To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Dlaczego wersja Prestige nie ma sensu

piku - 2021-04-06, 22:14

fireman3 napisał/a:
Podpinasz tel. na kabelku, parujesz tel z urządzeniem, włączasz net i masz na ekranie mapy google, muzyczka z YT ze spotify


Moja córka natychmiast odnalazla mozżiwość słuchania muzyki z telefonu ze Spotify, ale za pomocą BT, a nie kabelka.

arnold - 2021-04-07, 15:11

Tak z ciekawości skonfigurowałem Comforta i Prestige bez opcji. Oba tce 100 LPG.
W Comforcie wybrałem pakiet look, klimę automatyczną i regulację wysokości kierownicy (ciemnie szyby i pozostałe elementy w tych pakietach są moim zdaniem dużym plusem Prestige).
Ceny z konfiguratora:
-Comfort: 65100
-Prestige: 67700
Tylko, że w prestigu jest jeszcze "miękki podłokietnik" bez dopłacania do "skóry" (jedno z moich kryteriów), wspomniany ekran komputera, plus MediaNav z kamerą cofania i czujniki oraz felgi.

klazow - 2021-04-07, 18:13

Ja dokładnych danych z czasu swojego zakupu już nie mam. Skasowałem. Pamiętam jednak, że licząc w połowie 2019 doszedłem do tych samych wniosków. Wyszło mi, że doposażanie nie ma sensu. Oszczędność niewielka a różnica na końcowym wyposażeniu wyraźna. Stwierdziłem, że za takie pieniądze to kilka "wodotrysków" nie zaszkodzi. :mrgreen:

Ostatnio dowiedziałem się (na tym forum), że są też różnice, o których nie wiedziałem i nawet bym nie przypuszczał, że mogą być. Ot taka możliwość wyświetlania temperatury silnika.

Ps.
Szuflada pod fotelem pasażera też chyba tylko w Prestige?

arnold - 2021-04-07, 19:27

Konfiguracja była dzisiaj na szybko robiona. Co do szuflady, to w Prestige jej nie ma od mniej więcej połowy roku 2020, a w Comforcie była razem z fotelem z regulacjami, sytuacja analogiczna. No ja się zdziwiłem gdy okazało się, że kupiłem jeszcze czujnik martwego pola. No należy jeszcze dodać, że w konfigurowanym Comforcie, nie było czujników cofania, radio standardowe. Bo, gdybym wyrównał wyposażenie, to ceny byłyby praktycznie równe.
Tur - 2021-04-07, 22:02

arnold napisał/a:
i regulację wysokości kierownicy (ciemnie szyby i pozostałe elementy w tych pakietach są moim zdaniem dużym plusem Prestige).

A to nie jest w standardzie (poza wersją Access)? Ja mam Essentiala i mam regulację, a raczej do tego nie dopłacałem. :?:

arnold - 2021-04-07, 22:18

Miał być fotel z bajerami, zafiksowałem się jak kupowałem Logana na przełomie 2015/16. Chodziło o dodanie opcji zbliżających funkcjonalnie obie wersje di siebie.
Tur - 2021-04-07, 23:22

Jakie to bajery?
arnold - 2021-04-08, 07:33

Katapulta klasy zero-zero. A na poważnie pakiet za 700 z regulacją lędźwi i podłokietnikiem. Ale jeśli to komuś jest niepotrzebne to może wziąć pakiet wspomagania parkowania tyłem za 800, dalej bez MN i kamery cofania.
Jeszcze raz dzięki za zwrócenie uwagi na błąd, zasugerowałem się bo kiedyś w Sandero/Logan w Open/Essiential wysokość kierownicy była w pakiecie z regulacją wysokości fotela. A Comfort to odpowiednik niegdysiejszego Laurete i ma już wysokość siedziska w standardzie, oraz to na co zwróciłeś uwagę.

