Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przymierzam się do zakupu Dustera
Autor Wiadomość
Michał
majster klepka ;)


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 43
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 176
Skąd: południe łódzkiego
Wysłany: 2013-05-07, 16:17   

Tym się wyróżnia kryzys :-P Coraz więcej biednych i bogatych. Klasa średnia podupada. Jeszcze trochę i zostanie np. Audi i Dacia. Reszta marek się zwinie :mrgreen:
Ale to tylko taki mój mały OT ;-)
_________________
 
     
Tomgoskra
DACIA MIĘTUS

Marka: DACIA
Model: DUSTER
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 18
Skąd: Łódż
Wysłany: 2013-11-13, 09:44   

Co do wygody dla wysokich,polecam wsiadam i jeżdżę spokojnie a mój wzrost to 196cm ale tylko w wersji z pakietem Komfort czyli regulacja wysokości kierownicy,w zwykłej wersji niestety dla mnie porażka.Pozdro
_________________

 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-11-13, 10:17   

W wersjach DD bez reg. wys. kierownicy kierownica jest polozona nizej niz w przypadku najwyzszego ustawienia kierownicy w wersjach z regulacja?
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Tomgoskra
DACIA MIĘTUS

Marka: DACIA
Model: DUSTER
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 18
Skąd: Łódż
Wysłany: 2013-11-13, 10:28   

taK NIESTETY
_________________

 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-11-13, 11:46   

DD napisał/a:
W standardzie regulacje wysokosci kierownicy i fotela ma tylko Laureate, natomiast Ambiance i Duster (tzw. "golas") nie. Z tym, ze do Ambiance'a mozna te regulacje miec za doplata, a do golasa nie ma takiej mozliwosci.

To oczywiscie odnosilo sie jeszcze do DD ph1, natomiast w ph2 (bazujac na inf. z cennikow) juz tylko golas nie ma reg. wys. kierownicy i fotela (i nie moze ich miec nawet za doplata), pozostale maja w standardzoe, w tym rowniez Ambiance. Zeby jednak nie bylo tak różowo, warto wspomniec, ze w ph2 zabrano z Ambiance'a darmowe stylizowane felgi stalowe (a co dziwniejsze, nie ma ich nawet za doplata).
_________________
pozdrawiam DD
 
     
morfo

Marka: DAcia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 53
Skąd: Poland-eria
Wysłany: 2013-12-31, 08:56   chętny da dasterka

Witam forumowiczów:) jeszcze w starym roku.

Pozwoliłem się podłączyć do wątku :mrgreen: bo ja z zapytaniem w tej samej sprawie.

Po analizie rynku i samochodów napaliłem się na dusterka z silnikiem 1.6.
Mam pytanie odnośnie LPG fabrycznego, czytając bliźniacze forum "dacki" mam mały mętlik w głowie. Podobno sterownik LPG jest fabrycznie zablokowany i nie ma możliwości ingerencji ze strony postronnego serwisu (czyt. nie ASO), ciężko dostać pod tą instalacje filterki. Czy to też się tyczy Dasterka który zjedzie z linii montażowej po marcu 2014??(jak to wygląda w modelach z 2013) wyczytałem, że to była decyzja polskiego Renault. Zakładając , że jak nie wygram w totka będę na niego skazany przez kolejne 10lat to mało optymistyczna perspektywa serwisowania i przepłacania w aso..
Czy kupując dusterka bez LPG, 1-szy przegląd jest po 2 latach ??

Myślę że z ASO zaprzyjaźnię się tylko i wyłącznie na pierwszym przeglądzie. (samochód będzie serwisowany poza aso pomimo ryzyka utraty gwarancji).
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-12-31, 16:28   

jest zablokowany i nie można przy nim majstrować poza ASO bez odpowiedniego oprogramowania - przynajmniej tak było do tej pory, wątpię aby coś zmienili
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-01-04, 05:26   Re: chętny da dasterka

morfo napisał/a:
Czy kupując dusterka bez LPG, 1-szy przegląd jest po 2 latach ??

OIDP pierwszy przeglad w ASO jest po roku, a jesli robilbys odpowiednio duze przebiegi roczne, to nawet czesciej niz co roku.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
rafiboss

Marka: Opel
Model: Vectra C
Wiek: 50
Dołączył: 21 Cze 2014
Posty: 1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-28, 12:56   

Witam
Także przymierzam się do zakupu DD w wersji 1.5 110 KM i wersji Prestidge.
Dodatkowo chcę wziąć skórzaną tapicerkę i podgrzewane przednie fotele.
Czy ktoś z Was może brał taką wersję może?
Nie wiem czy jest sens dopłacać do wersji 4x4 ale z tego co słyszałem inne (lepsze) jest zawieszenie wtedy z przodu i z tyłu?
W podstawowej wersji DD jest mocno siermiężnym autem ale jak się doposaży to naprawdę nieźle wygląda w/g mnie i nawet może się podobać. Przyciemniane szyby skórzana kierownica to jest to co się po prostu przydaje.
Miałem jazdę próbną i dodatkowo zapytam czy przedni fotel chyba był uszkodzony bo miał przy opieraniu się taki skok jak gdyby? Może testowy i swoje przeszedł już :-)
A i czy w DD macie taki mały luz na kierownicy?
I jak ze spalaniem w tym aucie z tym silnikiem przy 140-150 KM/GODZ?
Czasami jeżdżę autostradami i zastanawiam się czy nie zbankrutuję przy takiej jeździe :-)
Najbardziej powalające są koszty utrzymania DD to praktycznie 30-40% kosztów serwisu w innych autach ! Ceny dodatków to samo bo gdzie za skórzaną tapicerkę zapłaci się 1250zl? :-) Poniżej 4 tys nie ma szans.

