To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Felgi do Dustera.

DD - 2016-04-01, 23:58

DD napisał/a:
Przewaznie sa to felgi Magnetto Wheels (MW) i KFZ - Stahlrad (ew. troche z angielska KFZ - Steel Wheels, marka firmy ALCAR). Magneto Wheels jest firma chyba wloska (ma fabryki we Wloszech, Francji, Rumunii, Rosji i Polsce - Lublin), Alcar autriacka (ma fabryki w Szwajcarii, Niemczech, bierze tez od innych firm, np. amerykanskiej Hayes-Lemmerz). Ich polskie stony www: NW, Alcar. Ceny felg obu tych producentow do Dustera w sklepach internetowych sa podobnie, ok. 220-230zl, z tym ze KFZ - Stahlrad sa przewaznie ciut drosze (np. 5zl/szt. drozsze, KFZ 225zl vs MW 220zl).
A teraz wprawdzie felgi KFZ (Alcar) są nadal droższe od Magnetto Wheels, ale różnica jest dużo wyższa - w tym momencie KFZ 209zl, a MW 189zl, więc różnica wynosi równe 20zł. Pozytywnie, że w przypadku obu firm ww felgi są obecnie znacząco tańsze niż były wtedy (blisko 3 lata temu) - 16zł na sztuce w przypadku KFZ, a 31zł/szt. MW.

DD napisał/a:
P.S. Swoja droga ciekawe, kto produkuje stalowe felgi dla Dacii do Dusterow na pierwszy montaz? Kto wie, moze wlasnie MW, skoro ma fabryke w Rumunii?? Taka moja mala spekulacja ;-)

Wygląda na to, że dobrze przypuszczałem :-) - na moich fabrycznych stalówkach mam wybity taki oto napis: MWRO
Najprawdopodobniej jest to skrót od Magnetto Wheels ROmania.



WYJAŚNIENIE: Post nadal wyglada tak samo jak 2016-04-01, 23:58 (nie licząc niniejszego wyjaśnienia i automatycznej odnotacji o edycji). Jednak wskutek nieszczęśliwego wypadku;-) podczas edycji na niby z zamierem skopiowana przy okazji pisania tego postu, nastąpiła właśnie niechciana, omyłkowa, trwała edycja, a później odtworzenie pierwotnej treści postu (na całe szczęscie miałem jeszcze oryg. wyglądąd w innym oknie).

DD - 2016-04-05, 23:37

Pojawiła się na oponeo (no, już jakiś czas temu, ja zauważyłem po raz pierwszy pod koniec stycznia) przeznaczona do DD nowa felga stalowa, ale tzw. strukturalna/hybrydowa, konkretnie jest to (Alcar) KFZ Hybridrad 130402 w cenie 229zł/szt. Istnieje też wersja tej felgi przeznaczona do QQ, Kadjar, Juke, a rózni się tym, że ma ET40 (DD ET50). Jest to (Alcar) KFZ Hybridrad 130403 w cenia 235zł/szt.


piku - 2016-04-06, 00:03

DD napisał/a:
Pojawiła się na oponeo (no, już jakiś czas temu, ja zauważyłem po raz pierwszy pod koniec stycznia) przeznaczona do DD nowa felga stalowa, ale tzw. strukturalna/hybrydowa, konkretnie jest to (Alcar) KFZ Hybridrad 130402 w cenie 229zł/szt.


Ma otwór 66, a oryginał 66,1. Czy zatem nowa wejdzie bez problemy na piastę?

DD - 2016-04-06, 02:53

Po pierwsze, nierzadko właśnie dokładnie ta różnica 0,1mm w otworach centrujacych jest tylko na papierze/internecie (spotykałem się z tym wielokrotnie w przeszlosci, jeszcze zanim powstał Duster, że w jednym sklepie czy katalogu dla danej felgi podawali XXmm, a w innym XX,1mm). Poza tym, nawet jeśli ta ww felga hybrydowa do DD rzeczywiście ma otw. centr. 66,0mm, to w stosunku do 66,1mm jest to zaledwie 0,1mm różnicy (czyli 0,05mm równomiernie po obwodzie). W praktyce jest to tak, że za pierwszym razem może trzeba będzie wcisnąć felgę z pewnym oporem, ale nawet jesłi tak, to po kilku zdjęciach i zalożeniach już się wyrobi i bedzie normalnie wchodziła. No i koniec końców ta felga KFZ Hybridrad 130402 została wprowadzona do produkcji przez poważną, renomowaną firmę, specjalnie z przeznaczeniem do Dustera, nie do różnych marek i modeli, lecz wyłącznie do Dustera. No to "chyba" powinna pasować ;-) ...
piku - 2016-04-06, 08:14

