Wymiana żarówki H7 świateł mijania w DD |
Autor |
Wiadomość |
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2013-03-21, 20:48 Wymiana żarówki H7 świateł mijania w DD
|
|
|
pierwsze koty za płoty - po 13 nomen omen miesiącach użytkowania spaliła mi się żarówka świateł mijania po lewej stronie. W oparciu o instrukcję i dobre rady w DKP postanowiłem bohatersko wymienić ją sam. Faktem jest,że w laboratoryjnych warunkach, w garażu i przy dobrym oświetleniu ale też się liczy . Moje doświadczenia opisuję na gorąco.Zgadzam się z teorią, że instrukcję można o kant tyłka rozbić. Nie wynika z niej nic - ani z nędznej fotografii ani z opisu. Ja załatwiłem to następująco:
1/odpinamy gumowy korek-dekielek - sprawa banalna - ma na górze wypustkę i ciągnąc ją w kierunku akumulatora lekko i łatwo się ją zdejmuje
2/ściągamy kostkę trzymając dwoma palcami na czarny plastik - też dość łatwo to się robi, stawia nieco oporu, jak wyżej - ciągniemy w stronę akumulatora zwiększając stopniowo "uciąg" - po odpięciu - kable są dość krótkie i kostka pałęta się nam po wnętrzu, więc najlepiej trochę naciągnąć przewody i zahaczyć kostką jak haczykiem o brzeg gumowej osłony - nie będzie nam przeszkadzać podczas walki z żarówką
3/wtedy już widać 2 styki-blaszki żarówki - górny i dolny - wsuwamy między nie wskazujący paluszek i między ten paluszek a kciuk chwytamy górną blaszkę
4/zaczynamy kołysać góra-dół, na początku delikatnie, potem stopniowo mocniej i ciągniemy do tyłu, gdy puści jedna z 3 blaszanych sprężynek trzymających kołnierz żarówki po obwodzie, żarówka łatwo już wyjdzie
5/nową żarówkę chwytamy identycznie jak spaloną i wprowadzamy do otworu pilnując aby wystający z kołnierza element ustalający był dokładnie na pozycji godz 12.00
6/ponownie lekko kołyszemy żarówką góra-dół, tym razem stopniowo wciskając do obudowy reflektora, aż usłyszymy delikatny trzask, co oznacza,że sprężynki złapały kołnierz
6/gapimy się od zewnątrz przez poliwęglan na żarówkę w tym czasie delikatnie ją poruszając od strony komory silnika za styki i upewniamy się czy solidnie siedzi i czy każda z 3 sprężynek trzyma
7/zapinamy kostkę
8/zakładamy gumowy kondomik
odradzam używanie np kombinerek i za ich pomocą ciągnięcie za blaszki żarówki w celu jej odpięcia. Ryzykujemy wyciągnięcie z mocowania odbłyśnika, co już niektórym w DKP się udało . Przy odrobinie cierpliwości wszystko da się załatwić przy pomocy samych kończyn górnych
-a dla tych, którzy dążą do ideału test żarówek H7
http://www.auto-swiat.pl/...piej/22#gallery
sprężynki trzymające żarówkę.jpg
|
|
Plik ściągnięto 64274 raz(y) 36,7 KB |
w takiej pozycji wkładamy nową żarówkę.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1994 raz(y) 127,23 KB |
|
|
|
|
Janzet
janzet
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Wiek: 52 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 196 Skąd: Gliwice/Szałsza
|
Wysłany: 2014-03-11, 09:00
|
|
|
Zdarzyło mi się też to robić kilka razy w DD.
Mam takie doświadczenie:
po odpięciu kostki z żarówki ciągnę ja od dołu do góry
wyskakuje wtedy z zaczepu dolnego i i to wystarczy
wysuwam ją spod tych dwóch zaczepów górnych (lekko w dół i odchylając)
nową włożyłem ogonkiem do wycięcia na górze, wsuwając pod dwa zaczepy górne i pozostało docisnąć aby jeden raz zrobiło klik na jednym dolnym zaczepie.
Poszło mi zadziwiająco łatwo
A za pierwszym razem to lustro mi wyskoczyło z zawiasów i musiałem je "wkliknać" z powrotem co trwało z 20 minut bo słaby tam dostęp. |
_________________ janzet
|
|
|
|
g_4
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2015
Wiek: 54 Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-02, 13:18
|
|
|
I padło na mnie .Oczywiście po stronie kierowcy.
27000 przebiegu i za dwa tygodnie mija rok od odebrania DD.
Wymiane zrobię jak sie trochę poprawi pogoda.
Musze kupić tylko dobre żarówki razem z postojowymi |
|
|
|
g_4
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2015
Wiek: 54 Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-10, 23:43
|
|
|
Wymieniłem
drogowe Philips blu Vision Ultra
postojowe w kolorze niebieskim
oraz kierunki Osram Diadem Chrom.
wymiana to 5 minut |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-09-29, 07:07
|
|
|
No i umnie pala po stronie kierowcy po 1.5 roku i teraz nie wiem co zapodac :(:(
co myslicie o tej http://allegro.pl/zarowka...4588253547.html ??? |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
miczwak
----------
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 45 Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 131 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: 2014-09-29, 08:18
|
|
|
cena dobra, nawet jak rok pociągną |
_________________ Doświadczenie: Fiat 126p 600 1979r, Fiat 126p 650 1986r, Daewoo Tico 0,8 1998r, Mazda 323P 1,3 1997r, Citroen C1 1,0 2005r, Mazda 2 1,3 2008r, Skoda Octavia 1,6 2011r, Ford Focus 1,6D 2014r, Dacia Duster 1,5dCi 2010r.
|
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-09-29, 08:24
|
|
|
miczwak napisał/a: | cena dobra, nawet jak rok pociągną |
z tego co wyczytalem w necie to sa najlepsze z H7 :):) |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2014-09-29, 08:44
|
|
|
z pewnością jedne z najbardziej trwałych |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-09-29, 08:52
|
|
|
Dar1962 napisał/a: | z pewnością jedne z najbardziej trwałych |
Tylko nie wiem jak to swieci :( |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2014-09-29, 13:59
|
|
|
zapewne nie gorzej niż inne |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-10-01, 10:09
|
|
|
Jeszcze jedno czy te zarowki musza miec filtr UV czy nie ??? |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
silvertm
Marka: Dacia
Model: Duster Fl/Sandero 2 1.2 16V SL Blackline
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 37 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 96 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-10-01, 11:05
|
|
|
Wedle instrukcji muszą mieć filtr UV |
_________________ Duster
Sandero |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2014-10-01, 11:23
|
|
|
silvertm napisał/a: | Wedle instrukcji muszą mieć filtr UV |
mówisz ??? az sprawdze dzisiaj bo bylem przekonany ze nic tam takiego nie ma :( |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
miczwak
----------
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 45 Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 131 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: 2014-10-01, 11:40
|
|
|
a jakie są skutki niezastosowania się do instrukcji? |
_________________ Doświadczenie: Fiat 126p 600 1979r, Fiat 126p 650 1986r, Daewoo Tico 0,8 1998r, Mazda 323P 1,3 1997r, Citroen C1 1,0 2005r, Mazda 2 1,3 2008r, Skoda Octavia 1,6 2011r, Ford Focus 1,6D 2014r, Dacia Duster 1,5dCi 2010r.
|
|
|
|
HuroN_PL
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 133 Skąd: Z Zaskoczenia
|
Wysłany: 2014-10-01, 12:47
|
|
|
matowienie plastyku klosza i pogorszenie właściwości odbłyśników |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|