sluka - 2021-05-23, 21:08

MN się nie opłaca, czujniki parkowania u majfriedna dostaniesz za ~30 PLN. Ogólnie wersja Prestige jest bez sensu. Ma tyle sensu, że dołożyłem trochę i kupiłem Vitarę.
Jedyną słabością Comforta jest niebieski ekranik komputera pokładowego. Albo wybieramy sensowną i racjonalną taniość, albo przepłacamy za gadżety do dostania na aliekspress za grosze. Chcesz lepszą tapicerkę - możesz kupić pokrowce ekoskóra-alcantara za ~200PLN. Jak się rozejrzysz, to kawałek materiału tapicerskiego z pianką również znajdziesz. U majfienda kupisz radio z androidem o jakości, że będziesz się zastanawiał dlaczego Dacia nie zapłaciła ci za utylizację elektro-śmieci dodając ci medianav. Podłokietnik jest taki sobie, a regulacją działa tak, że ja jej nie czułem. Może inaczej siedzę.
Zaletą comforta są baloniaste opony. Wasze siedziska będą za to wdzięczne. Każdy wybój jest delikatniej odczuwany. Fele w wersji prestige są ładne, ale profil opony już mniejszy.
Po FL raczej zmieni się nie wiele. Światła z tył zamiast krzyżyka będą miały Y, oraz na przodzie musi zmienić się grill, ponieważ musi pojawić się miejsce pod radar aktywnego tempomatu i hamulca awaryjnego (wymóg roku 2022). Dojdzie również miejsce na kamerę systemu TSR. FL jest robiony przy okazji wymuszonych zmian w przepisach. I tu mam nadzieje, że zniknie również ten niebieski ekranik.
Trochę chłodu i wyrachowania jest tu wskazane. Również zalecane jest zapoznanie się z tym co jest na aliekspress. Dopiero po tym konfigurator i diler. Jak już zamówicie auto, to nie liczcie na to, że diler będzie się do was dalej zalecał, czeka was szara rzeczywistość i to bez miesiąca miodowego. Wszelkie dodatkowe targi przed podpisaniem umowy.

JS - 2021-05-23, 21:43

Sluka, gdybym tylko miał 20% Twoich zdolności adaptacji auta do swojego widzimisię, wspartego gadżetami z ali, popierałbym Cię w całej rozciągłości, ale... nie mam tego daru ani sensownych znajomych, którzy to profesjonalnie zamontują, a ja nie stracę gwarancji przez pierdołki.
Popieram natomiast felgi 16 z Comforta - ale nie ich wygląd (taki sobie), lecz większą miękkość resorowania.

A skoro wybrałeś Vitarę, moje pytanie: większość użytkowników, testerów etc. nie zostawia suchej nitki na archaicznym i nieprzewidywalnym systemie multimedialnym Suzuki oraz na niedoskonałościach układu kierowniczego (podobno auto "pływa" przy większych prędkościach). Jak te wady wyglądają z Twojej perspektywy?

sluka - 2021-05-23, 22:21

Nie pływa, może pływały wcześniejsze. Przy czym pływały dziennikarzom, a nie właścicielom. Ostatnie nawet nie pływają tym pierwszym. Pływanie mogło być również powiązane z tym czy to ośka, czy 4x4. Również nie można do końca wierzyć tesującym dziennikarzom. Czasami ma się wrażenie, że najpierw uzgadniają wrażenia. Jazda wokół komina to za mało. Pokulam się więcej ekspresówką, to moja opinia po takich doświadczeniach będzie wiarygodniejsza.
System info rozrywki wart tyle co MN. I tu nawet w porównaniu tych zabytków wyżej ocenię MN, a to za sprawą obecności jakiejś nawigacji. Do mojej wersji Premium nawigację musiał bym dokupić na karcie za 1500 w salonie, lub za ~150 na krajowym serwisie aukcyjnym. Wole wymienić na całe nowe radio wraz z ramką od majfrienda.