DD, taką mam nadzieję. A dopytuję, bo nie mam żadnego doświadczenia w tej materii: dotychczas dostawałem drugie felgi wraz z autem od dealera. Jak kupowałem sam, to były dedykowane i nie miałem pojęcia o różnicach i szczegółach, jakie trzeba wziąć pod uwagę. A teraz może kupię osobne felgi na letnie opony. Powód jest tylko estetyczny: nie podobają mi się oryginały stalowe srebrne. Znalazłem sobie coś alu, ale koszt to ok. 1,6 tys. zł. Zatem, gdyby te były w cenie, którą widzimy to może warto się pokusić (nawet jeśli to nie jest ten ideał, o który mi chodziło)... Te alu, które znalazłem (dezenty TX gfrafitowe) maja szerszy otwór i wymagają "pierścienia centrującego". Nie wiem, czy to dobre rozwiązanie, żeby coś dodatkowego wkładać między felgę a piastę - będzie dodatkowy kłopot przy zmianie kół, może nawet coś się zapiec...A może nie trzeba się tego obawiać?
Dar1962 - 2016-04-06, 17:04

wiele aluminiowych felg uniwersalnych ma pierścienie redukcyjne, to dość powszechnie stosowana polityka produkcyjna - robi się jeden wzór felgi z większym otworem i uzupełnia go wykonanym z tworzywa (lepiej- łatwo się demontują, nie kleją się do piasty) lub aluminiowym (gorzej - zapiekają się często na piaście -choć gdy się smaruje się piastę pastą aluminiową, jest o wiele łatwiej je zdjąć - zwykle koło schodzi łatwo a na piaście zostaje pierścień) pierścieniem dobranym do średnicy piasty danego modelu. Tak jest taniej, niż odlewać tą samą alufelgę z różnymi otworami. Nie widzę żadnych powodów,żeby takich nie kupować. Używałem w kilku autach i wszystko było Ok (poza oplem astrą G, gdzie miałem piękne Allesio z aluminiowymi właśnie pierścieniami). Pamiętać tylko trzeba przy demontażu,żeby tego nie zgubić. Inaczej jest z felgą stalową - tam otwór pod piastę MUSI idealnie pasować, nie stosuje się żadnych dodatkowych elementów centrujących. I jeszcze słowo o śrubach. Jeśli kupujesz oddzielnie same alufelgi (śruby nieczęsto są w komplecie) - trzeba ustalić, jaką śruba ma mieć długość (czasami do alu i blaszanek są identyczne) i kształt łba ( stożek lub półkula) - zależy jakie gniazda ma alufelga. A jeśli stożek, to czy śruba z podkładką pływającą, czy bez ;-)
Dominus - 2016-04-06, 20:53

piku, na zimówkach mam już 3 sezon ENZO W 5x114,3 ET48 i otwór centrujący 71,60 do tego plastikowy pierścień odpowiedni dla Duster'a.

Nie ma żadnych problemów, sam zmieniam sobie koła i jest ok.

Co do nowych kompletów można znaleźć okazje, kupiłem ENZO B nowe (tylko że były w pewnej firmie na wystawie) za 220zł za sztukę

nikita1589 - 2016-04-08, 17:04

Hej Kochani :) dziś zmieniałam butki w Dustim rozmawiałam o felgach i kolega zaproponował felgi od nissana qashqai'a przymierzaliśmy i idealnie pasują były chyba może jeden sezon użyte bo właścicielka wyjechała za granicę, a tam gdzie mieszka i ma to autko nie potrzebuje zimówek i już drugi komplet felg nie potrzebny. Cena za jedną to chyba 100zł ale jeszcze nie wiem na 100%. Brać czy szukać dalej ?? :)
Dominus - 2016-04-08, 19:11

Jakie te felgi aluminiowe? 16 , 17 ? Jaki wzór?
Dar1962 - 2016-04-08, 19:40

aluminiowe po stówie? nowe blaszane kosztują prawie 200. Jeśli dobre, nie poobijane i pasują - brać ! ;-)
piku - 2016-04-08, 22:29

Dar1962 napisał/a:
aluminiowe po stówie? nowe blaszane kosztują prawie 200. Jeśli dobre, nie poobijane i pasują - brać ! ;-)


Niki nie napisała, że to aluminiowe. Jakie to felgi, Niki?

Dar1962 - 2016-04-09, 10:58

fakt - :oops:
nikita1589 - 2016-04-10, 20:29

Nie aluminiowe ale wydaje mi się że na zimę stalówki mogłyby być jeszcze nie wiem za ile będą konkretnie co do grosza
DD - 2016-04-13, 02:22

nikita1589 napisał/a:
Hej Kochani :) dziś zmieniałam butki w Dustim rozmawiałam o felgach i kolega zaproponował felgi od nissana qashqai'a przymierzaliśmy i idealnie pasują
Jak już nie raz wspominałem na forum (ostatnio na obecnej stronie wątku), felgi stalowe od/do QQ mają ET40 (Duster ET50), a więc założone do DD będą wystawały o 1cm bardziej na zewnatrz niz oryginalne, a więc kółka takie bedą jeszcze więcej rzucać błotkiem/paskiem niż oryg. Nie zawracajać już glowy ględzeniem o homologacji ;-) ...
nikita1589 - 2016-04-13, 13:43

DD, ja się nie znam aż tak. Były one przymierzane zakładane i aż tak nie wystawały porównując jedną stronę do drugich nie było różnicy i nie odstawały ale to tylko babskim okiem :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group