To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Chiptuning Dacia Duster

Dusterklub - 2013-08-16, 20:57
Temat postu: Chiptuning Dacia Duster
Witam co o tym myślicie?:)
http://allegro.pl/chiptun...3477024416.html lub
http://allegro.pl/chip-tu...3439466801.html

Ciekaw jestem co tam jest w środku:) i czy to coś działa

DD - 2013-08-17, 02:45
Temat postu: Re: Chiptuning Dacia Duster 1.6 105KM
Dusterklub napisał/a:
Ciekaw jestem co tam jest w środku:) i czy to coś działa

No mnie tez interesowaloby co tam jest w srodku. A czy to cos daje? z tego co tam pisza, to oszukuje to ECU co do sygnalow z MAP czy MAF, czyli ma szanse cos dawac... ale pewne jest, ze 20-45KM przyrostu na dusterowym wolnossaku 1.6 to fikcja.
Realnie to tak kilka% do ok. 10-12% max i to mam na mysli w przypadku modyfikacji map i parametrow w ECU (a nie oszukiwania na MAP, MAF). Spojrz tutaj.

Andrzej Zajczuk - 2013-08-22, 12:34

Miałem przez 2 miesiące zamontowanego Box-a V-tech -a (forma wypożyczenie przed ewentualnym zakupem).
Po montażu i regulacji box-a test na hamowni. Okazuje się, że box podniósł parametry niewiele. Pomiary wykazały, że fabryczne podstawowe parametry jednostki napędowej są osiągane dopiero z Power Box-em.
Zgłosiłem to w serwisie ale odpowiedzieli , że pomiar obarczony jest błędem, a poza tym uzyskane parametry mieszczą się w dopuszczalnym zakresie tolerancji fabrycznych.
Diagnosta w serwisie V-techa zasugerował , że trzeba zmienić chip w ECU samochodu to wtedy uzyska się wzrost mocy i momentu -ale cena to już od ok. 3000 no i na gwarancji jest to zakazane.

Dar1962 - 2013-08-22, 16:29

9 KM więcej? raczej chyba nie warto :-/
DD - 2013-08-22, 18:05

To nie jest 9KM wiecej. Przyrost jest 12,5KM i 18,1Nm. Zauwaz, ze ten egzemplarz silnika nie ma takich osiagow jakie obiecuje ;-) fabryka. Malo tego, nawet ich w pelni nie uzyskuje z boxem - patrz nizej.
0) dane fabryczne (moc maksymalna/przy obrotach, maks. moment obr./przy obrotach):
110KM/4000rpm, 240Nm/1750rpm
1) pomiar z boxem: 119,3KM/4197rpm, 237,1Nm/2826rpm
2) pomiar seria (bez boxu): 106,8KM/4270rpm, 219,0Nm/2782rpm

cartronic - 2013-09-04, 16:28

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Miałem przez 2 miesiące zamontowanego Box-a V-tech -a (forma wypożyczenie przed ewentualnym zakupem).
Po montażu i regulacji box-a test na hamowni. Okazuje się, że box podniósł parametry niewiele. Pomiary wykazały, że fabryczne podstawowe parametry jednostki napędowej są osiągane dopiero z Power Box-em.
Zgłosiłem to w serwisie ale odpowiedzieli , że pomiar obarczony jest błędem, a poza tym uzyskane parametry mieszczą się w dopuszczalnym zakresie tolerancji fabrycznych.
Diagnosta w serwisie V-techa zasugerował , że trzeba zmienić chip w ECU samochodu to wtedy uzyska się wzrost mocy i momentu -ale cena to już od ok. 3000 no i na gwarancji jest to zakazane.


Chciałbym sprostować jedną rzecz. Wykonanie chiptuningu w Pana aucie kosztuje 1349 zł brutto u nas w firmie (dealer VTECH'u na Podlasiu).
Interesująca jest kwestia tolerancji fabrycznej producenta bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat wartości tej tolerancji. Moim zdaniem typowe spychanie tematu na bok. To fakt, że każde urządzenie pomiarowe ma pewną tolerancję błędu. Również hamownia. Jednak w wielu wypadkach przy pomiarze na hamowni uzyskujemy większe wartości niż przewidział producent.
W kwestii powerboxów chciałbym dodać tylko tyle, że w niektórych wypadkach wystrojenie jest dosyć skomplikowane ze względu na indywidualny charakter każdego auta a w najlepszym wypadku mamy możliwość regulacji dwóch paramterów samochodu. Stąd jeżeli jest taka możliwość zalecam wykonanie chiptuningu gdzie mamy dostęp do szerokiej grupy parametrów samochodu (limiterów itd). Jednak nie dyskwalifikuje to powerboxów, które w wielu wypadkach zbliżają się do ideału. Warunek jest jeden, muszą być to moduły z możliwość elektronicznego przestrojenia abyśmy mogli dopasować je w miarę możliwości do wybranego samochodu.

Krótko, jeżeli powerbox nie idzie to zostaje nam chiptuning :)

Proszę porównać sobie wykresy dla chipotuningu i powerboxa.
http://vtech.pl/katalog/c...-dCi-81kW-110KM

BoloSr - 2013-09-04, 21:18

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Miałem przez 2 miesiące zamontowanego Box-a V-tech -a (forma wypożyczenie przed ewentualnym zakupem).
Po montażu i regulacji box-a test na hamowni. Okazuje się, że box podniósł parametry niewiele. Pomiary wykazały, że fabryczne podstawowe parametry jednostki napędowej są osiągane dopiero z Power Box-em.
Zgłosiłem to w serwisie ale odpowiedzieli , że pomiar obarczony jest błędem, a poza tym uzyskane parametry mieszczą się w dopuszczalnym zakresie tolerancji fabrycznych.
Diagnosta w serwisie V-techa zasugerował , że trzeba zmienić chip w ECU samochodu to wtedy uzyska się wzrost mocy i momentu -ale cena to już od ok. 3000 no i na gwarancji jest to zakazane.