Jeśli chodzi o alusy od comforta, to idzie je fajnie pomalować. Nawet niedaleko mnie stoi Duster I na takich pomalowanych felach. Wygląda to całkiem inaczej.
Do DDII jest dużo poradników wideo, a w nich najważniejsze - gdzie są te mocujące zaczepy. W większości przypadków to "strach o wielkich oczach". Naturalnym odruchem każdego serwisu jest mówienie Nie, bo co by było gdyby mówili Tak. Jeśli chcą odmówić gwarancji, to muszą mieć konkretny powód, Nie bo Nie to za mało, a większość tych elementów które niby mają podlegać gwarancji nie da się zepsuć, chyba że użytkownik zniszczy je własnym działaniem, czyli i tak nie podlegają gwarancji.

Tur - 2021-05-24, 20:42

sluka napisał/a:
Ma tyle sensu, że dołożyłem trochę i kupiłem Vitarę.

Mnie sie Vitara z zewnątrz nie podoba. Stoi w garażu obok, nie zamieniłbym się.
Przejechałem się kilka razy, od środka też szału nie robi. Ale nie będę wnikał, bo może jeszcze sam zacznę na nia odkładać. :D

sluka napisał/a:
U majfienda kupisz radio z androidem o jakości, że będziesz się zastanawiał dlaczego Dacia nie zapłaciła ci za utylizację elektro-śmieci dodając ci medianav.

Co to za radio i majnfriend?

sluka - 2021-05-28, 23:52

Cytat:
Co to za radio i majnfriend?


Wpiszesz w wyszukiwarce "radio duster" i już powinno ci dużo wyników się pokazać. Możesz dopisać do wyszukiwarki "dsp", czy też rodzaje procesorów napędzających Androida (px30, px5, px6 - 64-bitotowe Rockchip-a). Mogą być również nowsze, ale w formie radia renault/dacia można już ich nie spotkać. Na cortexach A7 zazwyczaj obsługują tylko jedno wejście video od camery cofania.

maugu - 2021-05-29, 11:45

Tur napisał/a:

Co to.... majnfriend?

To żartobliwe od "My friend" - pierwsze słowa praktycznie w każdej korespondencji ze sprzedawcą z Aliexpress .

sluka - 2021-05-30, 16:28

JS

Większe kilometry za mną. Kierownica ma swoją centralną pozycję. Jednak wraca na nią mniej dynamicznie niż w Fordzie. W Fordzie na kierownicy czuje każdy krawężnik, każdą dziurę, każdy wybój. W Suzuki nic takiego nie zwróciło mojej uwagi.
System multimedialny - udało mi się uruchomić AndroidAuto z telefonem na którym producent oficjalnie nie wspiera AA. Mapy działają Ok, rozpoznawanie głosu również. Nawet zostałem zrugany przez asystenta za głupie odzywki. Jednak muzyki z aplikacji AA lepiej nie puszczać. Ja używam VLC. Klikając ikonę w nawigacji nie da się go uruchomić. Należy najpierw uruchomić na telefonie. Również to co ma odtwarzać lepiej wybrać na telefonie, bo na ekranie nawigacji pomija w wyświetlaniu całą strukturę katalogów. Wszystkie pliki muzyczne są w wrzucone do jednego worka. Jednak to co wyklucza odtwarzanie przez AA to mikro przerwy w odtwarzanym dźwięku. Przy normalnym sparowaniu po BT nie ma problemów. Pozostało mi jeszcze sprawdzenie "dlaczego nie" jest w przypadku stosowania koncentratorów USB, oraz czy system nawigacji potrafi czytać tylko FAT32 na dodatkowych nośnikach. Sprawdzę dodatkowo Ext2 i NTFS.
Ogólnie nawigacja działa, ale kawy nie zrobi. Radio gra, telefon działa. Nawet responsywność jest ok. Pewnie największy zarzut testerów wynika ze stosunkowo małego ekranu. Jednak nie brał bym pod uwagę opinii żadnego, któremu nie udało się odpalić AA. Braki w wiedzy nie pozwalają na obiektywność.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group