Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 4x4 2.0 (Rosja?)
Autor Wiadomość
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-04-29, 20:39   Duster 4x4 2.0 (Rosja?)

Witam,

Bez owijania w bawełnę planuję kupić nowego dustera, tylko te silniki w polskich salonach po prostu dobijają (105KM benzyna i 110KM diesel, bo póki co do 4x4 1,2 z turbo nie chcą dawać). Ale pojawiła się nadzieja czyli Duster 2.0 16V 4x4 z Rosji. O ile z samą wycieczką do Rosji (obw. kaliningradzki 2,5h + dłuższa chwila na przejściu), odwiedzeniem salonu, a potem załatwieniu formalności "na granicy" raczej nie przewiduję problemów to dwie rzeczy mi spędzają sen z powiek:
1. emisja spalin. 2.0 spełnia normę euro-4, a w UE już jest euro-5. Z tego co zrozumiałem norma wymusza normę spalin dla nowych samochodów sprzedawanych na terenie UE, ale nie wiem czy nie będzie jazdy przy rejestracji, albo badaniu technicznym.
2. zakup netto w Rosji. Ma ktoś z was jakieś doświadczenie z tego typu zabawą, żeby uniknąć podwójnego opodatkowania (VAT oczywiście zapłacę z chęcią w PL, a potem auto idzie na firmę, więc bez problemu).

Z góry dzięki za pomoc

PS. Tak szukałem podobnego tematu nie tylko tutaj i najnowsze posty mają już kilka ładnych lat.
 
     
junior

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 87
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-04-29, 21:26   

Witam,powiem tak na początku zadzwonił bym do skarbówki,do dobrej stacji diagnostycznej i na wszelki wypadek do izby celnej, lepiej wykonać kilka telefonów wiecej niz później miec problemy a znając polskie przepisy to każdy urzędnik różnie je interpretuje, tym bardziej ze zakup jest nie w EU. Pozdrawiam
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-04-30, 06:40   

sądzę,że nie zarejestrujesz takiego auta
 
     
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-04-30, 09:07   

@Dar1962: Sądzisz czy wiesz?

@junior:
Jestem już po rozmowach ze skarbówką i celnikami: cło 10%, akcyza 3,1%, VAT u nas od wartości netto i podatek ekologiczny 500zł. Pani miała jednak obawy czy uda mi się kupić netto w Rosji, czy nie będę musiał zapłacić ich podatku eksportowego i czy jakieś sankcje "ukraińskie" nie będą stwarzać mi problemów.
Diagnosta powiedział, że on będzie sprawdzał tylko zgodność emisji spalin z deklarowaną normą. I pokazał mi emisję auta z euro-3, które własnie badał. Mimo, że euro-5 nie ma szansy spełnić i tak było dopuszczone do ruchu.
Pani w urzędzie miejskim z działu rejestrowania auto powiedziała po prostu nie wiem i na tym rozmowa się zakończyła. Czyli nic nowego się nie dowiedziałem jak na razie...

[edit]
Już się połapałem co i jak ze stacją diagnostyczną. Czym innym jest przegląd używanego samochodu, a czym innym świadectwo homologacji przy rejestracji nowego. Chyba z tym świadectwem będzie największy problem.
A tak przy okazji Dustery 4x4 z silnikiem 1,2 turbo będą dostępne od 6 maja (informacja z Biura Obsługi Klienta Dacia Polska)
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-04-30, 19:54   

sądzę - właśnie z uwagi na tą nieszczęsną normę euro-5, która dotyczy wszystkich nowych aut na terenie UE. Ale, kto wie? O ile wiem nikt nie próbował kupować Renault-Dustera w Rosji. Pewnie są też do kupienia na terenie Białorusi i Ukrainy. Ta ostatnia może być szczególnie atrakcyjna z uwagi na pikujacy kurs Hrywny
 
