Chiptuning Dacia Duster |
Autor |
Wiadomość |
Dusterklub
Administrator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2012 Posty: 126 Skąd: Sieradz
|
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2013-08-17, 02:45 Re: Chiptuning Dacia Duster 1.6 105KM
|
|
|
Dusterklub napisał/a: | Ciekaw jestem co tam jest w środku:) i czy to coś działa |
No mnie tez interesowaloby co tam jest w srodku. A czy to cos daje? z tego co tam pisza, to oszukuje to ECU co do sygnalow z MAP czy MAF, czyli ma szanse cos dawac... ale pewne jest, ze 20-45KM przyrostu na dusterowym wolnossaku 1.6 to fikcja.
Realnie to tak kilka% do ok. 10-12% max i to mam na mysli w przypadku modyfikacji map i parametrow w ECU (a nie oszukiwania na MAP, MAF). Spojrz tutaj. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Andrzej Zajczuk
AjZ
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Wiek: 68 Dołączył: 04 Mar 2013 Posty: 86 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-08-22, 12:34
|
|
|
Miałem przez 2 miesiące zamontowanego Box-a V-tech -a (forma wypożyczenie przed ewentualnym zakupem).
Po montażu i regulacji box-a test na hamowni. Okazuje się, że box podniósł parametry niewiele. Pomiary wykazały, że fabryczne podstawowe parametry jednostki napędowej są osiągane dopiero z Power Box-em.
Zgłosiłem to w serwisie ale odpowiedzieli , że pomiar obarczony jest błędem, a poza tym uzyskane parametry mieszczą się w dopuszczalnym zakresie tolerancji fabrycznych.
Diagnosta w serwisie V-techa zasugerował , że trzeba zmienić chip w ECU samochodu to wtedy uzyska się wzrost mocy i momentu -ale cena to już od ok. 3000 no i na gwarancji jest to zakazane.
1,5 Cdi 110.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1025 raz(y) 170,3 KB |
|
_________________ Dotychczas ujeżdżone: Wołga M-21, Syrena 102, f126p, Tawria, Nexia 1,5GL , Astra H 1,6 |
|
|
|
Dar1962
Diabelska Drakula
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 654 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2013-08-22, 16:29
|
|
|
9 KM więcej? raczej chyba nie warto |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2013-08-22, 18:05
|
|
|
To nie jest 9KM wiecej. Przyrost jest 12,5KM i 18,1Nm. Zauwaz, ze ten egzemplarz silnika nie ma takich osiagow jakie obiecuje fabryka. Malo tego, nawet ich w pelni nie uzyskuje z boxem - patrz nizej.
0) dane fabryczne (moc maksymalna/przy obrotach, maks. moment obr./przy obrotach):
110KM/4000rpm, 240Nm/1750rpm
1) pomiar z boxem: 119,3KM/4197rpm, 237,1Nm/2826rpm
2) pomiar seria (bez boxu): 106,8KM/4270rpm, 219,0Nm/2782rpm |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
cartronic
Marka: Fiat
Model: Fiorino
Dołączył: 04 Wrz 2013 Posty: 1 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-09-04, 16:28
|
|
|
Andrzej Zajczuk napisał/a: | Miałem przez 2 miesiące zamontowanego Box-a V-tech -a (forma wypożyczenie przed ewentualnym zakupem).
Po montażu i regulacji box-a test na hamowni. Okazuje się, że box podniósł parametry niewiele. Pomiary wykazały, że fabryczne podstawowe parametry jednostki napędowej są osiągane dopiero z Power Box-em.
Zgłosiłem to w serwisie ale odpowiedzieli , że pomiar obarczony jest błędem, a poza tym uzyskane parametry mieszczą się w dopuszczalnym zakresie tolerancji fabrycznych.
Diagnosta w serwisie V-techa zasugerował , że trzeba zmienić chip w ECU samochodu to wtedy uzyska się wzrost mocy i momentu -ale cena to już od ok. 3000 no i na gwarancji jest to zakazane. |
Chciałbym sprostować jedną rzecz. Wykonanie chiptuningu w Pana aucie kosztuje 1349 zł brutto u nas w firmie (dealer VTECH'u na Podlasiu).
