nowych silnikach.
- Wydaje mi się, że standardem innych marek jest suchy siłnik w delikatnie eksploatowanych i niezbyt zużytych samochodach.
- W dawniejszych czasach miejsca postoju francuskich samochodów często znaczone były plamami oleju. Jest lepiej, ale może to taka "tradycja technologiczna".
- Co do usuwania wycieków to usuwa się te, które są rzeczywiscie wyciekiem. Również te, które łatwo usunąć np. wymieniając uczczelkę pod łatwo demontowalnymi elementami, a czasem wystarczy dociągnąć lekko niektóre śruby (pokrywy zaworów, miski itd.). Zapocenie ze spojeń elementów połączonych na większość życia silnika "na stałe" to już raczej trzeba po prostu wycierać.
Nadto do stworzenia na silniku tłustego, ochydnego, dajacego wrażenie zaniedbań brudu niestety wystarczają: naprawdę ZNIKOME ILOŚCI oleju! |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 11 |
|
|