     
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-04-30, 21:08   

Jak już wspomniałem normy emisji spalin dotyczą sprzedaży samochodów na terenie UE, a nie rejestrowania, ale poczekam na opinię od władzuchny. tymczasem postanowiłem przyatakować problem na kilku frontach naraz i mam jeszcze kilka opcji na celowniku:
1. Chip tuning "w dół" - temu silnikowi do euro-5 brakuje naprawdę niewiele w tej wersji do spełnienia normy euro-5. Gadałem z warsztatem bawiącym się w tuningowanie silników i powiedzieli, że można by spróbować. Auto i tak będzie pewnie miało pełne badania homologacyjne, więc nawet nie będzie trzeba kombinować z jakimkolwiek dodatkowym poświadczeniem spełnienia norm.
2. Skontaktowałem się z renaultem we Francji i dostałem specyfikację silników f4r, a tam przy normach jest "up to euro-5". Uzbrojony w tą wiedzę wysłałem pytanie do rosyjskiego dealera czy jest mi w stanie przygotować auto spełniające normę euro-5, a nie euro-4. Zobaczymy co odpowie.
3. Zawsze można wystąpić do urzędu od odstępstwo. O dziwo to nie jest taka rzadka procedura jak można by się spodziewać.

Co do Ukrainy to niby tak, ale do Rosji mam o wiele bliżej, a rubel tez nie jest najsilniejszą walutą.
 
     
zorba128

Marka: Dacia
Model: Duster (planowany...)
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-01, 00:43   

A nie warto czasem zaryzykować i poczekać na TCe 4x4? Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że powinna byc dostępna za miesiąc/dwa...

pozdrawiam,
marcin
 
     
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-01, 01:26   

Będą dokładnie 6 maja - pisałem już o tym. TCe mi pozostanie jak nic nie wskóram z Rosją. Sęk w tym, że dla f4r 2.0 bezawaryjne przebiegi po 500000 km to niemalże standard, natomiast jak na 1,2 z turbo zrobię 200000km bez zająknięcia to będzie można zaliczyć mnie do grona farciarzy.
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-05-01, 16:54   

Dar1962 napisał/a:
O ile wiem nikt nie próbował kupować Renault-Dustera w Rosji. Pewnie są też do kupienia na terenie Białorusi i Ukrainy. Ta ostatnia może być szczególnie atrakcyjna z uwagi na pikujacy kurs Hrywny

Ludzie z Renaulta i dilerzy Renaulta nie są debilami, żeby mogli sobie pozwolić na sprzedaż Dusterów po niezmienionych cenach w hrywnach, podczas gdy kurs tej waluty gwałtownie spada czy już mocno spadł. Nawet u nas, gdyby z jakiegoś powodu Euro było po 8 czy choćby 6zl, to możesz być pewien, że ceny w zł też zostałyby odpowiednio podniesione, a gdyby sytuacja byla mocno niepewna, to nawet mogłoby zostać wstrzymane przyjmowanie zamowień lub ceny w zamówieniach wyrażane w Euro. Z resztą nawet jak kurs Euro do zł jest dość stabilny (a nawet spada w ostatnich tygodniach-miesiacach), to ceny Dusterów w PL rosną, nie jakoś znaczne i gwałtownie, ale tak po trochu, od czasu do czasu, kroczek po kroczku :mrgreen: (np. ostatnio trochę tego było: klik). Ale wracajać do Ukrainy, obecne ceny są tam duużo wyższe niz 2 lata temu, nawet rzędu mniej wiecej 2 razy wyższe. Dokładnie ciężko powiedzieć, bo zmieniły się wersje silnikowo-wyposazeniowe, a także spadła ich liczba (np. w sierpniu 2013 bylo 20 wersji, teraz jest 6). Cenniki ukraińskich Dusterów z 2013r. można ściągnąc stąd, a aktualny stąd.
Poza tym aktualnie nie jest na Ukrainie oferowana wersja 2.0 16V z napędem 4x4 (4x4 wyłącznie z 1.5dCi 110KM), a 2.0 16V 4x2 występuje wyłącznie w wersji Pivilege i to w cenie 423.199 hrywien, czyli po aktualnym kursie sprzedaży (0,172zł) wychodzi ok. 72.790zł.
Cena Dustera na Ukrainie czy w Rosji w porównywalnej wersji do tej, która dostępna jest w Polsce, zawsze była dużo wyższa niż w PL (i to nawet bez doliczania różnych kosztów dodatkowych związanych ze sprowadzeniem). Jakiś sens mogło więc mieć tylko sprowadzenie wersji, która byla nieosiągalna u nas, np. z automatyczą skrzynią biegów lub/i silnikiem 2.0 16V... no ewentualnie gdyby ktoś koniecznie chciał miec bardzo oryginalnego Dustera, bo Renaulta z róznymi jego charakterystycznymi elementami (a nie pospolitą Dacię :mrgreen: ). Oczywiście również w takich przypadkach należało się liczyć ze stosunkowo wysoką ceną.