Proponuje tu sie zapytac www.cinsoft.pl napewno bwdzie taniej o dobrze sam tam tez chce pojechac ale to za jakis czas :)

BoloSr - 2013-09-09, 21:22

Mam jedno pytanie czy sprzeglo w dCi wytrzyma chipa chodzio o 90 ktora ma 200 a po takim zabiegu moze byc 240 Nm i sie tak zastanawiam czy sprzeglo da rade na dluzsza mete ?
tomszafa - 2013-09-10, 07:03

BoloSr napisał/a:
Mam jedno pytanie czy sprzeglo w dCi wytrzyma chipa chodzio o 90 ktora ma 200 a po takim zabiegu moze byc 240 Nm i sie tak zastanawiam czy sprzeglo da rade na dluzsza mete ?


Podejrzewam, że wytrzyma. To nie jest duży skok momentu a w sumie też dużo zależy od tego jak będziesz eksploatował samochód. Bo sprzęgło to można i zajechac przy tej mocy co teraz masz. ;-)

BoloSr - 2013-09-10, 07:26

tomszafa napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Mam jedno pytanie czy sprzeglo w dCi wytrzyma chipa chodzio o 90 ktora ma 200 a po takim zabiegu moze byc 240 Nm i sie tak zastanawiam czy sprzeglo da rade na dluzsza mete ?


Podejrzewam, że wytrzyma. To nie jest duży skok momentu a w sumie też dużo zależy od tego jak będziesz eksploatował samochód. Bo sprzęgło to można i zajechac przy tej mocy co teraz masz. ;-)


NO wlasnei i jak ja to mam czytac duzo nie duzo bo w sumie az o 20% wzrasta moment :) 200 do 240 idzie wiec moze faktycznie nie tak zle chociaz jest to cos :)

tomszafa - 2013-09-10, 07:36

BoloSr napisał/a:
tomszafa napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Mam jedno pytanie czy sprzeglo w dCi wytrzyma chipa chodzio o 90 ktora ma 200 a po takim zabiegu moze byc 240 Nm i sie tak zastanawiam czy sprzeglo da rade na dluzsza mete ?


Podejrzewam, że wytrzyma. To nie jest duży skok momentu a w sumie też dużo zależy od tego jak będziesz eksploatował samochód. Bo sprzęgło to można i zajechac przy tej mocy co teraz masz. ;-)


NO wlasnei i jak ja to mam czytac duzo nie duzo bo w sumie az o 40% wzrasta moment :) 200 do 240 idzie wiec moze faktycznie nie tak zle chociaz jest to cos :)


Coś z matematyką u ciebie nie tak. 20% wzrasta :mrgreen:

BoloSr - 2013-09-10, 07:37

Kurde policzylem jak moj syn :(:(:( faktycznie 20% a liczbowo o 40 Nm a to zmienia postac rzeczy :):)
BLONDI83 - 2013-10-07, 20:04

Ma ktoś chip-a wrzuconego do benzyniaka?
Jak tak poproszę opinię

BLONDI83 - 2013-10-09, 10:01

Koledzy ma ktoś w wersji benzynowej założony chip?
Jak tak to proszę o info, czy to faktycznie dodaje kilka kucyków Dusterkowi.
Ostatnio nad tym się zastanawiam, zwłaszcza że na codzień jeżdżę samochodem napędzanym ON i jak się przesiadam do Dastiego to ciężko jest mi się przyzwyczaić do startowania wydaje mi się, że te 110 kucyków jest, ale schowały się do bagażnika :mrgreen: i odwrotnie, jak wsiadam do peugeota to mówię mu prrrrr szalony :lol:
Swoją drogą ten Dasti mnie kiedyś wykończy :lol: dlaczego ciągle muszę coś do niego kupować, jakoś to silniejsze ode mnie przez jego zachcianki muszę pracować w niedzielę hihihi

BoloSr - 2013-10-09, 10:02

BLONDI83 napisał/a:
Koledzy ma ktoś w wersji benzynowej założony chip?
Jak tak to proszę o info, czy to faktycznie dodaje kilka kucyków Dusterkowi.
Ostatnio nad tym się zastanawiam, zwłaszcza że na codzień jeżdżę samochodem napędzanym ON i jak się przesiadam do Dastiego to ciężko jest mi się przyzwyczaić do startowania wydaje mi się, że te 110 kucyków jest, ale schowały się do bagażnika :mrgreen: i odwrotnie, jak wsiadam do peugeota to mówię mu prrrrr szalony :lol:
Swoją drogą ten Dasti mnie kiedyś wykończy :lol: dlaczego ciągle muszę coś do niego kupować, jakoś to silniejsze ode mnie przez jego zachcianki muszę pracować w niedzielę hihihi


nie wiem jak teraz ale do benzyniaków nigdy nie bylo chipów tylko do diesli teraz moze sie to zmienilo ale jeszcze nie slyszalem zeby ktos mial ja natomiast chce u siebie zapodac ale ja mam diesla :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group