Dacia Duster -jaka wersja najlepsza |
Autor |
Wiadomość |
olo
olo
Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380
|
Wysłany: 2015-11-19, 07:04 Dacia Duster -jaka wersja najlepsza
|
|
|
Hej. Przymierzam się do zakupu kolejnego Dustera, na dzień dzisiejszy kusi mnie Urban Explorer. Po konfiguracji cena wynosi ok. 64 000,dodatki to:4x4,elektryczne szyby tył,podgrzewane fotele, pakiet Easy \kamera cofania, lakier metalik, koło zapasowe,może coś więcej, ale nie pamiętam. Pytanie czy polecacie taką wersję i konfigurację,czy może doposażać jakąś inną? Trochę problem jest uzyskać sensowne informacje w salonach (próbowałem w 5 na terenie Polski), bo w każdym co innego wychodzi. Cena max.66 000.A może poczekać i po nowym roku będzie jakaś ciekawa wersja? |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2015-11-19, 07:22
|
|
|
Podstawowe pytanie jaki silnik interesuje a potem co potrzeba reszta juz mniej istotna :) |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
olo
olo
Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380
|
Wysłany: 2015-11-19, 08:48
|
|
|
Najlepiej stary 1.6 Ale na poważnie tce 115km,wyposażenie :osłony błotników,drzwi, klimatyzacja, pełna regulacja miejsca kierowcy, elektryka pełna, 4x4,coś z asystenta parkowania. To chyba tyle. |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2015-11-19, 09:17
|
|
|
starego K4M już raczej nie dostaniesz - chyba,że gdzieś się uchował. TCe nie ma 115 a 125 KM więc domyślam się,że chodzi ci raczej o wolnossący SCe 115 KM (ten od nissana) Można zamówić dobrze wyposażoną wersję Laureate z tym silnikiem i dokupić pakiety Look oraz Offroad. Czujniki parkowania daje się zwykle wynegocjować jako gratis. Albo przyjrzeć się dokładniej wyposażeniu Urban Explorer - nie analizowałem ale może mieć już te pakiety w wyposażeniu i będzie taniej niż dokupować oddzielnie |
|
|
|
ken-wawa
Marka: w planach
Model: w planach
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 127 Skąd: gdzies na polnocy
|
Wysłany: 2015-11-19, 23:34
|
|
|
Dobra odpowiedzia jakiej wersji potrzebujesz jest tez dokladne przetestowanie cennika http://www.dacia.pl/media...8f/AM14_DST.pdf i zerkniecie na te wielkie tabele z opcjami wyposazenia jaka minimalna wersja da wszystkie dodatki i bajery jakie potrzebujesz oraz jaki silnik (przynajmniej parametrami) zaspokoi twoje potrzeby. |
|
|
|
olo
olo
Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380
|
Wysłany: 2015-11-20, 04:30
|
|
|
Silnik sce 115,pisząc na telefonie nieraz dziwne rzeczy wychodzą.Cennik studiowałem i po wstępnej konfiguracji Laureate wyszła trochę taniej od Urbana.Jestem na etapie negocjacji z dwoma dealerami rabatów i dodatków gratisowych. Powiem, że ciekawie się zapowiada. Oczywiście cały czas szukam czy nie stoi gdzieś gotowiec na ekspozycji dobrze skonfigurowany. |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2015-11-20, 08:33
|
|
|
zniżki wielkiej nie utargujesz, jest to zwykle ok 1500 zł, inną sprawą są dodatki, bo skąpcy dają gumowe dywaniki (a'propos - w przypadku 4x4 warto wziąć te offroadowe głębokie 4,5 cm korytka, które lepiej chronią przed wodą i błotem) inni dorzucają czujniki cofania tyłem, podłokietniki, czasem jeśli ktoś chce to przeciwkradzieżową blokadę skrzyni biegów (drugie zabezpieczenie przydaje się często do ubezpieczenia) kuwetę do bagażnika, chlapacze na komplet kół (nie w każdej wersji są w standardzie) itp. Warto skupić się na tym co ci się wydaje najbardziej przydatne (poza dywanikami ) Czujniki się przydają, DD ma nie najlepszą widoczność za autem (niewielka szyba w klapie bagażnika, masywne tylne słupki) |
|
|
|
olo
olo
Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380
|
Wysłany: 2015-11-24, 04:27
|
|
|
Wersja i ukompletowanie wybrane. Dzisiaj jadę załatwiać formalności. Rabat wyniósł ponad 1900zł.,dywaniki gratis, i fajny do tego rabacik na felgi stalowe kpl.Po wszystkim dokładniej opiszę wszystko razem z ceną.Generalnie jestem zadowolony. |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2015-11-24, 07:55
|
|
|
olo napisał/a: | Wersja i ukompletowanie wybrane. |
pozostaje kupić centymetr krawiecki, zrobić z niego "falę" i odcinać... |
|
|
|
corrado
Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 232 Skąd: POLSKA / Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-28, 10:14
|
|
|
Powiem tak wycwanili sie , na podstawie tego cennika. Ciezko cos wybrac zeby nie przeplacic, bo widac maja parcie na sprzedaz SCE - myslalem ze to juz ze zmienna faza rozrzadu , ale nie to zwykle DOHC !