Jak to aktualnie wygląda w Rosji, nie mogę powiedzieć, bo nie znalazłem aktualnego cennika Dustera. Ten, ktory jest do sciągnięcia ze strony renault.ru tutaj pochodzi sprzed ponad roku (01.03.2014). Tamte ceny przy obecnym slabym kursie rubla bylyby raczej podejrzanie korzystne, ale przypuszczam, że podobnie jak w ww przypadku Ukrainy, też pewnie zostały podniesione, ew. wyrażane są w twardej walucie. Jeśli chodzi o wersje 2.0 16V 4x4 w tamtym cenniku z 01.03.2014, to jest ich tam aż 6, w trzech wersjach wyposażeniowych, odpowiednio ze skrzynią automatyczną lub manualną.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-01, 18:05   

Ten cennik tak jak napisałeś jest mocno nieaktualny. Z mojej rozmowy z renaultem w Kaliningradzie ceny wzrosły średnio o jakieś 20%, ale sumaryczny koszt sprowadzenia 4x4 2.0 16V jest mniej więcej porównywalny z 4x4 1.6 16V w Polskim salonie. Problemem jest norma emisji spalin. Dealer ma sprawdzić czy jest w stanie wystawić mi papiery na euro-5. Sama konstrukcja spokojnie emisję przejdzie, bo ten sam silnik w takim samym układzie był sprzedawany w Polsce np. w Lagunach jeszcze rok temu ([edit]Nadal są sprzedawane, bo euro-6 dla benzyn to jest to samo co euro-5).

I tutaj mam pytanie: czy wie ktoś jak to wygląda np. po swapie silników albo tuningu silnika? Trzeba homologować nowy układ, ale kto może wydać zaświadczenie o spełnieniu lub niespełnieniu normy euro na podstawie badań, a nie papierów? Stacja diagnostyczna? I ile taki interes będzie kosztował? Bo może zamiast kombinować to sprowadzić do Polski to auto, oddać na tuning (powiedzmy obciąć mu na chipie 5KM) i wtedy zarejestrować?
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-05-01, 19:24   

Silnik traktuje sie jako czesc zamienna.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-01, 20:55   

Jak zmieniasz np w subaru 1.3 na 1.6 to jest to traktowane jak część zamienna?
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-05-02, 00:58   

Cyrk napisał/a:
Z mojej rozmowy z renaultem w Kaliningradzie ceny wzrosły średnio o jakieś 20%, ale sumaryczny koszt sprowadzenia 4x4 2.0 16V jest mniej więcej porównywalny z 4x4 1.6 16V w Polskim salonie.

No sam jestem ciekaw, co z tego wyjdzie. Troche jestem sceptyczny co do tego, czy faktycznie bedzie to porównywalny koszt z polskim 1.6 16V 4x4, ale generalnie kibicuję Ci :-D .

Cyrk napisał/a:
Problemem jest norma emisji spalin.

