To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Skontroluj układ kierowniczy

miela - 2020-12-30, 21:25
Temat postu: Skontroluj układ kierowniczy
W tym roku, podobnie jak i w zeszłym był kłopot przy wymianie kół na zimowe. Otóż letnie aluminiowe felgi (Ronal) nie chciały zejść zbyt łatwo i trzeba było się naszarpać. Nie wyglądało to zbyt ładnie, ale się udało.
Wulkanizator powiedział, że w masterze miał to samo, że renault tak ma. W innej wulkanizacji, rok wcześniej mówili mi, żeby przeszlifować felgi - ale gdzie i jak?

Po wyjeździe z wulkanizacji zapaliło mi się (kluczyk, kierownica i ESP) + napisiało 'skontroluj esc' i 'skontroluj układ kierowniczy'. Dokładnie to samo miałem rok temu.

Macie pomysł jak to rozwiązać, bo problem ze zdejmowaniem felg jest słaby, jakbym złapał gumę sam za nic nie zdejmę koła. A to, że po wizycie w wulkanizacji mam błędy też nie jest fajne. Poprzedni wulkanizator twierdził, że czujnik skretu sie rozkalibrowal od szarpania auta.

Kapitan Shinobi - 2020-12-30, 23:01

Mało prawdopodobne, by czujnik się rozkalibrował od ściągania kół. Nie raz spotkałem się z przypadkiem, gdy trzeba było poważnie naparzać w koło, by zeszło. Najlepszy sposób to długa rura, silny chłop, i walić (po oponie, nie po feldze), od wewnątrz. Oczywiście, auto musi być na podnośniku płytowym, podparte w 4 miejscach. Tyle bhp. W praktyce nieraz na pojedynczym lewarku auto stoi, a i tak trzeba walić bo nie chce zejść.
Zwykle dotyczy to jednak niemieckiej myśli technologicznej, np. Opel (ale sprzed ery nakrętek, tzn do Vectry/astry III włącznie - te z nakrętkami już tak nie cierpią na tę przypadłość), Mercedes, BMW... Drobna dygresja - zwykle nie znaczy zawsze (np. Fiat Croma/Alfa 159 też są na bazie opla, i miewają te same problemy).
Puenta. Na drodze auto jest poddawane o wiele większym siłom, i jakoś się nie rozkalibrowują.
Niczego jednak nie wykluczam.
Druga rzecz. Przeszlifowanie - może pomóc. Co i gdzie? Piasty - miejsca w feldze, gdzie osadza się koło na piaście auta, ale również same piasty w aucie (po wielu latach eksploatacji są one mocno zardzewiałe, i koło nie osadza się na niej tak jak to było w fabryce, przy pierwszym montażu).

PS. Felgi Ronal są oryginalne? pod DD? Jeśli nie, to może mają za małą piastę (np 65,5 mm zamiast 66). Trzeba by pomierzyć suwmiarką. A jeśli mają dużą piastę i pierścienie centrujące, trzeba sprawdzić czy takowe są prawidłowo dobrane.

Jacenty85 - 2021-01-03, 10:47

Ja mam nieoryginalne felgi alutec o dziwo bardziej proste niż te oryginalne i patent prosty na idealne wręcz zdejmowanie felg. Wystarczyło raz dokładnie przeszlifować powierzchnię styku tarczy i felgi ale tak na błysk i pokryć to dokładnie dobrzą pastą ceramiczną. Nadmiar wyjdzie na boki więc styk jest dobry. Dokładnie usunąć nadmiar żeby nie dostało się w hamulec i raz do roku felgi schodzą same po odkręceniu ostatniej śrubki. Pozdrawiam
Dracid - 2021-01-04, 22:43

A próbowałeś kierownicą zakręcić w lewo do oporu, potem w prawo do oporu? Sprawdź, czy wtedy błędy znikną. Taki ślepy strzał, od razu mówię, ale np. po odłączeniu akumulatora trzeba tak zrobić, by błędy zniknęły.
olo - 2021-02-11, 14:51

Mam tak samo. Również błędy potrafi wywalić po szybkim najezdzie na próg zwalniający. Pomaga obracanie kierą od oporu do oporu lub odpięcie aku. Czujnik skrętu wariuje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group