To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Opony zimowe + koła stalowe...

DD - 2016-09-26, 14:52

Xizorr napisał/a:
Dekielki będą w komplecie ale pierścienie redukcyjne i naklejki :shock: nie wiem czy bedą poza tym bladego pojęcia nie mam po co to ;-)
No wiesz, takie naklejki-znaczki z nazwą marki, nie zawsze muszą być luzem. A pierścienie redukcyjne występują wtedy, gdy felga nie jest ściśle przeznaczona do danej marki samochodu (tylko do wielu), wtedy ma ona większy otwór centrujący, a w celu zredukowania jego średnicy do mniejszej średnicy otworu centrującego wymaganego w danej marce/modelu samochodu, dodawane są w komplecie właśnie pierścienie redukcyjne.

Przejrzyj sobie ten wątek "Felgi do Dustera" (obecnie 6 stron). Tam jest mowa o parametrach felg do DD, stalówkach do DD, jakie i gdzie kupić, także o alusach, i inne kwestie związane z felgami. Gdybyś znalazł sobie wcześniej ten wątek (forumowa szukajka i hasło np. "felgi"), to znalazłbyś tam odpowiedzi na prawie wszystkie Twoje pytanka dot. felg. Również o pierścieniach redukcyjnych.

Xizorr napisał/a:
Semperity mają dobrą cene i dobrze wypadają w testach, więc też je zamówie.
To jeszcze ich nie nie zamówiłes?? Mysłałem, że zrobiłeś to juz razem z alusami.

Xizorr napisał/a:
Hmmchyba że jeszcze Yokohama w drive japońskie klasy premium w tej cenie?
A tamte ww. Semperity to niby klasy premium sa ;-) ?
Wybierzesz opony jakie uznasz na stosowne, tylko wiedz jeszcze, że opony w dusterowm rozmiarze 215/65R16 98H występują jako tzw. "osobowe" oraz jako tzw. "4x4". Nie chodzi tu bynajmniej o jakąś ekstremalną off-roadową jazdę, tylko o to, że te 4x4 mają wzmocnione boki. Np. te wszystkie konkretne modele opon, o których mowa była wcześniej w tym wątku (Dunlop, Sava, Semperit) są klasyfikowane jako osobowe, a jako 4x4 są np. te, które Dacia fabrycznie montuje w DD, a także np. Uniroyal MS Plus 77 (obecna cena 309zł/szt., popularne zimówki wśród właścicieli DD).

Aha, jeśli nie robisz dużych przebiegów rocznych/zimowych, to przy wybieraniu konkretnych ofert (zwłaszcza tych okazyjnych), zwróc też uwagę na datę produkcji opon (czy nie są to jakieś "leżaki magazynowe" sprzed dwóch czy więcej lat).

Xizorr - 2016-09-26, 17:30

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz :-)
Te alufelgi są dedykowane do daci duster, i to jest model sprzedawany też przez dealerów daci, więc nie powinno być problemów.

Niestety przez ten zakup muszę oszczędić na oponach :-> Tylko co będzi lepsze semperit czy uniroyal. Musze sie zastanowić. Wzmocnienia w uniroyalach i przeznaczenie 4x4 to już jakiś atut.
Zaraz przeczytam ten temat o felgach...

przemekadv - 2016-11-13, 17:27

Witam mam pytanko do fabrycznych opon montowanych na alu. Czy sa tak kiepskiej jakosci ze zmieniacie je na zimowki? Z tego co dealer mi mowil to fabrycznie opony sa lato zima. Chyba ze chodzi o to by felga nie ucierpiala zima? Pytam bo sa chce zamowic dusterka.
BoloSr - 2016-11-13, 18:52

przemekadv napisał/a:
Witam mam pytanko do fabrycznych opon montowanych na alu. Czy sa tak kiepskiej jakosci ze zmieniacie je na zimowki? Z tego co dealer mi mowil to fabrycznie opony sa lato zima. Chyba ze chodzi o to by felga nie ucierpiala zima? Pytam bo sa chce zamowic dusterka.


One potrafia sie slizgac gdy jest ponizej 7 stopni a co przy przy ujemnych temperaturach i sliskiej drodze. Dlatego lepiej kupic sobie zimowki :)

olo - 2016-11-13, 19:58

Na lodzie piruety będą.Na solance I delikatnym śniegu jakoś idzie,więcej śniegu i zmrożone to śmierć w oczach.Trzeba zimówki.
Dominus - 2016-11-14, 21:11

Pierwszą zimę przejeździłem na fabrycznych... i ostatnią. dobrze że bez uszkodzeń....
Kup zimówki.
Fabryczne opony nie są całoroczne !!! To są jedynie letnie z oznaczeniem M+S ale bez śnieżynki, tu tkwi haczyk na który dealerzy nabierają chwaląc że całoroczne oponki

nizi - 2016-11-15, 09:15

Przed wymianą opon testowałem hamowanie na "oryginalnym" ogumieniu na dosłownie max 1cm błota ze śniegiem (u rodziców przy lesie utrzymuje się taki stan długo po tym jak gdzie indziej już stopnieje wszystko) i ślizga się niemiłosiernie na czymś takim. Droga hamowania, a raczej ślizgania x2, po prostu suniesz... Po założeniu zimówek powraca do normy. Także również polecam wymianę i własne testy bo jak to człek nie doświadczy to nie uwierzy.
morfo - 2016-11-15, 21:11

.. to fakt oponki fabryczne troszkę ściągają przy śnieżnej mazi:) trenować na nich będę 3 sezon. Dostosowując prędkość do panujących warunków i mając świadomość jak się oponki zachowują nie widzę potrzeby wymiany. Następne będą wielosezonowe z wyższe półki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group