To byla zawsze największa przeszkoda... przynajmniej w teoretycznych rozważaniach ;-) (praktycznie chyba jeszcze nikt na forach Dacii/Dustera nie sprowadził z RU do PL).

Cyrk napisał/a:
Dealer ma sprawdzić czy jest w stanie wystawić mi papiery na euro-5.

To jest jakaś myśl... i to IMO niegłupia :-) . Możliwe, że za niedługo wprowadzą te silniki 2.0 16V (F4R) spełniające normę Euro 5 nawet w Rosji. Dlaczego tak sądzę? A bo w tym rosyjskim cenniku Renaulta Sandero Stepway stoi, że już teraz normę Euro 5 spełniają wszystkie oferowane w tym modelu silniki... tzn. "wszystkie 2" - 1.6 8V (K7M) oraz 1.6 16V (K4M).

Cyrk napisał/a:
I tutaj mam pytanie: czy wie ktoś jak to wygląda np. po swapie silników albo tuningu silnika?

Problem polega na tym, że Ty musisz najpierw zarejestrować wozik, a "tamci" robią tuningi czy swapy na już zarejestrowanych samochodach (więc tam możliwe są rożne czary-mary :mrgreen: ).


P.S. A jaki silnik masz w Lagunie? Czyżby też F4R?
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-02, 07:07   

DD napisał/a:

No sam jestem ciekaw, co z tego wyjdzie. Troche jestem sceptyczny co do tego, czy faktycznie bedzie to porównywalny koszt z polskim 1.6 16V 4x4, ale generalnie kibicuję Ci :-D .

Netto okolice 45-48 tys. Do tego 10% cła, 3,1% akcyzy, od całości VAT i na koniec 500 zł recyclingowej. ~63000-67000 PLN Odpowiada mu wyposażeniem wersja z Polski 65320 brutto

DD napisał/a:
To byla zawsze największa przeszkoda... przynajmniej w teoretycznych rozważaniach ;-) (praktycznie chyba jeszcze nikt na forach Dacii/Dustera nie sprowadził z RU do PL).
Widziałem już kilka sztuk na polskich drogach z polskimi blachami, więc musi się dać.

DD napisał/a:
To jest jakaś myśl... i to IMO niegłupia :-) . Możliwe, że za niedługo wprowadzą te silniki 2.0 16V (F4R) spełniające normę Euro 5 nawet w Rosji. Dlaczego tak sądzę? A bo w tym rosyjskim cenniku Renaulta Sandero Stepway stoi, że już teraz normę Euro 5 spełniają wszystkie oferowane w tym modelu silniki... tzn. "wszystkie 2" - 1.6 8V (K7M) oraz 1.6 16V (K4M).
Renault w specyfikacji silnika podaje, że spełnia on euro-5. Mało tego jedyna różnica między euro-4, a euro-5 dla benzyn polega na mniejszej emisji NOx, czyli w najgorszym przypadku trzeba będzie stuningować EGR.

DD napisał/a:
Problem polega na tym, że Ty musisz najpierw zarejestrować wozik, a "tamci" robią tuningi czy swapy na już zarejestrowanych samochodach (więc tam możliwe są rożne czary-mary :mrgreen: ).
Czemu nie mogę stuningować auta przed rejestracją? Na lawecie do warsztatu, a potem na lawecie do diagnosty


DD napisał/a:
P.S. A jaki silnik masz w Lagunie? Czyżby też F4R?
K4M - taki sam jak w Dusterach 1,6 , więc po prostu wiem, że jest mułowaty ;)
 
     
Dominus


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1492
Skąd: Kraków/Kryspinów
Wysłany: 2015-05-02, 07:28   

Dustery z znaczkiem Renaulta na polskich blachach mozna spotkac lecz widziales je tylko z zewnatrz czy i wewnatrz bo ja mam w okolicy jednego ale to Dacka z przed liftu z zmienionym znaczkiem na grillu i masce. Mozna bez problemu to kupic
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
https://meskimagazyn.pl/kim-jest-michal-englert/
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10