Co do nowych aut to testowałem też nową skodę fakt super auto ale ilość dodatków i ich koszt poraża po prostu ! Podstawowa wersja jest chyba bardziej uboga od DD :-)
Albo asystent zmiany pasa ruchu ! Kurna to jest ABSURD ! Zamkniętych oczu ...i itp itd niedługo od "srania" też chyba zrobią asystenta żeby kibel podstawiać pod fotel !
Te wszystkie urządzenia coś musi zasilać patrz akumulator który w zimę nie da rady po prostu.
Pozdrawiam
Rafał
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-28, 19:40   

-o ile wiem, prawie nikt nie kupował auta ze skórzaną tapicerką (to tak naprawdę eko-skóra) - oczywiście to kwestia preferencji i grubości portfela, ogrzewanie wtedy się przyda, niestety wentylacji zamówić się dodatkowo nie da
- czy jest sens 4x4? - jedno jest pewne, będzie więcej palił, ale mim zdaniem napęd na obie osie wart jest każdej wydanej na niego złotówki, w DD jest bardzo wydajny i zmienia pseudo-suva z podwyższonej taksówki w naprawdę dzielne w lekkim i średnim terenie auto, z którym szansę miałby jedynie o wiele droższy Suzuki Grand Vitara , zabawki typu Toyota RAV4 czy Honda CRV po zjechaniu z asfaltu przy nim kucają ;-)
-wersja 4x4 zawieszona jest na wielowahaczach i prowadzi się o wiele stabilniej, szczególnie z zakrętach
-przy doborze wersji najlepiej brać z górnej półki: Laureate lub Prestige - bardziej się to opłaca niż dokupowanie wyposażenia do Ambience
-chwiejące się fotele kierowcy to czasem reklamowana przypadłość, być może ten testowy był wyjątkowo zmęczony
-żadnych luzów układu kierowniczego w swoim egzemplarzu po 2,5 roku nie obserwuję - podobnie jak luzów fotela
-o spalanie trzeba pytać właścicieli aut z tym silnikiem ale oszczędnie nie będzie, DD nie lubi takich prędkości i odpłaca się pożeraniem paliwa - głównie z racji specyficznego zestopniowania skrzyni biegów i związanych z tym wysokich obrotów przy takim zarkesie prędkości - mimo skrzyni szóstki, rozsądną ekonomiczne granicą prędkości dla dCi jest ok 130 km/h (dla benzyniaka 120) choć auto jest w stanie pojechać bez problemu ponad 160 km/h
-koszty serwisu w ASO Dacii rzeczywiście nie należą do drenujących portfel, to donla strefa skali średniej
-Duster zbudowany jest w myśl zasady - jak czegoś nie ma to się nie popsuje. Jest w nim to co niezbędne plus kilka urządzeń poprawiających komfort jazdy. Gadżetów brak. I taka polityka się sprawdza :-P
 
     
Tolkien

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 82
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2014-06-28, 22:36   

U mnie przy jeździe testowej nie było żadnych problemów z fotelem, a po głębszym zastanowieniu z foteli podgrzewanych zrezygnowałem przy zamawianiu. Stwierdziłem że klimatyzacja wystarczy.
 
     
johnson

Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2013
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 59
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-06-28, 23:23   

Tolkien napisał/a:
U mnie przy jeździe testowej nie było żadnych problemów z fotelem, a po głębszym zastanowieniu z foteli podgrzewanych zrezygnowałem przy zamawianiu. Stwierdziłem że klimatyzacja wystarczy.

akurat podgrzewane fotel naprawde fajnie sie sprawdzaja, warto te 500pln dolozyc, mam i polecam, zimą bajka, skóra jest tragiczna i nie warto jej brac
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-30, 13:19   

rafiboss napisał/a:
Nie wiem czy jest sens dopłacać do wersji 4x4 ale z tego co słyszałem inne (lepsze) jest zawieszenie wtedy z przodu i z tyłu?

W 4x4 jest inne zawieszenie z tylu - wielowahaczowe, natomiast w 4x2 belka skrętna. Jedno i drugie ma swoje zalety i wady.

Dar1962 napisał/a:
-Duster zbudowany jest w myśl zasady - jak czegoś nie ma to się nie popsuje.

I dlatego (na cale szczescie :-D ) w dusterowych K4M nie ma KZFR, czyli brak najbardziej zawodnego (nie licząc dawniej stosowanych, awaryjnych cewek WN Sagem) i sprawiajacego najwiecej klopotow element tych K4M, ktore byly/sa wyposazone w to "kółko". I po co to wszystko, zeby uzyskac te marne 5KM wiecej?! Dziekuje, postoje :mrgreen: .
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-30, 16:37   

to fakt - koło zmiennych faz rozrządu + cewki Sagem doprowadzają czasem właścicieli megane i sceników do sporego stresu :-P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11