Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana żarówki H7 świateł mijania w DD
Autor Wiadomość
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-21, 20:48   Wymiana żarówki H7 świateł mijania w DD

pierwsze koty za płoty - po 13 nomen omen miesiącach użytkowania spaliła mi się żarówka świateł mijania po lewej stronie. W oparciu o instrukcję i dobre rady w DKP postanowiłem bohatersko wymienić ją sam. Faktem jest,że w laboratoryjnych warunkach, w garażu i przy dobrym oświetleniu ale też się liczy . Moje doświadczenia opisuję na gorąco.Zgadzam się z teorią, że instrukcję można o kant tyłka rozbić. Nie wynika z niej nic - ani z nędznej fotografii ani z opisu. Ja załatwiłem to następująco:

1/odpinamy gumowy korek-dekielek - sprawa banalna - ma na górze wypustkę i ciągnąc ją w kierunku akumulatora lekko i łatwo się ją zdejmuje
2/ściągamy kostkę trzymając dwoma palcami na czarny plastik - też dość łatwo to się robi, stawia nieco oporu, jak wyżej - ciągniemy w stronę akumulatora zwiększając stopniowo "uciąg" - po odpięciu - kable są dość krótkie i kostka pałęta się nam po wnętrzu, więc najlepiej trochę naciągnąć przewody i zahaczyć kostką jak haczykiem o brzeg gumowej osłony - nie będzie nam przeszkadzać podczas walki z żarówką
3/wtedy już widać 2 styki-blaszki żarówki - górny i dolny - wsuwamy między nie wskazujący paluszek i między ten paluszek a kciuk chwytamy górną blaszkę
4/zaczynamy kołysać góra-dół, na początku delikatnie, potem stopniowo mocniej i ciągniemy do tyłu, gdy puści jedna z 3 blaszanych sprężynek trzymających kołnierz żarówki po obwodzie, żarówka łatwo już wyjdzie
5/nową żarówkę chwytamy identycznie jak spaloną i wprowadzamy do otworu pilnując aby wystający z kołnierza element ustalający był dokładnie na pozycji godz 12.00
6/ponownie lekko kołyszemy żarówką góra-dół, tym razem stopniowo wciskając do obudowy reflektora, aż usłyszymy delikatny trzask, co oznacza,że sprężynki złapały kołnierz
6/gapimy się od zewnątrz przez poliwęglan na żarówkę w tym czasie delikatnie ją poruszając od strony komory silnika za styki i upewniamy się czy solidnie siedzi i czy każda z 3 sprężynek trzyma
7/zapinamy kostkę
8/zakładamy gumowy kondomik
odradzam używanie np kombinerek i za ich pomocą ciągnięcie za blaszki żarówki w celu jej odpięcia. Ryzykujemy wyciągnięcie z mocowania odbłyśnika, co już niektórym w DKP się udało :-P . Przy odrobinie cierpliwości wszystko da się załatwić przy pomocy samych kończyn górnych
-a dla tych, którzy dążą do ideału test żarówek H7
http://www.auto-swiat.pl/...piej/22#gallery

sprężynki trzymające żarówkę.jpg
Plik ściągnięto 64274 raz(y) 36,7 KB

w takiej pozycji wkładamy nową żarówkę.jpg
Plik ściągnięto 1994 raz(y) 127,23 KB

 
     
Janzet
janzet

Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Wiek: 52
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 196
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-03-11, 09:00   

Zdarzyło mi się też to robić kilka razy w DD.
Mam takie doświadczenie:
po odpięciu kostki z żarówki ciągnę ja od dołu do góry
wyskakuje wtedy z zaczepu dolnego i i to wystarczy
wysuwam ją spod tych dwóch zaczepów górnych (lekko w dół i odchylając)

nową włożyłem ogonkiem do wycięcia na górze, wsuwając pod dwa zaczepy górne i pozostało docisnąć aby jeden raz zrobiło klik na jednym dolnym zaczepie.

Poszło mi zadziwiająco łatwo

A za pierwszym razem to lustro mi wyskoczyło z zawiasów i musiałem je "wkliknać" z powrotem co trwało z 20 minut bo słaby tam dostęp.
_________________
janzet
 
     
g_4


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2015
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-02, 13:18   

I padło na mnie .Oczywiście po stronie kierowcy.
27000 przebiegu i za dwa tygodnie mija rok od odebrania DD.
Wymiane zrobię jak sie trochę poprawi pogoda.

Musze kupić tylko dobre żarówki razem z postojowymi
 
     
g_4


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2015
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-10, 23:43   

Wymieniłem
drogowe Philips blu Vision Ultra
postojowe w kolorze niebieskim
oraz kierunki Osram Diadem Chrom.
wymiana to 5 minut
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-09-29, 07:07   

No i umnie pala po stronie kierowcy po 1.5 roku i teraz nie wiem co zapodac :(:(

co myslicie o tej http://allegro.pl/zarowka...4588253547.html ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
miczwak
----------


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 45
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 131
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2014-09-29, 08:18   

cena dobra, nawet jak rok pociągną
_________________
Doświadczenie: Fiat 126p 600 1979r, Fiat 126p 650 1986r, Daewoo Tico 0,8 1998r, Mazda 323P 1,3 1997r, Citroen C1 1,0 2005r, Mazda 2 1,3 2008r, Skoda Octavia 1,6 2011r, Ford Focus 1,6D 2014r, Dacia Duster 1,5dCi 2010r.
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-09-29, 08:24   

miczwak napisał/a:
cena dobra, nawet jak rok pociągną


z tego co wyczytalem w necie to sa najlepsze z H7 :):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-09-29, 08:44   

z pewnością jedne z najbardziej trwałych
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-09-29, 08:52   

Dar1962 napisał/a:
z pewnością jedne z najbardziej trwałych


Tylko nie wiem jak to swieci :(
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-09-29, 13:59   

zapewne nie gorzej niż inne :-P
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-10-01, 10:09   

Jeszcze jedno czy te zarowki musza miec filtr UV czy nie ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
silvertm


Marka: Dacia
Model: Duster Fl/Sandero 2 1.2 16V SL Blackline
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 37
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-01, 11:05   

Wedle instrukcji muszą mieć filtr UV
_________________
Duster
Sandero
 
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-10-01, 11:23   

silvertm napisał/a:
Wedle instrukcji muszą mieć filtr UV


mówisz ??? az sprawdze dzisiaj bo bylem przekonany ze nic tam takiego nie ma :(
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
miczwak
----------


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 45
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 131
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2014-10-01, 11:40   

a jakie są skutki niezastosowania się do instrukcji?
_________________
Doświadczenie: Fiat 126p 600 1979r, Fiat 126p 650 1986r, Daewoo Tico 0,8 1998r, Mazda 323P 1,3 1997r, Citroen C1 1,0 2005r, Mazda 2 1,3 2008r, Skoda Octavia 1,6 2011r, Ford Focus 1,6D 2014r, Dacia Duster 1,5dCi 2010r.
 
     
HuroN_PL

Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 133
Skąd: Z Zaskoczenia
Wysłany: 2014-10-01, 12:47   

matowienie plastyku klosza i pogorszenie właściwości odbłyśników
_________________
Pozdrawiam

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 13