Interesująca jest kwestia tolerancji fabrycznej producenta bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat wartości tej tolerancji. Moim zdaniem typowe spychanie tematu na bok. To fakt, że każde urządzenie pomiarowe ma pewną tolerancję błędu. Również hamownia. Jednak w wielu wypadkach przy pomiarze na hamowni uzyskujemy większe wartości niż przewidział producent.
W kwestii powerboxów chciałbym dodać tylko tyle, że w niektórych wypadkach wystrojenie jest dosyć skomplikowane ze względu na indywidualny charakter każdego auta a w najlepszym wypadku mamy możliwość regulacji dwóch paramterów samochodu. Stąd jeżeli jest taka możliwość zalecam wykonanie chiptuningu gdzie mamy dostęp do szerokiej grupy parametrów samochodu (limiterów itd). Jednak nie dyskwalifikuje to powerboxów, które w wielu wypadkach zbliżają się do ideału. Warunek jest jeden, muszą być to moduły z możliwość elektronicznego przestrojenia abyśmy mogli dopasować je w miarę możliwości do wybranego samochodu.
Krótko, jeżeli powerbox nie idzie to zostaje nam chiptuning :)
Proszę porównać sobie wykresy dla chipotuningu i powerboxa.
http://vtech.pl/katalog/c...-dCi-81kW-110KM |
_________________ chiptuning, tuning, wyłączenie DPF/FAP |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2013-09-04, 21:18
|
|
|
Andrzej Zajczuk napisał/a: | Miałem przez 2 miesiące zamontowanego Box-a V-tech -a (forma wypożyczenie przed ewentualnym zakupem).
Po montażu i regulacji box-a test na hamowni. Okazuje się, że box podniósł parametry niewiele. Pomiary wykazały, że fabryczne podstawowe parametry jednostki napędowej są osiągane dopiero z Power Box-em.
Zgłosiłem to w serwisie ale odpowiedzieli , że pomiar obarczony jest błędem, a poza tym uzyskane parametry mieszczą się w dopuszczalnym zakresie tolerancji fabrycznych.
Diagnosta w serwisie V-techa zasugerował , że trzeba zmienić chip w ECU samochodu to wtedy uzyska się wzrost mocy i momentu -ale cena to już od ok. 3000 no i na gwarancji jest to zakazane. |
Proponuje tu sie zapytac www.cinsoft.pl napewno bwdzie taniej o dobrze sam tam tez chce pojechac ale to za jakis czas :) |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2013-09-09, 21:22
|
|
|
Mam jedno pytanie czy sprzeglo w dCi wytrzyma chipa chodzio o 90 ktora ma 200 a po takim zabiegu moze byc 240 Nm i sie tak zastanawiam czy sprzeglo da rade na dluzsza mete ? |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-09-10, 07:03
|
|
|
BoloSr napisał/a: | Mam jedno pytanie czy sprzeglo w dCi wytrzyma chipa chodzio o 90 ktora ma 200 a po takim zabiegu moze byc 240 Nm i sie tak zastanawiam czy sprzeglo da rade na dluzsza mete ? |
Podejrzewam, że wytrzyma. To nie jest duży skok momentu a w sumie też dużo zależy od tego jak będziesz eksploatował samochód. Bo sprzęgło to można i zajechac przy tej mocy co teraz masz. |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2013-09-10, 07:26
|
|
|
tomszafa napisał/a: | BoloSr napisał/a: | Mam jedno pytanie czy sprzeglo w dCi wytrzyma chipa chodzio o 90 ktora ma 200 a po takim zabiegu moze byc 240 Nm i sie tak zastanawiam czy sprzeglo da rade na dluzsza mete ? |
Podejrzewam, że wytrzyma. To nie jest duży skok momentu a w sumie też dużo zależy od tego jak będziesz eksploatował samochód. Bo sprzęgło to można i zajechac przy tej mocy co teraz masz. |