Lipa na maksa, taki silnik to ja mialem w BMW 1.8 TI z 98roku (144KM) tez na 2 walkach rozrzadu.
Czemu nie ma 1.5dci w Ambiance w 4x4 ani TCE w AMBIANCE ... i dlaczego ten benzynowy SCE 115KM jest DOHC ( na dwoch walkach rozrzadu ) a nie ze zmienna faza rozrzadu wreszcie ( VVTI w toyotach , hondach inne oznaczenie ale nie pamietam teraz ), przeciez to juz bylo ponad 10 lat temu na rynku w autach wolnossacych benzynowych( a dzieki temu i silnik lzejszy i mniej pali w zaleznosci jak mu przycisniesz to mozesz malutko spalic , a tak dwa walki sie kreca caly czas i generalnie z takim samym czasiem otwarciem komory ) kiepsko kiepsko... |
_________________
|
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2016-01-30, 05:30
|
|
|
Owszem, H4M 114KM jest DOHC (jak z resztą znakomita większość 16V na rynku), ale nie wiem skąd Ci się wzięło, że nie ma on zmiennych faz rozrządu (może to taki żarcik w stylu tego ciągnika spod Grunwaldu z Twojego profilu ). Otóż silnik ten ma ZFR i to nie tylko zaworów ssących, ale również wydechowych. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
corrado
Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 232 Skąd: POLSKA / Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-30, 12:23
|
|
|
większość DOHC ? chyba kolega żarty sobie stroi :)
większość SOHC nawet w 16 zaworowych silnikach - lżejsze i tańsze i mniej pali. W większych autach, cięzszych typu BMW 318ti 1.8
143KM, miałem oczywiście dwa wałki DOHC, ale to mniejszość, silnik jest wtedy większy,cięższy , itd.
A odnośnie zmiennych faz rozrządu, to tak wyczytałem że jest w SCE 115KM .
Możesz podać zródło o VVT w tym silniku ? |
_________________
|
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2016-01-30, 13:02
|
|
|
corrado napisał/a: | A odnośnie zmiennych faz rozrządu, to tak wyczytałem że jest w SCE 115KM . | Tak gwoli ścisłości, ten silnik ma katalogowo Pmax 84kW/114KM, a nie 115KM (zauważ, ze oni w cenniku nigdy nie piszą z jednostkami "SCe 115KM", lecz zawsze bez jednostek - "SCe 115"... a coo, kto im zabroni tak sobie nazwac tę wersję ).
A gdzież to kolega wycztał, że H4M 114KM (albo w oznaczeniu Nissana HR16DE o tej samej czy zbliżonej Pmax, np. w QQ I)
nie ma zmiennych faz rozrządu?
Na pozostałe kwestie odpowiem w pożniejszym terminie, bo teraz nie mam więcej czasu .... |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
corrado
Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 232 Skąd: POLSKA / Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-30, 13:26
|
|
|
wyczytalem gdzie? w internecie, a co nie wolno ? moze ma zmienne , moze nie ma. ja pamietam, ze pisali ze to zwykly dohc bez vvt , a poza tym nie pamietam czy wersja silnika to h4m 114km , obawiam sie , ze to za ubogi opis zaproponowales samo h4m 114km, nie mam czasu sprawdzic teraz |
_________________
|
|
|
|
jjkiller
Marka: brak
Model: brak
Wiek: 47 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 2 Skąd: Warszawa, Muranów
|
Wysłany: 2017-08-28, 09:52
|
|
|
Dołączam do pytań.
W grudniu dostaje w pracy jubileusz XX, w związku z tym chcemy z żoną zanabyć Dracule, oczywiście używanego bo do dyspozycji będzie tylko 22-25 tyś. Wyczytałem już że w komisach nie ma co kupować bo to najczęściej import ze złomowisk. Silnik jaki mnie interesuje to 1,6 z LPG, lub LPG będzie dokładane. Wyczytałem (o ile się nie mylę) że 1,6 było w kilku wersjach. Nie wymagam supermocnego monstera z 4x4, bardziej jako "dupowóz", którym dojadę do rodziny na wsi, w górach, i nie będę musiał tankować co kilka kilometrów. Oczywiście jak mi się trafi 4x4 to będzie miło, ale nie nastawiam się na to, w 4x4 już się naszalałem przez kilka lat posiadania zmotanej Frontery.
I tu pada pytanie: za czym się rozglądać, co polecacie, na co zwracać uwagę, co omijać łukiem, a może znacie kogoś pewnego, sprowadzającego, od kogo warto kupić? |
_________________ Miód jest dla mięczaków, prawdziwi twardziele żują pszczoły... |
|
|
|
|