Problem z turbiną |
Autor |
Wiadomość |
Madejek86
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Dołączył: 25 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-28, 18:43 Problem z turbiną
|
|
|
Witam mam problem z moim dusterem może ktoś się orientuje co to może być. Auto na zimnym silniku (zazwyczaj) ma kopa od samego dołu pięknie ciągnie i przyśpiesza natomiast po rozgrzaniu głównie choć nie jest to regułą robi się mułowate czuć ,że niema siły ciągnąć jakby się męczył. Spalanie jest bardxo wysokie w trasie do 100km/h pali ok 7 l jak tylko przekrocze 110-120 wzrasta do 7l. W miescie przy bardzo oszczędnej jeździe spalanie wsrasta do 8 l a niema jeszcze zimy.Auto regularnie sereisowane wszystko wymieniane ropa z shella v power najlepsza jaka jest . Oryginalny przebieg 72000tys 1.5 dci 110kM 2013 rok prod |
Ostatnio zmieniony przez Madejek86 2015-12-28, 20:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
corrado
Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 232 Skąd: POLSKA / Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-28, 20:16
|
|
|
błędów brak w silniku ? sprawdzałeś chocby przez torque na elm327 ?
problem moze byc z Egrem przypchanym lub ewentualnie padnietym czyli do wymiany, bo na inne sprawy auto jest za mlode. |
_________________
|
|
|
|
Madejek86
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Dołączył: 25 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-28, 20:21
|
|
|
Nie sprawdzalem .Ogólnie ssmochód do kwietnia jest na gwarancji i się zastanawiam czy jak podjadę do aso to w ramach gwarsncji mają oni obowiązek sprawdzeniz czy jest ewentualnie jakaś usterka czy będę musiał za to zapłacić.Sądziłem ,że wina leży po stronie turbiny miałem też przypadek ,że po zgaszeniu auta silnik tak walnął jak by miał wylecieć spod maski. |
|
|
|
corrado
Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 232 Skąd: POLSKA / Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-28, 20:39
|
|
|
egr rowniez dziala przy gaszeniu autka , dozujac odpowiednio dolot w gazy spalinowe i tym samym zmniejszajac "wybuch" w komorze spalania i zapewniajac lagodne gaszenie , byc moze kiepsko cos tam faktycznie dziala z klapka - niestety mimo lat nadal jest to rozwiązanie mechaniczne " klapkowe " nawet w dusterze po 2012r.
ale jesli gwarancja nadal, to nie martwic sie i nie dochodzic tylko oddac do ASO. |
_________________
|
|
|
|
Madejek86
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Dołączył: 25 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-28, 21:02
|
|
|
Cxyli może być też prawdobodobne,że przez walnięty egr auto więcej pali? |
|
|
|
corrado
Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 232 Skąd: POLSKA / Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-28, 22:12
|
|
|
oczywiście ale z mojego doswiadczenia wtedy też rzuca się w oczy brak czasami mocy , ... no ale też brak mocy może być efektem np uciekania doładowania w turbo, czyli może być wtedy dolot nieszczelny - ale to zakladam ze u Ciebie nie istnieje, bo pisales ze masz buta na zimnym |
_________________
|
|
|
|
|