NO wlasnei i jak ja to mam czytac duzo nie duzo bo w sumie az o 20% wzrasta moment :) 200 do 240 idzie wiec moze faktycznie nie tak zle chociaz jest to cos :) |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-09-10, 07:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-09-10, 07:36
|
|
|
BoloSr napisał/a: | tomszafa napisał/a: | BoloSr napisał/a: | Mam jedno pytanie czy sprzeglo w dCi wytrzyma chipa chodzio o 90 ktora ma 200 a po takim zabiegu moze byc 240 Nm i sie tak zastanawiam czy sprzeglo da rade na dluzsza mete ? |
Podejrzewam, że wytrzyma. To nie jest duży skok momentu a w sumie też dużo zależy od tego jak będziesz eksploatował samochód. Bo sprzęgło to można i zajechac przy tej mocy co teraz masz. |
NO wlasnei i jak ja to mam czytac duzo nie duzo bo w sumie az o 40% wzrasta moment :) 200 do 240 idzie wiec moze faktycznie nie tak zle chociaz jest to cos :) |
Coś z matematyką u ciebie nie tak. 20% wzrasta |
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2013-09-10, 07:37
|
|
|
Kurde policzylem jak moj syn :(:(:( faktycznie 20% a liczbowo o 40 Nm a to zmienia postac rzeczy :):) |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
BLONDI83
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Rocznik: 2012
Wiek: 41 Dołączyła: 02 Paź 2013 Posty: 276 Skąd: ok. Częstochowy
|
Wysłany: 2013-10-07, 20:04
|
|
|
Ma ktoś chip-a wrzuconego do benzyniaka?
Jak tak poproszę opinię |
_________________ Pokonać góry morza, nigdy asfalt zawsze wybieraj bezdroża!
|
|
|
|
BLONDI83
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Rocznik: 2012
Wiek: 41 Dołączyła: 02 Paź 2013 Posty: 276 Skąd: ok. Częstochowy
|
Wysłany: 2013-10-09, 10:01
|
|
|
Koledzy ma ktoś w wersji benzynowej założony chip?
Jak tak to proszę o info, czy to faktycznie dodaje kilka kucyków Dusterkowi.
Ostatnio nad tym się zastanawiam, zwłaszcza że na codzień jeżdżę samochodem napędzanym ON i jak się przesiadam do Dastiego to ciężko jest mi się przyzwyczaić do startowania wydaje mi się, że te 110 kucyków jest, ale schowały się do bagażnika i odwrotnie, jak wsiadam do peugeota to mówię mu prrrrr szalony
Swoją drogą ten Dasti mnie kiedyś wykończy dlaczego ciągle muszę coś do niego kupować, jakoś to silniejsze ode mnie przez jego zachcianki muszę pracować w niedzielę hihihi |
_________________ Pokonać góry morza, nigdy asfalt zawsze wybieraj bezdroża!
|
|
|
|
BoloSr
Czarny Zadymiacz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 1205 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2013-10-09, 10:02
|
|
|
BLONDI83 napisał/a: | Koledzy ma ktoś w wersji benzynowej założony chip?
Jak tak to proszę o info, czy to faktycznie dodaje kilka kucyków Dusterkowi.
Ostatnio nad tym się zastanawiam, zwłaszcza że na codzień jeżdżę samochodem napędzanym ON i jak się przesiadam do Dastiego to ciężko jest mi się przyzwyczaić do startowania wydaje mi się, że te 110 kucyków jest, ale schowały się do bagażnika i odwrotnie, jak wsiadam do peugeota to mówię mu prrrrr szalony
Swoją drogą ten Dasti mnie kiedyś wykończy dlaczego ciągle muszę coś do niego kupować, jakoś to silniejsze ode mnie przez jego zachcianki muszę pracować w niedzielę hihihi |
nie wiem jak teraz ale do benzyniaków nigdy nie bylo chipów tylko do diesli teraz moze sie to zmienilo ale jeszcze nie slyszalem zeby ktos mial ja natomiast chce u siebie zapodac ale ja mam diesla :) |
_________________
1.5dCi 90KM (115KM/260Nm) |
|
|
|
|